Sök:

Sökresultat:

1483 Uppsatser om Digital plćnbok - Sida 50 av 99

Omvandling av spelfilm till animerad film

Den hĂ€r rapporten kommer att behandla metoden och problematiken kring omvandling av spelfilm till animerad film. Digitala effekter har anvĂ€nts inom filmproduktion för att manisfestera fenomen som inte kunnat tillfogats i verkligheten, ett exempel Ă€r sjĂ€lvklart flygande drakar. Digital Anarchy har nyligen slĂ€ppt effektprogrammet ToonIt, ett tillĂ€ggsprogram till Adobe Premiere Pro, som har egenskapen att med enkla termer uttryckt omvandla spelfilm till animerad film. Genom surrealistiska effekter har möjligheten erhĂ„llits att framstĂ€lla intryck av svunna tider i orientaliska miljöer utan inköp av skrĂ€ddarsydd klĂ€dsel eller inspelning i fjĂ€rran trakter. Även möjligeten finns att producera tvĂ„dimensionell animerad film utan att gĂ„ igenom proceduren att framstĂ€lla tjugofyra handritade eller datorritade bilder motsvarande en sekunds film..

Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjÀnster

Titel: Att inte följa strömmen ? en studie om differentiering bland musikstreamingtjÀnsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats Àr att analysera de sÀtt digitala prenumerationstjÀnster inom musiksektorn kan differentiera sig pÄ marknaden. Vi vill Àven undersöka vad det Àr konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjÀnst.Vi har ocksÄ arbetat kring en forskningsfrÄga:Hur kan företag bakom digitala prenumerationstjÀnster inom musiksektorn positionera sig pÄ den svenska marknaden?MetodVi har valt att göra en kvalitativ studie som tillslut antog en abduktiv ansats. Kvalitativ metod passade oss bÀst dÄ vÄrt mÄl var att gÄ in pÄ djupet i vÄrt Àmne och inte gÄ pÄ kvantitet i vÄra empiriska undersökningar.

Sagan om Rescuerunner hur corporate storytelling kan förbÀttra marknadskommunikationen pÄ Rescuerunners hemsida

Titel: Sagan om Rescuerunner ? hur corporate storytelling kan förbÀttra markandskommunikationen pÄ Rescuerunners hemsidaFörfattare: Elin DahllövUppdragsgivare: Safe at SeaKurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborg universitetTermin: VÄrterminen 2013Handldare: Orla VigsÞSidantal: 56Antal ord: 16 075Syfte: Att ta reda pÄ hur corporate storytelling kan stÀrka varumÀrketMetod: Kvalitativ bild- och textanalysMaterial: Texter och bilder frÄn www.rescuerunner.comHuvudresultat: Att Rescuerunner, en produkt som framstÀlls som ganska tekniskt avancerad och med en rad finesser som inte Àr uppenbara vid första anblicken, kan tjÀna pÄ att anvÀnda sig av corporate storytelling. FrÀmsta anledningen till detta Àr att produkten blirmer lÀttillgÀnglig och lÀttare kan förklaras. IstÀllet för att nÀmna en massa teknisk information och data, kan man berÀtta en historia om hur det fungerar och vad det innebÀr i verkligheten..

UtvÀrdering av Vida Skogs entreprenörer med inriktning entreprenörsportal och certifiering

Vida Skog is supplying the whole Vida Ltd?s mills with wood raw material. This study aims to evaluate Vida Skog?s contractors and the relatively new contractorportal and to identify measures that are important for the contractors? skills. The purpose with the portal is to facilitate co-operation between contractors and buyers by streamlining the logistics of the whole wood supply process.The study was conducted in the form of a questionnaire.Most of the respondents were positive to the portal.

