Sök:

Sökresultat:

1364 Uppsatser om Markandsföring och e-handel - Sida 2 av 91

Relationsskapande event - Inte alltid en dans pÄ rosor

Studiens syfte a?r att belysa och fo?rklara de brister som relationsmarknadsfo?ring genom relationsskapande event kan inneba?ra. Detta fo?r att komplettera teorin och ge o?kad fo?rsta?else. Teorin inleds med relationsmarknadsfo?ring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv.

?Allt jag har Àr en dröm jag inte klarar? : Maskulinitet i Ken Rings och HÄkan Hellströms musiktexter

Denna uppsats handlar om hur artisterna HÄkan Hellström och Ken Ring konstruerar diskurser kring maskuliniteten i sina musiktexter. UtifrÄn poststrukturalistiskt influerad teori kring feminism och maskulinitet görs en komparativ nÀrlÀsning som bildar en tematiskt uppbyggd studie. UtifrÄn det för artisterna gemensamma temat utanförskap visar studien att utanförskapet hos Ken Ring Àr relaterat till en kÀnsla av maktlöshet. Denna kompenserar Ken genom att konstruera maskulina diskurser med ett överdrivet ansprÄk pÄ det som den europeiska kulturen förknippar med maskulinitet och genus. Detta kan kontrasteras mot HÄkan Hellström som i sitt utanförskap konstruerar maskulina diskurser dÀr ?omanlighet? och ett kÀrleks- och sexualitetsbegrepp dÀr ?jaget? blir könsmÀssigt tvetydligt, stÄr i fokus.

FrÄn Traditionell handel till Elektronisk handel : med avseende pÄ Internethandel mellan specialvaruföretag och konsument.

MÀnniskan har under lÄng tid bedrivit handel med varor och tjÀnster. Genom att nya hjÀlpmedel för handel utvecklas, förÀndras handeln och dess former. Elektronisk handel kan bedrivas via Internet. Elektronisk handel via Internet medför flera fördelar, men ocksÄ nackdelar, problem, konsekvenser och risker för företag som inför/bedriver Internethandel.Det finns skilda meningar om huruvida specialvaror bör sÀljas via Internet, och om företag som tillverkar och/eller saluför denna typ av varor bör bedriva Internethandel mot konsument. En litteraturstudie och en intervjustudie har genomförts för att undersöka om det Àr lÀmpligt för specialvaruföretag att införa Internethandel mellan företag och konsument.

Avgörande faktorer nÀr smÄföretag investerar i elektronisk handel

Företag letar efter att effektivisera informationsutbytet genom elektronisk handel och fler smÄföretag vÀljer att investera i olika lösningar för att erhÄlla fördelarna med elektronisk handel. Trots nackdelar och barriÀrer anser de intervjuade smÄföretagen som har investerat att det Àr fördelarna som övervÀger och de Àr positiva till en fortsatt investering. De avgörande faktorererna nÀr smÄföretag vÀljer att investera i elektronisk handel och de erfarenheter och resultat företagen har erhÄllit genom investeringen har varit en del av syftet i arbetet..

Elektronisk handel : med fokusering pÄ vÀrdekedjan

PÄ bara ett par Är har elektronisk handel potential att radikalt förÀndra de ekonomiska och sociala förhÄllanden i samhÀllet. Internets snabba tillvÀxt kopplar samman individer och organisationer till ett stort globalt nÀtverk som representerar enorma möjligheter. Det talas om ett nÀtverkssamhÀlle och en nÀtverksekonomi.Elektronisk handel driver företag mot att bedriva affÀrer pÄ ett fundamentalt nytt sÀtt. Behovet av att dela information i realtid ökar tillsammans med förÀndringarna i vÀrdekedjan.Syftet med studien Àr att kartlÀgga elektronisk handel i allmÀnhet. Studien fokuseras pÄ hur elektronisk handel anvÀnds för att lÀnka samman företag, stora som smÄ, frÄn rÄmaterial till konsumenten.

