Sök:

Sökresultat:

851 Uppsatser om Entertainment software - Sida 23 av 57

Medborgarskap, etnicitet, språk och namn : Identitet och de romerska etruskerna

Few would disagree that the media landscape has undergone significant changes the last decade. From bulky computers and plain mobile phones to portable High-Definition computers and multi-functional smartphones. Other media, such as newspapers and music, have evolved and prospered in a digitalized environment. The constant urge to digitalize aspects and functions of our daily lives seems almost instinctive. Television has taken further steps into this environment as it is now accepted and featured via the Internet.

Framtagande av ställbar krok för hängränna

The purpose of this project was to design an adjustable gutter bracket for Lindab Profil AB. Lindab currently manufacture a gutter bracket that is adjustable in angle, however, this model has some drawbacks.  One of it´s shortcomings is that it is somewhat difficult for the customer to mount.  Another problem with Lindab?s current model is that the design makes manufacturing unnecessarily complex. The new gutter bracket, that we have constructed, does not have these problems. It is adjustable for different roof pitches.

Flotation therapy for downer cows : a retrospective study of cases treated with flotation therapy at the Large animal clinic at the Faculté de Médecine Vétérinaire at Université de Montréal

There are about 700 000 dogs in Sweden. Roughly 70 % of the dogs are purebred and registered in the database at the Swedish Kennel Club (SKC). The database includes records of birth date, pedigree, offspring and results from e.g. veterinary examinations related to genetic health programs.Every year approximately 10% of the dogs die; most are euthanized by a veterinarian. Dog mortality data is stored as digital medical records at animal clinics and in insurance databases.Dog owners tend to register their puppy in the SKC, but they rarely report that the dog has passed away.

Glasbruksvillan och jakten p? den f?rsvunna dekoren

This thesis aims to propose a plausible design and construction of the lost gable pediments of the Glassworks Villa in F?glavik, anno 1875. Through a combination of building inspections, photo analysis and 3D modeling, the researcher utilizes the combined results to digitally recreate the decoration that once adorned the gothic revival villa's gable, to serve as basis for its actual reconstruction. The study further highlights the use of modern technological tools, such as 3D modeling software, to further enhance the understanding of historical architectural elements. The researcher also emphasizes the challenges and considerations involved in preserving and reconstructing historical architectural details for future conservation endeavors..

Music Television : en TV-kanals förändring i ett nytt medieklimat

Purpose/Aim: The purpose of this essay is to analyze and discuss how MTV is affected by the development that takes place on the world?s media market. The aim is also to see how MTV?s target group?s image of the channel can give guidelines in how MTV should act in this new media era.Material/method: I have examined the development on the media market and then created a model consisting of relevant factors that could affect a TV-channel today. Those factors and the two factors image and profile are then applied on MTV.

Klassisk medieanalys - nytt medium : En semiotisk analys av fyra tv-spel

I ett försök av mig att ge spelmediet samma sorts behandling som många andra medier före det har jag valt ut fyra spel inom två olika genrer för en analys av deras handling, karaktärer, estetik och gameplay. Handlingen summeras enligt reglerna för narrativt berättande och en semiotisk infallsvinkel används sedan för att leta efter saker, tecken, som är värda att tas upp för analys i alla fyra kategorierna. Vissa jämförelser görs mellan spelen, främst inom kategorierna estetik och gameplay, först inom samma genre och sedan genrerna emellan för hitta likheter och skillnader i sättet spelutvecklarna har valt att utmana spelaren och göra spelen roliga att spela och hur de har valt att förmedla spelens handling. De utvalda spelen är Capcoms Devil May Cry 3: Dante?s Awakening, Sony Computer Entertainment Americas God of War, Konamis Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty och Ubisofts Splinter Cell: Chaos Theory.

Spelutveckling, problem och utmaningar

Detta arbete ämnar undersöka problem och utmaningar relaterade till design- och produktion av ett tävlingsinriktat spel för gratis utgivning samt utforska potentiella lösningar och designfilosofier genom att påbörja utveckling av ett spel. Problem som uppstår, lösningar som tillämpas och val som görs dokumenteras varpå resultat analyseras. Undersökningen tar upp design av både spelmekaniska och grafiska element samt produktionen av spelet och dess resurser, saker som är viktiga att tänka på och några saker som kan gå fel..

Spelproduktion för 2d miljö

Vi började vårt projekt med grunderna till verktyg för att utveckla spel i 2d. Dessa ämnade vi färdigställa under projektet och med dem utveckla en speldemo. Eftersom vi hade gemensamma visioner om spelutveckling så bestämde vi oss för att samarbeta, och fokusera på våra respektive områden. Med att utveckla egna verktyg ville vi få en större förståelse för de grundläggande mekanismerna av en spelmotor och möjligheten att påverka dessa efter våra specifika behov. Det var också för att hålla koden fri från licensierade komponenter för att i framtiden kunna underlätta distribution..