Monsterdesign

Monster fyller en vĂ€ldigt viktig roll i dagens skrĂ€ckfilm och skrĂ€ckspel dĂ€r en av deras största uppgifter Ă€r att vara skrĂ€mmande. Denna uppsats Ă€r en studie som fokuserar pĂ„ hur man designar skrĂ€mmande monster inom spel och film. Vi har, med hjĂ€lp av teoretiska tolkningar, tagit reda pĂ„ faktorer som kan pĂ„verka vad mĂ€nniskor ser som monster samt hur man kan göra monstret skrĂ€mmande pĂ„ en kognitiv nivĂ„. Exempel pĂ„ sĂ„dana hĂ€r faktorer Ă€r kultur, etnicitet, religion. Även sexism och rasism har en betydelse i detta samband.

Att digitalisera kyrkliga handlingar

With this study we aim to learn more about the relationship between digitalization and the swedish church. We have interviewed two priests and two other persons ? one who got married about five years ago, and one who, at the time of writing, is getting married in a few weeks. In addition to the interviews we found some earlier research that were relevant to us, which we read and compared to the empirics we got from the interviews. In our study we have taken qualitative research into practice since we want our interviewees to really share their points of view on the organisation?s usage of digital media.

Den tryckta annonsens förlÀngda arm : En studie i hur ett utvidgat kommunikationsutrymme skapas genom den tryckta annonsen

The foundation of our study is five strategically selected printed advertisements which all contains signs that refer to digital medias. Through a quality content analysis, we are studying how advertisers may use a room with extended communication too enlarge the space given in a printed advertisement. The potential in these rooms are proposing a social connection and a flexible interaction by providing content that is not possible to create in a printed advertisement. The form of communication is changing and there is a two-way communication created in an obvious way. The different kinds of roles in the communication process are here partially integrated with each other.

Emotion, Inte Information. Att göra Radioreklam

Inom ramen för kandidatexamen i Digital Ljudproduktion har jag befunnit mig pĂ„ praktik pĂ„ ett produktionsbolag vid namn Donadoni AB. Under vĂ„rterminen 2011 har jag i samband med praktiken gjort ett arbete som syftar till att ta reda pĂ„ vilka faktorer man bör man ta hĂ€nsyn till i en radioreklamproduktion samt vad som kĂ€nnetecknar en effektiv radioreklam. I arbetet tar jag upp utsagor frĂ„n t.ex. Per Robert Öhlin, som bl.a. sĂ€ger "Att exponera sig Ă€r inte samma sak som att beröra nĂ„gon" (Öhlin, 2009;16) Med hjĂ€lp av denna litteratur har jag analyserat, utifrĂ„n mitt syfte, de produktioner jag har deltagit i.

Den nya IT-bubblan : En studie om journaliststudenter och deras sökvanor pÄ nÀtet

The web is getting more and more characterized by personalization. Big socialnetworks like Facebook as well as the leading search engine Google increasingly usepersonalization algorithms to tailor the information that they present to users. All inorder to make the information more relevant and engaging for the end consumer. Howdoes this personalization affect journalists who increasingly search the web as a partof their journalistic research? In this essay we have looked at the effects thatpersonalization has on the journalists of tomorrow by conducting a survey amongstudents of journalism.

TexTV

Syftet med denna rapport Àr att undersöka om det gÄr att integrera en inomhusantenn i ett textilt material. Rapporten utgÄr frÄn en design breif frÄn företaget Teracom Group som Àr en del av kampanjen ?The Optimal Indoor Antenna?. Problemet som uppstÄtt Àr att Boxer Danmark anser att den danska populationen inte tycker att de befintliga inomhusantennerna Àr tillrÀckligt estetiskt tilltalande. Detta problem har det forskats kring genom litteraturstudier, empiriska studier, material- och designstudier samt produktutveckling.

Att aktivera deltagande : Design av ett crossmediakoncept

In this thesis we present the procedures and outcomes of adopting two roles in a study: the role of a researcher and the role of a designer. The subject is crossmedia design. Crossmedia is a growing and changing trend for media producers of today its design is of great importance. The purpose is to create a concept from scratch that stands out from the crowd and engage people with the use of cross media as the approach. We also aim to investigate if a cross media designer can rely on previous research made within this subject or if the scene has changed.In order to test and to fully understand the process of the subject, we designed a crossmedia concept, based upon previous and related research.

