Sök:

Sökresultat:

5097 Uppsatser om Organisation - Sida 3 av 340

Socialarbetaren i organisationen: Anpassning eller inflytande?

The aim of this paper was to examine how social workers' comprehension of the need of financial aid exists in, and is influated by, the Organisation they work in. To investigate this, we asked ourself questions concerning how the social worker view the way that the finicial aid-system and work surrounding it is formed, whether the social worker's understanding of the need of financial aid co-exists with the percieved common understanding of the work place (do the understandings coincide, do the social worker adjust his or her understanding or is it possible to have a separate understanding), whether the social worker feel that he or she have discretion to influence the Organisation and how possible conflicts between different views are handled. We felt that a qualitative method would best help us answer these questions. We therefore interviewed seven social workers working in the same Organisation. We then looked at our material from an Organisational theory perspective, focusing on the individual in the Organisation.We found that the social workers were socialised into the Organisation and adapted the norms and values that existed there.

Motstånd eller Medhåll - en studie om förändringsprocesser

Slutsats: Det finns ingen perfekt mall som ska användas vid förändringar. Detta gäller i synnerhet förändringar som handlar om införande av en ny IT baserad arbetsrutin i en traditionsbunden Organisation. Reaktioner på en förändring och på införande av ny teknik är olika från person till person, från Organisation till Organisation. Vi har genom denna uppsats kommit fram till att det finns ett antal nyckelord som borde tas i beaktande samt tillämpas om en förändring ska accepteras av personalen. · Information · Kommunikation · Väcka intresse och motivation · Uppföljning av arbetets gång.

Virtuellt ledarskap i näringslivet: Hur affärssimulering kan skapa kompetens, samsyn, och ökad ekonomisk förståelse i en organisation

The purpose of this thesis has been to explore the topic of business simulation from a theoretical foundation in social constructivism and theories concerning leadership as the management of meaning. The most important findings are that business simulation can be used for strategical leadership by management to create a common vision in the Organisation members, which affects their perception of the business and the decisions and actions they make, which in turn can lead to a more efficient Organisation that becomes better at meeting set goals. This can be viewed in different ways from different theoretical viewpoints: as inducing targeted changes in mental models to create changes in decision making and actions; as a secondary socialization process where the vision of management is externalized as a business simulation that is in turn internalized by the Organisation members that participate in the business simulation, or as a way to frame and define the reality of the Organisational members which creates a shared reference point against which a feeling of Organisation and direction can emerge. In the future, business simulations may become increasingly used by organizations to create a common vision or to communicate a new decision to the organization members..

Effektivitet - en studie mellan kommun och företag

Denna intervjubaserade uppsats undersöker skillnader och likheter av denpersonliga uppfattningen av begreppet effektivitet bland ett mindre antal personerinom en vinstdrivande Organisation och en icke vinstdrivande Organisation..

Skolan som en lärande organisation: En litteraturstudie om hur det kan uppnås

Trots att skolan har lärande som sitt gebit vet man inte särskilt mycket om förutsättningarna för dess organisatoriska lärande, vilket anses nödvändigt för en Organisations utveckling. Jag har därför valt att undersöka och identifiera de faktorer som är rimliga att anta att man kan applicera på skolans verksamhet - trots att den som Organisation skiljer sig från vinstdrivande företag genom exempelvis begränsade ekonomiska resurser och komplexa Organisationsstruktur. Den metod jag har valt är en kvalitativ litteraturstudie och i min teorigenomgång beskriver och förklarar jag begreppen Organisation, lärande på individ- och gruppnivå samt lärande Organisation. Därefter redogör jag, utifrån ett systemteoretiskt perspektiv, hur en lärande Organisation kan uppnås. I min analys diskuterar jag sedan hur dessa förutsättningar kan uppnås i skolan utifrån områdena kultur, organisatoriska förutsättningar såsom struktur, gruppsammansättningar och ledarskap, samt kommunikation och reflektion.

Analys av en svensk skolas organisation, arbetslagen

Syftet med studien är att dels beskriva den studerade partnerskolans Organisation i allmänhet, inklusive arbetslagen i synnerhet, dels analysera densamma. Målsättningen är att studien ska leda till Organisationsmässiga förbättringsförslag som i sin tur kan bidra positivt till skolutvecklingen. I denna studie har intervjuer, enkäter och dagboksmetod använts. För att förstå hur främst lärarna och i viss mån ledningen och elever upplever och ser på Organisationen, inkl arbetslagen, har relevant litteratur studerats för att kunna jämföra verkligheten med teorin och se om det går att hitta belägg/förklaringsorsaker för olika synsätt på Organisationen. Resultaten pekar på ett missnöje med hela Organisationen och ledningen från lärarna. De anser att Organisationen är alltför byråkratisk och att de känner sig ?överkörda? genom att inte ha fått möjlighet att få vara med och påverka beslut.

Dialog och delaktighet - en studie om balanserad stryrning i praktiken och dess påverkan på verksamheters lärande och utveckling

Syftet med studien är att undersöka hur en balanserad styrning i praktiken påverkar verksamheters lärande och utveckling, samt hur en balanserad styrning i praktiken påverkar verksamheters förutsättningar att bli en lärande Organisation. Balanserad styrning är en svensköversatt modell av balanced scorecard, en amerikansk styrform. Det teoretiska perspektivet i studien är miljöpedagogik och lärande Organisation. Studien bygger på en hermeneutisk tolkande ansats, vilket syftar till att här skapa förståelse för hur en balanserad styrning fungerar i praktiken avseende lärande och utveckling samt hur den skapar förutsättningar för att bli en lärande Organisation. Intervjuer har använts som datainsamlingsmetod, respondenter från två kommuner har intervjuats, och i varje kommun har en enhetschef och två medarbetare intervjuats.

