Sök:

Sökresultat:

5221 Uppsatser om Digital terrain model (DTM) - Sida 11 av 349

Smart men illojal : Hur trådlösa nätverk gör oss till publika personer

Digital artefacts such as smartphones have become an intricate part of our daily lives both private and professionally. They have evolved from doing simple tasks to become a form of expression, as well as acting as a gateway to the digital world of connections. We rely on various technology such as Wi-Fi networks to connect with others. They in turn have become more available and today, many establishments offer free network to their customers. With these developments comes different kind of risks for the user.

#Förstårdumig? : En kvalitativ studie om hur digitaliseringen påverkat kommunikationen och relationen mellan yngre och äldre generationer

Purpose/Aim: Our purpose with this study is to examen the differences in communication between digital immigrants and digital natives, how the digitization has changed our way to communicate in an interpersonal matter.Main Results: Through our study we have concluded that barriers do exist between students (natives) and teachers (immigrants), but not to the extent we first predicted. The digitization has resulted in a change in the way we communicate and our relation to each other. But in a purely communicative matter, the digitization hasn?t made it harder for natives and immigrants to understand each other, but it has contributed to new vocabulary and the use of the language. New codes has been developed, but thanks to the younger generations ability to adapt to change - this linguistic difference it is not a problem for the understanding of the code used by the immigrants.

?Vad är det jag gör egentligen?? - om att med videons hjälp bli medveten om helheten

This project consists of an adaptation, trial and evaluation of a model for practicing. Based on prior research I created a model aiming mainly to raise a musician?s self- awareness around the different parameters a performance consists of. An additional wish was for it to simultaneously assist the musician in monitoring his or her progress. With video recording and self-evaluation as the two main parts I tried the model by using it over a period of three months.

Multipel regressionsanalys av variabler som paverkar BNP

In this report a model was constructed in order to determine how a number of covariates influence the gross domestic product, GDP. The covariates were chosen depending on their expected influence on GDP, for example education and life expectancy. The data used in this report are collected from the World Bank. The model to describe GDP has been calculated using multiple line arregression. In order to reach a reliable final model the number of covariates has been gradually decreased to eliminate insignificant covariates.

En jämförelse mellan analog och digital mammografi

Norrbottens läns landsting står inför en övergång från analog till digital mammografi. I och med att det här ämnet är så aktuellt just för norrbottens läns landsting så tyckte jag att det vore intressant att fördjupa sig i ämnet. Jag ville göra en jämförelse mellan dessa båda tekniker när det gäller stråldos, bildkvalitet och diagnostisk säkerhet. För att uppnå mitt mål har jag använt mig av litteraturstudie vetenskapliga artiklar inom det aktuella området. Då jag skulle skriva om utrustningen använde jag mig av litteratur och Internet.

Digital produktplacering i strålkastarljuset : En jämförande studie med fokus på fenomenets egenskaper, följdeffekter och framtidstron på detsamma

Bakgrund: Marknadsföring är ett ständigt föränderligt område, och den tekniska utvecklingen har medfört både problem och lösningar. Digital produktplacering, vilket möjliggör infogning av produkter och varumärken i efterbearbetningen av en film- eller tv-inspelning, kan ses som en lösning på den traditionella produktplaceringens brister.Syfte: Syftet med studien är att presentera en konceptuell jämförelse mellan traditionell och digital produktplacering med fokus på att, inom ramen för det senare, beskriva, analysera och skapa en förståelse för fenomenet. Studien innefattar att en definition av digital produktplacering skapas, samtidigt som dess bransch exemplifieras och framtidstron utreds.Genomförande: Efter genomförd förstudie användes dokumentstudier, och intervjuer med fem aktörer inom produktplaceringsbranschen samt en medieforskare, för att studera fenomenet utifrån vårt valda syfte.Slutsats: Vår definition av digital produktplacering, ur marknadsföringssynpunkt, lyder: Digital infogning av produkter, eller varumärken, i tidigare inspelat medieinnehåll i syfte att påverka den avsedda målgruppen. Fenomenet anser vi komplettera traditionell produktplacering som marknadsföringsmetod och kommer därför troligen inte att ersätta densamma, utan istället verka i symbios. Däremot tycks framtiden se positiv ut för de båda fenomenens användande..

Impressionism och Digitala Spel

Abstrakt För att utveckla och förändra spelmediet behandlar detta arbete impressionism och digitala spel. Båda ämnena diskuteras och belyses från olika vinklar för att undersöka hur de två ämnena kan sammanföras i en spelproduktion. Spelproduktionen har testats av spelstudenter för att få deras åsikter om hur spelet fungerar och deras syn på kopplingen mellan impressionism och digitala spel. Arbetet avslutas med en diskussion och slutsats där alla fakta som tagits in under kandidat-arbetet analyserats. I diskussionen lyfts följande ämnen fram: impressionism, konst, hur spelmediet ser ut idag, tv- och dataspelsgestaltning, interaktion och hur dessa två ämnen, impressionism och digitala spel kan föras samman.

