Sök:

Sökresultat:

1182 Uppsatser om Obeställd elektronisk reklam - Sida 6 av 79

Lagras reklam i minnet under informationssökning pÄ Internet?

Arbetet fokuserar pÄ frÄgan om reklam lagras i minnet under en van internetanvÀndares aktivitet pÄ en webbportal, nÀr denne inte uttryckligen söker efter reklam. Rapporten redovisar olika aspekter som kan inverka pÄ anvÀndarnas beteende vid deras interaktion med Internet. Med hjÀlp av ett förtest i enkÀtform vÀljs 30 vana internetanvÀndare ut som försökspersoner. Dessa delas upp i tvÄ lika stora grupper och utför sedan en uppgift pÄ en webbportal. Slutligen genomför de ett test som undersöker om de kommer ihÄg de fyra reklamannonser som finns pÄ webbportalen.

Proceccer vid förpackningsutformning : En uppsats om hur reklam- respektive designbyrÄer arbetar med förpackningsutformning

Marknadsföringens utveckling har gjort att det idag Àr svÄrt för företag att nÄ fram till sina kunder via reklam. Företag mÄste dÀrför hitta nya sÀtt för att differentiera sig. Ett sÀtt Àr genom förpackningen och dÀrför ökar förpackningens betydelse..

Medieteknikers attityd gentemot riktad reklam online

Idag Àr det vanligt att reklamen du tar del av online Àr riktad. Genom att anvÀnda din personliga information och sökhistorik online kan företag rikta reklam efter din mÄlgrupp. Medvetenheten om att detta sker varierar mycket och beror oftast pÄ utbildning och intresse för omrÄdet. Denna studie var Àmnad att undersöka attityden mot riktad reklam hos mÄlgruppen medieteknikstudenter pÄ Kungliga Tekniska högskolan. Med en utbildning inom medieteknik fÄr dessa studenter en större insikt i relationen mellan mÀnniska och medier, vilket kan komma att vara intressant för studien.

Emotikoner som affektivt hjÀlpmedel i samband med elektronisk post

Jag vill med denna uppsats undersöka vilket inflytande emotikoner har pÄ lÀsare av elektronisk post meddelande. Totalt fanns det 39 deltagare som fick bedöma tonen i de fyra e-postmeddelanden varav tvÄ med emotikoner och tvÄ utan emotikoner. Hypotesen Àr att emotikoner kommer att generera en större afektiv respons hos den som lÀser e-postmeddelanden Àn vad meddelanden utan emotikoner gör. E-postmeddelanden innehÄllande emotikoner genererade inte större affektiv respons Àn de utan emotikoner..

Reklam för Responsiva Webbplatser : En studie i hur reklam bör utformas för internet

Advertising in responsive websites is a quite new phenomenon and has therefore, previously not been a target for any mayor research. Todays society, where new technological innovations persistantly supersede others must be seen as a possible changer for how companies advertise to this society. This paper sheds light on many of the difficulties connected with advertising for responsive websites, but also possibilities and advices for the future. Through a litterature review and a focus group with respondents from a large communication agency in Umea?, insights, implications, solutions and thoughts both connected to specific websites but also around advertising for the future as a whole is presented.

Internationell reklam: Vad som pÄverkar valet av internationell reklamstrategi och dess utformning

Det har sedan lÀnge diskuterats hur internationell reklam ska vara komponerad vad gÀller dess strategier och utformning. Meningarna kring detta har varit delade och det har visat sig finnas bÄde för- och nackdelar med att anpassa strategin sÄvÀl som att standardisera strategin. Syftet med denna uppsats har varit att undersöka vad det Àr som pÄverkar företag vad gÀller valet att anpassa sig för kulturella skillnader eller att standardisera vid internationell reklam. Vi har valt att undersöka tvÄ stycken forskningsfrÄgor dÀr en av dem Àmnar till att svara pÄ vilka faktorer styr företagens val att standardisera eller anpassa sin internationella reklam samt frÄgan hur kan anpassningen av den internationella reklamens utformning beskrivas. Studien genomfördes genom att samla in svar via intervjuer med reklambyrÄer i Sverige som arbetar internationellt.

