Sök:

Sökresultat:

805 Uppsatser om Consumer - Sida 47 av 54

Energisäkerheten för fjärrvärmeanläggningars bränsletillförsel i Mälardalsområdet

There are several energy systems in the Swedish society and to ensure the comfort and health of the citizens it is of importance that the different energy systems are functioning properly. District heating is one of these energy systems and many household depend only on district heating to warm up their homes. District heating is dependent on several processes where every step needs to function in order to deliver the produced heat to the end Consumer. Previous studies have investigated the distribution of district heating and how to make customers choose district heating as their heating method. The supply of fuel to the district heating plant has not been studied as much, even though it is an important part of the whole system. This thesis is a part of the project NORD-STAR (Nordic Strategic Adaption Research), which has focused on climate adaption in the Nordic countries.

Konsumentprisindex för kläder och skor 1986-2005 - Dekomponering och prognostisering

The essay initially intends to find adequate models to describe and forecast monthly data for the Swedish Consumer Price Index sub group Clothes and Shoes 1986-2005. The time series observations during 2006 are considered ?out of sample period? which is used to evaluate the forecasts. The purpose is to perform time series decomposition and to investigate and analyzethe seasonal pattern. The Box-Jenkins approach is used to find adequate ARIMA models.

Red Bull, Fest eller studier? : Attitydundersökning bland studenter

Mitt intresse för denna uppsats bottnar i att jag arbetar som Student Brand Manager på Red Bull. Det innebär att jag arbetar med företagets försäljning och marknadsföring i den studentrelaterade verksamheten. Syftet för denna studie är att se på hur Red Bull kan åstadkomma en mer studierelaterad koppling till sin energidryck. Med andra ord se på hur det skulle kunna vara möjligt att få studenter att konsumera mer av drycken när de studerar. Detta är av intresse då Red Bull själva anser att dryckens egenskaper är passande till just detta tillfälle.

Upplevelser som verktyg för differentiering av snabbrörliga produkter inom dagligvaruhandeln: en modell för kommersiell produktdifferentiering

Dagligvaruhandeln är en bransch med hård konkurrens. Detta sätter en press på företagen att paketera sina produkter på ett sätt som differentierar dem från övriga marknadens produkter. Vi har sett problematiken i detta och tagit fram en modell som ger produkten en differentiering i form av upplevelser som berikar kunden med ett mervärde.Rapporten utgår från metoder och teorier som skapar en förutsättningen för att kunder ska intresseras, involveras och engageras i en produktupplevelse vilket ska resultera i köplust. Detta gör vi främst genom att behandla ämnen och teorier så som konsumtionsupplevelse, konsumentens beteende samt upplevelseekonomin och teorier där inom så som; the progression of economic value, the experience realms, tre generationer upplevelse, sinnen, tematisering, storytelling samt Kano-modellen. I rapporten diskuterar vi även ämnen som dagligvaruhandel, individanpassning och varumärke.Uppsatsens syfte ?att ta fram en generell modell för kommersiell differentiering av snabbrörliga produkter inom dagligvaruhandeln utifrån upplevelseekonomin? undersöks utifrån ett positivistiskt förhållningssätt med en deduktiv ansats och är grundad på en forskningsöversikt.

Strategier och kanaler vid marknadsföring för fysiska researrangörer och traditionella resebyråer

The tourism industry in Sweden has expanded in recent years and the increasing industry has meant that customers are in need of a reseller for their trips abroad. Today there are three types of retailers available. These are : Traditional travel agencies , tour operators and online travel agencies.Online Travel agencies are the most modern online option for customers. Their existence has made it easier for the customer and reservation can be made anytime and anywhere. The competition has intensified between the three retailers and the traditional alternatives must find new ways to survive.

En human och rättvis värld : En studie om konsumenters syn på corporate social responsibility och den internetbaserade klädinsustrin

AbstractTitle: ?A more humane and equal world? A Consumers view on corporate social responsibility and the internet based apparel commerce.Author: Fanny Bergström & Isabelle BlancMentor: Emma SvenssonPurpose: The purpose of this thesis was to examine the attitudes and experiences of Consumers in relation to Internet based commerce and corporate social responsibility. The study is based on the following questions; 1. How do costumers perceive Internet based companies and their work with CSR-questions? 2.

Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder

Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. Men hur går det till när konsumenten är ett företag? Vilka aspekter är viktiga och varför? Vilka marknadsföringsinsatser bör genomföras utifrån denna adderade förståelse? Det är utgångspunkten för denna uppsats.

Ekologiskt som ekologiskt? : En kvantitativ studie av eco-label effekten utifrån de tre hållbarhetsaspekterna

Titel: Ekologiskt som ekologiskt? ? En kvantitativ studie av eko-label effekten ur de tre hållbarhetsaspekterna. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi: Examensarbete i företagsekonomi C 15hpFörfattare: Malin Damberg Larsson och Anna ÖstlundHandledare: Dr. Jonas KågströmDatum: 2015 MAJSyfte: Syftet med studien är att mäta om magnituden på eko-label effekten skiljer sig utifrån vilken del av de tre hållbarhetsaspekterna (miljö, social, ekonomisk) produkten fokuserar på. Genom vår studie vill vi bidra med en inblick i hur eko-label effekten påverkar synen på ekologiska produkter utifrån de olika aspekterna.Metod: I studien genomfördes ett experiment med 117 deltagare som var uppdelade i tre olika grupper.

