Sök:

Sökresultat:

1184 Uppsatser om Feedback - Sida 2 av 79

Hur chefer på kårbolag i Göteborg arbetar med feedback i motivations och utvecklingssyfte när monetära incitament saknas

The subject of motivation and Feedback is something that the literature regarding management treats as significant. Therefore we have investigated how managers work with Feedback in motivational and development purposes within union companies in Gothenburg. According to the existing theory it is important that Feedback is given correctly and with relevant content, and thus affect both the recipient's own development and the growth of the business. Earlier authors also discuss the complexity of Feedback that it is important to consider all of the surrounding aspects, and that it is important to be aware that there is no single approach that can be directly applied on all types of organizations.To investigate how the managers within the union companies motivate their employers without access to monetary incentive, we conducted a qualitative study with in-depth interviews with four respondents. The respondents were decision makers at their respective union company with the roles as CEO or deputy CEO.

Gymnasieelevers syn på feedback i skolämnet idrott & hälsa

Syftet med studien var att undersöka hur gymnasieelever vill få Feedback i ämnet idrott & hälsa, om positiv Feedback från idrottsläraren upplevs som gynnande för elevernas motivation samt att undersöka om motivationsklimatet upplevs som uppgiftsorienterat eller självorienterat av eleverna. I studien deltog 8 gymnasielever (4 pojkar, 4 flickor) i åldern 16 år. Semistrukturerade intervjuguider användes under intervjuerna som genomfördes på neutrala platser. Informanterna ville få positiv Feedback samt instruktiv Feedback. Positiv Feedback upplevdes som gynnande för informanternas motivation.

"Det gäller att lyssna" : En studie om lärare i årskurs 1-6 och deras användning av feedback i ämnet idrott och hälsa

Syfte och frågeställningarSyftet med studien var att undersöka vad lärare i ämnet idrott och hälsa i årskurs 1-6 hade för syfte med den Feedback som ges under lektionerna. Studien syftar även till att undersöka vilka olika sorters Feedback som dessa lärare ger uttryck för.? Vad har lärare i idrott och hälsa för mål med den Feedback som ges?? Vilka olika sorters Feedback ger lärare i idrott och hälsa uttryck för?MetodStudien är en kvalitativ studie där sju stycken lärare i idrott och hälsa som undervisar i årkurserna 1-6 medverkar. Först observerades två lektioner och sedan blev lärarna intervjuade. Totalt genomfördes 14 observationer och sju intervjuer.ResultatStudien visar att lärare har olika syften med den Feedback som ges.

Organizational Behavior Management (OBM) och feedback : En metod för konflikthantering

En konsult vid företagshälsovården i Norrland använder sig av Organizational Behavior Management (OBM) för att hantera konflikter. Konsulten beskriver metoden som ?att det är inte problemet som är problemet, utan det är lösningen som är problemet?. I OBM fokuseras inte på vad som har hänt eller vad anställda känner, utan på beteendet, d.v.s. det som de anställda gör och säger i en given situation.

Formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa med ett fokus på feedback

Syftet med vår studie var att kartlägga huruvida formativ bedömning och Feedback används och arbetas med i idrottsundervisning, samt se om det fanns några skillnader mellan pojkar och flickor i hur Feedback gavs. Studien gjordes på två olika skolor, båda belägna i södra Sverige, där vi intervjuade lärare och elever samt observerade idrottslektioner. Resultatet av studien visar att formativ bedömning och Feedback förekommer i olika grad i idrottsundervisningen. Vidare visar resultatet att det formativa bedömningsarbetet skiljer sig mellan idrottslärarna samt att de använder olika hjälpmedel i denna bedömningsprocess. Studien visar också att den Feedback som ges till eleverna är ofta direkt och positiv men utan framåtsyftande information.

Feedback: En studie av hur feedback förmedlas samt tas emot inom olika professioner

Prestationsmätning används för att mäta anställdas prestationer och ett sätt att utvärdera dessa är genom att använda Feedback. Feedback ger möjlighet att diskutera individers styrkor respektive svagheter och kan användas för att påverka ett beteende och framförallt för att påverka en individs arbetsinsats. När Feedback ska förmedlas är det viktigt att återkoppling är anpassad efter personen som ska ta del av den för att Feedbacken ska bli så effektiv som möjligt. Mottagaren av Feedbacken bör se detta som något positivt för att förstå hur dennes handlingar påverkar både sin egen och hela organisationens prestation. Hur Feedback förmedlas inom olika professioner kan variera på grund av att olika professioner också utvärderas på olika sätt.