Algoritmisk handel : och dess fördelar för affÀrsbankerna

Syftet med uppsatsen Àr att undersöka vilka fördelar det finns för affÀrsbanker att anvÀnda sig utav handelsalgoritmer inom aktiehandel jÀmfört med manuell handel. Genom att intervjua tre företag som verkar inom handel med vÀrdepapper skall jag försöka fÄ svar pÄ varför den algoritmiska handeln ökat och vilka dess fördelar Àr gentemot manuell handel. Undersökningen visar att en stor anledning till att företag ökar sin anvÀndning av handelsalgoritmer inom sin aktiehandel Àr för att det Àr mer kostnadseffektivt alternativ jÀmfört med manuell handel. Datorernas snabbhet och möjlighet att överblicka flera marknader och tusentals vÀrdepapper samtidigt gör att affÀrsbankerna kan göra fler affÀrer jÀmfört med manuell handel men med fÀrre mÀklare..

Kundförtroende vid e-handel : En studie om att skapa och upprÀtthÄlla förtroende

Syftet med denna studie Àr att undersöka hur företag bör arbeta med att skapa och upprÀtthÄlla kundförtroende över internet. För att besvara syftet undersöker vi hur företag som bedriver e- handel arbetar med att skapa och upprÀtthÄlla kundförtroende. Vi kommer Àven att undersöka huruvida detta överensstÀmmer med konsumentens uppfattning av vad de anser Àr förtroendeskapande faktorer vid e-handel..

Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsfo?ringens pa?verkan pa? Generation Y.

SammanfattningTitel: Hur pa?verkar Gerillamarknadsfo?ring Generation Y? A?mne/Kurs:  Fo?retagsekonomi - KandidatuppsatsHandledare:  Lars HaglundNyckelord: Marknadsfo?ring, Gerillamarknadsfo?ring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsfo?ring, varuma?rkesattityd, varuma?rkesengagemang, engagemang online, kommunikation.Bakgrund: Marknadsfo?ring handlar om att skapa och utveckla lo?nsamma kundrelationer. I dagens samha?lle sa? sker marknadsfo?ring runtom omkring oss hela tiden. Pa? grund av detta har Generation Y utvecklat strategier som automatiskt sorterar bort o?verflo?dig och ono?dig information.

Algoritmisk handel - och dess fördelar för affÀrsbankerna

Syftet med uppsatsen Àr att undersöka vilka fördelar det finns för affÀrsbanker att anvÀnda sig utav handelsalgoritmer inom aktiehandel jÀmfört med manuell handel. Genom att intervjua tre företag som verkar inom handel med vÀrdepapper skall jag försöka fÄ svar pÄ varför den algoritmiska handeln ökat och vilka dess fördelar Àr gentemot manuell handel. Undersökningen visar att en stor anledning till att företag ökar sin anvÀndning av handelsalgoritmer inom sin aktiehandel Àr för att det Àr mer kostnadseffektivt alternativ jÀmfört med manuell handel. Datorernas snabbhet och möjlighet att överblicka flera marknader och tusentals vÀrdepapper samtidigt gör att affÀrsbankerna kan göra fler affÀrer jÀmfört med manuell handel men med fÀrre mÀklare..

Kulturell inverkan pa? kunskapso?verfo?ring o?ver nationsgra?nser

I denna studie underso?ks vilken inverkan kulturskillnader har pa? kunskapso?verfo?ringsprocessen o?ver nationsgra?nser i mindre svenska fo?retag. Detta go?rs genom en fallstudie av det svenska elektronikfo?retaget CrossControl, som nyligen startat en fabrik i Malaysia. Efter att ha observerat att det finns viss problematik med att bli ett multinationellt fo?retag sa? sa?g vi ett behov av att underso?ka om na?gra av de ma?nga hinder som finns vad ga?ller kunskapso?verfo?ring kan kopplas till kulturella skillnader.

Elektronisk handel

Elektronisk handel erbjuder företag nya sÀtt att göra affÀrer pÄ och Àr ett sÀtt för företag att bli mer konkurrenskraftiga. Elektronisk handel passar Àven den offentliga sektorn med ungefÀr samma fördelar som i nÀringslivet. Omfattande satsningar har de senaste Ären gjorts inom kommuner för att införa elektronisk handel. Trots att omfattande projekt har genomförts Àr det endast en brÄkdel av landets kommuner som infört elektronisk handel och Àven inom dessa kommuner Àr anvÀndningen begrÀnsad. Denna uppsats undersöker varför elektronisk handel inte anvÀnds i större utstrÀckning inom kommuner.

