Sök:

Sökresultat:

1947 Uppsatser om Globalization Generation Y Advertising Messages Channels - Sida 20 av 130

Brytningstid i Internkommunikationen? : vilken roll har Intranät och e-post i organisationers kommunikation?

Having a functioning internal communication is necessary for the survival and existence of every company. Traditional communication channels are for example meetings, noteboards and personnel newspapers. During the last ten years we have witnessed an explosion of new channels, who are based on information technology. IT is a natural part in new IT-companies, like Framfab and Icon Medialab, but what role does IT have in a large, manufacturing company with a long history? The purpose with this thesis is to investigate how IT has influenced the internal communication in a company.

Utnyttjande av annans varumärke som sökord i söktjänster på Internet : en jämförande studie av skillnaderna mellan den rättsliga hanteringen av sökordsannonsering i Sverige, Norge, Danmark och Finland

Denna studie syftar till att undersöka huruvida arbetsmotivationen skiljer sig mellan generation Y och tidigare generationer i den svenska IT-branschen. Studien vilar på en teoretisk grund bestående av tre välkända teorier inom arbetsmotivation; Herzbergs tvåfaktorteori, Self-Determination Theory samt Job Characteristics Model. För att kunna besvara studiens forskningsfråga ?Hur kan belöningssystem utformas för att ta hänsyn till fler anställda från generation Y i den svenska IT-branschen?? genomfördes en semistrukturerad intervju med en HR-chef samt en enkätundersökning bland anställda på IT-företaget Evry. Resultatet av studien visar att det finns vissa skillnader i arbetsmotivationen mellan generation Y och tidigare generationer vilket kan motivera till förändringar i hur man arbetar med belöningar när en allt större del av arbetskraften utgörs av generation Y. En viktig skillnad som framkom är att medarbetare från generation Y uppskattar feedback mer än äldre medarbetare, oavsett varifrån i organisationen feedbacken kommer ifrån. Studien fann även att monetära belöningar kan ha en stark negativ inverkan på arbetsmotivationen, men att de under vissa omständigheter kan vara positiva och ibland även nödvändiga.

Unicefs tysta kommunikation som för barnens talan : En kvalitativ studie om icke-verbal kommunikation i en hjälporganisation

My study is focused on one organization with is Unicef, the organization that is workning on a UN mission. The mission is about children's rights and Unicef has brought children's actions since 1946.The purpose of this essay was to research whether the images can be used alone or as a complement to the text that the communication organizations use. By examining the way images are used, I hoped to be able to deduce the results of image use. I study if the effect out messages with only pictures will be more effective than the message in which the verbal mixed with the non-verbal.Theoretical part of this essay has a communication perspective. The essay is structure by tree elements, non-verbal communication, mass communication and intercultural communication.

Den tredje omvandlingen : Demokratiteoretiska perspektiv på globaliseringens politiska skalförändringar

This thesis is an attempt to shed light on how the authors of the Swedish Government Official Report, SoU 1999:83, speak about how the globalization affects democracy. The method used is critical discourse analysis and ideological analysis, with the main emphasis on the former. The results of the analysis are then interpreted with central parts of Jürgen Habermas? The theory of communicative action. One of the main conclusions is that an absolute majority of the authors, talk about how the globalization affects democracy in terms of the economic market and the European union.

Situationen i Adenviken : en del av Fourth Generation Warfare?

Följande uppsats tar sin utgångspunkt ur den rådande situationen i Adenviken som präglas av illegal piratverksamhet. Adenviken med dess särskilda karaktäristik granskas i syfte att undersöka om det av militärteoretiker formulerade begreppet ?Fourth Generation Warfare? i någon mån är applicerbart på situationen. I syfte att svara upp mot uppsatsens frågeställning avhandlas begreppet 4 GW och dess historik, innebörd samt utveckling. Den empiriska delen av uppsatsen behandlar Adenviken och fokuserar på situationen i landet Somalia med dess pirater och deras illegala verksamhet.

Lagerprogram för Satellitlager

Texo Application has created robots that they call for satellites; with these you can feed in storage pallets into a satellite storage. Satellite storages consist of channels in height (e.g.3 to 8 pieces) and width (e.g.3 to 100 pieces). Channels can be different long (e.g. 5 to 200 pallets). At deposit of a storage pallet the truck insert the satellite in a channel and then the pallet, the pallet is driven into the channel until it reaches another pallet or the other end.

Gränsöverskridande uttryck i textilkonst - En jämförande studie av två feministiska textilkonstnärer från skilda tidsperioder

Similar to work of the feminist movement in the seventies, you nowadays can see an increased level of textile art expressions with feminist standpoints. In this thesis I compare two textile artists from each time period. These are Maria Adlercreutz with her composition I hennes ögon bevaras folkets ljus from 1972, and Lisa Anne Auerbach?s exhibition Chicken Strikken from 2012. The aim is to put the two artists in a contemporary context and explore their feministic approaches in the textile field.

Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?

Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.

Rysk vilseledning - ett gammalt koncept i ny uniform?

