Sök:

Sökresultat:

8016 Uppsatser om Business administration - marketing - Sida 20 av 535

Sinnesmarknadsföring : Ett effektivt verktyg för folkbibliotek?

Sensory marketingAn effective instrument for libraries? We are living in a world of constant communication and information and because of that, marketing in general seem to have no distinctive effect. Consumers become overwhelmed by all the advertising messages. Due to this, it is clear that organizations like libraries must create a deeper and more personal connection to increase user satisfaction and foster the use of services, among both users and potential users. One way to achieve this is to make use of all the emotional elements of a product or a service.

En studie i Culture management

Culture Management Cultural management administration producent KKE management.

Differentiering och framgångsfaktorer på en ständigt växande marknad : Undersökning av bemanningsbranschen

Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.

Tid kontra pengar - Goal-gradient effekt vid valet mellan nettonuvärdesmetoden och återbetalningsregeln

Syftet med denna uppsats var att studera om det finns en målgradient vid investeringsbedömning som medför en preferens för alternativ med kort återbetalningstid och snabba belöningar. Vi valde att genomföra denna studie med hjälp av en kvantitativ ansats, då vi genomförde ett experiment med studenter vid Blekinge Tekniska Högskola. Detta motiverar vi med att utifrån vårt syfte och vår teoretiska referensram, ger det oss störst möjlighet att generera ett intressant och relevant resultat. Vårt resultat visar tydligt att beslutsfattare föredrar att använda återbetalningsregeln före nettonuvärdesmetoden i en beslutssituation, och därmed ett fokus på tidsaspekten och när en investering är återbetald. 81 % av våra respondenter valde tidsalternativet i minst ett av de två casen.

Konkurrensen i dagligvaruhandeln. En studie av konkurrens på en lokal marknad vid nyetablering av en lågpriskedja.

Vid prismätning av varukorg har det framkommit att prisnivå mellan de olika butikerna betydligt skiljer åt, mellan 17 ? 47 % lägre genomsnittspris för varukorgen på Lidl än hos de andra dagligvaruhandlarna. Då konkurrenternas priser är en av de faktorer som påverkar prissättningen är det rimligt att tro att en nyetablering av en lågpriskedja på den lokala marknaden ökar prispressen och därmed får en priseffekt på hela marknaden speciellt när priserna så mycket skiljer åt som min prisunderökning visat. Nyetablering av en lågpriskedja kommer att aktualisera en rad frågor hos konkurrenter, konsumenter och leverantörer. Köparnas förhandlingsstyrka stärks och de andra aktörerna i branschen blir tvungna att se över sitt pris. I sin tur kommer de att sätta press på sina leverantörer så att leverantörernas förhandlingsstyrka försvagas, speciellt när det handlar om de små/lokala leverantörerna.

Gränsdragningen vid otillbörlig marknadsföring - Särskilt vid vilseledande reklam gällande utmärkande egenskaper

Companies and special interest organizations pays multiple millions each year in order to reach out with messages about that their products are biggest, best and most beautiful. The publicity happens among thing like TV, in brochures, on the Internet andin newspapers etc. places. This means that consumer permanently becomes affected of publicity, and is thereby in an exposed situation. Around the EU, the border of what to consider undue or not, have been in different levels.

Arbetsformer och metoder på handelsprogrammet

By studying the forms of work and methods teachers choose for their teaching on the Business and Administration Programme and by examining the experiences gained by these teachers, I hope to gain a clearer insight into how the demands of national policy/governing documents are met in the actual teaching of the courses within the programme. In my qualitative study,teachers in a team from a Business and Administrative Programme have been my informants. The team combines multiple forms of work and methods in line with the intentions of the national policy/governing documents. Students usually have an unbroken school day with block teaching where they work with case studies and interdisciplinary  work. Morals and ethics are integrated in class.

Underlag till marknadsplan för Umeå Studentkår : inför avskaffandet av kårobligatoriet

Today it is mandatory for every college or university student to pay a union fee to their student?s union. The fee is mandatory and is a payment for writing examinations, receiving grades. The fees purpose is also intended to secure the education quality and student influence. In the presence of the abolishment of the union fee the Swedish student?s unions stand before an uprising competition between themselves and most likely a decrease in membership.

Marknadsföring av en god sak : Marknadsföringens karaktär inom insamlingsbranschen

This study will focus on the fund raising market and what characteristics that can be found in marketing in this market. The donations to fund raising organizations has increased lately and therefore we found it interesting to study how their marketing has developed over time and what risks that can be found. When talking about marketing in fund raising organizations it?s difficult to not include the donors. Therefore have we also studied what value creates for the donors and how the organizations work to gain their trust.

Den allsmäktige kunden : En kvalitativ studie om word-of-mouth, viral marknadsföring och viljan att dela med sig.

