Sök:

Sökresultat:

5481 Uppsatser om Image reparerande strategier - Sida 32 av 366

Gehör : En studie om gymnasieelevers syn på begreppet gehör och vilka strategier som används vid gehörsbaserade problem

Syftet med den här uppsatsen är att uppmärksamma hur elever på gymnasiet tänker kringbegreppet gehör och vilka strategier de använder för att lösa gehörsbaserade problem. För attfå svar på mitt syfte har jag utfört kvalitativa intervjuer med fyra elever som går det estetiskaprogrammet med inriktning musik. En fenomenografisk ansats har använts för att få reda påhur elever upplever begreppet gehör och vilka strategier de använder. Inledningsvis har endeduktiv analys gjorts för att anknyta till olika befintliga begrepp inom ämnet. Sedan har eninduktiv analys gjorts för att påvisa utsagor som inte kunde kopplas till dessa begrepp.Resultatet visar att eleverna använder liknande beskrivningar av begreppet gehör där auditivinlärning av musik är den mest återkommande.

Att jobba eller icke jobba : En uppsats om information och inspiration på www.ams.se

AbstractTitle: To work or not to work, an essay about information and inspiration on www.ams.se.Number of pages: 39Author: Ann HöglundTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media and communication Studies DPeriod: Fall 2005University: Uppsala University, Department of information science, Division of Media and CommunicationPurpose/Aim: To investigate the frequency of ethos, logos and pathos in the work-guides on www.ams.se, and study how they match the needs of the respondents in the essay-interviews.Method/Material: To investigate the needs and wishes for information I have made three group-interviews with university students. In order to analyse the texts and films on www.ams.se I have used tools from the modern rhetoric analysis. In the last part of my analysis I compared the results of the rhetoric analysis and the requests from the interviews to see if and how they match.Main Results: The respondents requested inspiration for their future work lives, and information that could de-dramatize the image of working. The texts on www.ams.seconsist mostly of facts, while the films made a slightly more emotional contribution to the image of the occupation. The films showing relaxed and satisfied people can be seen as a way to de-dramatize the image of working-life.

Bo01 mässans profil i förhållande till dess image

Vårt syfte är att undersöka första och sista instansen av marknadskommunikationen av Bo01-mässan. Vi vill ta reda på vilka faktorer som legat till grund för hur denna mässa har profilerats mot den tilltänkta marknaden. Vi vill belysa vikten av en marknadsanpassad profil. Vi har valt att inkludera tre olika teoriperspektiv för att komma till grunden av den problemformulering vi valt. Det första och viktigaste perspektivet behandlar profilering och imagens betydelse.

Ambassadörskap i upplevelseindustrin: befolkningen som marknadsförare av en destination

Turismen är en stor industri i Sverige och globalt där den destination som är framgångsrik har mycket att tjäna. Förutom de intäkter som går till företagen inom upplevelseindustrin, som hotell eller restauranger så finns det dessutom fördelar som kommer hela samhället till nytta, via skatteintäkter och ökad sysselsättning. För att skapa förutsättningar för en hållbar destination pratar man om organiserad destinationsutveckling, där utveckling och marknadsföring sker gemensamt på destinationen. Organisk destinationsutveckling är då utvecklingen sker naturligt på destinationen, utan avsiktlig påverkan. Man talar också om organiserad och organisk image.

Frihet eller krav : Kvinnors arbetsvillkor och strategier i gränslösa arbeten

Arbetsvillkoren inom vissa yrkesområden har blivit mer flexibla och gränslösa, vilket innebär att individen själv måste ansvara för när, var, vad och hur arbetet ska utföras. Då det gränslösa arbetet karaktäriseras av färre yttre regleringar får de anställdas strategier att hantera sitt arbete mer utrymme, vilket även kan antas ha betydelse för individernas stress och hälsa i arbetet. Brist på nedvarvning och återhämtning anses vara en förklaring till stressrelaterad ohälsa. Syftet med studien var att undersöka hur kvinnor upplever ett gränslöst arbete och om deras strategier att hantera arbetet påverkar deras återhämtning. Undersökningen baseras på en kvalitativ intervjustudie med 14 respondenter samt självskattningar av nedvarvning och återhämtning via enkät.

