Sök:

Sökresultat:

231 Uppsatser om E-commerce - Sida 5 av 16

Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel?

Jag har studerat det fenomen som i teorin kallas för kanalkonflikter. Jag har genomfört en kvalitativ undersökning. Undersökningen har utformats genom intervjuer på 4 oberoende företag av skiftande storlek. Teoriavsnittet innehåller teorier om marknadsföringsstrategier, E-commercestrategier samt kanalkonflikter. Analysen har skett genom att jag har jämfört teori med empiri.

Borgholm. Det offentliga rummet i sommarstaden.

Hur reglering av det offentliga rummet ter sig i sommarstaden. Typexempel Borgholm..

Hemparty - en studie om hur det är möjligt att tillämpa hempartyts säljverktyg på internet

I ett samhälle där tiden blir en allt mer avgörande faktor ökar konsumenternas efterfrågan på tidsbesparande konsumtion. E-handel erbjuder konsumenter besparandet av tid och bekvämlighet genom att det är möjligt att göra inköp, när som helst och var som helst. När företag väljer att tillämpa e-handel innebär det att de inte längre kan möta kunden öga mot öga. Vid hemparty, som är en form av direkthandel, sker försäljningen i direktkontakt med kunden. Försäljningen äger rum i kundens hem tillsammans med dennes vänner och bekanta.

Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel?

Jag har studerat det fenomen som i teorin kallas för kanalkonflikter. Jag har genomfört en kvalitativ undersökning. Undersökningen har utformats genom intervjuer på 4 oberoende företag av skiftande storlek. Teoriavsnittet innehåller teorier om marknadsföringsstrategier, E-commercestrategier samt kanalkonflikter. Analysen har skett genom att jag har jämfört teori med empiri.

Integration e-handel och affärsystem

E-handelskunder vill ha möjlighet att handla snabbt och direkt oavsett tidpunkt eller plats. Därför är integration mellan e-handel och affärssystem viktigt för en lyckad e-handelslösning. Detta känner de flesta företag till och idag är inte tekniken något större problem. Att företag trots detta inte integrerar systemen beror på verksamhetsbaserade orsaker. De stora kostnader som integrationen i initialskedet medför anges också som ett skäl till att systemen inte integreras, kunskap saknas om de långsiktiga vinster som integrationen ger.

Att fånga flödet i kollektivtrafiken : En jämförelse mellan handelsplatser i Hong Kongs och Stockholms tunnelbana

The retail sector is in a continuous development. What demand looks like and where the consumers want to shop has changed during the last years. Market place, demand, supply, external factors and politics affect how the retail sector develops. To make a market place attractive a variety of factors have to be considered.In Hong Kong a model called Rail & Property is used, this means that the development of the subway is integrated with the development of the city. The model is both successful and economically sustainable.Today the supply of shops and services in Stockholm´s subway stations is rather small.

Silverlight på Incordia AB

The purpose of this report is to outline the development of a dynamic Microsoft Silverlight application, which will be able to present products and be administered in a simple manner. The project has been carried out at Incordia AB, a company that specializes in E-commerce, situated in Helsingborg, Sweden. Although the Silverlight application is customized for a particular site, forMicro AB (an ongoing project at Incordia), the template and the classes that are used to manage information, are developed so that they can be used in future projects for Incordia AB..

E-handeln är det nya svarta ...så var noga med hur du stylar den.

Ever since Internet revolutionized the world, e-stores and E-commerce has grown into becoming a natural part of consumer's everyday life. Much thanks to it's facilitative and time saving characteristics. Online, consumers are provided with a huge assortment and the opportunity to shop any time they like. Yet, the absolute greatness of e-stores is the possibility to push prices below the physical store price, which seems to be most appreciated to a large extent by consumers worldwide. The fact that e-store sales in Sweden grew 14% last year verifies this.As more players step into the virtual world of E-commerce the competition gets tougher.

RFID:s effekter inom logistik

Modeprodukter har en mycket kort livslängd och modebranschen förändras snabbt. Tiden är därför essentiell och utgör en betydelsefull konkurrensfaktor. Genom att reducera tid i försörjningskedjan kan ett företag vinna marknadsandelar samt höja sin lönsamhet. RFID är en teknik som kan användas för att reducera tid samt förbättra logistiska processer i försörjningskedjor. Trots att denna teknik har börjat spridas, används den generellt inte hos svenska modeföretag.

