
Sökresultat:
5318 Uppsatser om Computer science - computersystems - Sida 4 av 355
En tvåa Absinth - En studie i informationsflöde och gränssnittsdesign inom fjärrvärme
Dagens samhälle strävar efter allt fler miljövänliga lösningar på
energiförsörjning. Alla letar efter nya miljövänliga energikällor, men detta
arbete går långsamt framåt samtidigt som behovet av energi ständigt ökar. Det
är därför viktigt att man vidareutvecklar de miljövänliga lösningar som redan
finns, så att de i så stor grad som möjligt täcker det ständigt ökade behovet.
Fjärrvärme är ett kostnadseffektivt och miljövänligt alternativ som täcker en
stor del av det behov av värme och varmvatten som finns inom både bostäder och
industrier. Fjärrvärme har funnits i Sverige sen slutet på fyrtiotalet och har
sedan dess vuxit, och täcker idag cirka 40 % av värmemarknaden i Sverige.
Vi har i detta projekt studerat de system som idag används för övervakning och
styrning av fjärrvärmenät. Vi har även satt oss in i hur det stora
Absinthe-projektet ska göra energiproduktionen mer effektiv.
Vår rapport är en del av forskningsprojektet Absinthe vars grundidé är att med
hjälp av agentteknologi förbättra kontroll och övervakning av fjärrvärmenät.
Vi har studerat de möjliga användarna av Absinthe-systemet, och utifrån deras
behov och Absinthe-projektets grundtankar utvecklat ett användargränssnitt..
DATORSTÖD FÖR ARBETE - KONSEKVENSER FÖR VAL AV AFFÄRSSYSTEM En studie av en service- och supportavdelning
This report is focusing on problems with introducing standard enterprise
resource planning systems (ERP) in businesses. A study has been carried out on
a service and support department at a Swedish heat metering company, SVM North
Node. The study aims to help the company become a better customer in choice and
customization of a new ERP system. We make a description of the department
studied and the work carried out there, on the basis of learning, knowledge and
cooperation. As a final point we present some ideas on how computer systems
could support their work, hoping that this will result in them making adequate
demands on a new ERP system.
Virtuella Communities: Sociala faktorer i digitala miljöer
Virtual Communities is an increasingly common phenomenon on the Internet. Most
of the Virtual Communities are operated and maintained on a non-profit basis
with a direction towards entertainment. However, as more state administrated
and commercial services become web-based, we believe that the number of Virtual
Communities with a community-based or commercial direction will increase in a
near future.
In this thesis, we describe our participation in, and studies of, a
number of Virtual Communities with focus on the IRC-channel ?3dfxsweden?. On
the basis of our experiences, we describe the social elements that form the
foundation on which the Virtual Community rely on.
Hör upp!!
In this Bachelor thesis I explore sound and room as elements in design of user
interfaces, both theoretical and practical in a specific application domain, to
identify some of the advantages and disadvantage associated with these elements.
As application domain I studied email clients and their usage at home amongst
students at Blekinge Institute of Technology. In the study I found an activity,
which seems to be highly distributed in the physical room where the user is
located. The activity was notification of email and could take place in an
arbitrary location of the home. I then augmented this activity with ideas from
my theoretical assumption about room and sound.
The result was a rule-based agent for notification of
email, which primarily uses sound as interaction style..
Vår utvecklingsprocess - designaspekter på ett befintligt webbsystem
Den här rapporten är ett resultat av ett kandidatarbete på 20-poäng. Projektet
som rapporten handlar om, beskriver hur utvecklingen av ett webbutikssystem åt
ett flertal företag gått till. De har i sin tur köpt webbsystemet från
företaget Opti Use som givit oss uppgiften. I rapporten diskuteras hur
utvecklingsprocessen gått till och hur ett arbete med ett befintligt system
upplevts. Rapporten beskriver även hur lösningen på uppgiften har tagit form
och hur utvecklingsprocessen påverkat den.
Dokumenthantering i en kommunal organisation.
Examensarbetet berör frågor kring arkivering och dokumenthantering på
stads-byggnadsförvaltningen i Trollhättans kommun. Problem som kommunen har är
dagslägets hantering av digitala filer..
Spelutveckling, problem och utmaningar
Detta arbete ämnar undersöka problem och utmaningar relaterade till design- och
produktion av ett tävlingsinriktat spel för gratis utgivning samt utforska
potentiella lösningar och designfilosofier genom att påbörja utveckling av ett
spel. Problem som uppstår, lösningar som tillämpas och val som görs
dokumenteras varpå resultat analyseras.
