
Sökresultat:
2829 Uppsatser om Brand Image - Sida 41 av 189
Identitetspresentation på Instagram : En studie i användares upplevelser och attityder till sin identitetspresentation på Instagram
In recent years, the internet has exploded of images. Not at least in the popular photo-sharing network Instagram as one of the fastest growing social network for the moment. Millions of people around the world share pictures and expose themself for friends and family. We were therefore interested in which experiences and attitudes users have towards their identities in relation to their self-image and self-presentation on Instagram. Furthermore, whether they in general have a primary interest in using Instagram as a tool to experiment with images to present their identity on Instagram, in which way they approach their Instagram follower?s expectations on how they present themselves on Instagram and if they are aware of any strategies in their self-presentation on Instagram.The result of this study is the fact that our respondents thinks that they do not intend to have a primary interest in experimenting with images on Instagram to present their identitiy, it is rather something that comes naturally in how they present themselves on Instagram.
Jag vill inte klä mig som alla andra - en studie om hur ett företag arbetar med individualistiskt mode
Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur nyetablerade modeföretag kan arbeta med sin identitetsmix för att kommunicera en individualistisk modeimage. Vi har gjort en fallstudie av ett ungt, svenskt modeföretag samt intervjuat fyra återförsäljare inom branschen. Slutsatserna är att ett modeföretag genom sin identitetsmix kan arbeta med att synas i rätt sammanhang, förmedla en känsla av unikhet och professionalism kring företaget, kontinuerligt förnya sin produktlinje samt värna om sin image för att inte överexponeras..
Kuling - en digital bilderbok
In what way do pictures allow for freedom of interpretation and thoughts rather thanunderstanding reality in a high paced medium? Children today are exposed more thanever to images trough various media. Children?s culture in the digital world has, troughgames and apps, become more cross-generational than literature. Unfortunately, there aremany digital books that loose the story, as the creator gets lost in technology and/or ineducation and morals.
Tenant mix and image in Stockholmneighborhood malls.
Stockholms innerstad är tydligt uppdelad i sina olika stadsdelar. Stadsdelarna skiljer sig imånga avseenden gällande befolkning, image och i den allmänna uppfattningen hosstockholmsbor. Dessa skillnader i stadsdelar i kombination med ett intresse för köpcentrumoch hyresgästmix resulterade i en undran om köpcentrum belägna i olika stadsdelar ser olikaut avseende hyresgästmix och image.Inledningsvis gjordes en litteraturstudie för att få en inblick i ämnet hyresgästmix. Ilitteraturen fanns mycket information om hyresgästmix och image utanför Norden, främst IUSA och Storbritannien. En kort fördjupning inom relevanta begrepp gjordes.En statistisk undersökning genomfördes för att ta reda på mixen av hyresgäster i de trestudieobjekten Fältöversten, Ringen Centrum och Västermalmsgallerian.
Fastighetsmäklare : en unik tjänst
The purpose with this thesis is to clarify how estate agents working with their marketing and marketing strategies. Our study has occured in Kalmar and we have used five different estate agents for our collection of empiric?s data. We have worked with a qualitative methodology to achieve deeper knowledge about these five company?s which have been chosen for the study.We have selected theories that suit our subject and together with the empiric data these two parts will be compared which concludes in an analysis.
Personal branding för att stärka sin identitet vid rekrytering
I denna uppsats har vi undersökt ämnet personal branding. Inom personal branding har vi studerat hur rekryteringsföretaget ser på detta område men även vilka faktorer de tycker är viktiga för att skapa ett personal brand, samt om det är möjligt i en arbetsrelaterad situation att dra nytta av sitt personal brand och på så sätt skapa fördelar gentemot sina konkurrenter. Vi tycker detta område är viktigt att studera därför att det är ett relativt nytt ämne/ begrepp. Då vi lever i ett mer individualistiskt samhälle och konjunkturen skiftar samt att konkurrensen hårdnar på arbetsmarknaden tycker vi det är viktigt att undersöka olika alternativa medel som kan vara till hjälp i sökandet på det nya jobbet. Vi valde därför att studera Priens (1992) modell över anställningsförloppet för att få en bättre förståelse för rekryteringens olika delmoment men även för att kunna identifiera i vilka arbetsprocesser man kan förmedla sitt personal brand.
Flickor ? identitet ? alkohol : en kvalitativ undersökning på Maria Ungdom om flickors identitetsskapande i relation till problematisk alkoholkonsumtion, ur ett behandlarperspektiv
The objective of this study was investigating social worker?s perspective of how alcohol consumption can affect, and what elements in the social environment that may be of significance for, alcohol consumption and development of identity. The questions at issue were: Do social workers experience any positive effects from alcohol consumption in 16-17 year-old girls with problematic alcohol consumption and what influence do the effects have on self esteem, self image and development of identity? What do social workers experience are the negative effects from alcohol consumption on self esteem, self image and development of identity? How important do social workers find the social environment and how do they believe the social environment affect the alcohol consumption and development of identity? This was investigated with a qualitative approach from a social worker?s perspective, hence social workers were interviewed. The study?s theoretical basis was Symbolic Interactionism and Erikson?s theory of Psychosocial Development.