Avgörande faktorer när småföretag investerar i elektronisk handel

Företag letar efter att effektivisera informationsutbytet genom elektronisk handel och fler småföretag väljer att investera i olika lösningar för att erhålla fördelarna med elektronisk handel. Trots nackdelar och barriärer anser de intervjuade småföretagen som har investerat att det är fördelarna som överväger och de är positiva till en fortsatt investering. De avgörande faktorererna när småföretag väljer att investera i elektronisk handel och de erfarenheter och resultat företagen har erhållit genom investeringen har varit en del av syftet i arbetet..

ITIL införande på Banverket ICT

Banverket ICT är en relativt ny enhet med de sammanslagna enheterna Banverket IT och Banverket Telenät. För att få ihop det nya arbetssättet finns långt gångna tankar på att jobba enligt ITIL. ITIL är ett arbetssätt som skall hjälpa organisationer att arbeta mer organiserat och därmed öka effektiviteten för IT-processen. ITIL utgår från processarbete och varje process har sina speciella uppgifter. ITIL är framtaget av OGC (Office Government of Commerce) i England Rapporten visar att ett införande av valda delar ur ITIL bör ske etappvis över hela organisationen inom Banverket ICT, i en kombination med ett ständigt förankringsarbete..

Inställningen till användningen av Lync : En kvantitativ fallstudie av anställda på avdelningen Verksamhetsstöd inom Försäkringskassan grundad på UTAUT-modellen

Detta ar en studie dar man undersokt varfor mikroforetag deltar i portaler och vilketstod mikroforetag ar i behov av via portaler. Detta ar intressant da utvecklingen avICT (informations- och kommunikationsteknik) innebar nya forutsattningar forsmaforetags mojligheter att marknadsfora och salja varor och tjanster och dessatillsammans med de medelstora foretagen utgor upp emot 99% av helaforetagspopulationen i EU-landerna och star for en stor del av de nya arbetstillfallensom skapas i vastvarldens ekonomier. Begransningen till mikroforetag gors eftersomtidigare forskning i forsta hand har berort det som definierats som sma ochmedelstora foretag och inte mikroforetag (1-10 anstallda). E-commerce funktionalitetskall finnas i portalerna eftersom man kan finna tidigare studier som behandlarsamarbete mellan mikroforetag utan E-commerce i portaler.For att genomfora studien valde man att gora en multipel flerfallsstudie efter engenomgang av befintlig forskning pa omradet. Data till flerfallsstudien samlades ingenom dokument, observationer, enkater och intervjuer.

Kan vi planera för funktionsintegrering?

Syftet med arbetet är att undersöka hur vi idag i Sverige planerar för industrier och verksamheter i anslutning till bostäder, och på vilket sätt detta påverkar samhällsstrukturen. Arbetet syftar även till att åskådliggöra de regleringar och historiska händelser som lett fram till den modernismplanering vi idag ser. Rapporten avser även att ta upp olika tillvägagångssätt att närma sig funktionsintegreringen på och innehåller även ett exempel från Danmark där de försökt ta ett steg närmare blandstaden..

Konsumenternas köpvanor inom olika försäljningskanaler : Skillnader mellan konsumenter som handlar i fysiska butiker, onlinebutiker samt inom brick and click

In Sweden today, the consumers have the opportunity to use the different sales channels; physical store, online store and brick and click, a combination of both. For the past decade, the use of ecommerce has spread tremendously and the fashion industry is one of the top three industries in this category. This, together with the growth of technology, have created new opportunities for consumers during their online shopping. The purpose of this study is to examine the differences between consumers who use physical store, online store or both. This study aims to look into consumers' shopping habits within these sales channels and factors that are affecting them.

Robusthetsanalys och riskinventering i Karlshamns kommun 2002

Robusthetsanalys och riskinventering i Karlshamns kommun 2002 med avgränsningen Teknisk försörjning, transporter och transportanläggningar samt Hantering av farliga ämnen..

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->