
Sökresultat:
1619 Uppsatser om Motion flow - Sida 13 av 108
Dokumenthantering i företag och organisationer: En fallstudie på Volvo Cars i Uddevalla
The aim of this thesis is to map the current internal information flow at Volvo Uddevalla, to detect obstacles in the flow and to find out how these obstacles can be avoided. The aim is also to describe how a corporation, in this particular case Volvo Uddevalla, creates knowledge and use information. The study is performed in order to create a base for the coming implementation of a new information standard. The method used is conducting an information audit investigating the current management of documentation according to the changes that have to be made to carry out the claims from the standard. The investigation is made by way of interviews with 16 of the employees at Volvo Uddevalla.
Kort speltid ? djupt intryck : spel som hyrfilm
SVENSKA: Vårt kandidatarbete gick ut på att ta reda på om det var möjligt att utveckla ett kort spel i hög teknisk kvalitet och ändå skapa ett djupt intryck på spelaren. Under projektets gång utvecklade vi, med hjälp av UDK (Unreal Development Kit), ett skräckspel i 3D till PC vid namn The Horror at MS Aurora. För att erhålla den höga tekniska kvaliteten som vi var ute efter användes metoder som räknas som standard för stora speltitlar på marknaden: Animationer spelades in med Motion Capture och musiken skrevs med en full symfoniorkester i åtanke. Innan produktionsfasen tog vid gick alla gruppmedlemmarna igenom en research-fas, där var och en satte sig in i de områden som skulle komma att vara aktuella under produktionen (d.v.s. hur UDK fungerar, musikteori och orkestrationsteknik, hur man arbetar med Motion Capture-data o.s.v.).
Motion ? och föreningsaktiviteter bland barn i årskurs 5 ? 6 på tre skolor i Malmö kommun
För många skolor är daglig motion ett omdiskuterat ämne. Som verksam pedagog är det viktigt att nå ut med idrottsämnets innebörd till alla elever och framför allt till de som bäst behöver aktivera sig. Jag har skrivit ett arbete som handlar om barns motion- och föreningsaktiviteter i två diametralt olika stadsdelar i Malmö.
Jag har studerat litteratur och gjort en enkätundersökning för att få ett svar på min problemformulering. Undersökningen har ägt rum på tre skolor i Malmö, där jag har gjort enkätundersökningar, det vill säga den kvantitativa metoden bland elever i årskurs fem och sex på skolorna Nydalaskolan, Ängslättskolan och Sundsbroskolan.
Leanorienterad flödesutveckling : av kärntillverkningen på Affärsenhet Cylinder ASSA AB
Business unit Cylinder at ASSA AB in Eskilstuna are having problem with frictions in their production process. Changes are occurring and older products along with machineries are phased out and transferred to low-cost countries. This opens up possibilities to at a larger extend customize physical flows after production flows. The authors where given the task to analyze the production and find problem areas to improve and to give suggestion on how Business unit Cylinder can work to optimize their production flow.The aim of the thesis work is to come up with suggestions on how to reduce the lead time in production and how the tied up capital can be reduced. In more detail the task included to find problem areas that are counteracting an effective flow, give solutions on new flows for the production of the cylinder core, give suggestions for new stock points for the production and how the production shall be managed and controlled.During the last twelve months ASSA AB has sold over 700 different types of cylinder cores, and the product range is very wide.
Fysisk aktivitet och hälsa : Leder fysisk aktivitet i form av träning till en bättre självupplevd hälsa i både arbetslivet och på fritiden?
Bakgrund: Sambandet mellan fysisk aktivitet och psykisk hälsa har under senare åren studerats allt oftare. Fysisk aktivitet kan förebygga olika sjukdomstillstånd och många rapporter stöder att motion är bra för människan. För att kroppen ska fungera optimalt behövs fysisk aktivitet. Stillasittande yrken och dålig motion är vardag för många. Folk verkar bli ohälsosammare tidigare och fysisk aktivitet skulle kunna vara en del av en lösning i en hälsosammare livsstil. Det finns ett samband med träning och bättre hälsa och förmåga .
Upplevelse genom navigation : Hur användarens förväntningar påverkar upplevelsen
Navigation är ett centralt begrepp i spelanvändning, trots att det ofta ses som ett nödvändigt ont. Det här arbetet intresserar sig för upplevelsen av navigation i två typer av programvara ? spel och nyttoprogram. Detta arbete går ut på att granska hur upplevelsen av navigation i programvara är beroende på användarnas förväntningar ? om användarna tror sig använda programvara för nytta eller för nöje.
Testing and optimization of Unicorn Fluid-Structure Interaction solver for simulating an industrial problem
In industry applications, such as power supply plants, the issue of interaction between fluid and structure is always presented. More precisely, the fluid flow affects the structure by applying force(s) on it and vice versa. As a result, the structure can move (vibrate) or deform. A good understanding of this problem can help to design the system in term of safety, stability and efficiency.This project aims to optimize and test the Unicorn FSI solver from the FEniCS project [1] to simulate the interaction of fluid and structure in an experiment, which was carried out at Vattenfall Research and Development. The target is to improve the Unicorn FSI solver to cope with a real industrial problem.
