Sök:

Sökresultat:

317 Uppsatser om Klient - Sida 1 av 22

Internetkonsultföretaget ur ett strategiskt perspektiv

Uppsatsen har undersökt hur tre internetkonsultföretag har hanterat sin Klient-, personal- och övergirpande strategi. Efter detta har författarna dragit slutsater för hur ett antal generella framgångsfaktorer inom denna och liknande branscher ser ut..

Konflikter i konsultprojekt : En studie om konfliktorsaker i konsult-klient-relationen

Denna uppsats behandlar konflikter i konsultbranschen och i synnerhet konflikter i relationen mellan konsult och Klient. Avsikten har varit att identifiera vad det finns fo?r orsaker till att konflikter uppsta?r och vad konflikterna kan ha fo?r pa?verkan pa? relationen mellan konsult och Klient. Fo?r att a?stadkomma detta gjordes en litteraturgenomga?ng da?r teorier kring a?mnet behandlades, fo?ljt av en empirisk studie och en sammantagen analys da?r de teoretiska perspektiven anva?ndes som underlag fo?r tolkning av konsulters bera?ttelser om konflikter.

Konsult - Klient relationer i kunskapsföretag: En fallstudie på Deloitte & Touche

Denna uppsats syftar till att undersöka ett antal nyckelbegrepp och betydelsen av dessa i interaktionen mellan konsult och Klient. Nyckelbegreppen är förtroende, osäkerhet respektive säkerhet, roller och prioriteringar i relationen mellan konsult och Klient. Undersökningen genomfördes som en kvalitativ studie med djupintervjuer bestående av revisorer från Deloitte & Touche i Malmö samt deras kunder. Förtroende visade sig vara en förutsättning för relationen. Det skapades av den kompetens konsulten visade samt personkemin mellan konsult och Klient.

Allt går att reparera förutom döden : en studie om tillitens betydelse mellan behandlare och klient

Detta examensarbete är en kvalitativ studie med syftet att undersöka hur ett antal Klienter och behandlare beskriver sina upplevelser och känslor kring hög respektive låg tillit mellan behandlare och Klient. Vi har gjort tre enskilda intervjuer varav två är med Klienter och en är med behandlare, samtliga kommer från samma HVB-hem. Vi fann att de Klienter som vi intervjuade hade en del gemensamma nämnare i sina berättelser. Exempelvis hade de båda brister i anknytningen i sin barndom och orsaken till deras missbruk handlade om att döva sin ångest. Båda hade tidigare upplevelser av ett svagt samarbete med behandlare och det kunde försvåra behandlingen.

Kartläggning av internetbaserad tunn klient

Då datorer i alla dess former har kommit att bära betydande mängder relevant information för diverse forensiska utredningar så krävs en ingående kunskap gällande hur denna data lämpligast infångas. En typ av Klient som nyligen har gjort sitt kommersiella intåg på marknaden är den internetbaserade tunna Klienten. Det existerar i dagsläget begränsat med underlag gällande huruvida en sådan Klient bär information som är relevant för en IT-forensisk utredning.Inom denna uppsats har därför en internetbaserad tunn Klient av typen Chromebook varit mål för undersökning. Syftet har varit att kartlägga vilka sårbarheter som existerar, samt om möjligt huruvida dessa kan brukas som underlag vid en forensisk utredning. För detta ändamål har Klientens lagrings- samt kommunikationsmönster analyserats.

Personliga assistenternas ländryggsbelastning och skadlig inverkan vid förflyttning av klient

BAKGRUND: Miljön påverkar personliga assistenternas arbetsställningar och fysiska arbetsbelastning och kan resultera i skadlig inverkan vid förflyttning av Klient, men få studier är gjorda inom detta område. SYFTE: att kartlägga åtta personliga assistenters arbetsställningar, deras skadliga inverkan, ländryggsflexion och biomekanisk ländryggsbelastning vid två förflyttningar av Klient. METOD: Stillbildsfotografier och videofilm har använts för kartläggning av arbetsställningar vid förflyttning av Klient. Två förflyttningar av Klient har studerats: uppresning från ryggliggande till sittande samt från sittande på sängkant till stående/till rullstol. Fotografier har använts vid analys av arbetsställningar och observeration av skadlig inverkan.

