
Sökresultat:
851 Uppsatser om Entertainment software - Sida 24 av 57
?Boken vindlar och underbarar, jag får tänka nya tankar om mig själv och omvärlden?: Hur vuxna reflekterar kring sin lästa skönlitteratur med hjälp av läsdagbok
The aim of this master?s thesis is to investigate how adults describe their individual reading experiences, on the basis of their own reflections by keeping a reading diary. Reading diaries kept during two months and a qualitative questionnaire for each of our nine motivated and advanced adult readers, were analyzed by using qualitative content analysis. The study was carried out on the Internet. The theoretical framework that served as a point of departure is Ross? and Chelton?s model for the process of choosing a book to read for pleasure, Nussbaum?s moral philosophy and thesis ?Reading for life? and Mukar?ovský?s theory of the aesthetic value.
DELMIA V6 Machining
Staden Sulaymaniyah ligger i den kurdiska delen av Irak och har på senare år utvecklats då många valt att flytta från landsbygden till den centrala delen av staden. Nybyggandet sker under tidspress och långsiktigt hållbara lösningar prioriteras inte. Målet är att ta fram ett hus som är anpassat för majoriteten av befolkningen och samtidigt få ett bra och energieffektivt inomhusklimat. En faktainsamling genomfördes för att ge bakgrundsinformation till projektet. Vidare gjordes en planlösning till huset i AutoCAD vilken har använts som grund till utformningen av huset och smarta lösningar.
Kravrekommendation : En undersökning för kravrekommendationer för Nya Intranätets forum på Karlstad Universitet
Antalet programvaror ökar för varje dag och människor använder dagligen en mängd olika sorters programvara både på datorer och på andra enheter. Det finns idag programvara som kallas för fri och öppen programvara som tar upp kampen med gamla klassiska proprietära programvaror. Öppna och fria programvaror släpper sin källkod helt fri så användaren själv har möjlighet att göra ändringar i den programvara som används medan proprietär programvaras källkod är skyddad och hemlig. Dessa tre olika sorters programvaror jämförs och diskuteras utifrån tekniska likheter och skillnader i denna kandidatuppsats. Syftet med denna kandidatuppsats inom informatik är att undersöka vad privatpersoner som är tekniskt intresserade har för tankar och attityder kring proprietär, öppen och fri programvara och visa vilka tekniska aspekter som prioriteras vid val mellan dem. I undersökningen har ett kvantitativt angreppssätt bestående av en webbenkät som besvarats av privatpersoner tillämpats. Resultatet från denna enkät har tillsammans med den teori som insamlats visat vilka tekniska funktioner och skillnader som påverkar en privatperson då val av olika sorters programvara ska ske. Undersökningen har visat att det som användaren prioriterar högst i en programvara är användbarheten som handlar om hur användarvänligt användargränssnittet är och hur lättanvänd en programvara är.
RISKfree ? ett system för riskhantering inom programvaruprojekt
RISKfree ? ett system för riskhantering inom programvaruprojektI dagens IT-centrerade värld sker utvecklingen av hårdvara och programvara i en rasande takt. Om ett företag skall ha möjlighet att vara konkurrenskraftigt i denna utvecklingstakt, krävs det snabba och effektiva metoder i utvecklingsprocessen. Dessa krav från omvärlden på nya och mer komplexa produkter och tjänster innebär ofta nya och större risker för ett utvecklingsprojekt; både ekonomiska som tidsmässiga.Analyser av programvaruprojekt som har misslyckats visar att många av deras problem och risker kunde ha undvikits eller åtminstone drastiskt reducerats med hjälp av riskhantering. Oftast är det en optimistisk entusiasm över projektet som överskuggar viktiga varningssignaler om risker och problem enligt B.W.
Våld- och kvinnoskildringar i TV-spel
ABSTRACTTitle: Violence and women representation in video games (Vålds? och kvinnoskildringar i TV?spel)Number of pages: 42Author: Karolin BodlingTutor: Göran SvenssonCourse: Media and Communication Studies DPeriod: Autumn 2005University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University.Purpose/Aim: The aim is to investigate how violence and women are presented in video games and in game reviews.Material/Method: The study includes theories that consider violence and gender in media and video games. The material of the essay exists of two games and five reviews. The method that is being used is a content analysis. The games that are being analysed are Jade Empire and Grand Theft Auto ? San Andreas.Main results: The video games are often connected to brutal violence but the analysis of the game Jade Empire shows that it is possible to hve control of the violence in the games and that the player has a possibility to choose the outcome of violence.
Legetimus AB - En kundorienterad marknadsanalys
Staden Sulaymaniyah ligger i den kurdiska delen av Irak och har på senare år utvecklats då många valt att flytta från landsbygden till den centrala delen av staden. Nybyggandet sker under tidspress och långsiktigt hållbara lösningar prioriteras inte. Målet är att ta fram ett hus som är anpassat för majoriteten av befolkningen och samtidigt få ett bra och energieffektivt inomhusklimat. En faktainsamling genomfördes för att ge bakgrundsinformation till projektet. Vidare gjordes en planlösning till huset i AutoCAD vilken har använts som grund till utformningen av huset och smarta lösningar.