Ledarskap och ideologisk implementering

Abstract: A public service sector in constant reformation is a common phenomenon in Sweden. This also includes the municipal care Organisations. A central role in those reformations has the public middle chief who often is the one to implemented reforms to the organiza-tion's staff.This study is examining the role of the public middle manager in care Organisations dur-ing the implementation of common ideologies value foundation in a present organisa-tion's reform. The study tries to elucidate in which way the public middle managers in municipal care Organisations experience their roles, which expectations the management of the Organisation has on their roles and how a present Organisation changes inflict on the contents of the role. If the middle manager in a municipal care Organisation feels like normative for the personal group is another aspect.There are four concepts used as theoretic framework in the study, organization, imple-mentation and public middle managers in a general aspect and the middle manager in a municipal care Organisation in a specific aspect.

Det sitter i väggarna! ? organisationskultur på två folkbibliotek med annorlunda driftsform

The purpose of this master?s thesis is to study the Organisational culture of two public libraries managed differently. One of the libraries in my study is run by the local bookstore and the other is run by a staff co-operative. My aim is to elucidate characteristic features in the culture of these two public library Organisations. The questions I posed are which types of Organisation culture can be identified in the two given examples and what the factors are that may be of importance for these cultures.

En kyrklig organisations informationssäkerhet : Policyimplementation och motivation till efterlevnad av policy

The following study is dedicated to investigate what kind of problems an Organisation might stumble upon in the process of implementing a policy related to information security. Alongside investigating the eventual problems occurring in the implementation process of an Organisation, the study also sets out to analyse how an Organisation can motivate staff in order to follow the guidelines of a policy. The collection of empirical data was done using interviews. In order to seek answers to our research questions a theoretical background is presented that illustrate the need for information security after which motivational theories are applied to our collected data.To summarise the results of the study we find a gap of knowledge between the employees of the Organisation. The Organisational level of an employee together with the degree of participation in working with a policy seems connected to both the employee?s knowledge of a policy as well as how well the employee are motivated to learn about and follow the guidelines provided from a policy..

Processjämförelse : säljprocessen inom ett internationellt företag

Sales is the foundation for all commercial business and companies that have the best sales process in conjunction with efficient deliveries will do well in the long run. The author of this report was tasked by the Organisation in South Africa to study new/alternative ways of attracting Swedish companies to South Africa and sell the services of the Organisation to these same companies (defined as the sales process in this report) by analysing how similar international service companies do the same. A benchmarking process has been conducted with four similar service organizations in South Africa to examine how these companies work in comparison to the Organization. Surveys have been used for purposes of this study, as the methodology is well suited to provide the author a view on the opinions, perceptions and experiences of the respondents.The project aimed to develop new methods to attract Swedish companies to South Africa or improve and streamline the existing methods. The aim was also to develop new ways to sell the organization's services to Swedish companies.The study concludes that there is little focus on marketing of services within the Organisation.

Jämställdhet inom polisen som organisation : en retorisk studie av polisens handlingsplaner gällande jämställdhet.

Syftet med denna rapport är att undersöka hur polisen som Organisation definierar och framställer jämställdhet. Detta utförs genom att retoriskt granska polisens handlingsplaner gällande jämställdhet utifrån olika versioner av begreppet jämställdhet. I bakgrunden beskrivs begreppet jämställdhet som mångfacetterat och öppet för tolkning, vilket ger Organisationen en möjlighet att själva definiera innebörden av jämställdhet. I bakgrunden beskrivs även de versioner av jämställdhet som rapporten bygger på. Resultatet av granskningen visar att polisens handlingsplaner innehållsmässigt betonar versioner av konsensus, skillnadstänkande och individualism.

Tiga är silver men tala är guld : en undersökning av kunskapsförvandling i projektbaserade företag

Tacit knowledge refers to the knowledge that is located inside individuals; it is not expressed or written like explicit knowledge. Inherently, tacit knowledge is often limited solely to one person and consequently individually based. Project based companies need to acknowledge the importance of transforming tacit knowledge into explicit in order to preserve the knowledge inside the Organisation. If the knowledge is not transformed, there is a great risk of losing the knowledge when a key individual leaves the organization.One way of transforming the tacit knowledge is through Nonaka?s and Takeuchi?s knowledge spiral.

Jämställdhet åt skogen?! En studie som utreder anledningarna till att kvinnorna slutar som skogsinspektorer

The forest owner cooperative has observed difficulties with keeping women as forest advisers/ buyers. This is a problem because the Organisation wish to have both men?s and women?s qualifications. The Organisation?s purpose in their equality and multiplicity plan is to increase the knowledge and awareness of equality and multiplicity, increase the credibility to the members and customers, and to be well prepared for the future need of qualifications. The purpose of this paper is to identify if there are any conditions that may limit female employees at this particular service.

Konflikter: ett hot, en möjlighet eller rent av ett hälsotecken

Konflikter är idag ett normalt inslag i våra liv både hemma, på arbetet och på fritiden och anledningarna kan vara många. Vårt förhållande till konflikter är ofta dubbelbottnat. Vi både skyggar för dem och vi dras till dem. Syftet med studien var att belysa konflikt och konfliktsituationer i relation till ledarskap i en kommunal Organisation. • Vilken betydelse har ledarskapet i en Organisation? • Vilka synsätt och tankegångar har ledare angående konflikt? • Hur hanterar ledarna olika konfliktsituationer? De viktigaste som framkom är att ledarna behöver en förstärkt självkänsla och fortlöpande kunskaper angående konflikter.

<- Föregående sida 3 Nästa sida ->