Sök:

Sökresultat:

260 Uppsatser om Destinations livscykel - Sida 4 av 18

Ombildning av hyresrätt : en studie av två fastigheter

Bostads AB Mimer har beslutat att sälja ut delar av sitt bostadsbestånd. Hyresgästerna hos Bostads AB Mimer kan, om de vill, starta en bostadsrättsförening och på så sätt köpa fastigheten. Målgruppen i denna studie är hyresgästerna. Vilka aspekter är viktiga att ta i beaktande inför valet av boendeform? Frågan kommer att utvärderas utifrån variablerna; ekonomi, livscykel, fastighet och område.

Att övervinna konventionellt tänkande ? en studie av erfarenhetsåterföring och kommunikation mellan kalkylavdelningoch produktion i ett entreprenadföretag

This report describes how the process has evolved during the creation of a new web page forthe company Scandinavian Travel Agent DMC. The design methods that have been used aredescribed and also how parts of the webpage have been created by using the design methodresults. Our reflections around design and functionality are explained and how usability hasbeen our main focus during the master thesis. We also describe how it has been to work withan external costumer and how the tasks constantly have changed and been added as theprocess has continued.The background to this work is that AB Scandinavian Travel Agent DMC need to improve theircurrent web page. This to give the clients better needed information about destinations, butalso to stand out in the competitive travel business.

Design och implementation av en webbsida med tillhörande administrationssystem

This report describes how the process has evolved during the creation of a new web page forthe company Scandinavian Travel Agent DMC. The design methods that have been used aredescribed and also how parts of the webpage have been created by using the design methodresults. Our reflections around design and functionality are explained and how usability hasbeen our main focus during the master thesis. We also describe how it has been to work withan external costumer and how the tasks constantly have changed and been added as theprocess has continued.The background to this work is that AB Scandinavian Travel Agent DMC need to improve theircurrent web page. This to give the clients better needed information about destinations, butalso to stand out in the competitive travel business.

Horisontell skjuvkapacitet mellan plattbärlag och pågjutning i pelardäck. FE-simuleringar i 3-D och jämförelse mellan beräkningsmetoder

This report describes how the process has evolved during the creation of a new web page forthe company Scandinavian Travel Agent DMC. The design methods that have been used aredescribed and also how parts of the webpage have been created by using the design methodresults. Our reflections around design and functionality are explained and how usability hasbeen our main focus during the master thesis. We also describe how it has been to work withan external costumer and how the tasks constantly have changed and been added as theprocess has continued.The background to this work is that AB Scandinavian Travel Agent DMC need to improve theircurrent web page. This to give the clients better needed information about destinations, butalso to stand out in the competitive travel business.

Förändringar i ledarstilar- Påverkar de organisationens livscykel och struktur?

Syftet med vår uppsats var att förstå vikten av förändringar i ledarstilar under ett företags utveckling och hur organisationens struktur förhåller sig till dessa. Vi har genomfört intervjuer på ett företag med ett antal anställda samt ledare. Efter detta har vi kommit fram till att variation i ledarstilar har varit viktiga för företagets framgång. Våra studier visar också på att det inte alltid behöver vara endast en person som innehar ledarrollen, utan att den kan vara delad mellan flera personer.

Hav, Fästning, Kurort & Surfing - En studie om image och varumärke för en destination, med Varberg som fall

Det är svårt att skapa en enhetlig bild av en destination eller stad, och därför är det svårt att skapa ett destinationsvarumärke. Destinationens image, alltså hur folk ser på destinationen och uppfattar den, kan påverka varumärkets framgång, och även tvärtom. Hur påverkar en destinations varumärke destinationens image, och vice versa? Det är vår forskningsfråga i den här uppsatsen. Syftet är att öka förståelsen för hur en destinations image och varumärke hänger ihop och påverkar varandra.

Aktieutdelning och livscykelteori : En studie av Small- och Mid Cap företag noterade på OMX- Stockholm

Tidigare studier av Fama & French (2001) och DeAngelo, DeAngelo & Stulz (2006) kring vad som påverkar aktieutdelningar har väckt intresset att undersöka om liknande faktorer går att använda för att förklara aktieutdelningar på den svenska aktiemarknaden. Syftet med studien är att kvantitativt undersöka om variabler för mognad (RE/TE), lönsamhet (ROA), försäljningstillväxt (SGR) och storlek (Size) med grund ifrån bl.a. Fama et al. (2001) samt DeAngelo et al. (2006) har signifikans för förklarandet av företags benägenhet att ge aktieutdelning på OMX- Stockholm.Teorier vilka undersökningen stödjer på inkluderar irrelevansteorin, livscykelteorin, agency problem och pecking order.

Den svenska budpliktsregleringen ? en studie av behovet av en kompletterande budpliktsgräns

Både entreprenörskap och invandring har ökat kraftigt i Sverige, såväl som globalt. Idag finns det över en miljon bolag i Sverige där enmansföretag (74,8%) och mikroföretag (21,7%) utgör den största delen. Detta ger en klar syn över att det svenska näringslivet domineras främst av mindre företag. Bakom många av dessa mindre företag står individer med utländsk bakgrund. Under 2010 talades det om att var sjunde företag som startas i Sverige, drivs av en individ med rötter från en annan del av världen.En av de viktigaste drivkrafterna för ett lands ekonomiska tillväxt är företag, vilket är en stor anledning till att fokus ligger på hur dessa väljer att finansiera sin verksamhet.

