Sök:

Sökresultat:

1468 Uppsatser om Google Play. - Sida 31 av 98

Förslag till marknadsplan - PokerPayback.com

Detta arbete syftar till att utforma ett förslag till marknadsplan åt PokerPayback, en affiliate-verksamhet inom spel- och casinobranschen i uppstartningsfasen. En affiliate-sida dirigerar trafik från sin webbsida till en annan mot ersättning. Denna marknadsplan skall hjälpa PokerPayback i etableringsfasen, men skall även vara vägledande i framtida arbete. Som ramverk för utformandet av marknadsplanen används Kotlers sjustegsmodell som utgår från en verksamhets mission. Den metod som används är främst kvalitativ i sin natur då en intervju ligger till underlag för en intern och en extern analys.

Den lockande förskolegården : Vad inspirerar och utmanar barn till lek och rörelse?

Det sägs i olika medier t ex i TV och tidningar att barn blir allt mer stillasittande. Eftersom lek och rörelse är mycket betydelsefulla för barns utveckling och välbefinnande så är det ju viktigt att förskolans utemiljö kan locka, inspirera och utmana barnen till lek och rörelse. Vad i utemiljön kan göra det? Vad kan man göra för att förbättra en förskolegårds utemiljö? Det är frågor som jag sökt svar på genom att intervjua barn och pedagoger på två olika förskolor. Resultatet visar att det bör finnas naturinslag och en variation av platser med olika karaktär på en gård.

Genomlysning och anpassning av ett webbaserat administrativt system med fokus på cross-browser funktionalitet

Syftet med den här uppsatsen är att anpassa ett existerande webbaserat administrativt system, så det fungerar med flera olika webbläsare. Fokus ligger på testningen av det befintliga systemet och de testmetoder som används för att få en så bra bild som möjligt på de ändringar som behöver göras. Efter att ha läst uppsatsen så ska läsaren kunna göra en uppskattning på hur lång tid de skulle kunna ta att göra ett liknande arbete. Uppdragsgivaren har kravet att webbapplikationen ska fungera med Google Chrome, Mozilla Firefox och Microsoft Internet Explorer (MSIE). Uppsatsen tar upp de mjukvaruverktyg som är relevanta för examensarbetet och vilka tekniker som har använts för att att lösa de problem som har uppstått.

Joharifönster och spel : att identifiera en målgrupp

This is the report on a study made to find a correlation between the Johari window and the games that the possessor of given Johari window enjoys to play. A Johari window is a graph that shows an individual?s ability to receive and give feedback. One obvious correlation was found between individuals enjoying role playing games and their possessing Johari windows showing a good ability to give feedback. The reasoning behind this is that the ability to give feedback is based on the capability to express oneself to the external environment, and that one would need to be comfortable with expressing oneself to an external environment in order to enjoy interacting with the narrative that takes place within the role playing genre..

Bruksorten : Illustration om en resa.

The main focus for this essay is to describe the relationship between human and nature through a material investigation that takes its shape through sculpture. With the help of a fairytale-like story the reader can share the creation of the sculpture and how my thoughts flow through the process that will result in an exam project. Rooted in earlier projects I discuss the crash between civilization and the wilderness as well as talking about the likeness of the creative process and child play. I also discuss the body's place in the forest and the loneliness that we humans created that has cut us off from the rest of the creatures and plants in the forest. My aim is that in the final piece I will create a fiction place where these can be joined together again.

Publikens Paradis : En kvantitativ enkätstudie

Den här uppsatsen grundar sig i en enkätstudie riktad mot publiken av realityprogrammet Paradise Hotel som sänts på TV3 hösten 2014. Anledningen till denna studie var att se hur publiken mottar programmet, vilket motiv dem har och vilket behov som uppfylls med sitt tittande. Och även där jämföra mellan män och kvinnor och hur ofta dem tittar. Detta för att se varför ett så omtalat program som Paradise Hotel toppat listorna över antal tittare hösten 2014.Teorierna som använts i denna studie är Uses och gratifications-teorin och den danska mediaforskaren Kim Schrøders multidimensionella teori om mottagande. Det främsta materialet samlades in med hjälp av en enkät skapad i Google Docs och som delades via Paradise Hotels officiella facebooksida.

eSport: Den professionella sidan och vägen dit

Computer games is a growing market with over millions of players that are playing and/or enjoying the play of games on a daily basis. The nerdy gamers that once were, are now becoming professional athletes in the virtual world called eSport. We have identified a lack of studies in this area which implies that there is little data of what it is. In this paper we have focused on the phenomena that is eSport and more closely on the game series Starcraft made by Blizzard Entertainment. Our focus lies in the game series Starcraft and eSport organisations mainly outside South Korea.

Att leva med trycksår : En systematisk litteraturstudie

Bakgrund: Trycksår är en hudskada som uppkommer i förhållande till ihållande tryck som leder till att hud och vävnad skadas och det bildas sår på utsatta ställen på kroppen. Såren är svårläkta och väldigt smärtsamma. Syfte: Syftet var att belysa patienters erfarenheter av att ha trycksår och hur det inverkar på deras upplevelse av livskvalitet. Metod: Metoden var en systematisk litteraturstudie och här sökte vi systematiskt i olika databaser som CINAHL, PubMed, ELIN, PsycInfo och Google Scholar. Sex artiklar som stämde med syftet inkluderades.

