
Sökresultat:
3855 Uppsatser om Nyhetsförmedling pć Internet - Sida 30 av 257
EkolÄdan : En fallstudie av ett ekologiskt livmedelsföretag, som finns pÄ nÀtet
AbstractFor several years, the organic food sales have increased, and more are choosing to buyorganic food of more diverse causes. Unfortunately the sales have slowed down the past year,a lot depends on the Swedish economy has been in decline and it has led to more will checkone more time on the price. But even if the sale value has decreased, the amount of organicfood has increased, it is because many stores have their own organic brands and they can pushprices down.The internet has become a great help in our daily lives, we do most our business via theInternet. But now we are not just paying our bills through the Internet anymore, we shopclothes, movies, music and books too. E-commerce was become more serious last decade andhas grown every year that has passed.
Utveckling och analys av en PIC-mikrokontrollers möjligheter att kommunicera via TCP/IP
Sterners Specialfabrik AB tillverkar bland annat mynt- och biljettautomater. För att underlÀtta felsökning, underhÄll, avlÀsning av statistik med mera pÄ en automat Àr det lÀmpligt att detta utförs pÄ en PC över Internet. Det innebÀr att automaten inte behöver besökas dÄ dessa uppgifter skall utföras. Examensarbetet gÄr ut pÄ att fÄ en PIC mikrokontroller att kommunicera med en anvÀndare vid en PC över internet. För detta krÀvs att en TCP/IP stack implementeras pÄ PICmikrokontrollern.
IT som marknadsstrategiskt hjÀlpmedel - en studie om lÄngsiktiga relationer
The most dominating channel for communication, connecting companies and customers, during the 1900 century was those who included either physical contact or phone contact. However, when Internet started to make its way as a channel for communication, a whole new opportunity opened up for the companies. Since then Internet has grown to be an important part for any company that wants to gain market shares. One of those markets is the market of travelling.This paper discusses the Swedish industry of travelling, and different travel organizers use of Internet as a mediate for long-term relationships. The paper is built on a comparison between three companies that all distributes journeys, this is to examine the Internet communications effect on the electronic relationship (e-relation) with customers.Three travel organizers with similar visions and objectives are compared in this paper, these are Apollo, Fritidsresor and Ving.
MÄngfald och interkulturell utveckling : En studie av tvÄ kulturverksamheter i VÀrmland
AbstractFor several years, the organic food sales have increased, and more are choosing to buyorganic food of more diverse causes. Unfortunately the sales have slowed down the past year,a lot depends on the Swedish economy has been in decline and it has led to more will checkone more time on the price. But even if the sale value has decreased, the amount of organicfood has increased, it is because many stores have their own organic brands and they can pushprices down.The internet has become a great help in our daily lives, we do most our business via theInternet. But now we are not just paying our bills through the Internet anymore, we shopclothes, movies, music and books too. E-commerce was become more serious last decade andhas grown every year that has passed.
"Modets vÀktare" och "modets frihetskÀmpar" : - En kvalitativ studie om modebloggar
Syftet med denna uppsats Àr att undersöka hur Internet fungerar som arena för alternativ offentlighet och för kommunikativa utövningar om mode- och skönhetsideal. Avsikten Àr att förstÄ hur Internet, och i synnerhet bloggen, fungerar som en plats dÀr man kan tillÀmpa alternativa praktiker pÄ.Undersökningen fokuserar pÄ svenska modebloggar som skiljer sig frÄn mÀngden, det vill sÀga de privata bloggar som innehÄllsmÀssigt sticker ut och Àr nischade. De alternativa modebloggar som vÀljs ut för studien jÀmförs med Sofi Fahrmans (Aftonbladet) och Ebba von Sydows (VeckoRevyn) bloggar. Anledningen till att valet kom att falla pÄ just Fahrman och von Sydow Àr att bÄda Àr vÀlkÀnda moderedaktörer som ofta figurerar i svenska medier; i TV, tidningar och pÄ Internet.Uppsatsen bygger pÄ sÄvÀl beskrivande som komparativa innehÄllsanalyser av sex modebloggar och kompletteras med en öppen enkÀt som besvaras av ett antal strategiskt utvalda modebloggare. Syftet Àr att, genom att skapa en bakgrundsbild kring fenomenet modeblogg, fÄ kunskaper om hur modebloggar upprÀttade av medieföretag samt privata och alternativa modebloggar skiljer sig Ät.