Debatten kring e-böcker på folkbibliotek

The increased popularity of e-books in the Swedish publiclibraries started a debate in newspapers and library journalsbecause of the increase in costs, which this popularity hadled to. The main subject of the debate was the businessmodel provided by the e-book vendor Elib, which accordingto some ruins the libraries financially. In this thesis, opinionarticles have been analyzed using a theoretical model ofcultural politics by the Danish Library and Informationscience researcher Dorthe Skot-Hansen. The results of thestudy showed that people from the library field, publishersand authors were the ones contributing to the debate. Theanalysis of the articles showed that the model of culturalpolitics which consists of four general motives: socialchange, education, economic growth and entertainment wasvisible in the articles.

The show must go on : En uppsats om projektledning i underhållningsbranschen

Underhållningsbranschen är en bransch som alltid arbetat i projektform. Trots det finns det inte tillräckligt med empiriska studier på projektledning inom underhållningsbranschen, speciellt inte i Sverige. Många författare menar att de teorier som finns kring projektledning är för ensidiga och inte kan tillämpas på alla former av projekt. För att öka kunskapen inom projektledning behövs därför fler empiriska studier inom olika typer av branscher. Projekt i underhållningsbranschen är intressanta, mycket på grund av att de till skillnad från andra branscher oftast lyckas hålla tiden.

Tolfternas samkväm : folkbildning och bibliotek för arbetarkvinnor 1902-1907

Tolfterna was a popular education organization that existed between 1896 and1964 and that arranged social evenings and set up a library for working women. This thesis purpose is to investigate Tolfternas's activities in 1902-1907 and hereby place Tolfterna in the education- and library history. The thesis examines the library catalog and the protocols from the social evenings and analyses them by means of the popular education ideologies of the early 1900's: Patriarchal education, civic education, self-education and the domestic/housewife ideal.The analysis shows that the organizers of Tolfterna as well as the working women who visited the social evenings had political and social interests. This places Tolfterna in a civic education context.The social evenings contained a mix of politically orientated discussions, traditional lectures and entertainment as music and reading. The library had self-education orientation, it contained mostly fiction and was run by the working women.

Boktips från biblioteket: En kvalitativ textanalys utifrån Boktips.net

In this Master's Thesis a rhetorical analysis is applied to reading suggestions in the database Boktips.net. Boktips.net utilize the Internet for readers advisory by offering public libraries in Sweden to use and participate to its contents. The aim is to examine how library staff writes about literature in Boktips.net. The empirical material is delimited to reading suggestions on fiction for adults. Areas in focus of the analysis are rhetorical context, disposition, style and components from the point of view of content: summary, evaluation on portrayal of characters and setting, narrative, language use, genre and themes, entertainment, insights and external information.

Appar eller ej inom Fleet Management-området : Organisatoriska och tekniska utmaningar vid apputveckling

En trend i den teknologiska utvecklingen på senare tid har varit att skapa en ökad rörlighet hos användaren. En bidragande faktor till detta är den snabba förbättringstakten hos de smartphones som i större utsträckning har funktionalitet som tidigare endast datorer hade. Detta har i sin tur förändrat de förväntningar slutanvändarna har på tjänsters tillgänglighet, vilket har lett till att produktiva mobila applikationer, appar, har funnit sin plats i vardagen.Denna studie är genomförd på Scanias Fleet Management-avdelning som erbjuder en webbaserad tjänst där åkerier kan administrera, övervaka och följa upp sina fordonsflottor. Syftet med studien var att undersöka om en förlängning av Scanias existerande webbtjänst till den mobila sfären är rätt steg att ta och vilka organisatoriska och tekniska utmaningar en ingång inom apputveckling ger upphov till. För att bemöta denna problematik har en omfattande kvalitativ undersökning genomförts där tre huvudgrupper av respondenter har intervjuats: jämförbara företag som har ställts inför liknande utmaningar, apputvecklingsföretag som har förståelse för appområdet samt Fleet Management-tjänstens existerande användare.

Mean value modelling of a poppet valve EGR-system

Because of new emission and on board diagnostics legislations, heavy truck manufacturers are facing new challenges when it comes to improving the engines and the control software. Accurate and real time executable engine models are essential in this work. One successful way of lowering the NOx emissions is to use Exhaust Gas Recirculation (EGR). The objective of this thesis is to create a mean value model for Scania's next generation EGR system consisting of a poppet valve and a two stage cooler. The model will be used to extend an existing mean value engine model.

Det kanske är lite meningen att man ska vidga sina vyer. En undersökning om yrkesförares inställning till läsning och användning av vägkrogsbibliotek.

This Masters thesis is a study of the truck-driver profession and their use of libraries located in gas-stations and restaurants along the highways in Sweden. The reason for this interest is the positive trend that has occurred concerning men without any university education and their reading-habits, that is due to their increased interest in listening to audio books. This challenges the general opinion that this group is not particularly interested in reading literature. Questions posed in this study are: How do the truck-drivers relate to the activity of reading literature, what part does the road-libraries play, and how can the services that the road-libraries offer be improved according to the truck-drivers. The method used in the study is interviews made by telephone.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->