![](/images/allauppsatser_s.png)
Sökresultat:
558 Uppsatser om E-mail - Sida 13 av 38
Bonusar : Mot ett långsiktigt tänkande
Background: The background explains different financial crises and the effect those crises had on the Swedish acquits regarding variable compensation. The resent discussion regarding variable compensation and the main problems with bonuses is also explained. Our theories for this essay is mainly based on the new directions from Finansinspektionen FFFS 2009:6,7 and stakeholder theory. Other theories used are agency theory, stewardship theory and economic man.Purpose: The purpose of this essay is to analyze the new directions for variable compensation and to investigate if these new directions can lead to a more long-term thinking for managers in banks. Method: We used semi-structured interviews with open questions for our survey.
En studie av läsförståelseundervisningen i grundskolan och grundsärskolan : "Finns det något värre än att inte förstå när man tror att alla andra gör det?"
Denna studie inriktar sig mot läsförståelseundervisning och vikten av att förstå läst text. Studiens syfte är att undersöka lärarnas uppfattning om hur undervisning i läsförståelse bedrivs i grundskolan respektive grundsärskolan. Genom att använda den deskriptiva aspekten på intervjuer försöker vi påvisa både fakta och mening utifrån respondenternas svar. Vi har använt oss av @ografi som undersökningsmetod. Detta innebär att insamling av rådata sker genom intervjuer via mail. Svenska elevers läsförståelse har försämrats det senast decenniet vilket framkommer i den internationella undersökningen PISA 2009.
Brytningstid i Internkommunikationen? : vilken roll har Intranät och e-post i organisationers kommunikation?
Having a functioning internal communication is necessary for the survival and existence of every company. Traditional communication channels are for example meetings, noteboards and personnel newspapers. During the last ten years we have witnessed an explosion of new channels, who are based on information technology. IT is a natural part in new IT-companies, like Framfab and Icon Medialab, but what role does IT have in a large, manufacturing company with a long history? The purpose with this thesis is to investigate how IT has influenced the internal communication in a company.
Hälsofrämjande arbete utfört av hälsopedagoger inom företagshälsovården
Studien var en undersökning riktad till hälsopedagoger verksamma inom en företagshälsovård iSverige, med syftet att beskriva deras hälsofrämjande arbete. Genom ett tillfällighetsurvalkontaktades åtta hälsopedagoger via mail med en förfrågan om de kunde tänka sig att delta istudien. Studien var av kvalitativ form där respondenterna fick svara på muntligt ställda frågorunder enskilda intervjuer. Fem av intervjuerna genomfördes under personliga möten och tre avdem genomfördes via telefon. Resultatet visade att respondenterna arbetade på individ-, gruppochorganisationsnivå.
Varför Jehovas vittnen?
Jag har valt att göra en kvalitativ undersökning som består av intervjuer med medlemmar i Jehovas vittnen, icke medlemmar samt avhoppare. Syftet med denna undersökning är att ta reda på vilka faktorer det är som bidrar till att människor väljer att ansluta sig till Jehovas vittnen. För att få en bredare bild av Jehovas vittnes organisation har jag valt att även utföra tre intervjuer med avhoppare. Intervjuerna med Jehovas vittnen utfördes gruppvis på Rikets sal i Halmstad medan intervjuerna med övriga respondenter som icke är Jehovas vittnes utfördes i hemmet eller på arbetsplatsen. Intervjuerna med avhopparna skedde till via mail och telefon.
Fusionen Telia/Telenor och TeliaSonera : Vad hände?
Denna studie har som fokus att identifiera de faktorer som påverkade utgångspunkten för den tänkta fusionen mellan svenska Telia och norska Telenor samt fusionen TeliaSonera. Ytterligare skall faktorer som kunde ha underlättat och möjliggjort fusionen Telia/Telenor besvaras. Dessutom skall fusionen mellan Telia och finska Sonera studeras och jämföras med den förstnämnda fusionen för att påvisa vad som gjordes annorlunda under förhandlingarna med Sonera.Detta kommer att undersökas genom ett antal tidningsartiklar kring händelseförloppen samt intervjuer med personer som har kunskap och erfarenhet kring ämnet. De personer som intervjuats är; Lars-Johan Cederlund, ämnesråd/Director på svenska näringsdepartementet, Brita-Lena Ekström, f.d. ekonomijournalist på Dagens Nyheter, Ulf Bäckman, f.d.
