
Sökresultat:
443 Uppsatser om Layout - Sida 19 av 30
Genomgång av A-checkupplägg till Dash 8 Q400
In this report I summarize the thesis, which is about to check what will happen if you decide to increase the interval between the a-checks, carried out on the Norwegian airline Widerøe. They want to know if an increase in time between the checks can give them an opportunity of increasing their aircraft fleet. In the current situation Widerøe has 11 Dash 8 Q400 and can consider a possible increase of 3 planes. This would be done without the need to increase accessibility of the hangars and increase in staff.What determines how often a check is performed is the maintenance tasks which has the shortest maintenance interval. On the Dash 8 the shortest interval is 600 flight hours.
Att bemanna ett kundorderstyrt lager : en studie av kundorderdistribution inom IKEA
Bakgrund: Under de senaste åren har Internetförsäljning ökat kraftigt och många företag har börjat lansera sina produkter via denna försäljningskanal. Att sälja produkter via Internet ställer höga krav på företagets logistiksystem i och med att kunderna lägger sina order direkt hos företaget och i många fall kräver de snabba leveranser. Detta i sin tur innebär att lagrets Layout och personal måste anpassas till att bli mer flexibla.Syfte: Vårt syfte är att undersöka vad som karaktäriserar ett kundorderstyrt lager och hur det bör organiseras och bemannas på ett effektivt sätt. I vår studie kommer vi att samarbeta med fallföretaget IKEA. Vi kommer att studera och ge förslag på lämplig bemanning av ett för IKEA nytt kundorderstyrt lager.
Jag bara lärde mig! : En studie om typografi i läromedel för läsinlärning
We studied the initial process of reading, with a focus on typography, whether it ispossible to increase childrens lust to read in the age six to seven years old, byadjusting the typography and graphic design. We conduct this study through qualitative and quantitative studies, mainlyinterviews with a main focus on children in this particular age were used. In additionto the interviews a questioniare were sent out to a selection of students. The studyalso contained an interview with a pedagogue as well as studies of the current andexisting textbooks and teaching aids that is used on the school we are looking into.During the study we consulted educated pedagogues to get an understanding of thechildren and their learning and to be able to approach them in a suitable way.The theories we have been using were mainly from a typographic point of view.Other areas we explored were theories about reading processes. This study showedthat every child needs a method that is suitable for them and that the materialprovided today is typographically inconsistent. The childrens and teachers needs andwishes in typography did not correspond with the current teaching aids design. From this study the followning points were made about how to design a textbook forchildren in the first grade:? The typeface should be a sans serif.? The point size should be bigger than 12 points.? Text should be aligned to the left.? Sentences should be short without becoming abstract.? To maintain focus on the text the Layout should be simple and unbarked.? The format should be designed after the pourpose of the publication, forexample when it is a complement to the textbook, the format should be of suchcharacter that it is easy for the children to bring home.? There should be a typographical consistency through all of the materialsprovided to the children..
Uppbyggnaden av ett foderstatsprogram för dikor :
The object with this work was to create a simple feeding program for beef cows. Another object was that I could learn more about the properties and functions of Excel and Visual Basic.
I used parts of a program I designed a few years ago. This old program was neither user friendly nor had it an appealing Layout.
Initially I decided how I wanted the new program to appear and on which foundation it should be built. I designed various forms into a spread sheet, such as lists and multiple choice buttons. Using VBA (Visual Basic for Application) I could create macros, which used the information chosen in the lists and with the multiple choices to calculate the feeding requirement or the feeding plan.