Ledarens användning av feedback från medarbetaren, för teamutveckling : En studie om hur systembaserad feedback från medarbetaren kan hjälpa ledaren att utveckla högpresterande team i företagsvärlden

In today's changing society, companies need to work with continuous change and improvement to evolve with the market. It is therefore important for managers to learn how to manage teams because they are expected to streamline selected products or processes in the business. Employees and teams need to develop in line with the changing environment in this process Feedback is a tool and an important pillar. Leaders must learn to manage and transform Feedback into something useful.The purpose of this study was to create an understanding of how systems-based Feedback in the form of employee surveys can be a support for the leader in team development. We wanted to identify relevant behaviors and actions of the leader that may increase the work with Feedback.

?Jag säger som det är? : En fallstudie om vikten av, och svårigheter med uppföljning och feedback

Uppsatsen har sin tyngdpunkt i att uppföljning och Feedback är viktigt, och är något som ska leda till att företag utvecklas och förbättras. Levererandet och mottagandet av Feedback hos ett företags medarbetare kan dock leda till problem och svårigheter beroende på hur den förmedlas av givaren, men även hur den tolkas av mottagaren. Denna problematisering - att uppföljning och Feedback är viktigt men inte problemfritt - är utgångspunkten för denna uppsats. Uppsatsen bygger på en fallstudie av företaget DynaMate AB och har som huvudsyfte att redogöra för vad personer med chefsbefattning på företaget associerar uppföljning och Feedback med samt hur de använder sig av dessa begrepp. Uppsatsen syftar även till att undersöka huruvida de intervjuade upplever problem och svårigheter i samband med uppföljning och Feedback.

Feedback från klinisk praktik, en kvalitativ analys av tandhygieniststudenters erfarenheter av feedback från sina handledare under klinisk praktik.

Bakgrund: I handledaruppgifter ingår det att vara rådgivare, kunna ge stöd och vara en trygg person och ge uppmuntran och Feedback. Att ge Feedback när allt är bra brukar sällan skapa några problem men när studentens prestationer inte är tillräckliga är det inte alltid enkelt att nå fram som handledare på ett pedagogiskt sätt utan att det kan kännas negativt för studenten. Vid klinisk handledning är oftast en tredje part inblandad, patienten och det är då viktigt att handledningen sköts på ett professionellt sätt så att patienten inte känner att hon fått dålig vård och att studenten inte känner sig kränktSyfte: Syftet är att beskriva före detta tandhygieniststudenters erfarenheter av Feedback från sina handledare vid klinisk praktikMetod: Ansatsen har varit kvalitativ och sex före detta tandhygieniststudenter har intervjuats med öppna frågor.Resultat: Det visade sig att studenterna ville och behövde mycket Feedback. Helst ville de ha Feedback direkt efter sin patientbehandling och på ett konstruktivt sätt. Studenter vill känna sig sedda och ha bekräftelse.Slutsats: På en klinisk praktik krävs det resurser genom att det borde finnas tillräckligt med personal föra att genomföra en bra utbildning.

Samförstånd eller motstånd? : En jämförelse av uppbackningar i samtal mellan pojkar från teoretiska och praktiska gymnasieprogram

The aim of this examination paper is to investigate the use of linguistic Feedback among male senior high school students. Two groups consisting of male students preparing for ensuing studies, and two groups consisting of male students taking vocational studies, was interviewed in four separate interviews. By comparing how these four groups used linguistic Feedback in conversation noticeable differences has been identified. For example, the boys preparing for ensuing studies used linguistic Feedback the most. Also, all interviewed groups used linguistic Feedback the most when they agreed with each other.

