
Sökresultat:
2832 Uppsatser om Integrated marketing communications - Sida 58 av 189
Development of Web portal for health centre Aroma in Vetlanda
This exam paper has been made with the health care center Aroma in Vetlanda. The work was to deliver a complete web portal with an integrated booking system. The objectives were to provide a complete informative website for Aromas users with the option to make an appointment for a vaccination or health certificate, order prescriptions and get update information directly published by Aromas staff. And to give the staff of Aroma a graphical Web interface to manage the content and the booking system.The report goes through the basic language used and why. Further it takes up it how works and how the final product looks and behaves..
Utveckling av temporär kulturutsällning
Den här rapporten utgör dokumentationen av ett examensarbete som genomfördes inom Kandidatpåbyggnadslinjen vid Jönköpings tekniska högskola. Inom det jubileumsår som Nässjö stad firar i samband med stadens 100-årsdag var det Nässjö Järnvägsmuseums mål att ta fram en temporär kulturutställning i en tågvagn, vilken ska stå vid Nässjö tågstation under jubileumsårets gång. Genom projektledare hos Nässjö kommun kom museet i kontakt med en designstudent från Jönköpings tekniska högskola, vilken erhöll uppgiften att utveckla den temporära kulturutställningen.Syftet med projektet var att undersöka hur en temporär kulturutställning kan se ut för att locka till sig besökare och intresse från önskade målgrupper. För att konkretisera syftet konkritiserades de till en frågeställning som handlade om hur temporära kulturutställningar och deras grafiska kommunikation kan te sig för att locka till sig önskade målgrupper. Därtill togs fyra konkreta målsättningar fram, vilka specificerade att projektet ska leda till designen av en utställning, tillhörande grafisk kommunikation, skyltning för Nässjö järnvägsmuseum samt ett kompendie där den grafiska kommunikationen visades upp.För att exemplifiera hur en temporär kulturutställning kan te sig och infria målsättningarna inleddes arbetet med undersökningar observationer och intervjuer vid olika kulturutställningar.
Förändras för att förbli ? Hur omvärldsfaktorer påverkar den svenska reklambyråbranschen
Omvärldsfaktorer som företag står utan makt att direkt påverka förändrar ständigt det affärslandskap där företag vistas. Framför allt har den tekniska utvecklingen ständigt varit en stark drivkraft till organisatorisk förändring, både historiskt sett men även i modern tid. Den tekniska utvecklingen för med sig förändrade beteenden hos konsumenter vilket tjänsteföretag måste ta hänsyn till vid utformandet av erbjudanden. För företag idag är det en utmaning att lyckas revidera sin egen verksamhet och kontinuerligt anpassa sina erbjudanden i takt med att marknaden och omvärlden ständigt förändras. Företag kan inte bortse från affärsutveckling om de vill förbli konkurrenskraftiga.
Glaset i Centrum : En fallstudie på New Wave Group
Seen in many trends and studies, consumers of today feel a growing desire to experience the uniqueness in products and services. This is forcing companies be more innovative and creative in their marketing, in order to distinguish and differentiate themselves and their products/services. We believe that creating a top-to-bottom experience strategy is one way that a company can succeed in this.The purpose of this thesis is to analyze and clarify how a business can reinforce their product experience through a complete experience strategy. In order to demonstrate this we have made a case-study research for the New Wave Group, advising them on how they can place blown glass art at the heart of the town of Kosta.The authors have used qualitative methods and an abductive approach. Four interviews have been completed with executives from the New Wave Group, including the project manager, hotel manager, head of the Kosta Boda smeltery and head of guides and visitors at Kosta museum.
Care Of Haus - Ett varumärke, en uppfattning?
AbstractLevel:Bachelor thesis in Business Administration/Marketing Title:Care Of Haus, "Kan Reklam. Förstår Annat". Ett Varumärke, En uppfattning? Problem:When it comes to building a strong brand it is important that their brand identity, which means how they want to be perceived coincide with how their customers sees them (Melin 1999). Purpose:The purpose of this thesis has been to find out if and how these two aspects coincide with each other.
Bellevue - en studie av verksamheter och småindustri i stadslandskapet :
How can we plan so that smallscale industry and businesses can become an integrated part of the city?
The densifying process in search of new housing areas that is going on in most swedish cities threatens to undermine the diversity and complex make up of central parts of many cities. To sustain industrial activities in central locations is critical to this diversity.
This thesis discusses how to reach a sustainable city planning with Bellevue, a small industry and business area in central Gothenburg, as an example..
What helps or inspires busy moms while grocery shopping?
The purpose of this master thesis is to understand how busy moms experience their grocery shopping trips and the in-store environment. In gaining this knowledge, we aim at being able to suggest ways to improve the grocery shopping experience of busy moms; and present insights that can help food retailers in targeting this consumer group in-store. Methodology: We use an iterative approach, and work with photo elicitation interviews. We let our respondents capture their experiences in photographs, which then aid in recalling their memories in follow up interviews. Theoretical perspective: We base our theoretical perspective on environmental psychology where we use the original M-R model, and include personal and situational variables suggested by Bäckström and Johansson (2006); where the latter variable includes the views by Turley and Milliman (2000).
Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag
Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. The period when most public companies where formed (and with that the following subjection to competition) during the nineties and early 2000's, forced the formerly protected businesses to act on the terms of the open market. Parallel to this development the brand has for the last twenty years evolved into something great strategic importance for the business, including the business-to-businesses (B2B).
Pamiro
This report describes the work with creating a CMS (Content Manager System). A
CMS is a
web tool so you easy can publish materials on your web page. With a CM Scan you
can
without any knowledge of programming web pages create and maintain a web page.
This
will result in that you and your organisation save time and money. You can also
split the responsibility
for the webpage in different roles, but still keep the control.
We have chosen to create our CMS in a script language called php4 and with the
database
server MySQL, we have also used JavaScript a lot.
Implementering av Virtual Design and Construction: en
fallstudie av Veidekke Entreprenad AB
Den svenska byggbranschen står i nuläget inför en stor teknisk förändring, införandet av Bygg-informationsmodeller(BIM)/Virtual Design and Construction (VDC) i stor skala. Branschens olika aktörer ser olika vinster med implementeringen som kommer påverka hela byggprocessen, från projektering till förvaltning. Denna studie fokuserar på organisation och process i projekteringsskedet och grundar sig på en fallstudie av Veidekke Entreprenad AB. Företaget har implementerat VDC i delar av organisationen och i nuläget, efter lyckade pilotprojekt, utvidgas satsningen och implementering görs i större skala. Studiens syfte är att kartlägga Veidekkes VDC-mål och strategier, för att därefter studera process och organisation i projekteringsfasen och hur de bör utvecklas för att skapa goda förutsättningar för att VDC-målen ska kunna uppfyllas.
Att integrera i det svenska samhället : En undersökning om kvinnor med invandrarbakgrund och deras syn på introduktion och andra faktorer som påverkar inträdet i det svenska arbetslivet och samhället
The integration policy in Sweden shall encourage individuals to support themselves and take part in society. It shall alsocontribute to equal rights and opportunities for women as well as for men. In Borlänge this has resulted in a program ofintroduction for new arrivals from other countries. However, at the unit responsible for economic support, they havediscovered that women with immigrant background more often than men seem to have trouble starting or became to anending of the program, which then especially leads women to a long-term dependence for economic support. The purpose of this study has therefore been to investigate what factors affect immigrant women?s participation in theintroduction, and what significance this participation has for their possibilities to become economically self-supporting,and integrated into Swedish society.
Varför blir inte någon förbannad på kepsar nu för tiden? : En kvalitativ studie av gymnasielärares uppfattningar av konflikter och konflikthantering.
The purpose of this study is to examine secondary teachers' perceptions of conflict, conflict management, conflict prevention and conflict communication. In addition to theory, I conducted individual interviews and focus group discussions. Most teachers have a common view and argues that a conflict occurs when two or more individuals do not agree on something. Typical conflicts are about grades, teachers' changing professional roles and cellphones in the classroom. In my view, it seems as if the mobile phone has taken over the core conflict that caps created for some 10 years ago, functioning now as the dominant symbol in an ongoing development process providing space for meeting and dealing with conflicts in a constructive way..
Yes Logo
Abstract Title: Yes logo! What defines a good logo? Authors: Fredrik Dahlin and Vladimir Zunkovic Supervisor: Klaus Solberg Söilen. Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology. Course: Bachelor?s thesis in Business Administration, 10 credits.
Relationsmarknadsföring- Hur Allsvenska Fotbollsföreningar lockar supportrar till arenan
En ständigt återkommande uppgift för fotbollsföreningar är hur de ska locka supportrartill arenan. I denna uppsats har vi undersökt fenomenet relationsmarknadsföring och ivilken utsträckning det används inom den svenska elitfotbollen. De föreningar somberörts i fallstudien är BK Häcken, IF Elfsborg och Gais. Vi har kommit fram till att allaföreningar försöker etablera relationer med sina supportrar och även om ingen föreninguttryckligen använder de metoder som ryms inom relationsmarknadsföringens ramverk,finns ambitionen att arbeta mer med relationsskapandet. Föreningarna har som mål attskapa relationer med sina supportrar även om personalbrist och ekonomiska resurseroftast är orsaken till varför det inte sker i någon större utsträckning.
Livsstilsbloggar- En studie av affärsinriktade Internetdagböcker
Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att beskriva praktiken inom affiliate marketing ochbloggar inom livsstilssegmentet över en tvåmånaders period. Studien beskriver och framför defaktorer som krävs för att skapa och driva en blogg som attraherar läsare och annonsörer.Design och metod: Uppsatsen presenterar en statistisk analys av de huvudkategorier sombloggare i livsstilssegmentet nyttjar i sitt nätbaserade dagboksskrivande samt en diskursanalysav innehållet i dessa kategorier. Första steget i studien är att lokalisera bloggar som uppfyllerde kriterier som kännetecknar en livsstilsblogg. Det andra steget är att kategorisera inläggen ibloggarna. Det tredje steget är att genom diskurs analysera innehållet i inläggen som tillhör deolika kategorierna.Resultat: En utförlig studie av bloggar inom livsstilssegmentet som dessutom arbetar medaffiliate marketing visar på tendensen att dessa kommunicerar med sina läsare på ett sätt därde eftersträvar ett djupare och mer familiärt förhållande till sina läsare.