Lovefish : en polityr för icke-realistisk rendering i texturerade skuggtoner med Newtek Lightwave3D
The aim with this thesis is to develop a plugin; Lovefish, for the purpose of allowing non-realistic renderings (NPR) for visualisation in Newtek Lightwave3D. The main purpose with Lovefish is to offer textured tones, something that has not been offered before by any previously existing shader for Lightwav3D. The textured tones are a substantially widening of what is possible to imitate in the field of classical art techniques. Among others has a number of SIGGRAPH papers has been the foundation and a source of inspiration for what has been achieve in this project. Further has this thesis treated a number of questions: what is non-photorealistic rendering is and how it works; an overview of the Lightwave3Ds software development kit (SDK)..
?Det är trevligt att bläddra?? : om anledningar till varför man läser papperstidningar
Purpose/Aim: To investigate why people in the age group of 30-40 subscribe to the traditional morning newspaper even though they can get the same information at a much lower cost from for example TV, the internet or the free daily papers. The aim is to also look at possible future alternatives to the traditional morning newspaper.Material/Method: Focus group interviews were used to gather the empirical material. These consisted of a total number of twelve people, divided into three groups. The results from the focus group interviews were analysed with help from established uses & gratifications theories and two diffusion theories.Main results: This study shows that people read the traditional morning newspaper to get a good mixture of entertainment and local, national and global news. It is relaxing to read the newpaper on paper compared to reading it on the internet, mainly because you get a good overview which makes it a lot easier to find exactly want you want to read.
Design och utvärdering av händelsebaserad Android-applikation
I detta papper, designas och utvärderas en händelsebaserad Android-applikation. MyWorld är en mobil applikation. Händelser som sker i användarens närhet kan ses på en karta. Genom arbetet används beprövade metoder för att skapa en väldefinierad design. Det tas upp problem och lösningar på designrelaterade problem i en händelsebaserad applikation.
Risk för kardiovaskulär sjukdom och cancer bland skift och nattarbetande sjuksköterskor
I uppsatsen har vi valt att undersöka de motivationsfaktorer som ligger till bakgrund för att arbeta inom en kreativ miljö och huruvida det finns andra faktorer som påverkar den enskilde individens motivation. En kvalitativ undersökning har gjorts dels i två fokusgrupper (team) och dels som intervjuer med fokusgruppernas teamledare inom företaget, Ubisoft Massive Entertainment AB. För att ha ett bättre underlag innan intervjutillfällena har vi studerat olika teorier och artiklar som knyter an till de frågeställningar som vi har valt att ställa. Avslutningsvis har det empiriska materialet analyserats och diskuterats utifrån de teorier som handlar om motivation och kreativitet. Resultatet av undersökningen visar på tre övergripande områden som påverkar motivationen.
Indoor Positioning Using WLAN
This report evaluates various methods that can be used to position a smartphone running the Android platform, without the use of any special hardware or infrastructure and in conditions where GPS is unavailable or unreliable; such as indoors. Furthermore, it covers the implementation of such a system with the use of a deterministic fingerprinting method that is reasonably device independent, a method which involves measuring a series of reference points, called fingerprints, in an area and using those to locate the user.The project was carried on behalf of Sigma, a Swedish software consulting company..
Agila metoders påverkan på testare
To assure good quality the software needs to be tested to find errors and to verify that the programme meets the customer?s expectations. Traditional methods are usually used in software development and means that a number of predetermined steps are followed. By using agile methods the development can more easily be adapted to the changes on the market. With these methods the testing is carried out continuously throughout the project.
PWM Effekt Audioförstärkare
The purpose with the report is to show that it is possible to design a class-D amplifier, using a programmable FPGA mounted on a developing card from Xess and a H-bridge. The FPGA was programmed in VHDL which is the language the software from Xilinx use to implement a logical function into the FPGA The logical function corresponds to a modeling of the music signal and the modeling can be described as a comparator which compare the music signal with a triangle wave and as a out signal produce a pulse width modulated (PWM) signal. The report is also a review and evaluating of two different modulating technologies, AD- modeling and BD-modeling. A detailed part about how the H-bridge was designed and how it works. The result of this project is a working audio amplifier to a significant lower price than the products in todays market..
Läsförståelse eller litterära föreställningsvärldar : Litteraturpedagogisk diskurs inom gymnasieämnet engelska
Reading and analyzing literature has a long tradition of being an essential part of the teaching of English in Sweden. As the offers of entertainment have increased in popular culture with the introduction of computer games, internet and other media, interest in reading novels has decreased. Literature is still a compulsory part of English teaching and the question is how teachers of today use literature and what kind of literary instruction they use.The aim of this study is to explore and discuss the literary instruction discourse in pedagogical texts, lessons, created by and for English teachers of Swedish Upper Secondary Schools. The lessons have been collected from the site lektion.se, where teachers are able to share knowledge and lessons. The study uses an analytical method based on Norman Fairclough´s Critical Discourse Analysis in order to analyze the lessons.
PTAG - aktiv RFID-tag med GPS
Free2Move AB is developing products for the market within wireless communicationand identification, among those active RFID-tags. The company had an idea aboutproviding one of their active RFID tags with a GPS receiver and transmit positions viaan existing RFID protocol. Desire from the company was also the possibility to logpositions and measure temperature. The finished prototype should also be able to beactivated by movement. The company had proposal about components that were to beused in the project.