Inre- och yttre motivation med SDT som förklaringsmodell : En studie av Sandvik Tooling

Title: Intrinsic- and extrinsic motivation with SDT as a model of explanation ? A study of Sandvik Tooling Level: Final assignment for Master Degree in Business Administration Authors: Samuel Norman & Erik Sandh Supervisor: Jonas Kågström Date: 2011 ? June Aim: From the basis of Self-Determination Theory find those motives that are the sources of the greatest motivation at Sandvik Tooling and determine if the employees are mostly driven by intrinsic- or extrinsic motivation.                      Method:  The study has a quantitative approach where the empirical part consists of 24 questions from the SDT-theory?s Aspirations index that is divided into six groups evenly distributed on intrinsic- and extrinsic motivations. The questionnaire has been developed in Google forms and distributed digitally to the organisation by e-mail through a contact person at Sandvik Tooling. The respondents? answers are accounted for question by question in the empirical chapter and have been processed with a factor analysis and compared with the SDT-theory.Result & Conclusions: The results we received are in line with SDT-theory and whether people are motivated differently by intrinsic-Personal growth and Community contributions higher than all of the extrinsic motivational factors.

Mervärden inom svensk nötköttsproduktion : kommunikation och drivkrafter

Today a lot of consumer and media interest lie in food production. Food is something everyone of us has a relationship to hence foodstuff and their making is a topic of current interest.Cattle?s rearing is one of many factors that have begun to play a bigger role when consumersare selecting beef from the shops? meat counters. This may well be a result of productdiversification and greater investments towards marketing. Many cattle rearers considerseveral grounds for added values being linked to their products and consumers are becomingmore aware of these primary sector related added values.

Trombon i blodet? : Vilka faktorer påverkar trombonelevers val av sitt instrument?

In this survey I have been trying to find out which factors influence the students? choice of instrument. I hope to, through the results, gain knowledge about how to reach interested students in my future work as a trombone educator.I have let 15 students that have played trombone in the County Music Academy one to three years, answer my inquiry concerning their choice of instrument. The students? parents were also asked to give an explanation to what they think made their child play the trombone and whether they tried to influence their child in the choice of instrument.

Nätverksbaserat försvar : Då och Nu

Rapporten beskriver det som gjorts i ett kandidatexamensarbete av två KTH studenter undervåren 2012. Innehållsmässigt behandlar rapporten företags ansvarstagande för hållbarhet inommiljön, det vill säga en del av Corporate Social Responsibility, CSR. Efter undersökningen om CSR, bestämde vi oss för att fördjupa oss inom miljöområdet. Målet var att analysera skillnaden mellan tillverkningsföretag och tjänsteföretag då det gällde miljöarbetet. Gruppen intervjuade endast Atlas Copco och TeliaSonera som fick besvara frågeställningen om just de två företagen - Hur sammanfaller/skiljer sig det egna initiativarbetet mellan tillverkningsföretag och tjänsteföretag för att minska dagens miljöpåverkan? För att kunna besvara frågeställningen började gruppen med att samla information.

Effektiv sökning med Google: en jämförelse i återvinningseffektivitet mellan enkel och avancerad sökning

The purpose with this essay is to evaluate the retrieval performance between Googles basic search and the advanced search functions. A secondary purpose is to evaluate the differences between the binary relevance scale and a 4- point scale. The basic search is defined as a search with two terms combined with the Boolean operator AND. The advanced search is based on search functions that are adequate to compare to the basic search. They are categorized as AND-searches, OR-searches, AND and OR-searches, exact phrase, and depending on where the terms occur on the page.

Miljöutbildande spel : förslag till nytt spel för barn 6-8 år Gro Play AB

Kan barn leka sig till en miljövänligare livsstil?Svaret är ja, om du frågar Patricia Rawecka, vd på företaget Gro Play AB. Hon har själv designat och utvecklat tre pussel för barn i åldrarna 3-5 år som både är miljövänliga och miljöutbildande. Med tanke på dagens extrema konsumtionskultur ville hon med god design, pedagogik och via barns lek motivera nästkommande generation till en mer hållbar livsstil. Visionen för hennes företag och även för detta examensarbete har varit att ge barn en chans att genom lek skapa sig en grund för en mer hållbar livsstil.

En actionberättelse : en analys av de narrativa delarna i actiondatorspelet Halo

This essay is a narrative analyze of the computer game Halo. The purpose of the essay is to see what function the narrative elements have in a computer game of the action genre. The analyze is done with a neo-formalistic approach according to the theory of David Bordwell and Kristin Thompson. The choice of game was based on it's positive reviews mentioning the story. The essay tries to give a picture of research in the field and researchers views on narratives and computer games.

<- Föregående sida 31 Nästa sida ->