The purpose of this thesis is to clarify the connection between word-of-mouth and viral marketing, to identify properties of and strategic ways to implement viral marketing and to examine how a company can influence the customers? perception of the brand in social media.This purpose served to answer our research question: How can companies deliberately create viral marketing?To answer this question we based our study on a qualitative method where we conducted eight interviews with different people, all with experience in our research field. We focused on our respondents? own opinions and were more interested in their personal experiences rather than the market in general.In our last chapter our analysis clearly demonstrates that companies can deliberately create viral marketing. This is possible if companies create material that appeal to and that triggers the costumer to share.

Kandidatuppsats om bibehållande av kunder genom lojalitetsskapande aktiviteter

Companies of today are facing a development where it is more significant to focus on existing customers since the approach constitute a more cost reducing way, compared to finding new customers. During the last decades the marketing has therefore moved towards a relationship based marketing. Companies emphasize creating long-term relationships with customers, instead of consider the sale as a non-recurrent phenomenon. To engender customer loyalty has been an essential objective in the creation of long-term relationships.In this essay the authors have chosen to do a study which enlighten how companies in the ready-made apparel business produce added value to their brand and through this generate customer loyalty. Through a case study we analyze how Filippa K, Tiger of Sweden and Gant do to maintain value in their brand, in both a business- and customer perspective.

En studie om skillnader och likheter i beslutsprocessen mellan IT-investeringar och traditionella investeringar

Titel: En studie om skillnader och likheter i beslutsprocessen mellan IT-investeringar och traditionella investeringar. Författare: Per Karlsson och Fredrik Peterson Handledare: Emil Numminen Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 poäng Syfte: Uppsatsen skall försöka ge en bild av hur företag resonerar när de gör en IT-investering för att på så vis ta reda på varför beslutsprocessen ser ut som den gör. Metod: Studien är gjord med en kvalitativ ansats, studie har genomförts på Tarkett Sverige AB i Ronneby. Vi har genomfört intervjuer med ekonomichef på Tarkett Sverige AB i Ronneby. Teori: De vanligaste metoderna för investeringsbedömning är nuvärdesmetoden, internräntemetoden och paybackmetoden. Forskare anser dock att dessa metoder inte är lämpliga att använda vid bedömning av IT ? investeringar då de inte är gjorda för IT ? investeringars karaktäristiska egenskaper såsom nyttor som uppstår sent och omfattande indirekta kostnader som kan vara väl dolda. Slutsats: Studien visar att alla investeringar följer samma procedur och bedöms med hjälp av samma modell, men att skillnaden ligger i vilken personal som berörs av de olika investeringarna då det är den personal med mest expertis i området som arbetar med investeringen..

Globalisering - Att möta en ny marknad

Title: Globalization ? Meeting a new market Author: Anna Nubäck Supervisor: Anders Nilsson Institution: School of Management, Blekinge Tekniska Högskola Course: Master in business administration, 15 credits (FED006) Purpose: The purpose of this essay is partly to create an understanding of the decision to establish a branch in Japan and especially to look at if and how the Swedish company in this study has adjusted its corporate culture to suit the Japanese market. Method: Data is collected thru a number of semi constructed interviews. A first telephone interview was followed by an interview made face to face that was also followed up by interviews performed over telephone. E-mails have been used to clear and correct collected data. I have also studied company reports, closely related literature, articles and papers on the Internet. Conclusion: My conclusion is that the company in this study based the decision to open a branch in Japan on the demand from one big customer and the potential to grow globally.

Buzz marketing via Internet

Själva produkten eller tjänsten skall vara unik i sitt slag och gynna konsumenten som inte något på marknaden redan gör. Därigenom kommer produkten eller tjänsten om den håller måttet att själv skapa en Word of Mouth genom konsumenters och främst opinionsledares rekommendationer. Företagen måste sträva efter att hitta och samarbeta med dessa människor som kan påverka deras varumärke, leda opinionen och få dem att sprida Word of Mouth. På så sätt är Buzz marketing ett mer strategiskt kommunikationsverktyg jämfört med den traditionella marknadsföringen. Gällande traditionell marknadsföring använder man sig av ett eller ett antal verktyg och vänder sig mot folkmassan och inte mot den enskilda opinionsledaren.

Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool

Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing?To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings:What role does event marketing play in a company?s marketing mix?What are the deciding factors that make companies select certain events?What objectives do companies have with event marketing?How do companies evaluate their event marketing?Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool.Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. This qualitative data has contributed towards the formulation of six case studies that outline the research findings. In addition to interviews, secondary data was compiled through literature, scientific articles, and internet-based materials.Conclusion: The findings of this paper show that event marketing is an integrated promotional tool that is used to further strengthen a company?s comprehensive marketing mix.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->