Sök:

Sökresultat:

48 Uppsatser om Annons - Sida 1 av 4

Sociala egenskaper och deras betydelse vid arbetsannonsering

Målet med denna studie var att i ett första steg undersöka om sociala egenskaper förekom i arbetsAnnonser och därmed vilken vikt som lades vid dem i den inledande rekryteringsprocessen. Efter en granskning av 80 olika Annonser gick det att utläsa ett medelvärde på 1,4 sociala egenskaper per Annons. Det som ansågs viktigast var att personen hade lätt för att samarbeta och kunde leverera bra kundservice. I ett andra steg genomfördes en studie för att utröna om antalet sociala egenskaper i en Annons påverkar de sökande. 24 studenter fick granska tre Annonser formade för detta tillfälle med olika egenskaper efterfrågade.

Guerrilla Advertising: Jämförelse av effektivitet mellan traditionell annonsering och gerillaannonsering

För att tränga igenom dagens enorma brus i media krävs ständigt nya metoder att kommunicera med sin målgrupp. Detta yttrar sig inte minst inom en av de mest klassiska kanaler för marknadsföring, Annonsering. En Annons definieras som ett betalt meddelande med en identifierad säljare som söker att sprida ett budskap till en särskild målgrupp. Gerillamarknadsföring kan definieras som användande av okonventionella metoder för att nå marknadsföringsmål, och fenomenet blir ett allt mer frekvent inslag i marknadsföring idag. Gerillamarknadsföring tillämpat i Annonsering kallas ?guerrilla advertising?, eller gerillaAnnonsering på svenska.

Annonsering i Ubiquitous media-miljöer - från konsumentens perspektiv

Konceptet med ubiquitous-miljöer går ut på att information ska vara tillgängligt när som helst, var som helst. Den här uppsatsen behandlade Annonser i denna miljö och hade perspektivet utifrån konsumenten. Målet med uppsatsen var att ta reda på hur konsumenter upplever Annonsering i dessa miljöer och hur de förhåller sig till integritetsfrågor samt vilka faktorer som är viktiga för att de ska uppskatta en Annons. För att ta reda på detta användes ett ramverk om Annonsering i ubiquitous-miljöer baserat på en artikel av Ranganathan och Campbell (2002). För att samla in data användes en onlineenkät som publicerades på Hallandspostens webbsida.

Modelläsare i svensk resereklam Hur modelläsare konstrueras i annons, katalog och Facebookgrupp

Magisteruppsats i svenska språket, 15 hpSV2140, Vårterminen 2013Handledare: Andreas Nord.

Annonsmarknaden på Internet och att konkurrera med Blocket.se

Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för vilka bakomliggande krafterna som gör att människor använder Blocket och se vilka strategier som kan användas för att bryta dessa krafter..

Glad, positiv och serviceminded : Hur ordval i platsannonser för rekryterartjänster påverkar läsarens affekt samt intention att söka tjänsten

PlatsAnnonser är en viktig del av organisationers rekryteringsprocess, då människor kan finna en tjänst intressantare än en annan enbart beroende på platsAnnonsernas utformning. Potentiella sökande till Annonserade tjänster söker hellre vissa tjänster för att Annonserna som beskriver dem ökar läsarens positiva affekt. De vanligaste formuleringarna i svenska platsAnnonser för rekryterartjänster är anglicismer och positivt laddade adjekltiv, och syftet med denna studie var att undersöka hur dessa formuleringars förekomst i platsAnnonser för rekryterartjänster påverkar läsarens affekt, samt intention att söka tjänsten. Undersökningsdeltagarna var 118 PAO-studenter. Fyra enkäter användes, varje enkät innehöll en av fyra platsAnnonser som beskrev samma tjänst men med olika ordval, samt frågor om affekt och intention att söka.

Annonsmarknaden på Internet och att konkurrera med Blocket.se

Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för vilka bakomliggande krafterna som gör att människor använder Blocket och se vilka strategier som kan användas för att bryta dessa krafter..

Värdet för företag i YouTube annonsers fem första sekunder

YouTube är en videodelande kanal med över en miljard unika besökare. Genom YouTube kan företag nå ut till en stor del av befolkningen då företagen kan marknadsföra sig genom Annonser som visas innan en vald video startar. För användaren finns möjligheten att välja bort 75 % av alla Annonser efter fem sekunder och direkt komma vidare till den valda videon.Syftet med denna studie var att undersöka om det existerar ett värde för företag i de första fem sekunder som en Annons visas på YouTube, innan möjligheten att hoppa över Annonsen uppkommer. För att undersöka detta genomfördes först en förstudie på 20 studenter på Luleå tekniska universitet för att ta reda på om majoriteten väljer att hoppa över Annonser på YouTube när möjligheten ges. Detta då syftet med studien inte är relevant om en för liten andel väljer att hoppa över YouTube Annonser efter fem sekunder.