Destinationsutveckling under politisk kris : En fallstudie om Tunisien 2011

The authors have during the spring semester 2011 studied the subject destination development during a political crisis, focusing on Tunisia. At the beginning of 2011 the country was in an uncertain political situation when the revolution of the Tunisian people occurred. This created massive demonstrations on the streets, and resulted in the current government's resignation. More effects of the revolution has been seen in a drastic decline of inbound tourists in the country, which in turn affected the country's population and economy. From this point on Tunisia as a destination needs to recover to once again become attractive to tourists.

?Det kommer från hjärtat? : Dansbandsbranschens förmåga att anpassa sina strategier efter förändrade omvärldsfaktorer

Uppsatsens syfte är att visa på dansbandsbranschens förmåga att anpassa sina strategier efter förändrade omvärldsfaktorer, samt visa på vad som kan förbättras inom området strategisk ledning utifrån ett affärsstrategiskt perspektiv.En kvalitativ undersökning där den huvudsakliga empirin bygger på genomförda intervjuer. Uppsatsen grundar sig i nio genomförda intervjuer med personer inom dansbandsbranschen.Att arbeta med dansband tycks vara en livsstil där besluten präglas av att, som Sven Ingvars sjunger, ?Det kommer från hjärtat?. Sammanfattningsvis vill vi belysa det behov av en intresseorganisation som vi anser föreligger, då vi lokaliserat en brist på initiativ för gemensam utveckling ur ett långsiktigt perspektiv. Detta utgör en avsaknad, vilken är en konsekvens av att aktörerna har anpassat sina strategier utefter överlevnad, på bekostnad av en potentiell utveckling..

Att leva med prostitutionserfarenhet : kvalitativa intervjuer med fyra kvinnor

The aim of the study was to reach a deeper understanding and knowledge about how women with an experience of prostitution perceive what this has meant for them and how it has influenced their lives. The questions of the study were: (1) How has the prostitution experience affected the women in their lives? (2) How have they learnt to deal with this experience? To answer these questions a qualitative method was used where interviews were conducted with four women with experience of prostitution. All women experienced that the prostitution had affected their lives. Examples given that inter alia relationships, sexuality, and self-image had been affected.

Capgemini, ett globalt företag på en lokal marknad : En fallstudie av Capgemini

SyfteVårt syfte är att få ökad förståelse för den problematik som kan finnas för ett globalt konsultföretag att nå fram med sin identitet till en lokal marknad. Våra frågeställningar är:1. Vilken identitet har Capgemini?2. Vilken image av Capgemini har potentiella kunder på en lokal marknad?3.

Webbaserad marknadsföring för ett DJ-kollektiv : Ett examensarbete i hur man internationellt marknadsförett DJ-kollektiv med hjälp av sociala och digitala medier

Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord. Att marknadsföra ett företag genom att använda bilder och video är en strategi som används i allt större utsträckning då det ses som ett starkt marknadsföringsverktyg. I moderna samhällen kan företag inte bara nöja sig med att erbjuda sina tjänster, de måste också sälja dem genom att skapa ett tydligt varumärke. Ett varumärke skapas av en image och denna image ska som mål kunna representera varumärket alldeles självt.Syftet med detta examensarbete är att få en bredare förståelse av marknadsföring via sociala och digitala medier. Examensarbetet har utförts på uppdrag av DJkollektivet ?Håll Käften och dansa? där målet har varit att skapa en internationell webbsida för att marknadsföra dem.

Hälsovägledares strategier och underliggandeantaganden vid motivationsarbete till viktnedgång : en intervjustudie om motivation

Syftet var att undersöka fyra hälsovägledares uppfattningar och strategier för att motivera individer till viktminskning. Avsikten var även att utreda vad de bygger sina uppfattningar och strategier på, samt att jämföra deras strategier med befintliga teorier om beteendeförändring såsom Motiverande samtal, Stages of change, Social learning theory och Health belief model. Teorierna valdes då de belyser hur en beteendeförändring kan gå till samt att de varit fram­gångsrika i tidigare forskning. Studien är kvalitativ och genomfördes med ostrukturerade intervjuer där respondenterna valdes genom ett bekvämlighetsurval. De fyra hälsovägledarna arbetade med att motivera individer till viktnedgång, alla hade utbildning inom hälso­främjande arbete som varierade mellan en vecka till flera år.