Makt, motstånd och roller : en kvalitativ studie om relationen mellan klient och socialsekreterare

Syftet med studien var att undersöka relationen mellan Klienter med missbruksproblematik och deras socialsekreterare inom socialtjänstens vuxenenhet. Vi ville söka reda på hur Klienter upplever relationen med sina socialsekreterare, vilken betydelse relationen har samt hur en bärande relation skapas. För att få svar på detta genomfördes fyra halvstrukturerade intervjuer med personer som har en pågående kontakt med en socialsekreterare inom socialtjänstens vuxenenhet. Som analysverktyg valdes ett maktperspektiv samt Goffmans dramaturgiska rollteori. Resultaten visade på en variation i intervjupersonernas upplevelser av relationen till sina socialsekreterare.

Frivården : Hur ser relationen ut mellan lekmannaövervakare och klient?

Syftet med denna undersökning är att se hur lekmannaövervakare och Klienter uppfattar relationerna sinsemellan ur ett sociologiskt perspektiv. Även hur dessa parter uppfattar relationen när det gäller kontakten och tilliten.Vi har utgått från en kvalitativ intervjumetod där vi har intervjuat sammanlagt åtta personer varav fyra lekmannaövervakare och fyra Klienter.I arbetet har vi utgått ifrån fyra teorier, intrycksstyrning, stigmatisering, stämplingsteori av Erving Goffman samt den abstrakta tilliten av Anthony Giddens.Resultatet visar att lekmannaövervakarna och Klienterna har en viss tillit till varandra men visar samtidigt att det finns gränser på hur nära man som lekmannaövervakare vill komma sin Klient och tvärtom. Vi har också kommit fram till att både Klienter och lekmannaövervakare har en vetskap om hur man gör för att bygga upp ett förtroende hos varandra, men att alla bygger detta på olika sätt.I analysen kommer du att få läsa om hur vi kopplat vårt resultat till de fyra olika teorierna för att sedan kunna ge en förklaring ur ett sociologiskt perspektiv.Nyckelord: Frivård, relationer, tillit, Klient och lekmannaövervakare.

Privat relation med en klient? En kvalitativ studie om vilka typer av relationer och förhållanden som uppstår mellan den professionella och dennes klient inom missbruks- och beroendevården.

Uppsatsens syfte har varit att undersöka om det förekommer att den professionella har starka personliga känslor för Klienten och om det förekommer att ett privat förhållande inleds mellan professionell och Klient. Uppsatsens frågeställningar lyder: Har det uppstått starka positiva eller negativa känslor för en Klient? Hur har den professionella hanterat dem? Har det uppstått något privat förhållande till/med en Klient? Hur har den professionella hanterat det? Mitt empiriska material har samlats in genom intervjuer med yrkesarbetande kvinnor inom missbruks- och beroendevården. Analysen av intervjuerna har skett genom en eklektisk och teoretisk analysmetod. Det empiriska materialet har sedan analyserats med hjälp av Goffmans (2009) interaktionistiska teorin.

Dancing with Cops - lärdomar från ett Managementprojekt på NÄPO Lund

En sammanfattande rapport över de lärdomar vi gjort under bl.a. ett projekt vid Närpolisen i Lund (NÄPO Lund). Rapporten behandlar bl.a. områden som konsult-Klient förhållandet, ledarskap, individuell utveckling, grupputveckling och feedback..

MAKTASPEKTEN I MÖTET MELLAN KLIENT OCH SOCIALSEKRETERARE ? en forskningsöversikt, utifrån maktens fyra ansikten

Syftet med denna forskningsöversikt är att undersöka hur makt och maktrelationer beskrivsoch teoretiseras i forskningen mellan socialsekreterare och Klient med fokus på Klientensbeskrivningar. Denna studie är en integrativ och kvalitativ forskningsöversikt med enabduktiv ansats, där 29 tidigare studier har tematiserats och analyserats med hjälp av maktensfyra ansikten. Studien påvisar att maktbegreppet är ett komplext och svårdefinierat begrepp.Studien visar hur makten kan betraktas utifrån maktens fyra ansikten inom det sociala arbeteti mötet mellan Klienten och socialsekreteraren. Vidare diskuteras rekommendationer gällandemaktaspekten för det sociala arbetet utifrån olika studier samt rekommendationer för fortsattforskning. Det är viktigt att Klienternas perspektiv, såsom upplevelsen av makt och kontroll,tas upp angående deras möte med de professionella.