Vilka orsaker gör att individer väljer att anlita en personlig tränare? : Utifrån ett personligt tränareperspektiv
Vi vet att fysik aktivitet har positiv effekt på vår hälsa. Idag finns det ett yrkes grupp som har kunskap att kunna hjälpa oss individer att må bra genom motion. Denna yrkesgrupp, de personliga tränarna, ska bland annat vägleda, inspirera och motivera oss individer i vår träning och fysiska utveckling. Enligt våra intervjuade personliga tränare har det blivit mer tillåtet för oss ?vanliga? människor att ha en personlig tränare, det är inte bara för stjärnor längre.
Kort speltid ? djupt intryck: spel som hyrfilm
SVENSKA:
Vårt kandidatarbete gick ut på att ta reda på om det var möjligt att utveckla
ett kort spel i hög teknisk kvalitet och ändå skapa ett djupt intryck på
spelaren. Under projektets gång utvecklade vi, med hjälp av UDK (Unreal
Development Kit), ett skräckspel i 3D till PC vid namn The Horror at MS Aurora.
För att erhålla den höga tekniska kvaliteten som vi var ute efter användes
metoder som räknas som standard för stora speltitlar på marknaden: Animationer
spelades in med Motion Capture och musiken skrevs med en full symfoniorkester i
åtanke. Innan produktionsfasen tog vid gick alla gruppmedlemmarna igenom en
research-fas, där var och en satte sig in i de områden som skulle komma att
vara aktuella under produktionen (d.v.s. hur UDK fungerar, musikteori och
orkestrationsteknik, hur man arbetar med Motion Capture-data o.s.v.).
Digitala kvitton och dess framtida tillämpningar
Consumers today leave a fragment of information when they pay with their debit and credit cards. The aim of our work is to investigate ways to design a concept of a system in which digitally stored information that today is fragmented among several different holders, can be assembled into a system and made available to consumers. In our study of how a system for financial flow of information should be designed, we intend to study the present situation and the attempts made to alter it into a more informative reality. We intend to investigate the flow of information when a consumer pays by card, and the possible solutions regarding the design and transportation of digital receipts. A majority of the information of our digital consumption is today handled digitally.
Motivation till motion : hur gruppträningsinstruktörer upplever att de påverkar motionärerna i fråga om motivation till motion
En stor andel människor i Sverige har en stillasittande fritid, ett stillasittande arbete eller är fysiskt inaktiva. Folkhälsoinstitutet (2010) rekommenderar minst en halvtimmes fysisk aktivitet per dag. Denna rekommendation kan vara enklare att nå upp till när människor hittar en träningsform som är rolig och motiverande. Gruppträningspass med instruktör har visat sig fungera motiverande (Olsson & Stalsky, 2010). Därför syftar denna studie till att undersöka hur instruktörer upplever att motionärerna blir motiverade av deras metoder till att motivera dem.
Information Audit en informationsgranskning vid Borås Stads äldre- och handikappomsorg inom kommundel Centrum.
An information audit identifies, among other things, organizations information resources, the information flow and the needs of the information users. The purpose of this masters thesis was to describe the management of information within a local unit of Borås municipality by putting an information audit-method in practice. The focus was on three issues: What information needs could be seen in the organization? How does the information flow through the organization? How does Sugan Henczels seven-stage model serve as a tool to map the management of information within the local unit? The study only described the situation at a certain time at the chosen organization. The seven-stage information audit model was revised and adjusted to the studied organization by only carrying out four of the seven steps: Planning, Data collection, Data analysis and Data evaluation.
Unga idrottares upplevelser i en topprestation
Syftet med denna studie var att undersöka unga idrottares upplevelser i en topprestation.Studiens frågeställningar var:· Vilka upplevelser har unga idrottare i en topprestation?· Upplever unga idrottare flow i en topprestation?· Vilka faktorer ligger bakom en topprestation hos unga idrottare? Utifrån syfte och frågeställningar valdes mätinstrumentet Flow State Scale-2 (FSS-2). FSS-2 består av ett påståendeformulär som mäter den totala upplevelsen av flow samt var och en av de nio dimensionerna av flow.Kontakt togs via telefon och mail med ansvariga tränare vid idrottsgymnasier för att finna unga idrottare med ett tydligt minne av en topprestation. Undersökningsgruppen blev 51 stycken unga idrottare, män och kvinnor i åldrarna16-20 år som utövat fotboll, ishockey eller orientering på elitnivå.Litteratursökning gjordes i bibliotekskatalogen tillhörande Umeå Universitet. Den funna relevanta litteraturen och artiklarna har legat till grund för denna studies bakgrundsdel. Påståendeformuläret FSS-2 visar att undersökningspersonerna, i sin topprestation, hade en stark upplevelse av inre tillfredsställelse, tydliga mål, koncentration på uppgiften, känsla av kontroll och balans mellan skicklighet och utmaning.
Findus Sverige AB:s distribution av frysta ärtor via cross-docking : Kartläggning och utvärdering av säsong 2008
Findus Sverige AB, referred to asFindus from now on, harvests peas during a period ofaround 50 days during the summer. The harvest generates about 30 000 tonnes of peas which gives around 40 000 pallets to distribute to the warehouses which Findus uses for final storage. Three hours after the peas are picked in the fields, they have to be frozen to keep their good taste and quality. Because of this the pallets are marked with a preliminary label with quality classification of the content. The Findus quality department then has one day to determine the correct quality of each pallet.
Smarta telefoner -ett digitalt koppel? : En fallstudie om Information Overload i organisationer
In the digitized world many organizations experience a large flow of information. To sort and manage all the information can be difficult. Individuals may experience a phenomenon called ?Information Overload?, due to the fact that the information flow is too extensive. There are various reasons why individuals are affected by this phenomenon.