Sök:

Sökresultat:

1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 28 av 99

Metoder med inriktning på beteendeförändringar för personer i behov av förändrade kostvanor

Olsson, R & Ståleker H. Metoder med inriktning på beteendeförändringar för personer i behov av förändrade kostvanor. ? En litteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 10 poäng.

eWOM: Kundrecensioners påverkan på konsumenter utifrån Regulatory Focus-teorin

This study examines the eWOM effect, more specifically: how customer reviews effects consumers. The study is based on a modified version of the Regulatory Focus Theory which describes consumer behavior using consumer consumption goals. The purpose of this study was to examine how positive and negative customer review's influence consumers when analyzing products that are equally characterized by two consumption goals: promotion and prevention goals. The authors combined quantitative (questionnaire) and qualitative (focus groups) research methods with the sample selection for both research methods being based on students of Södertörns University. Results indicate that negative customer reviews have a stronger influence on consumers than positive customer reviews when analyzing products that are equally characterized by the promotion goals and prevention goals.

Vårdinsatser vid barnfetma. En litteraturstudie om skolbaserad, familjecentrerad vård.

Bakgrund: Fetma har ökat under de senaste decennierna. Den största ökningen har främst varit bland individer under 50 år. De senaste siffrorna visar dock att utvecklingen börjar plana ut. Fetma är ojämlikt fördelat i befolkningen med en överrepresentation bland personer med låga sociala förutsättningar. Idag uppskattas 43 miljoner barn under fem år vara överviktiga.

Bristande Föräldraskap : en studie om föräldrabedömning och förutsättningar för samverkan mellan två instanser kring föräldraskapet

Den här uppsatsen är en studie om föräldrar och föräldraskap. Vårt syfte med studien är att se hur företrädare för två instanser gör bedömningar av föräldrar som anses brista i sin omsorgsförmåga. De valda instanserna är en myndighetsinstans och en utförarinstans. Våra frågor i studien är: hur beskriver de nämnda organisationerna ett gott föräldraskap/ föräldraförmåga? Vilka faktorer vägs in i bedömningen av föräldraförmågan? Vilka riktlinjer/ arbetsmodeller utgår organisationerna ifrån? I vilken utsträckning samverkar organisationerna kring stöd och bedömning? Det här är en empirisk studie, där vi har intervjuat företrädare för två instanser, totalt fyra grup-per.

Hur tänker de nu?: En studie om användandet av inkongruenta kändisar

Many companies choose to market their products and brands with help from celebrities. This is not a new phenomenon, though, this strategy is something that we consumers start to get used to and the risk that the consumer unconsciously unselects the message grows. A recently much-disputed theory is the use of incongruent marketing. This means that companies uses a marketing message with the objective to not match the consumer?s expectations.

KOMMUNIKATION I FÖRÄNDRING : en uppsats om den nya reklamen, reklamundvikandet och de trender som påverkar reklambranschen

Purpose/Aim: The aim of this paper is to find out how the new media landscape and new communication channels is altering how companies and organizations can reach out with their messages. The aim is also to shine light on the different trends within advertising today and also to discuss the Tivo-effect ie. that consumers are doing whatever possible to avoid advertisements.Material/ Method: I have used a qualitative research method where I have interviewed a number of people working in advertising in Sweden. The paper also includes material from books, article and various websites.Main results: In order for advertising agencies to create successful advertisement and to generate positive associations around a certain brand, it?s crucial that the advertisement is relevant for the target group.

Trycksårsförebyggande omvårdnadsåtgärder.

Övervikt och fetma hos barn är ett växande problem i många delar av världen och innebär ett stort hot mot folkhälsan. Syftet med studien är att beskriva faktorer som inverkar i förebyggandet av övervikt och fetma hos barn.En litteratursökning utfördes i databasen Cinahl. Dessa sökningar gav elva artiklar vilket resultatet har baserats på. Studien har en deskriptiv design.De faktorer som har en förebyggande inverkan rörande övervikt och fetma hos barn var empowerment, sociala aspekter, föräldrarnas roll, kosten, träning och skärmtid. Att ge barnen bekräftelse och den kunskap som behövdes för att kunna vara medbestämmande i sin vård var av stor betydelse.

Varumärkesbyggande genom Sponsring : Risker och Möjligheter med Co-Branding

The essay deals with the subject about branding and the communicative process that entails between businesses and consumers. The purpose of this paper is to increase understanding of the opportunities and risks of brand building through sponsorship and Co-Branding. This descriptive analysis is made by highlighting the partnership between two strong brands in the Swedish market, Åbro & AIK, and how internal and external associations related to their impact on brand equity. The study has led to the conclusion that the sponsorship should be seen as synonymous with Co-branding, ie. a synergy between two or more brands.