Emotion, Inte Information. Att göra Radioreklam

Inom ramen för kandidatexamen i Digital Ljudproduktion har jag befunnit mig pĂ„ praktik pĂ„ ett produktionsbolag vid namn Donadoni AB. Under vĂ„rterminen 2011 har jag i samband med praktiken gjort ett arbete som syftar till att ta reda pĂ„ vilka faktorer man bör man ta hĂ€nsyn till i en radioreklamproduktion samt vad som kĂ€nnetecknar en effektiv radioreklam. I arbetet tar jag upp utsagor frĂ„n t.ex. Per Robert Öhlin, som bl.a. sĂ€ger "Att exponera sig Ă€r inte samma sak som att beröra nĂ„gon" (Öhlin, 2009;16) Med hjĂ€lp av denna litteratur har jag analyserat, utifrĂ„n mitt syfte, de produktioner jag har deltagit i.

Upplevd ljudkvalitet med teknisk koppling : En undersökning i kvalitetsförlust & mÀnniskans uppfattningsförmÄga

Arbetet innefattar en bakgrund i de byggstenar som finns i en digital ljudfil och hur de pĂ„verkar ljudet. De problem som undersökningen menar att besvara Ă€r nĂ€r upplever en mĂ€nniska kvalitetsförlust och vilken del eller aspekt av ljudet Ă€r det viktigaste för upplevelsen. Även huruvida ljud av olika ursprung som syntbaserade eller inspelade ljud pĂ„verkas i olika grad av kvalitetsförlust. De försökspersoner som anvĂ€nts vid undersökningen har olika bakgrund, ena gruppen har erfarenhet av ljuddesign eller Hifi medan den andra inte har speciella preferenser betrĂ€ffande ljud. Undersökningen genomfördes med en kvantitativ undersökning dĂ€r försökspersonernas uppfattningsförmĂ„ga testades och sedan sammanstĂ€lldes.

Digital doggy bag : iPhone applikation som tar med dina mat- och dryckupplevelser

In this project an iPhone application for storing food and drink experiences was developed with focus on an easy interaction design. The already existing market of similar applications were studied and evaluated to extract their positive and negative features. Interviews with experts within the food and drink business where made in the pre study to get a good perception of how to divide and categorize the sections in the application. To optimize the usability, workshops with potential users with different technical experiences where continuously held during the development of the design.During the development two variants of development environments where evaluated. The final result of the application was developed in the environment that made the best impression and seemed to be the best alternative.The resulting product has a thought out design meant to be easy to understand, even for the first time users.

Blogga vÄrt varumÀrke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrÄnbloggarnas perspektiv.

Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmÀnsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lÀttillgÀngliga webbplattform dÀr digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. Enligt forskningsluckan vi har identifierat anser vi att det saknas insikter om hur företag pÄ bÀsta sÀtt ska arbeta med bloggare utifrÄn bloggarnas perspektiv. Bloggar Àr inte bara en attraktiv marknadsplats för företag utan ocksÄ för bloggarna sjÀlva som skapar sitt personliga varumÀrke genom att bygga upp den digitala identitet som presenteras i bloggen. SÄledes Àr syftet med vÄr uppsats att bidra till ökad förstÄelse för bloggares preferenser i relationen med företag och varumÀrken, samt hur de vÀljer varumÀrken att beröra i sin blogg utifrÄn sin digitalt konstruerade identitet.För att genomföra vÄr studie har vi valt en kvalitativ metod med en abduktiv ansats dÀr vi har genomfört semistrukturerade intervjuer med sju populÀra bloggare i Sverige.

<- FöregÄende sida 50 NÀsta sida ->