Sök:

Sökresultat:

1522 Uppsatser om Digital berättelse - Sida 52 av 102

Utvärdering av Vida Skogs entreprenörer med inriktning entreprenörsportal och certifiering

Vida Skog is supplying the whole Vida Ltd?s mills with wood raw material. This study aims to evaluate Vida Skog?s contractors and the relatively new contractorportal and to identify measures that are important for the contractors? skills. The purpose with the portal is to facilitate co-operation between contractors and buyers by streamlining the logistics of the whole wood supply process.The study was conducted in the form of a questionnaire.Most of the respondents were positive to the portal.

Monsterdesign

Monster fyller en väldigt viktig roll i dagens skräckfilm och skräckspel där en av deras största uppgifter är att vara skrämmande. Denna uppsats är en studie som fokuserar på hur man designar skrämmande monster inom spel och film. Vi har, med hjälp av teoretiska tolkningar, tagit reda på faktorer som kan påverka vad människor ser som monster samt hur man kan göra monstret skrämmande på en kognitiv nivå. Exempel på sådana här faktorer är kultur, etnicitet, religion. Även sexism och rasism har en betydelse i detta samband.

Att digitalisera kyrkliga handlingar

With this study we aim to learn more about the relationship between digitalization and the swedish church. We have interviewed two priests and two other persons ? one who got married about five years ago, and one who, at the time of writing, is getting married in a few weeks. In addition to the interviews we found some earlier research that were relevant to us, which we read and compared to the empirics we got from the interviews. In our study we have taken qualitative research into practice since we want our interviewees to really share their points of view on the organisation?s usage of digital media.

Den tryckta annonsens förlängda arm : En studie i hur ett utvidgat kommunikationsutrymme skapas genom den tryckta annonsen

The foundation of our study is five strategically selected printed advertisements which all contains signs that refer to digital medias. Through a quality content analysis, we are studying how advertisers may use a room with extended communication too enlarge the space given in a printed advertisement. The potential in these rooms are proposing a social connection and a flexible interaction by providing content that is not possible to create in a printed advertisement. The form of communication is changing and there is a two-way communication created in an obvious way. The different kinds of roles in the communication process are here partially integrated with each other.

Emotion, Inte Information. Att göra Radioreklam

Inom ramen för kandidatexamen i Digital Ljudproduktion har jag befunnit mig på praktik på ett produktionsbolag vid namn Donadoni AB. Under vårterminen 2011 har jag i samband med praktiken gjort ett arbete som syftar till att ta reda på vilka faktorer man bör man ta hänsyn till i en radioreklamproduktion samt vad som kännetecknar en effektiv radioreklam. I arbetet tar jag upp utsagor från t.ex. Per Robert Öhlin, som bl.a. säger "Att exponera sig är inte samma sak som att beröra någon" (Öhlin, 2009;16) Med hjälp av denna litteratur har jag analyserat, utifrån mitt syfte, de produktioner jag har deltagit i.

Den nya IT-bubblan : En studie om journaliststudenter och deras sökvanor på nätet

The web is getting more and more characterized by personalization. Big socialnetworks like Facebook as well as the leading search engine Google increasingly usepersonalization algorithms to tailor the information that they present to users. All inorder to make the information more relevant and engaging for the end consumer. Howdoes this personalization affect journalists who increasingly search the web as a partof their journalistic research? In this essay we have looked at the effects thatpersonalization has on the journalists of tomorrow by conducting a survey amongstudents of journalism.

TexTV

Syftet med denna rapport är att undersöka om det går att integrera en inomhusantenn i ett textilt material. Rapporten utgår från en design breif från företaget Teracom Group som är en del av kampanjen ?The Optimal Indoor Antenna?. Problemet som uppstått är att Boxer Danmark anser att den danska populationen inte tycker att de befintliga inomhusantennerna är tillräckligt estetiskt tilltalande. Detta problem har det forskats kring genom litteraturstudier, empiriska studier, material- och designstudier samt produktutveckling.

Att aktivera deltagande : Design av ett crossmediakoncept

In this thesis we present the procedures and outcomes of adopting two roles in a study: the role of a researcher and the role of a designer. The subject is crossmedia design. Crossmedia is a growing and changing trend for media producers of today its design is of great importance. The purpose is to create a concept from scratch that stands out from the crowd and engage people with the use of cross media as the approach. We also aim to investigate if a cross media designer can rely on previous research made within this subject or if the scene has changed.In order to test and to fully understand the process of the subject, we designed a crossmedia concept, based upon previous and related research.

