Sök:

Sökresultat:

1394 Uppsatser om Consumer satisfaction - Sida 37 av 93

Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer:Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden?På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter?Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer?Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. Primärdatainsamlingen har skett genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer.Slutsats: Efter att ha undersökt detta ämne har vi dragit slutsatsen att valet av smartphones som kanal kan hjälpa företag att precisera sin marknadsföring genom att telefonen är tillgänglig och personlig för kunden. Därför menar vi att kunders integritet och acceptans kommer att vara avgörande faktorer och viktiga att beakta.

Indiska-En studie av Indiskas strategier i riktning mot Fashiontainment

Consumers seem to become more demanding in their buying behaviour within the fashionmarket. The society refers to individualism, personality and creativity, which affect people?s wayof dressing themselves. Many companies have started to work with aspects that create aconsumer experience to meet the customers? new demands.

Motivation och trivsel på arbetet hos vikarier och fast anställda inom vården

Många kända teorier inom psykologin beskriver motivation som en drivkraft, vilken är viktig för individens vilja att arbeta. Trivsel och motivation leder tillsammans till välmående på arbetet. Arbetsvillkor och uppskattning är viktiga faktorer för individens trivsel och motivation på arbetet och brister av dessa kan leda till vantrivsel och minskad motivation. I denna studie intervjuades åtta medarbetare om motivation och trivsel inom vårdyrket och syftet var att se om anställningsstatus har betydelse för trivsel och motivation. Skillnader i motivation och trivsel fanns beroende på anställningsstatus.

Mätningar och betydande faktorer gällande företags kundrelationer: en fallstudie inom Stadium AB

Strong relationships are something that is really important for companies to succeed with, in purpose to increase and protect their market shares. After major research on the subject, it has been found that variables like exchange of relationship, trust, control mutability, satisfaction and commitment are important in the establishment of measuring a relationship. The purpose with this thesis was to: increase the knowledge on how companies measure, and then consequently evaluate, their relationships. To answer the purpose of the study we chose to do a case study at Stadium AB, which is a retailing concern with a high level of customer contact on a daily basis. The conclusion is that trust most likely is the key variable in measuring relationships.

Motorik, fysisk aktivitet och koncentrationsförmåga i förskoleklass : En kvalitativ intervjustudie med verksamma pedagoger

Studier har visat att frivilligt barnlösa individer stereotypt har betraktats vara olyckliga och otillfredsställda, något som inte har fått vetenskapligt stöd. Syftet med den här tvärsnittsstudien var att undersöka om det föreligger några skillnader i livskvalitet och livstillfredsställelse mellan frivilligt barnlösa personer och föräldrar i den svenska populationen. Forskningsfrågan undersöktes med en enkät som bestod av självskattningsskalorna QOLI (Quality Of Life Inventory) och SWLS (Satisfaction With Life Scale). 130 deltagare genomförde studien varav 54 är frivilligt barnlösa individer och 76 är föräldrar. Studien visade att det inte finns några signifikanta skillnader mellan grupperna med avseende på livskvalitet och livstillfredsställelse.

Karriärmöjligheter inom Arbetsförmedlingen : En kvalitativ studie om hur de anställda upplever sina karriärmöjligheter

This qualitative study aims to examine what career opportunities the Swedish employment service Arbetsförmedlingen can provide, as well as how the employees perceive their career development opportunities. Furthermore, we have touched on what it is that makes employees feel satisfied with their job and workplace, and also stay in the organization. The study was conducted on one of Arbetsförmedlingen?s offices in northern Sweden and the informants consisted of six employment agents, an executive assistant and a head of division. The result of the study has been analyzed using theories within the field of career development.

Flexibel arbetsplats : Är upplevd arbetsmotivation beroende av resandets omfattning?

Syftet med studien var att undersöka om anställdas arbetsmotivation var beroende av hur många timmar de reste i tjänsten under en vanlig arbetsvecka. Studien genomfördes med hjälp av två grupper anställda inom det statliga bolaget Vattenfall. Mätinstrumentet som användes i studien var Basic Need Satisfaction at work scale som mäter arbetsmotivation i tre grundläggande faktorer; autonomi, kompetens och samhörighet. Totalt deltog 123 respondenter i undersökningen. Resultatet visade att det i kompetens och samhörighet förekom signifikanta skillnader mellan de två grupperna, där de som reser mycket skattade upplevelsen av kompetens och samhörighet högre än i gruppen som reser lite.