The Russian operation on the Crimean peninsula has been referred to as a victory enabled by the operationalization of the concept of New Generation Warfare. According to some military theorists, this concept and its operationalization cannot be characterized in terms of the traditional wars waged up to this point. It is, however, also argued that this new generation of warfare is primarily a new approach to strategy, a new way of applying traditional methods to achieve political goals. The purpose of this study is to discern whether Russia employed strategic deception in its operation in Crimea and if this is the case; what methods and principles were used and if these can be explained using a traditional view of deception. The application of theories on deception by Michael Dewar and Barton S.

Green Market Communication - Advertising and communication agencies insight in client companies and views and values on environmental issues.

Kommunikationsbyråerna intar nyckelpositioner i dagens marknadsekonomi där det läggs en stor tilltro i den enskilda individens rationella förmågor. Reklamen bemöts med mycket kritik men anses ändå vara ett kommunikationsmedium som kan säkerställa att de utbyten som sker på konsumentmarknaden verkligen är miljömässigt värdeskapande för de parter som ingår i utbytesprocessen. Studien bygger på kvalitativa samtalsintervjuer med personer på åtta olika kommunikationsbyråer i Sverige. Studien redogör för byråernas insyn i kundföretagen och de intervjuades åsikter och värdegrund i miljöfrågor. Byråerna har överlag interaktiva och långvariga kundrelationer som både säkerställer en god insyn i det beställande företaget.

Talkin' 'bout my generation : -Åttiotalisters inställning till arbete

Åttiotalisternas inställning till arbete har omtalats mycket i media. Det har sagts att de är karriärinriktade, sociala och inte har något emot temporära anställningar. Syftet med denna studie var att med en kvalitativ ansats undersöka förväntningar och uppfattningar om arbete hos representanter från denna generation och jämföra dessa med en bild som presenterades i ett antal publicerade artiklar. Studiens resultat baserades på halvstrukturerade intervjuer som tolkades genom induktiv tematisk analys och resulterade i sju teman. Resultatet gav visst stöd åt artiklarnas bild, främst gällande personlig utveckling och individualism.

Beskattning av carried interest : Riskkapitalbranschens ersättningsform och dess plats i gällande svensk skatterätt

In the future the Swedish pension system will face major problems. With an increasing aging population combined with a decreasing share of working population the financing of the pension system is becoming a bigger problem than previously predicted. This means the individual himself will have a bigger responsibility to invest money for their future retirement. It has been shown that a large proportion of the people who invests for their future pension have neither the interest nor the time to actively invest their pension capital. To make it easier for those who invest for their retirement, some Swedish banks have created so-called generation funds.

Är mamma verkligen lik sin mamma? : En studie kring motivation utifrån generationstillhörighet och personlighetsdrag i temporära arbetsgrupper

Purpose ? The current study aims to analyze how employees in temporary groups gets motivated, based on their personality traits and generation belonging, focusing on the goal setting theory. The study also focuses on the combination of these two variables concerning the goal setting theory.Design ? A total of 56 individuals working in project groups completed the questionnaire made for measure their personality traits and their work motivation.Findings ? Results in this specific case demonstrated differences in motivation based on their personality traits and generation. The study also found differences when studying the combination of the two variables.

?If we zigzag in the middle, it?s OK? : En fältstudie som undersöker turismens påverkan på balinesisk religion och kultur

[?If we zigzag in the middle, it?s OK?] The purpose of the following study is to examine the relationship between tourism and religion in a Balinese context. We look specifically at changes in religious practice, culture and mentality, as well as how religious philosophy is used as a tool for limiting the negative impact of tourism. The methods used are semi-structured interviews and participant observations. Central themes in the following essay are globalization in the form of tourism, westernization, subsystem theory and capitalism, which also make up the theoretical framework.

Generation Y i arbetslivet - Vilja till framgång eller rädsla för misslyckande : En kvalitativ studie om vad som får unga arbetstagare  att göra ett bra jobb samt hur chefer arbetar för att få de unga arbetstagarna att göra ett bra jobb.

 Arbetstagare tillhörande Generation Y tillskrivs ofta olika typer av egenskaper och beteenden, både i media och av forskare inom området. De sägs vara egoistiska, kravställare, frågvisa, individualister och illojala. Syftet med den här studien är att belysa det som driver arbetstagare tillhörande Generation Y att göra ett bra jobb, samt hur cheferna arbetar för att få de unga arbetstagarna att göra ett bra jobb.Studien bygger på sexton semistrukturerade intervjuer och det är därför en helt kvalitativ studie. Författarnas förhoppning var att respondenterna genom intervjuerna skulle kunna reflektera, argumentera och resonera fritt kring de olika frågeställningarna och där resultatet av det kunde bidra till att skapa ny kunskap och förståelse kring det undersökta området.Resultatet i studien visar på att unga arbetstagare tillhörande Generation Y drivs av ett antal olika faktorer för att göra ett bra jobb. För att de skulle kunna göra ett bra jobb, blev det i resultatet tydligt att de hade höga förväntningar på sin chef och arbetsgivare.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->