Sök:

Sökresultat:

1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 29 av 99

Att vara förälder till ett för tidigt fött barn : Utmaningar och bemästring

En procent av alla barn i Sverige föds extremt eller mycket för tidigt (före vecka 33). Dessa barn löper ökad risk för att drabbas av olika sjukdomar och funktionsnedsättningar. Föräldrar som upplever att få ett barn fött för tidigt möter många utmaningar både under barnets första kritiska tid, liksom senare. Forskning visar på ett särskilt behov av att stödja dessa föräldrar, så att de i sin tur klarar av att tillgodose sina barns behov.Syftet med studien var att få en förståelse för familjernas situation , liksom deras uppfattning av samhällets stöd till dem. En kvalitativ intervjustudie med elva föräldrar till extremt eller mycket för tidigt födda barn genomfördes.

En Kock i Spåret - En kvantitativ studie om effekten av inkongruenta sponsringssamarbeten på hög- och låglojala kunders respons till varumärken

The increased media clutter requires of brand managers to be innovative and creative in their choices of marketing communications in order for brands to be salient in the minds of consumers. Recent studies emphasize incongruent marketing as a means of "standing out" from this competitive clutter and reaching existing and new potential customers. The aim of this thesis is to examine the effects of brand incongruent sponsorships (sponsorships which are incongruent with established brand associations) on consumer response to well-established brands from the perspective of high and low levels of loyalty. A quantitative survey was conducted and the results show that incongruent sponsorships improve brand attitude, brand interest and brand credibility, while not affecting ad attitude, purchase intention and word-of-mouth intention for customers of low loyalty. For highly loyal customers the findings were that brand attitude, brand interest, brand credibility, purchase intention and word-of-mouth intention remained unchanged while ad attitude decreased.

Matförgiftad? Kanske ett införande av Smiley system i Sverige skulle kunna hjälpa dig?

Most of us sometimes in life visit a restaurant to relax and eat some good food. In that case, we trust that the food they are serving is of good quality and safe which prevent food poisoning. As a consumer you mostly do not have any insight what?s happening in the kitchen at the restaurant. What is really going on when they prepare the food? An introduction of the Smiley system could help you as a consumer in the choice of restaurant.

Vän eller fiende ? hur konsumenten uppfattar modeannonser

In advertising, the target has traditionally been aimed towards the product?s advantages.Today the trend is that the advertisers want to create a restless and unsatisfied consumer. Theconsumer on her part is not trying to achieve a goal with her consumption, but experiences theconsumption itself as a goal. Because of this the consumer demands a fast and variedselection.In order to sell their products the companies must create a non-existent need amongst theconsumers. Therefore it is very common in advertising today to use emotions instead ofinformation to attract the customers.

FYSISK AKTIVITET PÅ ÄLDRE DAR : En kvantitativ studie om motiv till fysisk aktivitet bland människor över 60 år

The average life expectancy and the proportion of elderly are increasing globally and inSweden, causing challenges for the society. Physical activity has proven to bring a number ofpositive benefits in older people, making the promotion of physical activity an important partof healthy aging attempts. The degree of physical activity in Sweden?s elderly population isgreater than in previous generations, making this group a positive exception from a widerperspective. A cross sectional study was made in order to investigate which motives tophysical activity that was considered most important among people above 60.

Anhörigas upplevelser av att närvara vid akuta/kritiska vårdsituationer.En litteraturstudie.

Övervikt och fetma hos barn är ett växande problem i många delar av världen och innebär ett stort hot mot folkhälsan. Syftet med studien är att beskriva faktorer som inverkar i förebyggandet av övervikt och fetma hos barn.En litteratursökning utfördes i databasen Cinahl. Dessa sökningar gav elva artiklar vilket resultatet har baserats på. Studien har en deskriptiv design.De faktorer som har en förebyggande inverkan rörande övervikt och fetma hos barn var empowerment, sociala aspekter, föräldrarnas roll, kosten, träning och skärmtid. Att ge barnen bekräftelse och den kunskap som behövdes för att kunna vara medbestämmande i sin vård var av stor betydelse.

Perspektiv på förändring och kontinuitet : Historielärobokens potential till orientering genom historiemedvetandet

Uppsatsen placerar det historiedidaktiska begreppet historiemedvetande i det sociologiska studiet av aktörskap och undersöker om förändring och kontinuitet i ett urval av historieläroböcker beskrivs på ett sätt som har potential till att utveckla elevers historiemedvetande. Historiemedvetandets funktion är att orientera en i det praktiska livet och definieras i uppsatsen som en underförmåga till egenmakten, som definieras som uppfattningen om ens handlingsutrymme.Det är en kvalitativ textanalys som utförs med en hermeneutisk tolkande ansats. Genom en operationalisering av en läroprocess i vilken historiemedvetandet utvecklas analyseras ett urval av läroböcker. I den undersökta läroprocessen förstås historiemedvetande som basen för förståelse av kontinuitet, förlopp och händelser, samt av hur förändring sker. Tre dimensioner vägleder analysen: Historieskapa(n)de människor, Genealogiskt och genetiskt perspektiv samt Öppenhet.