Fysisk struktur som kommunikativt medel : Den fysiska layoutens betydelse för kreativa företag
I detta examensarbete undersöktes förutsättningarna och viljan till förändring av skolgårdar i Upplands Väsby kommun till så kallade Gröna skolgårdar. Som Grön skolgård definieras en skolgård där skolans utemiljö innehåller estetiska, miljömässiga och pedagogiska funktioner.Användningen av skolgården som plats för konkret lärande är intressant ur en utomhus-pedagogisk synvinkel. Därför belyses i en första teoretiska del utomhuspedagogikens bildningshistoriska och pedagogiska rötter och även utomhuspedagogikens dolda ställning i läroplanen.Undersökningens andra empiriska del omfattar utvärderingen av en enkät om skolgården som delades ut till Runbyskolans elever och personal. Svaren visar på ett stort engagemang och bra idéer och att elever och personal har en realistisk uppfattning av skolgårdens nuläge och förändringspotential. Enkätsvaren jämfördes med ansökningar och förslag till skolgårdsförändring från andra skolor i kommunen och ställdes i kontext till kommunens organisation och förvaltning.Undersökningen visade att viljan till skolgårdsförändring finns och förutsättningarna för Gröna skolgårdar i Runbyskolan och hela Upplands Väsby kommun är bra, men att det kanske behövs organisatoriska förändringar i ansvarsfördelningen beträffande skolgårdsarbete som redan har genomförts i några andra kommuner i Sverige för att nå snabbare synliga resultat..
Bakom fasaden: Haninge kulturhus - en organisationsteoretisk studie med fokus på den fysiska strukturen
This master thesis aims to describe and examine Haninge cultural centre, inaugurated in 2002. We study the centre from an organization theory point of view, with focus on the buildings physical appearance. The question we want to answer is to what extent, and if, Haninge cultural centre fulfills the underlying vision, formulated by the municipality of Haninge. Is the centre the symbol of a new era of Haninge and a vivid democracy as it was meant to be? Is there a congruency between the image the building creates and the vision that was formulated by the municipality? We also seek out to see how the cultural centre relates to an older tradition of cultural centres.
Användning av virtuella mötesplatser
Internet is used today as a traditional medium for information exchange and social interaction. One of these is virtual meeting places where people meet and exchange information, socialize and exchange knowledge with each other. The group has chosen to examine the factors affecting the use of web forums, one of the virtual meeting places that exist on the Internet today. And look at how people use the web forum today in the current situation and how to design a web forum.A survey was conducted to find out how people look at web forums today, 80 people participated, and they got to talk about what they think about different web forums regarding how and why the use these them. Guidelines on how a web forum should be designed were also developed.
Att utforma en teknisk manual : Med tillhörande riktlinjer
Vi, Linda Runvall och Satu Parantainen, har gjort vårt examensarbete för företaget Leine & Linde i Strängnäs. De tillverkar pulsgivare som används inom industrin. Examensarbetet bestod av att göra om en befintlig manual och skriva guidelines (riktlinjer) till Leine & Lindes personal.Under vårt examensarbete har vi använt oss av våra kunskaper inom informationsdesign. Rune Pettersson, professor i informationsdesign vid Mälardalens högskola, beskriver ämnet informationsdesign såhär:?In order to satisfy the information needs of the intended receivers information design comprises analysis, planning, presentation and understanding of a message- its content, language and form.
En riktig man är modig : En preventionskampanj om den idealiserade mansbilden
Men commit more suicide than women all over the world. They commit more violent crimes and are more inclined to alcohol abuse. There are studies that relate this behaviour to the hegemonic image of masculinity.My work focuses on Switzerland. The suicide rate in Switzerland is worrying, for men between 15 and 44 years suicide is the most common cause of death. There is no national suicide prevention and no information or prevention that highlights the connection bet- ween the hegemonic image of masculinity and the suicide rates.
Mobil försäljningsenhet : En produktutvecklingsprocess
Galna Glassen is a company that has a unique way of selling ice cream in Sweden. The idea is for the costumer to be able to compose their own favorite ice cream, partly by choosing the flavor of ice cream but also by picking the ingredients. The ingredients that can be chosen from are around twenty and can be everything from cookies to candy to berries. When the costumer has chosen their ice cream and ingredients they are mixed together on a cooled granite board.The company was very successful when it was founded in the summer of 2011 and decided to expand to other cities in Sweden. They also wanted to explore the profitability of a mobile sales unit that is intended for festivals and events.The thesis is meant to develop Galna Glassen?s mobile sales unit.
Diatermirök- Det perioperativa teamets arbetsmiljö
BackgroundDiathermy is the most commonly used surgical instrument in the surgical area today. Diathermy is used in surgery to cut and coagulate tissue. The use of diathermy releases chemical substances in to the environment in the form of diathermy smoke. Research shows that these chemical substances pose health risks to both staff and patient exposed to the smoke. To protect the interdisciplinary, perioperative team from the smoke, smoke evacuation systems can be used.ObjectiveThe purpose of the study is to highlight the work environment of the perioperative team when working with diathermy smoke.MethodThe study is meant to be implemented as an empirical descriptive sample survey.