Genom vilka strategier anvÀnder gamla medier de nya? : En kvalitativ studie om TV-aktörernas anvÀndande av sociala medier
Title: By what strategies is the old media using the new media? A qualitative essay on TV: s use on social mediaNumber of pages: 54Authors: Marie Magnusson och Sabina KarlssonTutor: Karin FastCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Spring 2011University: Karlstad UniversityPurpose/Aim: Our purpose is to examine which strategies and why two TV-channels, SVT and TV4, are using social media. Our anticipated view is that SVT as a public service organization and TV4 as a commercial operator may have different motives with its use of social media.Material/Method: A qualitative method consisting of interviews by informants from SVT and TV4.Main results: Our result is that there isn?t any big difference between SVT and TV4 in the way they?re using social media. However, that SVT has to more specifically make sure no commercialism exists, while TV4 don?t have to think about it.Keywords: Social networking, convergence, commercialism, communication, Internet, public service, television..
AnvÀndaracceptans för Web 2.0
Web 2.0 har blivit ett vanligt förekommande ord ute pÄ Internet och i datorrelaterad press. Men vad innebÀr detta egentligen? Ordet innebÀr i grund och botten en attitydförÀndring som har med hur InternetanvÀndare anvÀnder Internet och dess applikationer att göra. Det rÄder dock delade meningar om vad, vilka tekniker och applikationer, som kan rÀknas till Web 2.0. I detta arbete reder vi ut begreppet tydligare för att skapa oss en bÀttre förstÄelse för ordet och dess innebörd.
Kvinnors behov av stöd vid nydiagnostiserad multipel skleros
BakgrundMultipel skleros (MS) a?r en autoimmun sjukdom som angriper kroppens egen va?vnad i det centrala nervsystemet. Skador pa? va?vnaden leder till fo?rsa?mrad impulshastighet eller till blockering av nervimpulser. Kvinnor insjuknar dubbelt sa? ofta som ma?n och sjukdomen fo?rlo?per skovvis.
Diskursiva mönster om internetanvÀndande i skolan
Uppsatsen Àr en intervjustudie som genom att analysera respondenternas svar med hjÀlp av diskursanalys som teori och metod svarar pÄ frÄgestÀllningarna "Hur ser diskurserna ut om internet bland lÀrare i samhÀllsorienterade Àmnen pÄ gymnasieskolan? Vilken Àr dominerande och varför? Vad kan antas att detta leder till för undervisningen?"I resultatdelen visas att diskurserna om internet ser olika ut beroende pÄ vilka diskursiva konstruktioner av eleven och lÀraren som anvÀnds. NÄgot entydigt svar pÄ vilken diskurs som Àr dominerande ges inte, det handlar snarare om olika aspekter av internetanvÀndande och vilka konsekvenser för undervisningen de diskurser som hittats kan tÀnkas fÄ. .
Utforma lÀrande via Internet pÄ gymnasienivÄ
Sammanfattningsvis visar studien att fysiska trÀffar bÀr organiseras pÄ gymnasienivÄ en till tvÄ gÄng i mÄnaden, sÄ att kursmÄl uppnÄs och för att ge struktur för elever vid nÀtbaserad distansundervisning. Resultatet visar ocksÄ att lÀraren bÀr införa struktur kring kontakter med elever via Internet, det Àr viktigt för eleverna att frÄgor besvaras snabbt samt kunskap om nÀr svar kan förvÀntas. Dessutom visar studien att det Àr viktigt med en specialutformad lÀrplattformen, dÀr samarbetsinlÀrning och gruppgemenskap kan ske. Skolan mÄste ocksÄ ansvara fÄr att tillgÄng till persondatorer med bredbandsuppkoppling finns att tillgÄ..
