
Sökresultat:
140 Uppsatser om Hotel - Sida 5 av 10
Tummen upp eller ner för kritik? : Restaurangchefers och restaurangpersonals användning av privata gästomdömen och professionell kritik
Inledning: Stockholm står idag inför en breddning av Hotellutbudet, hur förhåller sig Hotellen till den ökande konkurrensen? Kommer Hotellen att förändra prisstrategierna och kan eventuella prisförändringar leda till ett priskrig?Syfte: Syftet med studien var att titta på hur olika Hotell skiljer sig i prissättning och få insikt kring priskrig och om det kommer uppstå då konkurrensen ökar.Metod: Enkätstudie med viss kvalitativ metodundersökning har använts, på grund av flexibel och hanterbar data som svarar på syfte och frågeställning. Teoretisk data har inhämtats från artiklar och publicerade böcker. Det har även använts artiklar för att påvisa ämnets aktualitet. Tio Revenue Managers (RM) har intervjuats.
Hotellens gröna överlevnad : Den interna marknadsföringens roll i att trovärdigt förmedla miljöarbete
Background: The Hotel market has become undiversified and the competition has increased rapidly. At the same time the environment aspects has been given higher priority and the trend continues to extend. A green marketing strategi has proven profitable if the company achieve a high credibility.Problem definition: What factors are important for Hotel companies to attain long term business survival trough a green marketing strategy?Purpose: The purpose with this paper is to, trough a case study of Scandic Hotels analyze and find the relationship between trustworthy environmental work and internal factors.Method: This study is based on both qualitative and quantitative research methods. The qualitative data has been gathered through interviews with five different levels of personel, both management and employee, within the company.
Lojalitetsskapande hos anställda på fristående hotell
The Hotel sector has reviewed big changes, as higher requirements on independent Hotels have been set. In order to be able to compete with big Hotel chains, it is no longer sufficient to only use the 4P of marketing mix, it is also required a bigger focus on the personnel. Trained and service aimed employees are service companies' intangible assets and they become more important. Globalisation and internationalisation has however contributed to that the labor market has become more open, and employees easier can compare employment conditions or change job.The aim of this essay is to analyze and to evaluate conditions for the internal marketing at independent Hotels, in order to be able to achieve employee loyalty. The essay builds on a comparison between managers' and employees' views about internal marketing.A qualitative hermeneutical study has been used in order to be able to analyze and evaluate conditions for the independent Hotels' internal marketing.
Att lägga till ett märke : en studie kring varumärkets betydelse för samarbetande tjänsteföretag inom hotellsektorn
The purpose with the thesis is to analyze and investigate the purpose of the co-operations between different brands within the Hotel sector. We differentiate these purposes of the collaborations in regard to connections to quality- and environmental oriented symbols..
Organisationskultur samt avvikelse- och förslagshantering för ständiga förbättringar i tjänsteverksamheter : Fallstudie Vägverket
Because of an increasing demand from customers and changing external environment, there is a need for continuous improvements, for both manufacturing and service organizations, to meet these demands. Manufacturing organizations have been working systematically with quality improvements for a long time, but it has not been as common for service organizations. Because of that the methods to use for implementation of the systematic improvements have not been designed to fit service organizations, and not either for public organizations. The purpose of this thesis is to explain if and why the Swedish Road Administration?s organizational culture and handling of ideas and deviation support an implementation of continuous improvement management.
Verklighetsflykt genom paradiset : En kvalitativ receptionsstudie av Paradise Hotel
Hur läroböcker är utformade och vilket innehåll de har är inte en slump, utan ett resultat av åratal av forskning och ett samhälle i konstant förändring. Idag tar vi det som en självklarhet att ett stort kapitel i biologiundervisningen, såväl på högstadiet som i gymnasiet, tas upp av evolutionen, det vill säga läran om livets utveckling. Så har det inte alltid varit.Denna undersökning ämnar till att se om det finns ett samband mellan sekulariseringen av skolan och hur ämnet evolution har formats i biologiläroböckerna för högstadiet och gymnasiet. En textanalys har gjorts av 20 läroböcker från olika stadier och tidsperioder, resultaten har sammanställts och diskuterats.Sammanfattningsvis kan konstateras att biologiböckernas innehåll har förändrats i takt med dels sekulariseringen av den svenska skolan och dels olika skolreformer som gjorts under 1900-talet. Till detta kan vi addera de framsteg som naturvetenskapen gjort från andra halvan av 1800-talet fram till idag.
Intäktsfördelning och ansvarsenhet : En studie av hotellrestauranger
Writers: Johan Lundqvist Eriksson and Elin SandbergSupervisor: Stig AnderssonEnglish title: Allocation of revenue in the hospitality industryKeywords: Revenue allocation, cost allocation, profit center, Du Pont model, taxes and manipulation of data.Date: January 2012Since the taxes for food and lodging has been different in Sweden for many years, the hospitality industry has come up with a way to save money on tax paying. When private customers stay for a weekend where the meals are included, the business is placing more than the relevant revenue on the lodging part, which has the lower tax. Because of this the results has improved and tax money has been saved. Now when the Swedish government has decided to lower the tax on food to the same level as the lodging, the chances for correct revenue allocation arises. When we approached the hospitality industry with our problem area a big interest was showed from the head chefs. They now see a chance to get more income on the meals and through this be able to show better results towards the owners.Two Hotel managers at two different Hotels and their head chefs were chosen for interviews.
