Sök:

Sökresultat:

401 Uppsatser om Ice-hockey associations - Sida 10 av 27

Arenasponsring : En studie om motiv, upplevelser och prissättning hos de norrländska elitserielagen och deras arenasponsorer

AbstractDet byggs många nya ishockeyarenor i Sverige för tillfället och nästan alla elitseriearenor är i dagsläget namnsponsrade av stora företag. Prissättning av sponsring anses komplext och arenasponsring av ett elitserielag innebär ett mångmiljonavtal för det arenasponsrande företaget. Forskningen som existerar specifikt om arenasponsring är amerikansk och de ekonomiska förhållandena skiljer sig kraftigt ifrån de svenska vilket ger en avsaknad av kunskap. Denna kunskapslucka om arenasponsring i Sverige ska jag börja fylla igen med denna uppsats.Syftet med denna studie är att försöka generera en klarare bild av hur värdet på ett elitseriearenanamn prissätts och vilka faktorer som ligger till grund för den värderingen. Vidare kommer denna uppsats att behandla matchningen mellan sponsorn och sponsringsobjektet och undersöka båda parternas syn på samarbetet.Studien är kvalitativ och består av åtta intervjuer med representanter för Luleå Hockey, Modo Hockey, Skellefteå AIK och Timrå IK samt intervjuer med deras respektive arenasponsor som i tur och ordning är Konsum Norrbotten, Swedbank, Skellefteå Kraft och E.ON Sverige.Uppsatsen har en hermeneutisk kunskapssyn då den försöker skapa djupare förståelse för fenomenet arenasponsring.

Hållbarhetsarbete - kostnad eller värde? : En empirisk undersökning av svenska börsföretags lönsamhet och värdering relaterat till hållbarhetsprestanda

 This thesis aims to through certain parts of the brand equity investigate the trust of consumers for a brand that recently experienced a product-harm crisis. It also wants to investigate why this trust exist, if it does. Structured interviews were carried out at 60 respondents in Uppsala. The results show that the respondents have positive associations with ICA, they think that ICA maintains a high quality on their products and services and that 50% more often choose to do their grocery shopping at ICA. The conclusion of the study is that ICA has a strong brand equity resulting in brand trust from consumers, which is founded in the brand reliability and brand intentions of the company. .

Mellanchefens förmåga att göra rätt saker effektivt : En attitydundersökning av de lokala cheferna på Niscayah AB

 This thesis aims to through certain parts of the brand equity investigate the trust of consumers for a brand that recently experienced a product-harm crisis. It also wants to investigate why this trust exist, if it does. Structured interviews were carried out at 60 respondents in Uppsala. The results show that the respondents have positive associations with ICA, they think that ICA maintains a high quality on their products and services and that 50% more often choose to do their grocery shopping at ICA. The conclusion of the study is that ICA has a strong brand equity resulting in brand trust from consumers, which is founded in the brand reliability and brand intentions of the company. .

Ranka den som Perron-Frobenius : Sporttabellen du aldrig sett förut

Uppsatsen a?r skriven fo?r att ta fram ett alternativt sa?tt att ranka lag i olika serier. Vi har lagt sto?rst fokus pa? fotbollsallsvenskan, men a?ven tabellerna i fotbolls-EM, basketligan och elitserien i hockey kommer att ja?mfo?ras. Vi kommer att introducera Perron-Frobenius sats med en kortare beskrivning och fo?rklara hur Google anva?nder satsen genom PageRank fo?r att du ska kunna hitta just den artikel eller hemsida som du letar efter.Senare i uppsatsen beskriver hur vi anva?nder Perron-Frobenius sats fo?r att fa? fram en alternativ ranking till den som anva?nds idag.

Eventmarknadsföringens påverkan på varumärkeskapitalet ur marknadschefers perspektiv

The purpose of this study is to create an understanding for marketing directors? viewabout how event marketing effect the company?s brand equity in four separatebusinesses. Our question formulation the study aims to answer is:How does event marketing effect the brand equity in international companies?We have chosen to perform a qualitative study with a semi structured research interviewto find out how event marketing as a marketing method, can be applied from theperspective of a marketing director in relation to our theoretical reference frame.To create structure and increase the understanding of our thesis, we will describe thebasics in brand and sponsorship theory, which will fall in to the marketing method ofevent marketing. Further we will describe the brand equity model that we will latermodify for our purpose.

Hen - terrorist eller frihetskämpe? : En retorisk argumentationsanalys av hen-debatten i svensk storstadspress

When Fredrik Reinfeldt during the TV4 broadcasting of the Ice hockey World Cup final in 2013 was titled Prime Minister instead of State minister it caused a twitter storm. Denominantions are important to us because they are so closely tied to our identity. We may even get upset on behalf of others. A language reform concerning personal pronouns therefore affect many. The gender- neutral pronoun hen received much media attention in 2012.

To reject the world - to embrace the world

Ever since Thomas More?s book Utopia was published in 1516, theutopian idea has not lost its topicality and has been strongly rootedin literature, art, film and architecture. Utopia can be seen as a statein which utopia allows a space for wishes, dreams and a desire forsomething better. In my degree project I have chosen to explore thehistorical utopian ideas to create a content that treats utopia on asubjective level. With visual communication as a starting point I havetried to fixate this state in a book.

Revisorn och revisionens roll i ideella föreningar - en studie på idrottsföreningar

Background: Non-profit organizations have a large and significant role in Swedish society and Thunberg (2006) choose to express it like Sweden stops without nonprofit effort. But in several non-profit organizations, and then perhaps especially in sports, there exist problems with the economy. Tate (in Vermeer, Raghunandan & Dana, 2009) explains that the audit of non-profit organizations differs from the audit of for-profit companies as they often have differences in culture, organizational structure, financial requirements, accounting standards, financial reporting, financial statements and the auditor's risk environment. While the audit is different, it should also be noted that in the vast majority of non-profit organizations, there are no statutory requirements for audit, but despite this, 99% of all non-profit organizations have some form of audit regulated by their statute (Lunde?n & Lindblad, 2011).