Sponsring av idrott: en empirisk studie om interaktionen
mellan företag och elitidrott ur ett företagsperspektiv

The purpose of this thesis is to gain a deeper understanding of Swedish companies? use of corporate sponsorships as a tool for communication. The research describes motives and goals of corporate sponsorships, the selecting process and methods used in evaluating its effects. The empirical data has been colleted through interviews with two companies sponsoring athletics at a top level in Sweden. The study shows that the principal objectives and motives companies have with sponsorships are related to brand exposure, image improvement and relationships.

Vägen till ett framgångsrikt köpcentrum! : En fallstudie av Ölands Köpstad

Det kan vara svårt att veta vilka faktorer som ett köpcentrum bör arbeta med för att bli framgångsrikt. Idag krävs kontinuerlig förnyelse eftersom konkurrensen på marknaden hårdnar då allt fler köpcentrum byggs. Vi vill därför visa hur ett lokalt köpcentrum kan utveckla sitt koncept för att förbättra sin position på marknaden samt bli en attraktivare plats.Uppsatsen fokuserar på två delsyften, som presenteras nedan:Analysera och undersöka köpcentrums framgångsfaktorer. Framställa strategier till köpcentrum som är i behov av förnyelse. Strategierna är framtagna i avsikt att göra köpcentrumet till en attraktivare plats för besökare och därigenom öka köpcentrumets konkurrensposition.Vårt metodologiska tillvägagångssätt är präglad av en kvalitativ ansats med vikten på ett deduktivt arbetssätt.

Ideella idrottsföreningar : - en flerfallstudie kring målsättningar, strategier och budgetering.

Bakgrund:Många svenska ideella idrottsföreningar, oavsett nivå, har idag ekonomiska svårigheter. Volontärarbete samt bidrag från kommun och stat är av stor vikt för föreningarnas överlevnad. Samtidigt har idrottsföreningars verksamhet blivit mer komplex vilket innebär större krav på den ekonomiska kunskapen inom föreningarna.Syfte:Skapa förståelse för föreningars ekonomiska situation samt att belysa vikten av ett ekonomiskt kunnande inom föreningslivet, genom att lyfta de målsättningar, strategier och ekonomiska styrmedel som används i dagsläget.Metod:Rapporten utgår från en flerfallstudie av fyra ideella idrottsföreningar. En kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv ansats har använts. Vid insamling av empiriskt material har semistrukturerade intervjuer har genomförts.Resultat:I studien har framdagats att både reella och symboliska målsättningar används, samt både ekonomiska och icke ekonomiska.

Smålägenheter sökes!

Syftet med studien var att undersöka om förskollärare använder sig av några strategier för att hjälpa barn med samspelssvårigheter in i lek, och att upprätthålla lek. Jag ville därför också se om, och i sådana fall hur, de kommer till slutsatsen att ett barn har samspelssvårigheter.  De  metoder  som  valdes  för  arbetet  var  en  webbenkät,  intervjuer av  sex  förskollärare  och  av två  specialpedagoger.  För  att  komplettera  data  samlades  och  analyserades  också  de strukturerade underlag som de intervjuade förskollärarna beskrev att de använde sig av i sina respektive verksamheter för observation, dokumentation och reflektion.  Slutsatsen  är  att  det  finns  flera  strategier  representerade  bland  de  intervjuade  som  syftar  till att, på ett eller annat sätt, hjälpa barn till bättre samspel och lek. Bland flera finns till exempel strategier  som  bygger  på  att  förskolläraren  tolkar  och  tydliggör  samspelets  mekanismer, arrangerar  tillfällen  för mindre  sociala  sammanhang  och  verkar  för  tydlighet  och  trygghet  i förskolan.

<- Föregående sida 32 Nästa sida ->