
Sökresultat:
4118 Uppsatser om Marketing Communications Planning - Sida 48 av 275
Arbetstagarorganisationers inflytande vid inhyrning av personal
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Befolkningsutveckling och dess följder
Befolkningstillväxt har blivit någon form av ett ideal som kommuner anstränger
sig för att öka genom att försöka attrahera nya invånare till sina orter och
städer. En förutsättning för detta kan vara att till exempel kunna erbjuda
attraktiva boendemiljöer med nybyggda och fräscha bostäder. Frågan är dock
vilka är förutsättningarna för att en stad ska vara attraktiv?
Det finns en mer eller mindre omfattande etnisk segregation i olika delar av
samhället i de flesta länder som har en etniskt blandad befolkning. Sverige är
inget undantag för detta fenomen.
Juridiska processer som marknadsföringsinstrument: En fallstudie kring utformningen av massmedial kommunikation i två EG-rättsprocesser
In public relations and marketing, lawsuits traditionally connote crisis. The purpose of this study is to explore the design and critical considerations concerning risks and opportunities when companies voluntarily initiate lawsuits with the partial aim to get publicity in the mass media. In the following paper, the communicative aspects of two such Swedish cases in the European Court of Justice are studied?a large corporation challenging the Swedish monopoly on gambling and a small company challenging the government on their restrictions for individuals to import alcoholic beverages. The case studies have been conducted through interviews, analysis of legal acts and press articles.
Hur blir politiska skapelser virala succéer? : En komparativ argumentationsanalys.
Since the beginning of the 1990s, Swedish society has gone through a great change. Firstly with the personal computer and then with the internet moving in to everyday life, a new arena for interaction with society evolved. Work, education, doing bank errands and reading or discussing the news, just to name a few, now all take place in the virtual world online. Not to mention social media sites such as twitter, instagram or facebook, the last of which has over half of the Swedish population represented as members. Companies, corporations, interest groups, political parties and politicians must be aware of the massive impact that a post spread through social media can have. This thesis will, with the text analyzing tool, argumentation analysis, and on the theoretical platform of political communications theory, analyze three of the most viral Swedish political posts spread over 120 000 times each, to see if there are any combined qualities that point to the fact that there is a formula for getting a post to become a viral success on social media. The main result showed that of the three posts analyzed, all were built up around a factual thesis, argued for with foremost example arguments, not only appealing to the logical branch of argumentation but also to the ethical, and that they tended to be of high relevance and sustainability. The conclusion must therefore be that these are all qualities that tend to be of relevance for making a political post on social media into a viral success..
Förvärv av egna aktier : Ur ett associationsrättsligt perspektiv
AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.
Fysisk planering ur ett folkhälsoperspektiv ? fallstudie i Hjo
Hur samverkar de nationella folkhälsomålen med fysisk planering, och på vilket
sätt kan folkhälsomålen beaktas för att förbättra förutsättningarna för ökad
fysisk aktivitet hos barn?
Denna studie är en fallstudie i Hjo kommun. Studien tar utgångspunkt i
kommunens folkhälsoproblematik som visar att det finns en hög förekomst av
övervikt hos barn. Intentionen är att undersöka vilka organisatoriska processer
som kan underbygga det kommunala arbetet med folkhälsomålen, liksom att ta reda
på vilka faktorer i den fysiska miljön som skapar förutsättningar för barns
fysiska aktivitet. Avsikten med studien har varit att skapa ett underlag för
Hjo kommuns översiktliga planering.
Vege stationssamhälle - om att bygga levande samhällen i en marknadsanpassad planering
Helsingborgs kommun får ett nytt tågstopp längs med Västkustbanan mellan
Helsingborg och Ängelholm om de skapar en ort där befolkningsunderlaget är
stort nog för detta. Orten har fått arbetsnamnet Vege.
Kommunen menar att det som kommer att efterfrågas i Veges läge är tomter för
fribyggen och gruppbyggda småhus. De uttrycker en farhåga för att Vege skall
komma att bli en sovstad där bilen har den centrala rollen och att underlaget
för stationen inte blir stort nog.
Utgångspunkten är att det efter modernismen skedde en förändring i svensk
planering. Från att tidigare ha varit inriktat mot att bygga ett folkhem med
välfärd åt alla till att präglas av individualism och marknadsanpassning.
Kommunerna har planmonopol men planeringen har alltmer kommit att präglas av
marknadens villkor där kommunen mera är en förhandlingspart.
Grafisk profilering och marknadsföring av fotogruppen Studio Fornby
SummaryA complete graphic profile program along with marketing material has been produced for seven photographers.The material has been produced in consideration to sell their pictures outside of Scandinaviaand Brazil as first priority. The criterion for the profile is to give a message of quality and ofScandinavia. Through research and interviews facts about typical scandinavian design have beenfound. Since the pictures will be exported abroad, a selling packaging solution has been developed. Theparts that are included in the marketing material are: a brochure, display solution, a website and printingexamples.
