
Sökresultat:
8016 Uppsatser om Business administration - marketing - Sida 41 av 535
Hur en marknad kan ses som upplevelse och Event marketing samt stärka en kommuns varumärke
Marknader har i alla tider varit en viktig mötesplats, där folk bland annat skött hushållens inköp. Under 1900-talet suddades marknadens ursprungsroll ut, eftersom flera substitut uppkom, främst snabbköpen. Syftet med studien var att undersöka vilken roll en marknad spelar i dagens samhälle och om man kan se på marknader som Event marketing. Syftet var också att öka förståelsen för vad Noramarken betyder för Nora kommuns varumärke. I uppsatsen används en kvalitativ undersökningsmetod och problem frågorna har angripits genom ett deduktivt angreppssätt.
Öppet eller dolt? : En studie om viral marknadsföring på Youtube
AbstractPurposeThe purpose of this thesis is to examine the Swedish students? habits regarding videos on Youtube and create an understanding towards what makes them viral. The purpose is also to state how companies should make use of visble and hidden viral marketing to get their message out to the customers.MethodThe thesis uses both a qualitative and a quantitative method. At first there was a qualitative focus group with 6 Swedish students. The focus group generated valuable information which later was used to create surveys.
Hur hanterar E-handelsföretag inom Business to Consumer returflödet?
Att handla på Internet har blivit mycket populärt. Allt fler företag öppnar
handelsportaler på Internet där konsumenten kan köpa företagets produkter. I
och med att kunden inte kan se produkten i verkligenheten, utan bara som en
bild på Internet, händer det att kunden blir missnöjd med produkten och väljer
att returnera den. Produkter som säljs på Internet har en tendens att
returneras i högre grad än andra produkter som säljs på traditionellt sätt. När
det gäller betalningen av produkterna har konsumenterna många olika
betalningssätt att välja bland.
Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?
Purpose The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.
Förändringar i ledarstilar- Påverkar de organisationens livscykel och struktur?
Syftet med vår uppsats var att förstå vikten av förändringar i ledarstilar
under ett företags utveckling och hur organisationens struktur förhåller sig
till dessa. Vi har genomfört intervjuer på ett företag med ett antal anställda
samt ledare. Efter detta har vi kommit fram till att variation i ledarstilar
har varit viktiga för företagets framgång. Våra studier visar också på att det
inte alltid behöver vara endast en person som innehar ledarrollen, utan att den
kan vara delad mellan flera personer.
Små oberoende företags attityd till kontanter och kort som betalmedel
Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken attityd mindre
oberoende företag har till kontanter och betalkort som betalmedel i allmänhet
och vid låga köpesummor i synnerhet. I undersökningen kommer vi att studera vid
vilken summa som handlarna upplever det som acceptabelt att kunder betalar med
betalkort.
Metod: Studien har genomförts med hjälp utav en kvantitativ metodansats, då vi
ville få en bred förståelse för småföretagarnas syn utav olika betalmedel i
allmänhet samt vid betalningar under 100 kronor i synnerhet. För att ta del
utav förståelsen kring vår studie utgick vi ifrån det positivistiska synsättet,
då vi efterstävar kunskap kring händelser som kan mätas. Vi genomförde
enkätundersökningar med ett hundratal företagsägare ur urvalsgruppen för att
kunna ta del utav den objektiva verkligheten och för att sedan påvisa denna med
hjälp utav den numeriska informationen vi samlat in.
Slutsats: Studiens resultat visade att urvalsgruppens inställning till olika
typer utav betalmedel vid lägre köpesummor huvudsakligen var att kontanter var
att föredra. En slutsats som går dra utifrån detta resultat är att
kortbetalningssystemet grundar sig i en felaktig prissättning vid låga
köpesummor där bankerna tar ut en procentuellt hög avgift vid varje
korttransaktion.
Förutsättningar för tillväxt i en gränsregion
Uppsatsens grundläggande syftet är att förklara förutsättningar för tillväxt i
en gränsregion. För att uppnå detta syfte har förutsättningar utifrån teori
delats upp i tre olika dimensioner: institutionella, ekonomiska och
sociokulturella. Den teoretiska utgångspunkten har varit vägledande för att
empiriskt identifiera förutsättningar för tillväxt i en gränsregion mellan
Sverige och Norge.
Det är förklaringen av ett visst fenomen ? gränshinder ? i relation till
gränsöverskridande verksamhet som eftersträvas. Förutsättningar för tillväxt i
en gränsregion begränsas av brist på institutionella, ekonomiska och
sociokulturella förutsättningar.
BIM på Trafikverket : Förslag till en utvidgad investeringsprocess
2013 a decision was made that all projects at the Swedish Transport Administration shoulduse BIM (Building Information Modeling) to some extent from 2015. BIM is an approachthat allows for streamlining of projects by the use of a 3D-model created in an early stage ofthe project. The 3D-model can carry information about the facility throughout its life cyclefrom planning to management. The use of a 3D-model can help the project to detect errors inearly stages of the project when it is easy and cheap to fix the error instead of finding theerror in the construction phase when it is costly and time consuming to fix it. 3D-models alsolead to improved communication both within the project groups and with the public.