Emotion, Inte Information. Att göra Radioreklam

Inom ramen för kandidatexamen i Digital Ljudproduktion har jag befunnit mig på praktik på ett produktionsbolag vid namn Donadoni AB. Under vårterminen 2011 har jag i samband med praktiken gjort ett arbete som syftar till att ta reda på vilka faktorer man bör man ta hänsyn till i en radioreklamproduktion samt vad som kännetecknar en effektiv radioreklam. I arbetet tar jag upp utsagor från t.ex. Per Robert Öhlin, som bl.a. säger "Att exponera sig är inte samma sak som att beröra någon" (Öhlin, 2009;16) Med hjälp av denna litteratur har jag analyserat, utifrån mitt syfte, de produktioner jag har deltagit i.

Upplevd ljudkvalitet med teknisk koppling : En undersökning i kvalitetsförlust & människans uppfattningsförmåga

Arbetet innefattar en bakgrund i de byggstenar som finns i en digital ljudfil och hur de påverkar ljudet. De problem som undersökningen menar att besvara är när upplever en människa kvalitetsförlust och vilken del eller aspekt av ljudet är det viktigaste för upplevelsen. Även huruvida ljud av olika ursprung som syntbaserade eller inspelade ljud påverkas i olika grad av kvalitetsförlust. De försökspersoner som använts vid undersökningen har olika bakgrund, ena gruppen har erfarenhet av ljuddesign eller Hifi medan den andra inte har speciella preferenser beträffande ljud. Undersökningen genomfördes med en kvantitativ undersökning där försökspersonernas uppfattningsförmåga testades och sedan sammanställdes.

Digital doggy bag : iPhone applikation som tar med dina mat- och dryckupplevelser

In this project an iPhone application for storing food and drink experiences was developed with focus on an easy interaction design. The already existing market of similar applications were studied and evaluated to extract their positive and negative features. Interviews with experts within the food and drink business where made in the pre study to get a good perception of how to divide and categorize the sections in the application. To optimize the usability, workshops with potential users with different technical experiences where continuously held during the development of the design.During the development two variants of development environments where evaluated. The final result of the application was developed in the environment that made the best impression and seemed to be the best alternative.The resulting product has a thought out design meant to be easy to understand, even for the first time users.

Blogga vårt varumärke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrånbloggarnas perspektiv.

Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmänsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lättillgängliga webbplattform där digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. Enligt forskningsluckan vi har identifierat anser vi att det saknas insikter om hur företag på bästa sätt ska arbeta med bloggare utifrån bloggarnas perspektiv. Bloggar är inte bara en attraktiv marknadsplats för företag utan också för bloggarna själva som skapar sitt personliga varumärke genom att bygga upp den digitala identitet som presenteras i bloggen. Således är syftet med vår uppsats att bidra till ökad förståelse för bloggares preferenser i relationen med företag och varumärken, samt hur de väljer varumärken att beröra i sin blogg utifrån sin digitalt konstruerade identitet.För att genomföra vår studie har vi valt en kvalitativ metod med en abduktiv ansats där vi har genomfört semistrukturerade intervjuer med sju populära bloggare i Sverige.

Marknadsförande koncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar

Denna rapport går igenom processen av att skapa ett säljande koncept och förklarar hur man genom att ta ett steg ut ur en organisations trygghetszon kan locka nya besökare och intressenter. I det här examensarbetet har vi skapat ett marknadsförandekoncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar. Uppdraget var att väcka ett större intresse kring utbildningarna och verktygen vi har använt oss av är digitala medier. Tillsammans med en kortfilm har vi skapat en prototyp till ett modulverktyg som i kombination med filmen fungerar som en inspirationsplats för ledarutbildningarna. Modulen som helhet har tre uppgifter; att inspirera, att motivera och att uppmana till handling.

Sociala nätverk och det ökade användandet : En studie om det har skett en normförskjutning av användandet samt hur det relaterar till traditionellt beroende

The internet has become an increasingly part of everyday life with digital artefacts like smartphones and tablets. We?re looking at the usage of social networks and how the usage relates to traditional addiction. We conducted a quantitative research where 84 poeple finished our web survey. Our research focused on addiction, time spent on social networks, normal and non-normal usage and general user patterns.

Kopieringsskydd och lagar : rätt väg i kampen mot piratkopieringen?

Det rapporteras mycket om piratkopiering i massmedia idag. Vem som helst kan med inte alltför stora kunskaper eller kostnader kopiera film, musik, spel och programvaror, som dessutom ofta är lättillgängliga på Internet. Hur stort detta problem är och för vem, är det nog ingen som riktigt kan förstå eller svara på. Organisationer och företag inom branschen försöker med olika medel hantera trenden med att kopierad digital information får en allt större spridning och efterfrågan bland konsumenter. Detta genom att framställa bättre och bättre kopieringsskydd och genom att arbeta för skärpt lagstiftning kring upphovsmannarätt för digitalt baserade produkter.

<- Föregående sida 52 Nästa sida ->