?Ett bra liv förutsätter att föräldrarna är rätt så aktiva? : Föräldrars perspektiv vid LSS-handläggning  för barn

The aim of this study was to describe and understand parents? perspectives in aid assessment for children according to The Swedish Act (1993:387) concerning Support and Service for Persons with Certain Functional Impairments (Lag 1993:387 om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS). The study took place in the county of Kronoberg, Sweden, and was based on a total of nine qualitative interviews. Four interviews were made with parents? of children who has interventions according to LSS (1993:387) and five interviews were made with LSS case workers. In our study we saw that parents? perspectives often is the largest amount of information that case workers take into account when assessing aid and as a case worker you listen to the parents perspectives to capture the child?s and the family?s needs. It also came clear that the parents? perspective is not only about the child?s needs, but also includes the parent?s own needs and their family?s needs. The parents in the study felt that they made the decision about the choice of aid and considered themselves as the one who decides the family?s requirements. It turned out that treatment and understanding from the case workers was important for gaining access to the best help and making parents feel listened to. Parental responsibility was of great importance for the assessment, and it often led to disagreement between parents and case workers. During the study, we saw that power existed in the relationship between case workers and parents, but that it could be moved and changed during the time of aid assessment..

Upplevelsen av att leva med livshotande hjärt- och kärlsjukdom: En litteraturstudie

Hjärt- och kärlsjukdomar är en stor sjukdomsgrupp och en av de största dödsorsakerna i världen. Att leva med livshotande sjukdom kan innebära känslomässiga och kroppsliga förändringar. Att inte längre kunna ta livet för givet och osäkerheten kring framtiden kan upplevas som skrämmande. Samtidigt som livshotande sjukdom kan bidra till en livslust att leva här och nu. Syftet med denna litteraturstudie var att beskriva individers upplevelser av att leva med livshotande hjärt- och kärlsjukdomar.

Valfrihet för äldre : En kvalitativ studie om implementeringen av ett valfrihetssystem och dess förväntade effekter i en utvald kommun

I have conducted a qualitative study were the aim was to understand how the freedom of choice act in eldercare is handled at a municipality level as well as a national level and the effects that can occur. The methods I have used for this study is a document analysis and semi-structed interviews.     I have conducted semi-structed interviews with three professionals in the eldercare organization in a large municipality in the south of Sweden, I have also conducted a phone interview with a representative from Socialstyrelsen. The professionals that I chose for my study was a chief of staff, an aid case worker and a person who worked in the municipality with the implementation of freedom of choice act.     The study shows that the work quality is expected to rise with the freedom of choice as a consequence of the customer and performer model and will give the caretakers a higher level of influence. The study also shows that the municipality will get a greater responsibility and the aid case workers will get extended tasks though they will have to inform the caretakers regarding the options and they will also be mediate between the caretaker and the performers. However the study also show concerns regarding rough traders whose aim is to make money and does not have the same rehabilitation agenda.     There are also concerns for those who can´t chose for them self though they will not be able to be a part of the freedom of choice act in the same way and that is something the municipality needs to work out a system for.

Konsumenternas köpvanor inom olika försäljningskanaler : Skillnader mellan konsumenter som handlar i fysiska butiker, onlinebutiker samt inom brick and click

In Sweden today, the consumers have the opportunity to use the different sales channels; physical store, online store and brick and click, a combination of both. For the past decade, the use of ecommerce has spread tremendously and the fashion industry is one of the top three industries in this category. This, together with the growth of technology, have created new opportunities for consumers during their online shopping. The purpose of this study is to examine the differences between consumers who use physical store, online store or both. This study aims to look into consumers' shopping habits within these sales channels and factors that are affecting them.

Makten över maten : en kvalitativ studie av äldres inflytande över sina måltider på ett särskilt boende

Undersökningens syfte var att beskriva äldre personers inflytande i relation till omsorgspersonalen kring måltidssituationen på ett särskilt boende. För att ta reda på detta genomfördes två observationsstudier vid måltidssituationen på ett särskilt boende. Vid samma äldreboende gjordes även fyra kvalitativa intervjuer med äldre personer. Mats Franzéns (2000) maktteori samt Per-Erik Liss (2004) definition av begreppet empowerment har använts vid analysen av det empiriska materialet. Resultatet av undersökningen visade att de äldre har ett mycket begränsat inflytande över måltidssituationen på äldreboendet.

Upplevelsen av att ha en närstående med demens En litteraturöversikt.

Övervikt och fetma hos barn är ett växande problem i många delar av världen och innebär ett stort hot mot folkhälsan. Syftet med studien är att beskriva faktorer som inverkar i förebyggandet av övervikt och fetma hos barn.En litteratursökning utfördes i databasen Cinahl. Dessa sökningar gav elva artiklar vilket resultatet har baserats på. Studien har en deskriptiv design.De faktorer som har en förebyggande inverkan rörande övervikt och fetma hos barn var empowerment, sociala aspekter, föräldrarnas roll, kosten, träning och skärmtid. Att ge barnen bekräftelse och den kunskap som behövdes för att kunna vara medbestämmande i sin vård var av stor betydelse.

Digital signage i butikshyllan - Kan interaktivitet skapa ytterligare en dimension av påverkan vid köpbeslutet

Interactive media is constantly increasing in our surroundings and with the innovation of touch-screens, two-way communication with screens has become part of our daily life. Still, this well known way of process information is not often seen in the in-store environment of grocery retailing. Here, interactive media is an unestablished field where empirical studies are invisible within the academic world. The lack of knowledge in which effect interactive digital signage has is one of the barriers of investing in this marketing solution in-store. The main purpose of this study is to examine and describe the effects of interactive digital signage at shelf within grocery retailing.

<- Föregående sida 28 Nästa sida ->