Personanpassad informationsportal (PIP)
Den explosivt ökande mängden information som finns tillgänglig på Internet har även sina avigsidor. Att hitta meningsfull information och kunskap på Internet idag blir allt svårare. Behovet av verktyg som kan hjälpa individer och företag att ta fram värdefull information, speciellt tidskritisk sådan på ett effektivt sätt, är och kommer att bli mycket stort. Likaså kommer behovet av att komma åt denna information, oberoende av tid och plats att vara stort och bli allt större i takt med den ständigt accelererande utvecklingstakten. Vi har försökt att belysa hypotesens komplexitet och visa på det faktum att inte bara en utan många beståndsdelar spelar in vid skapandet av en personanpassad informationsportal.
Spionage på studenterna svillkor. -Studenters läsning av och uppfattning om studenttidningen Götheborske Spionen
Titel: Spionage på studenternas villkor?? Studenternas läsning av och uppfattning om studenttidningen den Götheborgske SpionenFörfattare: Ida JohanssonHandledare: Monica Löfgren NilssonKurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Påbyggnadskurs, Vt 2007Syfte: Syftet är att beskriva läsningen av studenttidningen Spionen och förklara den.Metod: EnkätundersökningMaterial: 550 slumpmässigt utvalda studenter i strategiskt valda ämnen, vars studentkår prenumererar på Spionen.Huvudresultat: Hälften av studenterna läser minst ett nr per termin av Spionen, den andra halvan läser den aldrig eller väldigt sällan. Det största skälet till att inte läsa Spionen är bristen på tillgänglighet och att man inte känner till den.Det finns inga starka negativa åsikter mot Spionens innehåll. Den största kritiken får den yttre formen utstå, tidningens form, färg och Layout.Studenterna är överens om att man vill ha lokala nyheter i sin studenttidning. Allra starkast intresse visar man dock ?jobb ochkarriärmöjligheter efter studietiden?.Det finns två grupper av studenter.
ATT VÄCKA KONSUMENTERS UPPMÄRKSAMHET I ETT REKLAMFYLLT SAMHÄLLE : - Från ett företagsperspektiv
AbstractTitle: To attract costumers attention in a advertisingfilled community- From a company view Authors: Kerstin Ivarson and Diana Kuttner Advisor: Navid Ghannad. Level: Bachelor thesis in Marketing, (15 Swedish credits), Spring 2009 Key words: Media, media noice, communication tool, communication chanel, startling, advertising, advertisingfilled, message Question: How does the message from companies reach out to the customers in a advertisingfilled community? Purpose: To examine how the companies should use marketing to attract attention in a fast developed community and in that way reach the customers. Theoretical framework: The theory describes the media develop and the effective parts of different media channels. How the media noice looks today and how the customers choose with emotion and needs. Methodology: We used a deductive approach as a starting point and after that study five different companies in border of media, advertising and event. Empirical framework: Based on theory have we study five companies, Starcom, Picnic kommunikation AB, Klassons Mediabyrå, 7billion and Hansens. All companies are in the border of media, advertising and event. Conclusions: The most important of our study of marketing is to proceed from the potential customers needs because the advertising is very individual. To catch the customers attention is new, fast and effective communication channels very important.
Läromedel i skolan? finns det perfekta läromedlet?
Vi anser att läroböcker fyller en viktig funktion i utbildningssammanhang. Läroböcker och läromedel är redskap för elevers lärande. När redskapen är otillräckliga eller rent av frånvarande blir följden försämrad undervisning.
Syftet med föreliggande examensarbete är att undersöka hur ett antal läroböcker i ämnet religionskunskap beskriver religion och livsåskådning. Vi vill genom vår undersökning dels ta reda på vilka principer som styr lärares läromedelsval och dels undersöka om det går att uppfylla religionskunskapsämnets kursmål med hjälp av innehållet i några strategiskt utvalda läroböcker.
Svaren på våra frågeställningar har vi inhämtat genom tillämpning av metoder som komparativ dokumentanalys samt ostrukturerade intervjuer.