Möjligheter med en digital och interaktiv lärresurs i matematik för gymnasieskolan : ur ett elev- och lärarperspektiv

Under de senaste årtiondena har matematikbokens format inte utvecklatsnämnvärt, man har försökt att blir mer digital genom att skickamed en cd-skiva med digitalt material och för de lägre årskurserna igrundskolan finns det matematikspel. För gymnasielever finns inte mycketinteraktivt och digital material idag. Behovet av en ny lärresurs ärstort och vi vill med detta arbete utröna vilka funktioner som bör ingå.Elever och lärare är överlag mycket positiva till utvecklingen ochde undersökningar vi tagit del av visar på ökat användande av datorerute på skolorna. Vi tog fram två gränssnittsskisser med en lärargruppoch en elevgrupp oberoende av varandra. Dessa två skisser sammanfogadestill en prototyp.

Hudiksvalls samordningsmodell- en modell för att underlätta samverkan?

AbstractHudiksvalls coordinating model - a model to make cooperation easierCamilla Andersson and Åsa GradinThe purpose of this study was to examine the experience each one of the administrators have of their own new model in Hudiksvall to make cooperation easier for the three different administrations in Hudiksvalls municipality. The study will focus on the administrators experiences of Hudiksvalls coordinating design. Questions of the study were: How is the influence of the model on the rules? How is the influence of the model on expectations and parts? What kind of influence did the model have on the responsibility distribution? What kind of influence has the model on the responsibilities at the transfer of costs? To answer the questions of the study we applied a qualitative method, it was made through a standardization interview guide and open questions, with six of the dealing officers who works with the model. Some of the results wich can be discern are by an economic character, andfor the clients that they won`t be passed around the administrations in the community, they get the right help, quick and safe.Key words: cooperation, coordination..

Färgrymdskonvertering för digital video med låg komplexitet och låg effekt

I detta examensarbete har olika sätt att implementera färgrymdskonverterare i multipel konstant multiplikationsteknik beskrivits med VHDL, syntetiserats och jämförts med avseende på effektförbrukning..

The Value of Digital Information DIV-index, A Corporate Asset

Companies have in the past decades changed fromtraditional manufacturing organizations into serviceorganizations. For these service organizationsinformation and competence have become animportant resource. The traditional view oninformation is that an employee use and search forinformation to reduce uncertainty for their decisionmaking. Even though information is strategicallyimportant for organizations, information is not valuedin any way. Hence, this thesis aims to valueinformation in terms of the utility it brings to theorganization.The conclusion is that four factors are important whenvaluing information in terms of utility.

Simulering av filtrerade skärmfärger

This report present a working model for simulation of what happens to colors displayed on screens when they are observed through optical filters. The results of the model can be used to visually, on one screen, simulate another screen with an applied optical filter. The model can also produce CIE color difference values for the simulated screen colors. The model is data driven and requires spectral measurements for at least the screen to be simulated and the physical filters that will be used. The model is divided into three separate modules or steps where each of the modules can be easily replaced by alternative implementations or solutions.

Modellering av rotationssystem

This master thesis was conducted during the spring of 2014 at Atlas Copco Rock Drills AB in Örebro. The purpose of the thesis was to develop a simulation model of the rotation system for a hydraulic rock drill. In the future, the model will be used to investigate the phenomena called ?jerky rotation?. In order to validate the simulation model a test bench was designed and tests were made.

Utvärdering och implementering av automatiska farthållare i fordonssimulator

Vehicle simulators are becoming more common in vehicle industries. Company earns lot of money on simulations instead of real tests. Real tests are necessary but not made so extensively as before.In this thesis the building of an vehice simulator will be described and a comparison between three different cruise controls. The three cruise controls are PI-regulator, a regulator who regulates after positions in the terrain and a MPC-regulator. The reason for choosing this three is to see the difference between simple regulation and more complex regulation with respect to fuel consumption, travel time and complexity.The vehicle simulator is made in Matlab/Simulink, Visual Studio and Open Scene Graph.

Prognostisering av räntabilitet på eget kapital - En jämförelsestudie av tre regressionsmodellers prognosförmåga applicerat på svenska data

A multivariate cross-sectional model is used in this thesis to proxy for expected earnings and to estimate return on equity for 214 companies over the period 2009-2013, using Swedish data. The model, which has never been tested on Swedish data before, is first confirmed to function as a forecasting model for expected return. Furthermore, the model is evaluated through a comparison with two univariate models based on the assumption that return on equity follows a mean reversion process. Forecast accuracy is calculated as the difference of estimated returns and actual returns. The results show that the univariate models' forecasts are superior to the multivariate model's..

<- Föregående sida 11 Nästa sida ->