
Sökresultat:
11601 Uppsatser om Data validation - Sida 65 av 774
Undersökning & Utvinning av Smartphones : En djupgående analys av positionsdata
The ordinary phone of today is not the same as it was 10 years ago. We still use them tomake phone calls and to send text messages, but the ordinary phone of today has muchmore uses, it is essentially a computer. To put into context to 10 years ago, it is a verypowerful computer, capable of processing wide array of information and presenting it tothe user. Nearly every single device today has a wireless connection, which makes everyuser connectable and able to use online services and internet at any time and place.This gives the user the possibility to integrate his or hers everyday actions with socialmedia and different search functions. Being able to search the internet for persons,restaurants, public transportation and a lot more is very useful to most.
NEDKYLNING HOS VANLIG B?NA, PHASEOLUS VULGARIS
Beans are a global source of plant-based protein, and in some countries, they constitute a primary source of protein intake. With ongoing climate change, including rising temperatures, it is necessary to adapt beans to ensure a reliable food supply. An important mechanism that many plants have, to cope with high temperatures, is cooling through transpiration. During transpiration, stomata open and release water vapor. Water molecules use heat energy from the leaf to convert into gas, thereby cooling the leaf.
Annorlunda liv : En C-uppsats om personer med svåra psykiska problem och deras syn på livet i förhållande till utanförskap och återinträde
The aim of the essay was to see how the respondents reasoned about different themes like, isolation, integration and barriers to integration, given that they had all been diagnosed with a psychosis diagnosis. The essay takes part of secondary data that had been gathered through interviews by researchers at the department of Research and Development Psychiatric South Stockholm during a 3 year period. To work with the interview data a qualitative interview analysis method was used. The interviews were analyzed against theories of social interaction, labeling, stigma and the theory of ?role exit?.
Ansökan om körkortstillstånd via Internet
Länsstyrelsen i Stockholms län hade en projektidé som gick ut på att det skulle
skapas en Internetbaserad ansökan för körkortstillstånd med behörighet B,
inklusive hälsodeklaration. Även en optiker skulle kunna fylla i ett
synundersökningsformulär via webben. Dessa skulle sedan knytas ihop för
behandling av den Länsstyrelse där den sökande bor. Alla personer som skall
använda tjänsten måste inneha ett personligt medborgarcertifikat som används
för elektronisk signering av ansökan. Optikern behöver ett företagscertifikat
för att identifiera sig.
Vi utvecklade två interaktiva användargränssnitt samt ett gränssnitt där
administratören kunde hantera all data som inkommit.
Det är inte bara verkligheten som räknas : Hur uppfattas miljöer i 2D och 3D?
Being able to take a decision on an area you've never seen is a difficult task. It is also complicated to introduce an environment in the best way to benefit its purpose. This study focuses on the differences people notice between 2D and 3D models. To make it more concrete, the study has been linked to a case study called Ha?lsans va?g 255.
Hur gymnasieelever resonerar kring rökning och prevention av rökning : fokusgruppintervjuer med rökare och ickerökare
The aim of the present study was to investigate high school students? ways of discussing smoking and prevention of smoking. A total of eight high school students participated in the study. Two focus groups were used to collect data, one of smokers and one of nonsmokers. Data were analyzed with inductive content analysis.
CSR integrerat i affärsidén- har det någon betydelse för företagens framgång?
Titel: CSR integrerat i affärsidén ? har det någon betydelse för företagens framgång?Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi, 15 hpFörfattare: Aida Mekonnen & Victoria KlyukinaHandledare: Agneta SundströmExaminator: Lars-Johan ÅgeDatum: 2014- JuniSyfte: Syftet med studien är att undersöka hur små och medelstora företag arbetar med CSR och att analysera om det finns en koppling mellan framgångsrika företag och integration av CSR i deras affärsidén.Metod: Arbetet grundar sig på både kvantitativ och kvalitativ sekundär data. Empirisk data har samlats in från 100 slumpmässigt utvalda svenska företag som listas i Högskolans databas FRAMFÖR. Vi har utgått från kvantitativ metod när vi samlat in data från Internet, företagens omsättning (åren 2010-2012), samt genom statistiska beräkningar. Den kvalitativa metoden har använts när vi samlat in data i FRAMFÖR-databasen som tar upp företagens affärsidésbeskrivning.Resultat: Resultatet visar att cirka 80% av företagen i studien strävar efter att implementera CSR i verksamheten.
Motor till unikt luftvärmeväxlarsystem
Gtherm is an innovation company who has an unique air heat exchanger underdevelopment. The purpose of this thesis is to provide data of suitable motors for theheat exchanger and to find suitable motor suppliers.A motor specification was designed. It is an important basis for the search of suitablemotors. A compilation was made of nine motor suppliers and the suitable motorsfrom those. The compilation can be used by GTherm in their choice of suppliers andmotors.The compilation of the demands on the motor and analysis of suppliers indicated thatthere were no standard motors available to GTherms air heat exchanger.
Lärares arbete med bedömning för lärande i idrott och hälsa
Idag finns det inga regler i Sverige fo?r hur ha?llbarhetsarbete ska redovisas vilket har resulterat i att redovisningen av ha?llbarhetsarbete ser olika ut fo?r olika fo?retag. Den ha?r studien har underso?kt vilka delar av ha?llbarhet svenska fo?retag redovisar och till vilken grad samt hur redovisningen har fo?ra?ndrats o?ver tiden. Vidare har den underso?kt vilka fo?rklaringar som kan ligga till grund fo?r resultatet.