Energieffektivisering av luftningssteget på Käppalaverket, Lidingö

This master thesis in energy optimization was made during the autumn of 2006 at Käppala wastewater treatment plant in Lidingö, Stockholm. A preceding thesis, where all electricity consumption was mapped, showed that the aeration in the biological treatment is the single largest Consumer in the plant, and it is therefore of interest to reduce this cost. The oxygen control strategy used at Käppala WWTP is working well from a nutrient removal point of view, but not from an economic one. The last aerobic zones have a very low oxygen consumption during low loading periods which give rise to enhanced dissolved oxygen concentrations with excessive costs and reduced denitrification as a result. But also during periods of normal loading unnecessary high oxygen concentration are sometimes given.By modifying the aeration control strategy three full-scale experiments have been made, with the intention to reduce the air consumption.

FOREIGN DIRECT INVESTMENT OF SWEDISH FIRMS TO THE CHINESE MARKET

Since the Chinese economy?s reform in 1980, it has been attracting enormous foreign investments. Many Swedish firms from different sectors such as technology, manufactory production, Consumer, service industries and so on, had started their investments in China. China has become the first choice for global manufacturing due to the huge market, continuous economic growth, stable political situation, sound investment environment and the WTO membership. In addition, China's enormous potential in finance, service, infrastructure, telecommunications, wholesales and retail industries will also attract a great deal of foreign capital.

Minskad miljöpåverkan av kapslar för kaffe, te och choklad : med avseende på materialval och utformning

During the spring semester of 2012 did Petra Hollsten independently a thesis on reducing the environmental impact of capsule for coffee, tea and chocolate. The work was performed at Karlstad University, Faculty of Technology and Science under the Bachelor of Science program in innovation, technology and design. The project's scope is at 22.5 points.The employment for this project is the company Löfbergs Lila AB in Karlstad. Supervisor at the Principal has been Maria Herou Wallner and Sandra Lyxell, product managers. Supervisor at Karlstad University is Monica Jakobsson, lecturer and program leader for innovation and design engineering program.

Logistisk tillämpning idag : en historisk återblick

In the rate of changes condition of the market in shape of increasing competitiveness situation, local as global, this leads to that logistics has to be developed in the same rate. Logistics has been developed from the military and after the war, logistics was figurative to the companies transport- and store problems. After this, logistics had been divided up into four different time phases (the seventies to the 21:th century). All these time phases have together develop the spectacle and focus of the logistics today. Afterward further developing of the logistics approach to Supply Chain Management (SCM) and afterward SCM, Demand Chain Management (DCM) was developed in aim to secure that the right products were manufactured on the basis of the end customers real requirement and wishes.This paper is taking the aim and problem formulation as a starting point.

Marknadsföringsstrategier - ett sätt att synas

Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Småföretag har begränsade resurser till skillnad från de stora aktörerna, det blir därmed viktigt för dem att använda sig av kostnadseffektiva metoder för att kunna nå ut till kunderna. Marknadsföring är en avgörande del när det gäller överlevnad och expandering. Många aspekter spelar in när det handlar om företagens framtid, allt från hur man positionerar sig till hur effektivt man använder sig av marknadsföringsmixen. Det gäller att synas och att få kundens uppmärksamhet samt få kunderna till återköp.

Point of Purchase TV-Screens - An Analysis of Gender and Generations in the In-Store Retail Environment

Title: Point of Purchase TV-screens - An analysis of Gender and Generations in the In-store-Retail-EnvironmentDate of Seminar: May 29th 2007 Course: BUS 809, Master Thesis in International Marketing and Brand Management.Authors: Søren Berg Jørgensen, Daniel McCartney and Ben Wallenborn.Supervisors: Karin Alm and Ulf Johansson Keywords: In-store Marketing, Point-of-Purchase, In-store TV, Gender, Generations. Thesis Purpose: The purpose of the thesis is to contribute to a greater understanding as to how Consumers react to and perceive PoP TV-screens within the in-store retail environment. More specific, the aim of the study is to investigate if gender and generations react and feel differently towards the use of PoP TV-screens. From a practical standpoint, the study will aid marketers in how they can communicate more effectively with their target-market inside the store. In addition to this, the study will provide retailers with an insight into the overall atmospheric effect that the placement of TV screens has on stores.

Relationsmarknadsföring i sociala medier - Djupintervjuer med användare av sociala medier

I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. Detsaknas kunskap i hur organisationer på bästa att kan utforma sina marknadsföringsutskick föratt uppmärksammas och att skapa konkurrensfördelar inom social media. Syftet med dennastudie var att ta få ökad kunskap om hur organisationer bättre kan skapa konsumentrelationeroch konsumentinteraktioner i sociala medier. Denna kunskap tog vi fram genom att utföra sexseparata semistrukturerade djup-intervjuer med social media användare som hölls på CampusVarberg.

<- Föregående sida 47 Nästa sida ->