Undersökningen tar upp design av både spelmekaniska och grafiska element samt
produktionen av spelet och dess resurser, saker som är viktiga att tänka på och
några saker som kan gå fel..
Ungdomar och datorn : Vilken roll spelar datorn i ungdomars liv?
How does the computer influence teenagers' lives. I interviewed five young people, and gave a questionnaire to another 47, about this.What I found was that they were aware of and handled well the risks with the Internet and the computer, but had problems with the computer taking too much of their time. They wanted more time for their families and outdoor activities. It was mainly the Internet that seemed to have an influence on the teenagers, not the computer as a machine. They told me that there was a rough climate on the Internet, partly because of the possibility of being anonymous.
LJUDETS NATUR, Ämnesövergripande undervisning i musik, NO, teknik, data och svenska på mellanstadiet.
This paper discusses sound education within school subjects such as music, science, engineering, computer science, and Swedish to classes at the intermediate stage..
Från DOOM till Krakel Spektakels ABC - Datorspel och lekfulla datorprogram för barn och ungdom på svenska folkbibliotek
This thesis is an attempt to study computer games and playful computer programs for childrenand youth at Swedish public libraries. The main method used, is qualitative interviews.The main reason the libraries in the study offer computer games and playful computer programsto their users, is that every member of the society shall have opportunity to use newtechnology such as computers and computer programs. The users of this media are for themost part boys. The librarians in our study wish to have pedagogical games and programswithout violent themes at their libraries. Lending computer games and computer programs isnot of any priority for the libraries..
Det virtuella ärendet - en storbildsvision för arbete på ett samhällsbyggnadskontor
Denna rapport handlar om arbetet med detaljplaner på ett
Samhällsbyggnadskontor. Den försöker svara på två frågor. Hur kan man designa
integration av olika applikationer, medier och work practices? Är metoder från
Participatory Design (PD), Etnografi och CSCW lämpliga för att utforma en sådan
designprocess?
I min studie har jag använt mig av dessa metoder för att studera arbetet i sin
kontext på kontoret, genom situerade intervjuer och observationer. Jag höll
även en designworkshop tillsammans med några medarbetare på kontoret.
Intranät En kommunikationskanal för alla?
Intranet is today a common technical groupware to communicate in many
organisations. People can interact through the Intranet and communicate within
the organization and get relevant information according to their workplace. It
can be difficult to get everybody to use the Intranet as an information- and
communication tool. This causes problems when people want to reach out with
information. With these thoughts we entered our work at Luftfartsverket at
Arlanda airport.
Pamiro
This report describes the work with creating a CMS (Content Manager System). A
CMS is a
web tool so you easy can publish materials on your web page. With a CM Scan you
can
without any knowledge of programming web pages create and maintain a web page.
This
will result in that you and your organisation save time and money. You can also
split the responsibility
for the webpage in different roles, but still keep the control.
We have chosen to create our CMS in a script language called php4 and with the
database
server MySQL, we have also used JavaScript a lot.
Användarinvolvering i ett systemutvecklingsprojekt -Är det effektivt?
In most software engineering project, users are only involved in the beginning
of the project as a help to design the requirements specification but users can
be involved after this phase too, but is it effective to do so?
With this report we would like to investigate how effective it is to involve
users after the requirements specification has been written and approved.
To find out how effective it is to involve the users we try some fast and
simple involvement techniques on a quite far gone project. These techniques
include ethnographic studies, prototypes and surveys. We also interviewed a
couple of people who work with usability and finally delivered a report with
our results to them to find out if they found our result relevant. By also
documenting how much time we spent involving users we will show to which degree
user involvement is effective.
We found out that a couple of fast techniques could get very much result in the
form of usability enhancing suggestions to the developers.
Webbaserat Tidrapporteringssystem
Systemet som förenklar hantering och information av tidrapportering, projekt,
kunder, lager och anställda. Syftet är att företaget skall få en mera överblick
över deras verksamhet, då all information samlas på samma ställe.
De anställda kan via webben snabbt och enkelt rapportera in deras arbetstider
under den gångna veckan. Systemet innefattar: SMS-tjänst, automatiskt utskick,
hanteringen för lager, projekt, kunder och semester, kontinuerlig statistik med
grafiska diagram samt utskriftsfunktioner. Allt är utvecklat i PHP och MySQL..