Digitala Verktyg i Byggbranschen: Utforska Behov och Utnyttja M?jligheter

The aim of this research was to gain a comprehensive understanding of how daily activities impact the organizational culture within the Swedish Police enforcement agency, Polismyndigheten. The study specifically explored the influence of the purported culture of silence on organizational culture. Employing a case study approach, data were collected with a qualitative method from a total of 15 individuals, including students and officials affiliated with Polismyndigheten. The findings were categorized into five distinct groups, revealing a noticeable gap between employees and management. Additionally, the study identified generational disparities and a lack of a clear set of core values.

Team, motivation, belöning, arbetstillfredsställelse

Denna uppsats syftar till identifiera och förklara sambandet mellan belöning, inre motivation, yttre motivation och arbetstillfredsställelse med teamprestationer vid produktinnovation. För att kunna uppnå vårt syfte har vi utfört en surveyundersökning genom telefonenkäter med 69 företag. Vi fann ett positivt samband mellan teamarbete och teamprestationer vid skapande av innovationer. Vi fann också att belöningar ökar chansen för en individ i ett team att bli arbetstillfredsställd vilket leder till en framgångsrik innovationsprocess. Om företag ska lyckas skapa framgångsrika innovationer måste de ge innovatörer incitament i form av belöningar vilket ger upphov till arbetstillfredsställelse och en mer framgångsrik innovationsprocess..

Flytta till ett eget hem : lindrigt intellektuellt funktionshindrades syn på sitt boende

Young adults with mild intellectual disability and their thoughts about the own home was investigated and is described in this thesis. A qualitative research method was used, and the respondents thoughts about where and how to live were gathered through interviews. The investigation is based on the theoretical concept of normality, identity and quality of life since these aspects are important components of the individual's positive experiences of their homelife. People with disabilities has rights goverened by law, but in this thesis the individuals subjective experiences, feelings and wishes are described. The importance of the individual2019s rights to make their own decisions, feeling of pericipation and personal security was found to be important factors for a satisfying living environment.

Att bli och att fortsätta vara familjehem : en kvalitativ studie med familjehemsföräldrar

The aim of this study is to describe and understand the reasons to why people choose to become foster parents. By using the theory of action we wanted to investigate their intentions rather than their motives. The questions we wanted to answer where: How do the foster parents describe their reasons for becoming a foster home? What reasons do they give fore keeping on being foster parents? How do they comprehend their task and the fulfilling of it? The study was performed by utilizing qualitative interviews with five foster parents, four women and one man. In the analysis we used the theory of action as a theoretical perspective.

SAS arbete för att bli Europas punktligaste flygbolag : -en fallstudie utifrån ett kvalitetsperspektiv

In 2010, SAS received the "On time performance service" award by Flightstats. This award was an affirmation of long-term work, both in projects and as an ongoing process, which the company sought to systematically improve punctuality on its flights. The extent to which SAS followed the values and the underlying theories of the cornerstone model for total quality management was the main issue in this essay. Whether there are conditions for the company to get even further by working in other ways was also investigated. In addition, the importance of punctuality in relation to customer satisfaction was discussed.

Interna attraktiviteten hos säljtjänsten inom ABB Sverige

Title: The internal attractiveness of the sales position within ABB SwedenProblem: What is the cause of the low internal applicants for the sales position at ABB?Purpose: To identify why there are so few internal applicants for the sales position at ABB.Method: In order to achieve the purpose of the study, a survey was conducted amongst the employees of ABB. The target groups were sales managers, sellers and other employees. The result from the survey where then analyzed based on the theory chapter. Conclusion: A GAP-analysis showed a difference in the attitude towards the sales position at ABB.

Impulsköp och självscanning - ett omaka par

This study aims to explore how self scanning affects consumers impulse buying. Up til this day researchers are not aware how technologies like self scanning affects consumers behavior in-store. Consumers with self scanners are able to keep track of the rising sum, which could affect their buying behavior, especially when it comes to impulse purchase. Furthermore customers have to commit to scanning products which keep them from browsing the store for offers, which could limit the impulse buying. This study undertake a descriptive methodology with Beatty and Ferrells impuls model from 1998 as a theoretical platform where we examine disparities between self scanners and non self scanners.

Shys metod för att mäta byteskostnader - en kritisk granskning

This thesis? objective is to evaluate the recently proposed Shy (2002) approach of estimating consumer switching costs. We apply Shy?s method for estimating switching costs on the Swedish markets for bank deposits and telecommunications. The evaluation has been achieved by comparing estimated results to economic theories, related empirical studies, and our expectations.

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->