Kritisk granskning av XML, utifrÄn dess anvÀndning inom omrÄdet Elektronisk handel

Alla prognoser tyder pÄ en explosionsartad ökning för elektronisk handel, företag emellan. Detta stÀller krav pÄ att det tas fram verktyg och tekniker som möjliggör för smÄ och medelstora företag att vara med och handla elektroniskt.XML Àr nÄgot som bedöms ha stora möjligheter att underlÀtta denna process. XML Àr en standard som antogs 1998 av World Wide Web Consortium, W3C. XML Àr ett mÀrksprÄk som anvÀnds för att strukturera data pÄ ett sÀtt som Àr plattforms- och applikationsoberoende. Detta möjliggör för applikationer som har stöd för XML att utbyta information pÄ ett sÀtt som tidigare inte var möjligt.I undersökningen studerar jag fördelar och nackdelar och genomför en kritisk granskning av XML.

Reklamfilm av nyskapande och kreativ karaktÀr

This paper consists of a comprehensive look at the advertising industry as a whole and communication mould various guises in the context of technology development. It also describes a production in the form of a commercial for a network of ten companies called The Lodge. The result is discussed based on questions on the subject communications and marketing. The discussions of this work will then be transferred to a proposal for further research..

Elektronisk handel : intressant för butiker i glesbygd?

Denna undersökning utreder om det finns anledningar till att elektronisk handel skulle vara intressant för butiker i glesbygd. Landsbygd likstÀlls i den hÀr rapporten med glesbygd. I denna undersökning har metoderna litteraturstudie och telefonintervju anvÀnts. Fördelar med att införa en webbutik för butiker i glesbygd Àr att det kan ge en utökad kundkrets och ökade intÀkter. Samtidigt kan ett webbutiksinförande vara svÄrt att genomföra.

Elektronisk mobbning : En kvantitativ studie om elektronisk mobbning med fokus pÄ genus, anonymitet och konsekvenser

Abstract:Today many adolescents have access to computers and mobile phones.  They prefer to socialize through these means which has led to a new kind of bullying, the electronic bullying. The purpose of this study has been to examine the electronic bullying from the perspective of gender, anonymity and the consequences that it may lead to. We have chosen a quantitative approach by using a questionnaire survey targeting young people between the ages of 15-16 years in Kalmar county. 163 respondents took part in the survey, 78 girls and 85 boys. The gathered material is presented by means of contingency tables and has been interpreted by gender socialization, deindividuation and dehumanization.

Hur bör man gÄ tillvÀga vid en lansering av en ny produkt pÄ en marknad dÀr reklam inte Àr ett alternativ?

Syftet med denna uppsats Àr att undersöka vilka marknadsföringsÄtgÀrder som man bör vidta vid en lansering av en ny produkt pÄ en marknad dÀr reklam inte Àr ett alternativ. Vi har valt att illustrera problematiken genom att studera den svenska spritmarknaden, som Àr ett tydligt exempel pÄ en marknad dÀr reklam Àr förbjuden. Vi har studerat en mÀngd olika marknadsföringsverktyg och försökt finna vilket eller vilka som Àr mest effektiva för att nÄ ut till slutkunden pÄ en reklamlös marknad. Genom att studera en marknad dÀr reklam inte Àr ett alternativ, har vi funnit andra marknadsföringsÄtgÀrder att ta till för att nÄ ut till konsumenten och att vissa lÀmpar sig bÀttre Àn andra pÄ denna marknad samt att de i kombination Àr ett starkt alternativ till reklamen. Vi har kunnat konstatera att det mest effektiva sÀttet att nÄ ut till slutkunden Àr att företaget ska rikta sina marknadsföringsÄtgÀrder direkt till konsumenten och inte gÄ via mellanhÀnder.