Intäktsdrivare inom hotellverksamhet
Bakgrund och problem:Besöksnäringen sammansätts av olika branscher så som Hotell-, restaurant-, fritids-,kongress- samt transportbranschen. Den anses vara en av de största branscher i världendär 3 % av den globala arbetskraften är direkt anställd inom övernattningsverksamheten.Hotellverksamhet karaktäriseras av bland annat höga fasta kostnader, kapacitetsproblemsamt oförmåga att lagra tjänsten. Dessa faktorer ställer speciella krav påekonomistyrningen inom Hotellverksamheten. Tidigare forskning inom Hotellverksamhetenhar fokuserat framförallt på kostnadssidan, prissättningen samt budgeteringoch intäktssidan har endast skrapats på ytan. Vi anser därmed att det finns ett öppetfält för en intressant forskning som leder till vårt syfte:Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga och analyserar intäktsdrivare som påverkarintäkter inom Hotellbranschen.
Think Clearly Outside The Bottle! : Hur kranvattnets kommersiella värde kan höjas
Due to the fact that bottled water has negative impact on the environment,Elite Hotel hasdecided to stop serving bottled water in their restaurants. Since Swedish tap water is regarded tohave great quality,Elite Hotel wants to look at the possibilities to carbonate their own sparklingwater and serving it in fancy carafes. This Master of Science thesis is about constructing a costefficient water carbonator system that suits Elite Hotel?s need specification. This thesis alsocovers other water refinement criteria.The work has been divided into three parts.
Förutsättningar inför detaljplanearbetet - Hur påverkar detta processen?
The purpouse of this study is to find out how and if a Content Managment System (CMS) can benefit from applied User Experience Design (UX). A work project has been executed where a client wanted the students to create a user friendly CMS for adding content to a global Hotel review site. A prototype of a CMS was created based on literature studies about UX and CMS. The prototype of the user friendly CMS was then tested through user tests and interviews with key users. After input from the key users the prototype was changed until the users were satisfied with it..
Samverkan mellan totalentreprenör och projektör i stora byggprojekt
As a result of the so called ?Million Program? between the years 1965 ? 1975 the design-build contract had its breakthrough in Sweden. Since then, the contract form has become increasingly common and now holds a strong position on the Swedish market. In design-build contracts it?s usual that the design and production time is overlapping.
Finlandsmodellen Konsekvenser av ett införande ? ett lantmätarperspektiv
The purpouse of this study is to find out how and if a Content Managment System (CMS) can benefit from applied User Experience Design (UX). A work project has been executed where a client wanted the students to create a user friendly CMS for adding content to a global Hotel review site. A prototype of a CMS was created based on literature studies about UX and CMS. The prototype of the user friendly CMS was then tested through user tests and interviews with key users. After input from the key users the prototype was changed until the users were satisfied with it..
Konsumenters beslutsprocess : En kartläggning över vilka faktorer som påverkar en konsument vid val av hotell
Syftet med uppsatsen var att kartlägga vilka faktorer som konsumenter prioriterar när de väljer Hotell.De respondenter som besvarade enkätundersökningen var författarnas vänner på community-sajten Facebook. Detta gjorde att urvalet blev snedvridet och den största ålderskategorin var 20-29 år. Vi tycker att detta gjorde studien mer intressant då vi har fått fram tydliga resultat kring vad denna åldersgrupp tycker är viktigt.Respondenterna i åldersgruppen 20-29 år tycker att Plats, Pris och Personer var de tre viktigaste faktorerna som de prioriterade vid val av Hotell..
Hotel FOX som ett upplevelserum - En studie om vad som påverkar gästens kvalitetsuppfattning
Upplevelserummet blir alltmer viktigare. Tidigare undersökningar om upplevelserummet har enbart fokuserats på de fysiska faktorerna. Men vad som även behöver undersökas är vilka faktorer utöver de fysiska som kan påverka en människas uppfattning om upplevelserummet och beteendet. Vårt syfte är att undersöka vilka faktorer som främst påverkar samt hur dessa påverkar kundens kvalitetsuppfattning av upplevelserummet..
Gestaltning och förverkligande av Icehotels utemiljö säsongen 2009/2010
This paper constitutes graduate work at the landscape
architecture program at the Department of Urban
and Rural Development at the Swedish University of
Agricultural Sciences, Uppsala. The main purpose of this
paper is to create a project from an idea to reality. The
place for the project is the environment of IceHotel in
Jukkasjärvi in the north of Sweden. IceHotel is a unique
Hotel concept and each winter a Hotel, a church and a
bar is built at the area of only ice and snow, and each
spring it all melts down and returns to the Torne river.
During the project a plan for the environment, in ice and
snow, will be made and then a part of it will be built in
January 2010. The purpose is to improve the outdoor
environment with landscape architecture to enhance the
experience of IceHotel and create an exciting entrance to
the area.