Asymmetrier i samtalsmötet mellan handläggare och klient

Samtalsmöten är en viktig del i människors kontakter med myndigheter. De sätt som dessa samtalsmöten sker på kan påverka den enskildes medverkan, kunskaper och utfall från dessa möten, på olika sätt.Studiens syfte är att analysera och beskriva hur asymmetrier mellan handläggare och Klient konstrueras i samtalsmöten om bistånd för äldre och ekonomiskt bistånd samt handläggarens hantering av dessa.Genom att använda diskursiv analysmetod analyseras tio audio-inspelade samtalsmöten och den samtalsinteraktion som sker i dessa när det gäller handläggarnas biståndsbedömning av så väl bistånd för äldre som ekonomiskt bistånd.Resultatet visar att det är av vikt att handläggarna är medvetna om de inneboende asymmetrierna i dessa samtalsmöten som kommer av deras institutionella karaktär. Detta, då handläggaren genom sin hantering av dessa har en stor möjlighet att påverka huruvida asymmetrierna förstärks i samtalsmötet och hur det i sin tur påverkar Klienten och deras relation. Resultatet tyder också på att handläggarens hantering av de olika asymmetrierna som framträdde kan äventyra rättssäkerheten för Klienten.Resultatet lyfter fram betydelsen av att det är handläggarens medvetenhet eller omedvetenhet om dessa asymmetrier som är avgörande för hur de hanteras och vad det får för effekter för Klienten. Studien kan användas för vidare förståelse i praktiska sammanhang om vilka kommunikativa asymmetrier som finns mellan handläggare och Klient och hur handläggarens hantering av dessa påverkar interaktionen och relationen dem emellan, samt det utfall som det kan ha för Klienten..

Peer-to-peer ? En teknik för företag?

Innehåll: Peer-to-peer är idag en teknik som i de flesta fall förknippas med fildelning.I detta arbete har vi försökt klargöra vilka andra möjligheter tekniken erbjuder för företag och i dessa möjligheter försökt hitta fördelar och nackdelar med tekniken. Klient-server är en vanlig teknik idag bland företag och i arbetet undersöks om peer-to-peer kan vara en möjlig konkurrent till denna teknik.Syftet med rapporten är att se om det finns intresse bland företagen att använda sig av de möjligheter som peer-to-peer tekniken erbjuder samt att undersöka hur den skulle kunna användas..

Peer-to-peer ? En teknik för företag?

Innehåll: Peer-to-peer är idag en teknik som i de flesta fall förknippas med fildelning.I detta arbete har vi försökt klargöra vilka andra möjligheter tekniken erbjuder för företag och i dessa möjligheter försökt hitta fördelar och nackdelar med tekniken. Klient-server är en vanlig teknik idag bland företag och i arbetet undersöks om peer-to-peer kan vara en möjlig konkurrent till denna teknik.Syftet med rapporten är att se om det finns intresse bland företagen att använda sig av de möjligheter som peer-to-peer tekniken erbjuder samt att undersöka hur den skulle kunna användas..

Klient-server och Peer-to-Peer applikationer : En prestandajämförelse

An increasing number of applications are becoming more or less network based today.The traditional architecture for network based applications is client-server, but as usageof download services are going up, so is the Peer-to-Peer architecture. This report is acomparison between the Peer-to-Peer and client-server model, and can serve as a basiswhen a decision between them needs to be taken. In the report, the performancebetween the different architectures is compared in different contexts. Our basis is ageneral implementation of both architectures in a test that is derived from a previousreport. On top of this, the performance of the different architectures are measured,implemented in a gaming-context.

1 Nästa sida ->