Hur myndigheter definierar sina prestationer i förhållande till sina mål och hur dessa följs upp
SAMMANFATTNING/SUMMARY
Titel/Title: Hur myndigheter definierar sina prestationer i förhållande till
sina mål och hur dessa följs upp./ How government authorities define their
performance indicators and measure them up in relationship to the goals.
Författare/Author Almaliki, Rayya; Hulaj, Anita; Nepola, Fisnik
Handledare/Supervisor: Gyllberg, Henrick
Sektion/Section: Sektionen för Management, Blekinge Tekniska Högskola./ The
Section of Management, Blekinge Institute of Technology.
Kurs/Course: Kandidatarbete i företagsekonomi (FEC007), 10 poäng./Bachelor?s
thesis in Business Administration (FEC007), 10 credits.
Syfte/Purpose: Syftet med denna uppsats är att studera hur statliga myndigheter
definierar och följer upp sina prestationer, i förhållande till uppsatta mål
för verksamheten./ The main purpose with this thesis is to research how
government agencies define their performance indicators and measure them up in
relationship to the goals.
Metod/Method: Vi har genomfört en kvalitativ fallstudie, där vi har utfört sex
semistandardiserade intervjuer på Blekinge Tekniska Högskola och Boverket. Det
material som vi har fått från intervjuerna samt annat sekundärt material, utgör
grunden för vår analys och slutsats./ We have done a qualitative case study,
where we did six semi standard interviews at Blekinge Institute of Technology
and Boverket. The material we got from the interviews and other secondary
material make up the ground, for our analysis and conclusion.
Kapitalstruktur och Affärsrisk
During the past year it has been made possible to buy back a company?s outstanding stock. This is done in order to change the capital structure towards a situation with less equity. A change in capital structure means a change in the cost of capital for a company and by that a change in the value for the stockholder. This Master Thesis studies the relation between capital structure and business risk.
Framtidsvisioner hos ungdomar i en småstad
ABSTRACTTitle: Senses strategic importance to the customer experience in dressing roomAuthors: Anna Andersson & Alexandra LundqvistTutor: Dr. Bertil Hultén, Associate Professor Linneaus School of Business and Economics Linnaeus UniversitySubject: Bachelor thesis 15 hp. Business Economics C, Marketing. Linnaeus University, spring 2011Presentation of the question: Is it possible for companies to enhance customers experience in dressing rooms by strategically working with the senses?Purpose: The purpose of this paper is to describe and analyze the senses relevance to the customer experience in the dressing room and create an understanding of the dressing room from a customer and business perspective.
Automatiserad administration av virtuella plattformar : Jämförelse av prestanda i administrativa operationer mellan olika virtualiseringsplattformar
Virtualisering är något som växer fram mer och mer. Genom fördelar såsom användning av den fysiska hårdvarans fulla kapacitet och lägre energiutnyttjande är det en bra investering att flytta fysiska servrar till virtuella sådana. Automatiserade processer som exempelvis administration av virtualiseringsplattformar kan bidra till mindre arbetsbörda och mer utfört arbete. Det är då viktigt att administrationen går snabbt för att spara så mycket tid som möjligt och kunna utföra så många operationer som möjligt.I arbetet jämförs två stora aktörer på virtualiseringsmarknaden, VMware ESXi samt Citrix XenServer. Dessa två virtualiseringsplattformar jämförs sedan prestanda i administrativa operationer.
"Nu är det slut på sossepjalleriet och pisshumanismen" : Om kravet på motprestationer inom socialtjänsten
The purpose of this study was to determine if and how the city district of Södra Innerstaden in Malmö, by using the Skärholms model, demand their client to reciprocate. The first problem set was to see how the demand was shown in the social service act from year 1998. From there the motives behind the introduction of the Skärholms model in city district of Södra Innerstaden were researched and also if there were a demand on reciprocity in city district of Södra Innerstaden public administration. The study was conducted in an exploratory way. The method used was to describe the idea behind Skärholms model after examining documents from the public administration.
E-BUSINESS, WHAT IS IT GOOD FOR: AN EXPLANATORY STUDY OF FIVE COMPANIES? E-BUSINESS SOLUTIONS
The notion of firms interacting with technology is not new; these types of systems were already in place in the mid eighties. E-business users worked with connections between their inbound logistics and procurement systems, and suppliers? order-entry systems. When these connections were described for the first time the vertical links between two, or more, value chains in a value system received more attention in firm strategy. The design of the linkages in the value system was said to be a product of the need for coordination and relative bargaining power.
Vad kostar det att marknadsföra sig gratis?
Med vår studie vill vi belysa de potentiella nackdelarna som finns med att
marknadsföra sig som företag via Facebook. I och med webb 2.0 och den sociala
revolutionen, där alla kan dela med sig av vad de vill när de vill, så ökar
mängden data så pass mycket att markandsförare måste lära sig hantera detta.
All data,
statusuppdateringar, flera typer av media samt länkningar har fått termen ?de
sociala bruset? tilldelat sig. Detta brus måste företagen lära sig att utnyttja
eller bryta igenom.
Via en komparativ analys kommer vi att ställa Pringles och Nestlés
kommunikationsstrategier mot varandra för att kunna urskilja likheter,
skillnader och vad vardera del resulterar i.