Införandet av ett dokumenthanteringssystem vid ett gränsöverskridande projekt : Medföljande problem och möjligheter
Denhär rapporten är en fristående del inom ett samproduktionsprojekt mellan flerafristående parter. Studien är genomförd som en experimentell fallstudie med ettmetodiskt angreppssätt på en projektgrupp. Syftet med rapporten har varit attutröna och belysa problemen och möjligheterna vid införandet av ettdokumenthanteringssystem. Systemet i fråga är SharePoint som är ensamarbetsplattform för företag. Målgruppen är i första hand beslutsfattare ibegrepp att välja teknikstöd, men även forskare och studenter.
Scandinavian Airlines : En fallstudie om Scandinavian Airlines kundrelationer
For many companies, the Internet has revolutionized the relationship they have with their customers concerning costumer service. The use of Information Technology in regard to Internet as a media has provided companies with the opportunity to build customer databases in order to target their customers individually. The airline industry was one of the first pioneers to use the full potential of Internet to improve customer relations and its profits which we aim to investigate in greater detail in our thesis.Our thesis answers the question on how Scandinavian Airlines' (SAS) Eurobonus department uses their website to create valuable and profitable relationships with SAS loyalty club members through direct marketing. In order to answer our research question, three key informants have been interviewed - each representing different sub departments at Eurobonus; service and support, IT and marketing. Our results were that the Eurobonus department use direct marketing methods by sending customized E-mail offerings to target specific customer, using their customer databases.
Hälsosammare snabbmat ? upplevda möjligheter och problem bland restauranger : En intervjuundersökning ur snabbmatsrestaurangers perspektiv
Background: Over the past 30 years the incidence of overweight and obesity has increased. Obesity is a risk factor for many diseases, for instance type 2 Diabetes, cardiovascular diseases, many types of cancer and musculoskeletal diseases. That ready available food today is so accessible can be a reason for the public health problems of overweight and obesity.Objective: The aim was to study what possibilities and barriers there are for fast-food restaurants to sell healthy food.Methods: Information was collected by seven telephone interviews and two respondents answered by E-mail. Nine persons that were in charge of the menu at different fast-food restaurant chains in Sweden participated in the study.Results: To have a large variety was considered to be a problem for selling healthy food, also because the sale of it was low in some of the fast-food chains. Some of the informants did not find any problems with selling healthy food and it was regarded as an opportunity to get more consumers.Conclusion: The demand for healthier food has increased, and the offer and sales of it has also escalated.
Symmetriundervisning: En studie kring dess förändring från läroplanen 1994 till läroplanen 2011
Den här studien handlar om symmetriundervisning i grundskolan. Litteraturen lyfter fram olika arbetssätt inom symmetriundervisningen som att testa, konkret göra, beskriva samt diskutera för att eleven ska lära sig använda och skapa sig förståelse för begreppet symmetri. Syftet med denna undersökning var dels att fastställa vilka arbetssätt som lärare verksamma i årskurs 1-6 i Luleå kommun använder sig av samt att se om det skett någon utveckling kring undervisningen av symmetri i och med att kursplanen 2011 (Lgr 11) har lagt till symmetri i det centrala innehållet för matematik. Symmetri stod inte med i föregående kursplan (1994).Undersökningen som utförts är en tvärsnittssurvey där datainsamlingen har bestått av en enkät som skickades ut via mail. Enkätsvaren visar att 90 % av de lärare som besvarade enkäten använder sig utav något av de arbetssätt som litteraturen förespråkar.