Ensamarbetets gemenskap- en studie om lastbilschaufförer och deras yrkeskultur
Idag finns det inga regler i Sverige fo?r hur ha?llbarhetsarbete ska redovisas vilket har resulterat i att redovisningen av ha?llbarhetsarbete ser olika ut fo?r olika fo?retag. Den ha?r studien har underso?kt vilka delar av ha?llbarhet svenska fo?retag redovisar och till vilken grad samt hur redovisningen har fo?ra?ndrats o?ver tiden. Vidare har den underso?kt vilka fo?rklaringar som kan ligga till grund fo?r resultatet.
Att öka mottagligheten för branded content genom hyper-personalisering : En användarstudie mot målgruppen för digitala tidskrifter inom populärkultur.
I denna studie utreder jag om hur branded content mottas avmålgruppen för digitala tidskrifter inom populärkultur genom enframträdande teknik in webb-personalisering, hyper-personalisering.Målgruppen för denna studie är unga opinionsbildare som konsumerarinnehåll från digitala tidskrifter som exempelvis Nöjesguiden. Brandedcontent, sponsrat innehåll, är innehåll som skapas för att ett varumärkeskall förknippas med en kreatörs målgrupp. Alltså kan ett varumärke beNöjesguiden skapa redaktionellt innehåll som bör tilltala målgruppen förden digitala tidskriften, och på så sätt skall målgruppen få en nyuppfattning eller fortsatt positiv syn på varumärket. Hyperpersonaliseringär en teknik som appliceras för att kunna rikta innehåll,tjänster eller produkter mot individer inom en målgrupp med träffsäkerrelevans. Tekniken kräver en stor mängd insamlad social data och det blirdärför intressant att föra en diskussion kring hur målgruppen reagerar påatt man kan genomföra en sådan enorm insamling av data.
Sociala Fastigheter : En studie om hur fastighetsdistributörer kan stärka sitt varumärke via Facebook
Aim: The aim of our study is to analyze and evaluate from a marketing perspective how estate agents can use facebook to strengthen their brand. Method: We have used an inductive study form where we?ve used a quality and a quantity data gathering method. The data has been gathered from an interview with Botkyrkabyggens marketing coordinator and from an internet survey based on a convience selection and a snow ball selection.Theory: SWOT, Brand Equity, Word of Mouth, Customer Relationship ManagementConclusion: Facebook can create and measure "word of mouth" effects, and also create better information management and flow of information compared to traditional marketing for an estate agent. The risks of facebook is the difficulty in educating the staff about the site and the fact that facebook dominates the policies and rules which suddenly can change.
Hur skall skogen skötas? ? en analys av skogsfastigheten Fagerdal 2:10 i Jämtland
The forest property Fagerdal 2:10 was donated to the Swedish University of Agriculture in 1995 by Erik Rönnberg. The dominating species is Norwegian spruce (Picea Abies) and the average age is high due to selective cutting. The aim of this study has been to analyze how the forest on the property should be managed and demonstrate how a better estimated forest data affects the future management. The impact of the management on the carbon stock of the property was also examined.
A forestry plan established in 2009 by Skogssällskapet was used as a basis for the analyses.
En kombination av Bluetooth och LabVIEW för ett universellt mätdatorsystem inom medicinsk teknik
Examensarbetet är utfört på Linköpings Universitet, Institutionen för Medicinsk Teknik och bygger på att undersöka möjligheterna för trådlös överföring av mätvärden via Bluetooth. Mätningarna gäller två olika hårdvaror som med metoden PPG mäter blodflöde, en ny förenklad hårdvara och en mer avancerad och tidigare utvecklad hårdvara. Arbetet är tvådelat, under första delen upprättades en kommunikation med Bluetooth och två metoder för överföring av data undersöktes. Under andra delen togs ett gränssnitt fram i utvecklingsmiljön LabVIEW för styrning av hårdvarorna samt för åskådliggörandet av mätdata. Metoderna som undersöktes för dataöverföring är att antingen kontinuerligt skicka samplat data direkt från en AD-omvandlare eller att fylla bluetoothmodulens minne för att därefter skicka samtliga värden samtidigt.
Hur hållbart är hållbart nog? : En utvärdering av Sustainable Value-metoden genom praktisk applikation på Stockholmsbörsens Large Cap-bolag
Miljön har blivit en stor del av samhällsdebatten och en stor mängd information om klimatpåverkan finns tillgänglig för den intresserade. En hållbarhetsredovisning är företagens sätt att visa sitt miljöengagemang och i den redovisas en mängd data. Sustainable Value-metoden anses av många vara en av de bättre metoderna att ta till vara på dessa data. Metoden använder företagens egna uppgifter om miljöpåverkan för att jämföra företag med varandra avseende hållbar utveckling.Syftet med uppsatsen är att utröna hur användbar Sustainable Value-metoden är genom att applicera metoden i en undersökning på företagen på Stockholmsbörsens Large Cap-lista med fokus på företagens koldioxidutsläpp. Resultatet av undersökningen visar att företagen redovisar väldefinierad utsläppsinformation i större utsträckning än för bara några år sedan och att det idag finns tillräckligt med information för att en undersökning med Sustainable Value-metoden på Stockholmsbörsens Large Cap-företag ska vara meningfull att genomföra.