Marknadsföring : Att som artist nå framgång
AbstractThe object of this study has been to analyze how companies within the music industry can successfully market their artists, this due to the complexity of today?s marketing environment, where technology has rapidly changed the way of communicating, and therefore contributed to a highly competitive market. The vast change of technology has resulted in several possibilities as well as difficulties breaking through, what could be seen as, a media sorl. Our purpose has been to outdo how companies market, as well as which factors that are vital, for a successful promotion of their artists. To be able to carry out our aim, we have created one key question; How can companies within the music industry market their artist to make them reach success?We have used a qualitative research approach for this study, this to be able to generate more depth concerning the chosen topic.
Att skapa en multisensorisk sinnesupplevelse : En marknadsföringsstrategi för detaljhandelsföretag
Uppsatsens syfte är att analysera och diskutera varför och på vilka sätt ett detaljhandelsföretag bör erbjuda kunden en multisensorisk varumärkesupplevelse. Uppsatsen kommer att ge företag ökad förståelse för Sinnesmarknadsföring och vad det får för konsekvenser vid utformandet av servicelandskapet.Vi har använt oss av både en kvantitativ och en kvalitativ metod. Den kvantitativa metoden innebar ett experiment där vi undersökte doft- och ljudets påverkan på kundbeteendet. Experimentet utfördes på en utvald yta på EM Kalmar Severins i samband med den specifika produktgruppen soffa. Den kvalitativa undersökningen genomfördes med observationer, 15 kundintervjuer samt en intervju med varuhuschefen..
Centralisering och decentralisering: En fallstudie på Apoteket och Swedbank
Multi-branch companies are facing many challenges in order to become successful. Competitive advantages can be gained through a unified strong brand, standardised products and economies of scale. This normally calls for centralisation. On the contrary is decentralisation, which is said to improve work motivation and local market orientation, which are also competitive advantages. The focus of this thesis is to study how local branch managers want their companies to be structured in accordance with this dilemma.
Insatsplanering för verkstaden på nivå 1000: Gruvan LKAB Malmberget
Detta arbete syftade till att ta fram en fördjupad insatsplan för verkstaden på nivå 1000 i Malmbergets gruva. Den fördjupade insatsplanen skulle bestå av en riskinventering över verkstaden, en riskanalys för insatser vid brand, rekommenderade åtgärder vid brand samt diskussion om vilka osäkerheter som kan förkomma vid en insats. Målet med rapporten var att underlätta insatspersonalens arbete och göra dem medvetna om riskerna vid en insats. I lagen om skydd mot olyckor återfinns i första kapitlet tredje paragrafen att: ?räddningstjänsten skall planeras och organiseras så att räddningsinsatserna kan påbörjas inom godtagbar tid och genomföras på ett effektivt sätt?.
NÄR MEDIABRUSET TAR ÖVER : Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföring
Titel: När mediabruset tar över- Hur en butik kan använda sig av gerillamarknadsföringKurs: 2FE07E Examensarbete i företagsekonomi, Kandidatuppsats 15hp, VT2011Författare: Rebecca Einarsson, Lejla Kurtovic och Izla SeffoHandledare: Martin AmsteusExaminator: Frederic Bill Nyckelord: Gerillamarknadsföring, Generation Y, Målgruppsanalys, Attityder, Varumärke:företagsidentitet och företagsimage, Varumärkeskännedom.Syfte: Att skapa kunskap rörande hur en butik kan marknadsföra sig mot Generation Y med hjälp av gerillamarknadsföring. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär med ett induktivt angreppssätt. Det är även en fallstudie och primärdata samlades först in genom en djupgående intervju med fallföretaget, därefter utfördes en målgruppsanalys genom en fokusgrupp samt enkät. Empiri: Det empiriska kapitlet påbörjas med en presentation av Rut m.fl. som följs av en intervju där målgruppen definierades till Generation Y. Utefter intervjun utformades en målgrupssanalys genom en fokusgrupp och enkät.Teori: De teorier som presenteras har härletts av det empiriska materialet och är relevant för de ämnen som tagits upp.
Media, makt och män : Vem bestämmer över kvinnokroppen?
With emphasis on women's magazines and men, this essay will revolve around the image of the ideal woman. Our purpose was to examine whether men have a distinct image regarding the appearance and behaviour of the ideal woman. Next step was to establish whether the women's magazines also presented a specific image to their readers.The answers were found through a qualitative study that included ten men, and through an extensive analysis by women's magazines. The result indicated that both the men questioned and the women's magazines presented a clear view of an ideal woman. The views held by the men, were then compared to the images presented by the women's magazines and were found to be very similar.We used Erving Goffmans sociological theory to describe the actual woman and the ideal images of women that the men questioned and the women's magazines presented.
Konceptbutiken och dess förmedling av varumärket
För inte allt så länge sedan hade butiksmiljöer få krav att möta. En butik behövde
egentligen bara vara ren och organiserad för att maximera sin försäljning. Idag måste
butiksmiljön knytas samman med varumärket och förmedla dess image. Det handlar
mycket om att skapa ett varumärke för att konsumenterna ska lägga märke till företaget
och produkterna.
Vi har uppmärksammat att fler och fler konceptbutiker dyker upp runt om i våra större
städer. Detta är ett fenomen som hittills är ganska odokumenterat varpå det fångat vårt
intresse.