Medborgarpaneler : en analys av ett demokratiprojekt
Syftet med denna studie är att ta reda på om den kommunala demokratiska processen har berörts av projektet Medborgarpaneler. Vi fick uppdraget av Gnosjö kommun att genomföra en halvtidsutvärdering av projektet. Projektet startade i november 2007 och kommer att pågå under tre år. Vi har använt oss av både kvantitativa datainsamlingsmetoder och kvalitativa djupintervjuer, som vi senare har sammanställt och analyserat, för att få fram material till vår undersökning.De resultat som vi fått fram visar på att det är ett lyckat projekt från kommunen och att det finns ett intresse att utveckla det efter projekttidens slut, detta enligt de politiker vi intervjuat.Valet av intervjupersoner gjordes på följande vis, vi mailade politiker i Gnosjö kommun och de tre första som svarade intervjuade vi. Vi skickade också ut enkäter till deltagarna i Medborgarpaneler via de befintliga mail-listorna som fanns.
Lean för kortare väntetid till strålbehandling : Förbättringsarbete och enkätstudie hur det påverkar arbetsmiljön
The aim of the study was to explore the methods used in horticultural therapy gardens in rehabilitating people suffering from fatigue syndrome. Nine horticultural therapy gardens were contacted of wich three chose to participate. Using case study as method E-mail interviews was carried out with the participants about their establishment and what kind of theories they based their methods upon. The material collected from the interviews was complemented with additional data from the establishments web pages and information pamphlets. Collected data was processed trough content analysis and then formed as background for the development of a program theory for horticultural therapy.
Fairtrade City som ett verktyg för hållbar utveckling : En fallstudie av Örebro Fairtrade City
Fairtrade is a certification of products that has grown from the criticism of conventional trade. By increasing the focus on the producers? economic and social conditions, poverty can be fought and the producers? voice in the marketplace can be strengthened. Fairtrade City is a certification for municipalities who wish to engage in ethical consumption. The purpose of this thesis is to understand the Fairtrade City concept and how this can be a tool for working towards sustainable development. To be more concise, we want to answer the following questions: Why does Örebro municipality work with the Fairtrade City certification and how can Fairtrade City be used as tool for working towards sustainable development? The thesis is based on qualitative interviews and E-mail interviews with members of the steering committee for Örebro Fairtrade City and on literature studies. We have in our thesis identified Örebro Fairtrade City as a result of 1) that Örebro municipality through Fairtrade City wants to change their surrounding environment by engaging in ethical trade 2) that the surrounding environment effects Örebro municipality through isomorphism regarding its way to deal with sustainable development 3) that the municipality through its work with ethical trade becomes legitimized by their surrounding environment.
Att anlita ett rekryteringsföretag - som att ingå ett äktenskap?
Syftet med studien är att söka förståelse för hur rekryteringsföretag och kundföretag kommunicerar för att rätt kandidat skall bli anställd. Frågeställningarna som vi avsåg besvara var hur kommunikationen sker mellan rekryteringsföretag och kundföretag, hur respektive part säkerhetsställer att de har förstått varandra samt vilka störningar som kan finnas i kommunikationen mellan parterna. Studien har genomförts med en kvalitativ metod i form av intervjuer. Urvalet bestod av två rekryteringsföretag samt fyra kundföretag i Halland. De rekryteringsföretag som valts arbetar enbart med rekrytering.
Prissättning av IPO:s på den svenska aktiemarknaden
Title: Pricing of IPO:s on the Swedish stock market
Authors: Mikael Gustavsson
Martin Kvist
Henrik Wannberg
Tutor: Anders Hederstierna
Problem: There are certain sets of problems for underwriters when they are
pricing potential stock-exchange companies. The problem partly consists of
estimating the demand at an IPO and also to accurately value the business in
comparison to the market.
To set the price per share is problematic, since the company carrying out the
public offering wants to optimise the amount of capital at the same time as
they want the share to be subscribed in full. If the IPO would not be carried
out, it could cause harm to the position of the underwriters.
Purpose: To investigate whether underpricing exists associated with IPO:s on
the Swedish market during the period 1995-1999.
Method: The collection of data has been achieved by means of: Internet, E-mail
and telephone calls.
Conclusions: We have reached the conclusion that oversubscribing in comparison
to the return at an IPO has an average growth of 3.3 per cent the first day, on
every occasion of oversubscribing.
For the studied population, including 138 initial public offerings, the average
market value rise is 15 per cent the first day. When we made our calculations,
adjustments have been made for the general index of Affärsvärlden (AFGX).