
Sökresultat:
746 Uppsatser om MPEG-4 Face Animation - Sida 7 av 50
Animation som instruktionsverktyg : Jämförelse av animerade och statiska steg-för-steg-instruktioner
Denna studie undersöker om där finns indikationer på att animerade instruktionsbeskrivningar av steg-för-steg-modell är mer effektiv än dess statiska motsvarighet vid en monteringsövning. Forskare inom fältet är oeniga där vissa hävdar att tidigare studier oftast utförts på ett sådant sätt att resultatet anses som icke trovärdigt. Annan forskning pekar på vikten av betraktarvinkel och visuell utformning av animerade instruktionsbeskrivningar.För att genomföra studien införskaffades två handhållna pussel av lika svårighetsgrad. Med pusslen som monteringsobjekt togs fyra, varav två animerade och två statiska, instruktionsbeskrivningar fram i en 3D-mjukvara. Pusslen modellerades i skalenligt förhållande och texturer togs från de verkliga delarna för att skapa ett realistiskt utseende.
Visualization of Particle In Cell Simulations
A numerical simulation case involving space plasma and the evolution of instabilities that generates very fast electrons, i.e. approximately at half of the speed of light, is used as a test bed for scientific visualisation techniques. A visualisation system was developed to provide interactive real-time animation and visualisation of the simulation results. The work focuses on two themes and the integration of them. The first theme is the storage and management of the large data sets produced.
Modet att samtala : en essä om när rädslan att tappa ansiktet blir ett hinder i samtalet
The problem, which I want to highlight in this essay, is about my fear of losing face in conversationwith the parents of my text. I'm going through different approaches to find out what is happening inmy meetings with parents. I will also see if the knowledge that I get will help me to get deeperunderstanding of my reactions in different situations and if this opens up new possible ways ofhandling them.In my text there will be two stories where the conversation with parents has been difficult. Theyboth illustrate my uncertainty concerning the unpredictability of conversations with distressed orstressed parents. I can prepare the environment, by cleaning and making it look nice before meetingwith the parents.
Implementering av klassiska animationsmetoder i ett digitalt arbetsflöde
Denna uppsats undersöker möjligheterna att återskapa en så kallad ?smear? i en digital arbetsmiljö. Smear är en metod som härstammar ur stiliserad, klassisk animation och används för att beskriva en mycket snabb rörelse mellan två positioner genom att formen på karaktären eller det animerade objektet smetas ut. Effekten användes till en början för sitt estetiska värde som ett led i den nya stilutveckling som skedde inom animationsbranschen under 1930-tal, men kom senare att utnyttjas främst av ekonomiska skäl. Då klassisk animation i Disney-stil är mycket tidskrävande sökte många mindre studios efter sätt att rationalisera bort arbete utan att tappa för mycket i kvalitet, för att kunna producera material till tv snabbt och kostnadseffektivt.
MED VISUELL UTGÅNGSPUNKT : En undersökning av en metodprövande och multimodal animations-workshop
År 1972 skickade NASA upp en rymdsond, kallad Pioneer 10, ut i rymden med en bild fastsatt på sondens utsida. Bilden var ett meddelande till utomjordiska varelser och illustrerade information om människan och jorden. Med bilden som en visuell utgångspunkt har jag designat en workshop för åtta gymnasielever i två olika grupper som fått i uppgift att skapa en animation att skicka upp i en rymdsond idag. Genom att omformulera den digitala berättelsens metod har jag velat undersöka hur deltagarnas process och animation kommer att formas om utgångspunkten är visuell. Jag har utifrån mina didaktiska designval undersökt vad deltagarna har gjort för egna val, material och tillvägagångsätt de använt sig av. Under projektets gång har jag samlat in empiri i form av ljudupptagningar, filmmaterial, fotografier och fältanteckningar samt analyserat deltagarnas animationer.
Döva och normalhörandes bedömningar av manipulerade illusionsbilder
Abstract The present study examined if early deaf people and people with severe hearing loss perceive visual information differently than hearing people. An experiment was conducted with eight deaf participants and eight participants with normal hearing. The participants were between the ages of 18-74 years. The participants were asked to look at fifteen different images portraying manipulated illusions, and then assess if the images were of the same size. Subsequently another image depicting a different illusion with a face hidden in it was presented to the participants.
In-Your-Face Goggles
Utveckling av nytt träningshjälpmedel för basketspelare..