Spina, Femur och Thorax - ett anatomiskt verktyg för barnsjukvård

Hospitals have a set perception as an unpleasant and frighteningatmosphere.The examination-rooms of today within the children?shospitals are often bare and needs embellishment and decoration tocreate a satisfying setting. The decoration might have the function asa divertion from pain and anxiety.According to my experience the decorations of today consists mainlyof Winnie the Pooh figures, a clown or a hockey poster, never anythinglinked to the body and it?s functions.Spina, Thorax & Femur is a project that focuses on the visual identityand possibility to a deeper understanding and playfulness around thebody perception within the nursing environment.A visit at the hospital could be part of a creative knowledgeacquisition. The project result are two boards of glass-enamelledsteel.

Från ideell förening till vinstdrivande företag : en studie av svensk elithockey

Abstract We have in this thesis examined two elite hockey clubs in the Swedish Elite League, Brynäs IF and Linköpings HC. Our questions revolve around how they set themselves to bring in an external owner of the club. Our aim was to examine how Linköping and Brynäs stands on the issue of the external owners of the club, which is currently regulated by Riksidrottsförbundets 51/49%-rule which means that the club must control at least 51% of the club while external shareholders can take up to 49 %. Then, we compare the clubs with each other. Interviewees have been clubs club CEO:s and supporters club chairman.

Chaos Paintball : -En investering och finansieringsbedömning

 I uppsatsen "Chaos Paintball, en investerings- och finansieringsbedömning" har en undersökning gällande en nyinvestering och finansieringen avseende nya aktiviteter och en byggnad genomförts. Undersökningen har utförts genom att tre olika byggnadsalternativ har tagits i beaktande och beräkningar på byggnadsalternativen har gjorts. Företagets planerade aktiviteter har undersökts genom att, med hjälp av kalkyler, genomföra beräkningar. Detta har lett fram till en rekommendation om vilka aktiviteter som företaget bör genomföra och satsa på. Undersökningarna har gjorts genom att intervjua företagets ägare, en byggfirma, en bank samt beräkningar av olika investeringskalkyler. Syftet med uppsatsen är att undersöka om det är ekonomiskt lönsamt för företaget att starta upp nya aktiviteter och att investera i en byggnad.Vi har dragit slutsatsen att företaget bör genomföra alternativet där en varmdel byggs till i en befintlig byggnad.

De sista entusiasterna? En studie av medborgarnas engagemang under ett decennium i Åsele, Borrby, Hasslarp och Tving

The purpose of this study was to examine how commitment to a cause on a local basis had developed in four smaller groups during one decade. In 1996 I interviewed representatives in Åsele, Borrby, Hasslarp and Tving about their commitment and citizen initiative. Now, ten years later, I followed it up by interviewing them again. I wanted to know if the groups/associations still existed, if they had achieved their goals as they where pronounced ten years ago and how a strong commitment on a local basis can develop during ten years. Which phenomena decide whether the group develop or phase out? I use the term citizen commitment instead of citizen initiative to stress the fact that it is no longer an initiative but an on-going commitment.

Varför väljer elever det estetiska programmets musikinriktning? : En studie över musikestetelevers tankar kring sitt gymnasieval

During the spring of 2013 we developed a visual identity for Jönköping Bandy, a bandy association in Jönköping, which was founded in 1947.Jönköping Bandy?s main problem was the low interest for the association by the local people. The association also had problems with the economy, which made it hard for them to merchandise themselves.In Jönköping, there were a lot of sport associations, and therefore, it was difficult to find sponsors. One way to help the association, was to create a good visual identity for them. A visual identity that would reflect on the proper values of the association.The intention was: ?Through graphical design, we want to convey Jönköping Bandy to a larger amount of people, and get increased knowledge in graphical idiom.? and was torn apart into these three questions:What core values does Jönköping Bandy have, and how can we convey them through the visual identity?Which visual materials does Jönköping Bandy need?How do other teams in Allsvenskan Södra merchandise themselves through their websites?The work began with a study of relevant theoretical literature, with focus on graphical design.

Affärsrelationen - en studie av samspelet mellan drivningsentreprenörer och tjänstemän inom ett virkesområde hos Mellanskog

The purpose of this report is to investigate the business relationship between forest machine entrepreneurs and company officials within a timber area at one of the Swedish forest owner associations called Mellanskog. This report shows how these people work with their business relationships, what they believe are the keys getting a successful relationship and how they have got were there they are now. Key words: Business relationship, cooperation, team work, communication, negotiation, respect, commitment and trust..

En komparativ studie av ett företag och en idrottsförening:
skillnader och likheter och hur de agerar i ekonomiska
krissituationer

Omvärlden där dagens företag och ideella föreningar existerar, är till skillnad från tidigare, föränderlig. Från att omvärlden varit stabil har den blivit alltmer instabil och dynamisk, vilket har medfört att föreningar och företag har blivit tvungna att anpassa sig till den nya omgivningen. Föreningarna har blivit mer inriktade mot ekonomi, vilket exempelvis kan återspegla sig i styrelsernas sammansättning. Denna trend är också utmärkande i en tidsperiod där föreningar alltmer liknar traditionella företag. Den här uppsatsen ger ett försök att skildra hur ett företag och en idrottsförening skiljer sig åt samt att se vilka likheter som finns.

<- Föregående sida 10 Nästa sida ->