Att arbeta lösningsfokuserat : En kvalitativ studie om upplevelser kring arbete med modellen lösningsfokus på Hälsocenter Västmanland

På Hälsocenter Västmanland arbetar personalen utefter samtalsmodellen lösningsfokus i möten med klienter. Lösningsfokus är en modell vars syfte är att skapa en framtidsbild i samband med en förändring, främst hos individer men även i grupper eller organisationer. Lösningsfokus är en modell som fokuserar på erfarenheter och resurser hos individer. Syftet med studien var att undersöka hur personalen på Hälsocenter Västmanland upplever att modellen lösningsfokus fungerar i möten med klienterna. För att svara på syftet användes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer.

GMO Food Products - The issue of marketing and selling them in Europe.

Title: GMO Food ProductsThe issue of marketing and selling them in Europe - A Business and Legal Perspective.Author: Shane KingSupervisors: Anneli Carlsson and Ewa RabinowiczProblemThe European Unions regulations in regard to GMO?s and the approval process for both release into the environment, and onto the market, has been under fire by the USA along with Canada and Argentina. The WTO has ruled on this issue in favour of USA et al.The problem that was identified was in regard to consumer opinion in the EU. How could the EU meet its numerous international trade obligations while at the same time meetingthe needs of the citizens of the Union? Added to that was the issue of whether or not the?EU? perspective was indeed an EU perspective or rather the perspective of a fewMember States.

Nutrition and health claim labelling of food: Understanding the unique relationship between consumers, companies and legal instruments involved

Problem formulation: Recent results from the European Food Information Council?s consumer research on nutrition information and food labelling revealed that most consumers have little understanding of the nutrition information found on food products, feel that there is little authority regulating these matters and wish for a more trusted source of information and regulation and lastly it was found that consumers accept their limitations and have little motivation to even read or learn about nutrition information. Thus what are the reactions of the various legal authorities to this problem? How are food retailers and producers responding to the needs of the consumer? How are consumers then reacting to these two players in the industry and the changes they are making?Purpose: The purpose of this research is to gain new perspective and a better understanding of relationship between consumers, companies and legal instruments in relation to nutrition and health claim labelling of food products. Method: The nature of this multi-disciplinary research has led to the study of all three areas, business administration (containing consumer behaviour) and business law, which are contained in this paper.

Undersköterskans patientundervisning inom diabetsvård - informera, instruera, handleda, dokumentera

Diabetes är en komplex sjukdom, som efter många års duration kan leda till att diabetespatienten drabbas av komplikationer i olika former. För att patienten ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt med sin sjukdom krävs det att denne får en grundlig och bra undervisning av vårdpersonal med goda kunskaper och erfarenheter om diabetes. På många sjukhus finns det idag särskilda diabetesteam, som består av läkare, diabetessjuksköterska, dietist och sjukgymnast. En yrkeskategori, som de senaste åren och kommit att ingå i diabetesteamet är undersköterskan. Syftet med den här studien är att beskriva undersköterskans patientundervisning inom diabetesvården och vad deras undervisning består av.

Socialt entreprenörskap som varumärkesprofilering

AbstractInterest in the subject appeared from real events. We seemed to discern a trend in society. Wehave noted that the amount of social enterprises to a greater extent is formed in Sweden.Companies like GodEl, Postkodslotteriet and DEM Collective are typical illustrations ofcompanies included in the category of social enterprise. It seemed as socially profiledcompanies is the new generation companies. The purpose of this essay is to make aninventory of possible competitive advantages that arise from social branding.

Hantering av negativ eWOM på Twitter - Ett sätt att skapa kundrelationer

Consumers are facing a wide selection of brands trying to get their attention. An increasing amount of corporations are incorporating non-traditional media in their marketing strategies as an attempt to build relationships with their customers. However, along with the new opportunities to enhance consumer emotions about the brand, social media has brought along new risks for corporations to face. This paper investigates the consequences of different ways of handling such electronic word-of-mouth (eWOM) crisis on Twitter. Furthermore, we investigate potential differences depending on the credibility of the source that sent the message.

Undervisnings betydelse för patienter med kronisk njursjukdom : Litteraturstudie.

Patienter med kronisk njursvikt är beroende av sjukvården och har behov av kunskap och stöd för att hantera sin egenvård. Patientundervisning är en vanlig verksamhet och ett viktigt verktyg inom njurmedicinsk omvårdnad. Att förmedla kunskap och arbeta för patienters delaktighet är till stor del sjuksköterskans uppgift. Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka undervisnings betydelse för patienter med kronisk njursvikt. Litteraturstudien baserades på sex artiklar med kvalitativ ansats och tre artiklar med kvantitativ ansats.

IT-implementering inom svenska banker : En flerfallstudie med fokus på användarna och önskade effekter

The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.

<- Föregående sida 29 Nästa sida ->