Ambassadörskap i upplevelseindustrin: befolkningen som marknadsförare av en destination

Turismen är en stor industri i Sverige och globalt där den destination som är framgångsrik har mycket att tjäna. Förutom de intäkter som går till företagen inom upplevelseindustrin, som hotell eller restauranger så finns det dessutom fördelar som kommer hela samhället till nytta, via skatteintäkter och ökad sysselsättning. För att skapa förutsättningar för en hållbar destination pratar man om organiserad destinationsutveckling, där utveckling och marknadsföring sker gemensamt på destinationen. Organisk destinationsutveckling är då utvecklingen sker naturligt på destinationen, utan avsiktlig påverkan. Man talar också om organiserad och organisk image.

Produktframtagning och produktutveckling av Vädringsskåp

Denna rapport är ett examensarbete för CAD-teknikerprogrammet på Högskolan i Halmstad. Rapporten bygger på arbete utfört i samarbete med uppdragsgivare Mattias Johansson och Electrolux Laundry Systems samt handledare Olena Flys vid Högskolan i Halmstad.Rapporten innehåller produktframtagning och produktutveckling av ett vädringsskåp. Vädringsskåpet är en form av klädvård och riktar sig framför allt till de hushåll som saknarbalkong, altan, trädgård eller andra platser för att vädra sina kläder.Konstruktionen och materialvalet som beskrivs i rapporten är begränsad gällande luftflöden, elektronik, och fläktar. Konstruktionen är testad med FEM-analys för att upptäcka svagapunkter i designen.Hänsyn har tagits till produktens livscykel och återvinning..

Kunskap om marknaden : Besöksattraktioners vikt och dess relation till turistmålgrupp och resesyfte

The name of the study means ?The short arm - a study in diversity and arm?s length in the cultural collaboration model?. Right now there is a reform in the Swedish cultural administration where the responsibility for handing out state funds and grants to cultural organizations is changing from the state government to the local regional governments. The purpose of this study is to map the organisational changes caused by the reform and investigate how this affects the regional policies concerning cultural diversity and the arm?s length principle.

Återbäringsskyldighet och bristtäckningsansvar : En studie i huruvida en bank kan komma att åläggas ansvar enligt ABL 17:6 och 17:7

Både entreprenörskap och invandring har ökat kraftigt i Sverige, såväl som globalt. Idag finns det över en miljon bolag i Sverige där enmansföretag (74,8%) och mikroföretag (21,7%) utgör den största delen. Detta ger en klar syn över att det svenska näringslivet domineras främst av mindre företag. Bakom många av dessa mindre företag står individer med utländsk bakgrund. Under 2010 talades det om att var sjunde företag som startas i Sverige, drivs av en individ med rötter från en annan del av världen.En av de viktigaste drivkrafterna för ett lands ekonomiska tillväxt är företag, vilket är en stor anledning till att fokus ligger på hur dessa väljer att finansiera sin verksamhet.

Synden i Mölle, finns den kvar? - en fallstudie kring kulturarv, imageskapande och destinationsmarknadsföring

Allt fler turister vill idag uppleva orörda destinationer och historiska kulturarv samt efterfrågar inte längre enbart iscensatta och konstruerade miljöer. Turistdestinationer måste därför utmärka sig genom sin marknadsföring för att vara attraktiva eftersom turister vill uppleva något utöver det vanliga. En destinations image förändras över tiden och för att förstå denna förändring krävs det att man ser tillbaka på en destinations historia och kulturarv. Vi har valt att studera Mölle som är en klassisk badort i nordvästra Skåne med en historik som än idag återspeglas markant på hela orten. Vi valde att studera vilken betydelse Mölles historik som badort har för destinationen idag.

Nätverket som varumärke : En fallstudie av Glasriket

Destination branding is becoming increasingly acknowledged by regions working with tourism. Underlying is the fragmented web of actors in the supply chain of which the tourism product consists of. The main purpose of our thesis was, from a management perspective, to gain an understanding and describing how a network and the actors within it can build a consistent brand. We therefore chose to make a case study research on The Kingdom of Chrystal, or Glasriket, which is one of the most famous tourist destinations in Sweden. Our research is based on theoretical and empirical data.

Välkommen till Borås ? En studie om marknadsföringen av Borås

Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform eftersom turismprodukten är sammansatt av en upplevelse av platsen och människorna vid en särskild tidpunkt där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turismdestinationer är det viktigt att etablera, förstärka eller förändra en destinations image samt att vara lyhörda för varje destinations unika behov och begränsningar. Städers framtid är beroende av invånarnas och företagarnas beslut. Idag märks städernas innovativa anda genom projekt som syftar till att bemöta de allt mer ökande ekonomiska, sociala och miljömässiga utmaningarna.Borås är en stad som kännetecknas av närhet till natur, kultur och shopping. Staden präglas av sitt kulturella arv från textilindustrin och närheten till Göteborg.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->