Skogsentreprenad idag och i framtiden : en kvalitativ studie av skogsmaskinentreprenörersverksamhet och framtidsvisioner
The Department of Forest Products and Management, Swedish University of Agricultural Sciences has received means from Vinnova for a preliminary study of the organisation of logging work of today and how a better logging organisation should be brought about. This thesis reports results from qualitative interviews with nine forest machine contractors regarding the situation of their companies. The interviews have been analysed with respect to the genesis of the companies, which tasks they perform or that they could consider perform-ing, business relationships of the companies, relationships between the different partners of the companies, and the state of competition experienced by the contractors. The companies have developed either from the contractor previously being machine operator employee or from that the contractor in making has owned a machine and needed work. Their primary business is mechanised logging.
Nyckeln till visning - En kvantitativ studie av att sälja och bli såld på detaljbilder
Previous research in the field of consumer marketing has confirmed the positive effects of divergence on advertising efficiency. Despite the coherent evidence, some industries lag in the adoption of these findings, one of which is the Swedish real estate market. Divergence has not been elaborately investigated within said context and this paper addresses the need of actionable insights for housing advertising. Starting with the proven success of housing firm Fantastic Frank who work with detail photos in contrast to the common wide angle, this paper examines theoretical implications of detail photos' characteristics. Besides being divergent, detail photos are also ambiguous which renders access to effects related to visual perception.
Skivbolagsbranschen och Internet : En jämförelse mellan major- och indiebolag
Purpose: To analyze and clarify differences between indie and major labels in the use of and attitude towards the Internet as a marketing and distribution channel.Method: In this study, we use mostly qualitative but also quantitative methods. Representatives from four record labels, two indie and two major labels have been interviewed, and we have also examined the companies? activities on the Internet.Conclusions: This study points to a number of differences between indie and major labels. Indie labels are generally more open to business development and innovation. As for marketing, indie labels make use of web services such as Myspace and Facebook to a greater extent than major labels.
Finansiering av små tillverkande företags tillväxtmöjligheter i revitaliseringsfasen : Finansieringsprocessen
In 2014-2015 a large-scale Ebola epidemic occurred in West Africa. The Swedish Civil Contingencies Agency was given the order to conduct the Swedish response. The purpose of this case study was to investigate the impact on project planning of the three factors: the nature of the crisis, political initiative and developing countries. In this case study the crisis was an epidemic, and the project was initiated by the Swedish Government and conducted in two developing countries. The results were intended to contribute to developed understanding and recommendations for future project managers in similar projects.
Sponsring i Sverige
The purpose to this study is to find an understanding of the effects of how sponsorship can affect companies and their business and at the same time get a better understanding of how sponsorship is or can be used as a marketing tool in today?s marketing. By using a quality research method we have chosen to use a half structured research method to make it possible to find out how sponsorship as a marketing tool can be used from a company perspective in relation to our chosen thesis. To enhance the readers understanding we describe the base of sponsorship and principals for sponsorship, after that describes a deeper perspective of sponsorship, what sponsorship is, and what factors are needed to be taken into consideration. Further on we illustrate the figure that later on will constitute the analysis with attributes like: association, exposure, relations and integrated communication.
Mångfald och möten i nya Norra Sorgenfri?
Mycket händer i Norra Sorgenfri. Det här arbetet syftar till att sätta
omvandlingen under lupp och att granska möjligheterna för ett inkluderande
stadsliv i området. Vissa forskare hävdar att Malmö segregeras och att fler
malmöbor lever i en marginalposition. Avsikterna med omvandlingen är goda och
det verkar på planer och program som att stadsdelen kan bli ett område för hela
Malmö. Det är dock viktigt att diskutera hur området skulle kunna fungera som
mötesplats och boendemiljö.
En diskursanalys av mellanrum - motsägelsernas plats
Denna uppsats har fokus på platser som är möjliga att tala om som mellanrum.
Till skillnad från planerade och kontrollerade platser i staden, talas det ofta
om mellanrum som oplanerade, okontrollerade och övergivna platser. Enligt
forskning av mellanrum, präglas dessa platser av en rad olika motsättningar.
Arkitekter och planerare har en tendens att se på mellanrum som överblivna
platser utan värde och som en markreserv i väntan på en framtida
stadsutveckling. Trots detta används dessa platser av människor, som snarare
ser på mellanrum som värdefulla platser och som en slags frizon för människor
och aktiviteter som inte ges något utrymme på planerade och kontrollerade
platser i staden.