MÀn + E-handel = Sant? : En studie om hur modeföretag boostar sin e-handel

Syftet med studien Àr att undersöka hur nÄgra verksamma lÀrare i Àmnet idrott och hÀlsa i Ärskurs 4-6 arbetar med elever med ADHD i idrottsundervisningen. Fokus ligger pÄ hur dessa lÀrare strukturerar upp regelgenomgÄngar, hur de arbetar för att eleverna ska följa reglerna under aktivitetens gÄng samt vilka svÄrigheter och möjligheter lÀrarna ser i arbetet med elever med ADHD. Uppsatsen ger en inblick i diagnosen ADHD och erkÀnda undervisningsstrategier för elever med ADHD. Undersökningen utgÄr frÄn en kvalitativ ansats med inriktning mot semistrukturerade intervjuer eftersom utgÄngspunkten i studien Àr lÀrares erfarenheter. Resultatet visar att majoriteten av respondenterna strukturerar upp regelgenomgÄngarna genom att samla eleverna i en ring, anvÀnda sig av korta instruktioner med en regel i taget, tillÀmpa strategin förklara-visa samt repetera reglerna.

Riktlinjer för elektronisk handel i mindre företag

Uppsatsen behandlar mindre företags införande och anvÀndande av elektronisk handel. UtifrÄn teorier för elektronisk handel har vi sammanstÀllt riktlinjer som tillsammans utgör ett nytt teoretiskt ramverk. Under författandet av uppsatsen har ramverket kontrollerats och delvis förfinats utifrÄn vÄr empiriska studie och genomförda analys. Ramverket innefattar mindre företags införande och anvÀndande av elektronisk handel. Uppsatsen framhÀver riktlinjer angÄende elektronisk handel som mindre företag bör ta hÀnsyn till.

Business-to-business morgondagens handelsmöjlighet?

Elektronisk handel Ă€r en av de starkaste trenderna inom IT-omrĂ„det just nu. För företag som Ă€r snabba pĂ„ att tillgodogöra sig och bemĂ€stra tekniken öppnas nya dörrar mot nya marknader. Det Ă€r viktigt att företagen förstĂ„r att elektronisk handel inte bara Ă€r datorer, programvaror och nĂ€tverk utan att det handlar mer om affĂ€rs- och organisationsutveckling.Detta examensarbete behandlar Ă€mnet elektronisk handel mellan företag, business-to-business.Syftet med denna rapport Ă€r att belysa hur lĂ„ngt de medelstora tillverkande företagen i Sverige kommit i processen att införa elektronisk handel.Undersökningen, som bedrevs för att erhĂ„lla svar pĂ„ problemformuleringen, genomfördes med hjĂ€lp av intervjuer via telefon och personliga besök samt utskick av enkĂ€ter till företag.Resultatet som undersökningen genererat Ă€r att intresset för elektronisk handel Ă€r vĂ€ldigt stort inom den utvalda kategorin, svenska medelstora tillverkande företag. Även om det Ă€r ett stort antal företag som hittills inte har infört elektronisk handel sĂ„ var majoriteten av de undersökta företagen intresserade av ett införande..

Jakten efter den röda trÄden : - En studie om hur mobiltelefonen kan integreras i marknadsföringen

Forskningsfra?ga? Hur kan mobiltelefonen integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring?SyfteSyftet med va?r uppsats a?r att urskilja och analysera likheter och olikheter mellan fo?retag och konsumenter ga?llande marknadsfo?ring med sto?d av mobiltelefonen. Detta go?r vi genom att klarla?gga:Konsumenters upplevda va?rde via mobiltelefonenFo?retags anva?ndning av mobiltelefonen som marknadsfo?ringsresurs  MetodUppsatsen har baserats pa? en kvalitativ studie som kommit att anta en deduktiv ansats med inslag av induktion. Vi har gjort den empiriska insamlingen genom semistrukturerade intervjuer da?r vi valt att intervjua tre va?lka?nda fo?retag inom detaljhandelsbranschen samt fokusgrupper.SlutsatsVa?r analys visar att mobiltelefonen kan integreras i detaljhandelsfo?retags marknadsfo?ring pa? olika sa?tt.

<- FöregÄende sida 2 NÀsta sida ->