Feedback och uppmuntran - vilka elever får det? : En studie om hur idrott? och hälsolärare ger feedback och uppmuntran till sina elever

Syftet med denna studie har varit att undersöka hur och i vilken utsträckning lärare i skolämnet idrott och hälsa ger Feedback på elevers prestationer och beteenden under lektionerna. Metoden som använts i studien har varit observationer och intervjuer med idrott? och hälsolärare som är verksamma på högstadiet och gymnasiet.Studien har kommit fram till att Feedback inte är lika frekvent förekommande i alla idrottshallar. Skillnader finns både i hur lärare ger Feedback och till vilka som får Feedback.Kvinnor och mäns Feedback ter sig olika både till form och till mängd. Anledningar till detta finns det många olika aspekter på men inget som helt kan avgöras.Undersökningen visar att Feedback och kommunikation upplevs som viktiga och centrala delar av undervisningen.

Ges det tillräckligt mycket feedback? : En studie av feedbackkultur inom byggproduktion

Syftet med studien har varit att undersöka om kulturen och arbetet med Feedback fungerar på ett tillfredsställande sätt mellantjänstemän inom byggproduktion. Om inte, ge förslag och rekommendationer påutveckling inom området.Genom kvantitativa enkätundersökningar har vi granskat dagsläget av Feedbackkulturen på tre pågående byggprojekt i Stockholmsregionen. Vi har även genomfört semi-strukturerade kvalitativa intervjuer med projektens chefer och utifrån det framtagna enkätunderlaget reflekterat över resultatet. Resultaten från enkätundersökningen och intervjuerna har sedan ställts mot rapportens teoretiska referensram och analyserats.Det finns ett behov av mer Feedback i de tre projektensom har undersökts. Slutsatserna av resultaten är att bristerna i Feedbacksystemet finns inom hur atmosfären upplevs i projekten, vilken typ av Feedback som praktiseras och frekvensen mellan Feedbackutbytena.

Företag & morötter på sociala medier. En studie om hur sociala medier kan användas i ett belöningssystem och idéns väg genom verksamheten

The subject of motivation and Feedback is something that the literature regarding management treats as significant. Therefore we have investigated how managers work with Feedback in motivational and development purposes within union companies in Gothenburg. According to the existing theory it is important that Feedback is given correctly and with relevant content, and thus affect both the recipient's own development and the growth of the business. Earlier authors also discuss the complexity of Feedback that it is important to consider all of the surrounding aspects, and that it is important to be aware that there is no single approach that can be directly applied on all types of organizations.To investigate how the managers within the union companies motivate their employers without access to monetary incentive, we conducted a qualitative study with in-depth interviews with four respondents. The respondents were decision makers at their respective union company with the roles as CEO or deputy CEO.

Målgruppens betydelse för feedbackeffekten: En studie om hur en riktad varumärkesutvidgning påverkar feedbackeffekten i ett EMVs olika målgrupper

THE ROLE OF TARGET GROUPS IN Feedback EFFECTSBrand extension is one of the most commonly used brand strategies since it reduces some of the risks involved in introducing a completely new brand. There are, however, several challenges associated with brand extensions. One of these challenges is the impact of a new brand extension on the parent brand image, which is known as Feedback effect. Feedback effects are the changes in parent brand associations that are caused by a new brand extension, these effects can be both negative and positive. Several previous studies have investigated Feedback effects and the antecedents of these effects.

När lär man sig att man lär sig? : en kvalitativ studie om feedback vid GIH

Syfte och frågeställningar:Syftet med studien är att undersöka lärares syn på Feedback i lärarutbildningen vid Gymnastik och idrottshögskolan (GIH). Vilken funktion har Feedback enligt lärarna?Hur anser lärarna att de använder Feedback i sin undervisning?Hur undervisas det om Feedback i lärarutbildningen enligt lärarna? Metod:I studien har vi använt oss av kvalitativa intervjuer som har varit av halvstrukturerad karaktär. Urvalet bestod utav sex lärarutbildare på GIH som alla undervisar i olika ämnen och kurser. Intervjuerna genomfördes på GIH och spelades in med diktafon. Därefter transkriberades intervjuerna ordagrant för analys och bearbetning. Resultat:Enligt vår studie tycker lärarna vid GIH att Feedbackens funktion är att hjälpa studenter att utvecklas och nå mål.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->