Faktorer som pÄverkar sjuksköterskors omvÄrdnadsdokumentation

Genom omvÄrdnadsdokumentationen tydliggör sjuksköterskor sin profession. Dokumentationen har stor betydelse för omvÄrdnadens kvalitet, förbÀttrar patientsÀkerheten, synliggör omvÄrdnadsarbetet och Àr en förutsÀttning för kvalitetssÀkring inom omvÄrdnad. Syftet med denna systematiska litteraturöversikt var att beskriva faktorer som pÄverkar sjuksköterskors omvÄrdnadsdokumentation och som senare kan ligga till grund för att utveckla sjuksköterskors omvÄrdnadsdokumentation i patientjournalen. Sjutton vetenskapliga artiklar analyserades och analysen resulterade i fyra huvudkategorier: standardiserat sprÄk och elektronisk journalföring, kunskap och utbildning, organisatoriska variabler samt motivation och attityder. Elektronisk journalföring och strukturerad dokumentation enligt ett standardiserat sprÄk har visat sig vara ett avgörande verktyg för sjuksköterskors omvÄrdnadsdokumentation.

Adbusters eller adbusting : Rörelse eller metod

Vi möts stÀndigt av tusentals bilder och budskap nÀr vi rör oss i det offentliga. DÄ och dÄ rubbas dessa budskap ochvi tvingas ta stÀllning till vad det faktiskt Àr vi tittar pÄ. Adbusters.se, en svensk rörelse med rötter i USA och Kanada, tar reklam och etablerade symboler och gör om dem. Tanken Àr att ett ifrÄgasÀttande av reklamen blir ett ifrÄgasÀttande av reklamens plats i det offentliga rummet. Med hjÀlp av en socialkonstruktionsteoretisk utgÄngspunkt, dÀr tanken förenklat Àr att vi skapar vÄr vÀrld pÄ samma gÄng som vi lever i den, och ideologi som metodverktyg tar jag mig an Adbusters.se, adbusting och reklamen.Inledningsvis kommer Adbusters sjÀlva att granskas, de manifest rörelsen tar utgÄngspunkt i parallellÀses och jÀmförs.

Modellering inom reklam

Det hÀr arbetet kommer att behandla den snabbt vÀxande branschen datorgrafik inom just reklam. FrÄgan som kommer att besvaras i den hÀr uppsatsen Àr. ?Vilka tekniker finns för att snabbast arbeta fram ett texturerat 3D objekt, dÄ passande för reklam kÀnt för dess korta deadlines??Metoderna jag anvÀnde baseras pÄ utförda tester, tidigare erfarenheter och Àven genom ny kunskap jag lÀrt mig under arbetets gÄng. Programmen jag anvÀnde mig av var huvudsakligen 3D studio max, Zbrush 4R2 samt Photoshop.En av de viktigare slutsatserna jag kom fram till var att att Àven om modellering för hand skapar goda slutresultat, sÄ Àr önskvÀrt att komplimentera med mjukvara som kan hjÀlpa till att skapa viss slumpartad geometri.

Hur studenter ser pÄ videostreaming

Under vÄr praktik hos ledningskansliet vid Karlstads universitet inkom en anonym begÀran att fÄ ut allmÀnna offentliga handlingar i elektronisk form. Vi uppmÀrksammade dÄ problemet att myndigheter inte har nÄgon skyldighet att lÀmna ut allmÀnna offentliga handlingar i elektronisk form. Detta trots att tekniken finns och stÀndigt utvecklas och att det dÀrför kan tÀnkas bli mer och mer vanligt att myndigheter fÄr in förfrÄgningar om att fÄ ut en allmÀn offentlig handling elektroniskt. Uppsatsen har för avsikt att ge svar pÄ om myndigheter bör ha en skyldighet att lÀmna ut handlingar i elektronisk form, samt om myndigheten under alla förutsÀttningar har rÀtt att ta ut en avgift i samband med detta. Uppsatsen har ocksÄ som delsyfte att kort undersöka om utlÀmning av allmÀnna handlingar i elektronisk form faktiskt sker.FramstÀllningen bygger pÄ den traditionella rÀttsdogmatiska metoden, vilket innebÀr att med hjÀlp av allmÀnna rÀttskÀllor systematisera och faststÀlla gÀllande rÀtt.Det finns ett flertal regler som talar för att myndigheter ÀndÄ ska anses ha en skyldighet att lÀmnat ut allmÀnna handlingar i elektronisk form om den sökande begÀr det.

<- FöregÄende sida 6 NÀsta sida ->