Döva och normalhörandes bedömningar av manipulerade illusionsbilder
Abstract
The present study examined if early deaf people and people with severe hearing
loss perceive visual information differently than hearing people. An experiment
was conducted with eight deaf participants and eight participants with normal
hearing. The participants were between the ages of 18-74 years. The
participants were asked to look at fifteen different images portraying
manipulated illusions, and then assess if the images were of the same size.
Subsequently another image depicting a different illusion with a face hidden in
it was presented to the participants.
Manlighet - skämt eller allvar? : humor som redskap i mäns förhandlingar om mansrollen
This in an essay concerning the use of humor in male communication. Primarily, I have focused on studying how jokes can be used as a sanction for the training of members in a (male) group. I have found great inspiration in Goffman?s thoughts on a social face and the use of humor to protect this perceived face.Initially I started to reflect on men?s reluctance to discuss masculinity and their thoughts about the meaning of being a man. Every time I tried to hold a serious conversation, my male friends made a joke out of it.
En omedveten resa
Uppsatsen innehåller en beskrivning av research och process i mitt examensarbete. Projektet är en digital, interaktiv värld där man möts av symboler vanliga i drömmar, sagor och myter..
Förändring av intranät och dess inledande utmaningar
Organizations today face changes continuously as the society, the surroundings and the technology change. The information technology used in organizations has become essential, where intranets are a big part of it. Many organizations embrace social intranets, and these kind of changes has an impact on the members in the way they work, handle information and communicate. As many organizations and the members in it face new kinds of changes, they also face new kinds of challenges. This paper presents an interview study at Smurfit Kappa Kraftliner in Piteå, whom are about to go through a change process unlike any other change they have ever gone through before.
KÖNSNEUTRALA ANIMATIONER : Påverkan av stereotypiska personligheter
Karaktärsanimationerna måste vara könsneutrala eftersom spelarna själva väljer kön och personlighet på sin karaktär i Cloud Islands. Personlighetsgestaltningarna som skapades kallades ?Neutral?, ?Äventyrlig? och ?Sprallig?. Problemformuleringen bestod av att undersöka om animationerna för dessa stereotypiska personligheter kunde göras könsneutrala. Arbetet utgick från Isbisters (2006) rörelsemönster för personligheter, power centers (Lango, årtal okänt) och Labans rörelseteorier (Kundert-Gibbs & Kundert-Gibbs, 2009).
Animationsanpassad mjukvarupipeline för Motion
Capture leverantörer
Detta examensarbeta behandlar de svårigheter som kan uppstå när man vill animera med hjälp av Motion Capture. Det tar också upp lösningar till dessa problem och kompletta pipelines för animation med Qualisys kameror..
Motivation i läroboken? : Hur motiverande faktorer kan ta sig uttryck i läroböcker i svenska
Abstract: Facebook in the Public Sector - qualitative interviewstudy with The Swedish maritime Administration, the Swedish Meteorological and Hydrological Institute, the Swedish prison and Probation services and the municipality of Katrineholm about their precense on Facebook.In my bachelor?s thesis I have studied how three government authority and one municipality uses or don?t use Facebook in their communication towards the citizens. I have chosen to study four different cases, to see if there are any significant similarities or differences between how the different services are working with their communication. I have chosen to explore my cases through semi-structured qualitative interviews, where I met communications officers of every organisation face to face.I have found out that there is not one right way to communicate through Facebook, every organisations decisions must be based on their own mission, aims and objectives. And I have seen that both the transmitter and the receiver need to mature into the new acting of this new channel - Facebook..
Medieanvändning för individer som nätdejtar : en kvalitativ undersökning om mediernas roll i olika faser iinteraktionen
AbstractTitle: How does people that meet online communicate? -An qualitativestudy of the media use for individuals that date online.Number of pages: 34Autohor: Malin JanssonTutor: Amelie HössjerCourse: Media and Communication Studies CPeriod: Spring term, January 2010University: Informatics and Media, Media and Communication ScienceUppsala UniversityPurpose/Aim: The aim of this essay is to see if mediea use changesthrogh time in a relationship between individuals that have metonline.Material/Method: Qualitative method with nine interviews divided into two groupsdepending whether the person is an actively dejting online or ifshe has a long term relationship with someone she have metonline.Main results: The use of digital media changes thorugh time in therelationship. The individuals stop using the net dejting whenthey meet someone. The digital medias are stage at the begginingof the relationship. Through time they use a multiple ofdigital medias but they have preferenses and prefers to use thetelephone both when they are communicating positive andnegatvie information.Keywords: Online dating, social penetration, process of getting to knoweachother, communication.