Högstadieelever, bloggar och genus
Today's young people find themselves in an intense media traffic where many messages have a commercial nature. Some such messages are for example different types of advertising in various media and advertising often plays on the uncertainty that may be common in adoles-cence. New interactive media like blogs on the Internet has been established in recent years. Mixed types of media content, advertising with different messages, appear in blogs. Therefore, I am interested in how blogs on the Internet can influence young people's creation of their identity.
SmÄ företag och deras förberedelse inför e-handel
Allt fler smĂ„ företag pĂ„ konsumentmarknaden idag vĂ€ljer att startaförsĂ€ljning pĂ„ Internet. Men det Ă€r inte bara att lĂ€gga upp en hemsida ochstarta, utan det krĂ€vs genomgĂ„ende analyser och undersökningar pĂ„ allt ifrĂ„nkonkurrenter till mĂ„lgrupp och de egna finanserna. Heminredning betecknassom âsvĂ„raâ produkter att sĂ€lja pĂ„ Internet eftersom de mĂ„ste kĂ€nnas ochupplevas, vilket komplicerar arbetet för företag inomheminredningsbranschen.Det leder fram till uppsatsens frĂ„gestĂ€llning: Hur bör smĂ„ företag inomheminredningsbranschen arbeta för att förbereda e-handel?En kvantitativ undersökning i form av en enkĂ€tundersökning via telefon medomkring 150 konsumenter genomfördes, dĂ€r vi erhöll 57 svar avrespondenterna och dĂ€rmed fick vi en svarsfrekvens pĂ„ 38%. Vi genomfördeĂ€ven en kvalitativ undersökning med hjĂ€lp av intervjuer med representanterfrĂ„n företag som startar upp e-butiker.VĂ„r slutsats Ă€r att smĂ„ företag först bör göra grundliga analyser ochundersökningar pĂ„ marknaden, konkurrenter, mĂ„lgrupp och de egnafinanserna.
Fotodelning pÄ Facebook : Hur anvÀndare i olika Äldrar upplever och förhÄller sig till risker
It?s not unusual for people to upload photos to the Internet nowadays. Despite the fact that there are benefits from doing this, there are also some risks that people should take into consideration before they share private photos. The aim of this survey was to investigate how users of different ages respond to risks related to photo sharing on Facebook. The participants were between the ages of 16 and 64.According to the results it appears that in some cases, even if they can?t be statistically proven, there are patterns that indicate that younger people are more careless and that older people are more careful when it comes to photo sharing on the Internet.
?e du me pÄ webbsex?? : En studie av kön/genus och sexualitet pÄ ett Internet-community riktat till tjejer.
The thesis examines how sex/gender and sexuality are represented through text and images within the Internet community Sylvia whose primary target group is girls. Through an examination of the aesthetics, the member rules and the choices that constitute the framework for the site, the study observes Sylvia as a cultural context. In relation to this setting, the ten most visited member profiles at the time for the study are more closely examined. These profiles are studied from a constructivist view of sex/gender and are analysed from the perspective of feminist and quee r theory as well as in the light of feministic debates concerning sexuality and erotica. The thesis shows how Internet as a forum and the non-heterosexual context Sylvia open up for a constructivist understanding of sex/gender and also leads to a questioning of "masculinity" and "femininity".
Crescendo Online: en programsvit för kollaborativ musikproduktion
Collaborative music making on the Internet is not a new phenomenon, but no applications have yet caught on with the vast number of laptop and bedroom studio musicians active today. This is strange considering the inherent social and interactive nature of music, especially amongst trends like Web 2.0 where collaboration and user-generated data is key. In this paper I study the problems these applications face, and why they do not have a greater appeal to musicians. With the results I develop and evaluate my own framework, known as Crescendo Online: a multi-user sequencing and modular synthesis environment, intended to pave the way for a new type of online music creation platform..