En utmaning i modern marknadsföring - nätverk perspektiv : Ett effektivt nätverk skapar en kanal från Riga till Sverige

Antalet bloggar växer och läsarantalet för bloggar likaså, framför allt har en ökning märkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att bloggläsandet har ökat medför att läsaren sätter sig själv i en situation där de kan utsättas för påverkan, både i form av bloggtext samt reklam i form av Annonser. Frågan är om det nya bloggfenomenet nu kommer att ta över som en ny marknadsföringskanal gentemot de traditionella Annonsreklamerna. Kommer de personliga blogginläggen att påverka mer än traditionell reklam?Syftet med denna studie är därför att undersöka om unga kvinnor upplever att deras köpintentioner påverkas av bloggar.

"Jag litar inte på ett ord de skriver. Det är bara dumheter." : En studie om läsares reaktioner på smygreklam och hur det påverkar tidningarnas trovärdighet.

Problemformulering och syfte: I flera magasin har en viss typ av Annons blivit allt vanligare. Inbäddad bland redaktionellt material och vanliga helsidesAnnonser kan man ibland se en Annons som vid första anblicken ser ut som redaktionellt material men som i själva verket är en Annons. Denna typ kallas för ?advertorial?. Även i dagspress finns reklam bland redaktionellt material.

Makten på andra sidan datorskärmen : En studie om bloggens makt på unga kvinnors upplevda köpintentioner

Antalet bloggar växer och läsarantalet för bloggar likaså, framför allt har en ökning märkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att bloggläsandet har ökat medför att läsaren sätter sig själv i en situation där de kan utsättas för påverkan, både i form av bloggtext samt reklam i form av Annonser. Frågan är om det nya bloggfenomenet nu kommer att ta över som en ny marknadsföringskanal gentemot de traditionella Annonsreklamerna. Kommer de personliga blogginläggen att påverka mer än traditionell reklam?Syftet med denna studie är därför att undersöka om unga kvinnor upplever att deras köpintentioner påverkas av bloggar.

Annons- och fakturabedrägeri

Syfte: Denna uppsats kommer att behandla det ständigt växande problemet med företag som sysslar med bluffaktureringar. Det huvudsakliga syftet med uppsatsen är att förklara vad fakturaskojeri är, hur man kommer åt dessa verksamheter med hjälp av de lagar som finns, vilka rättsfall man kan stödja sig på samt om det kan behövas en lagändring.Metod: Vi kommer utifrån rättsfall på det aktuella ämnet besvara vår frågeställning. Genom att studera rättsfallen och se på de domslut som framkommit, vill vi utvärdera om lagen är tillräcklig. I övrigt använder vi oss av artiklar från näringslivet, rapporter från myndigheter, telefonintervjuer, lagtexter, lagutskottets betänkande samt doktrin.Slutsats: I takt med antalet ökande anmälningar mot företag som bedriver Annons- och fakturaskojeri har problemet uppmärksammats allt mer. Bluffakturabolag är ett bolag som ställer ut fakturor som inte är beställda.

Politisk kommunikation i en föränderlig demokrati. En studie av kommunikationsvägar mellan medborgare och politiker i fem skånska kommuner.

Allt fler kommuner väljer att arbeta med deltagardemokratiska forum. Medborgarförslag, en ny kommunikationsväg mellan medborgare och politiker, är ett sådant Gestaltande del:Planerad kommunikation. Informationskampanjen "Vi vill veta vad du tycker!" för en fiktiv kommun (Vår kommun) som bestämt sig för att införa medborgarförslag. Kampanjen innehåller förutom en tidsplan: Annons.

Arbetssökandes uppfattning om tjänstens och organisationens attraktivitet samt benägenhet att söka en tjänst beroende på annonsplats

Hur platsAnnonser påverkar kandidaters inställning till tjänsten och organisationen är ett relativt outforskat område inom rekryteringsforskningen. Denna studie undersöker hur tjänstens och organisationens attraktivitet samt benägenheten att söka en tjänst, påverkas av Annonsplatsen. Tre grupper fick bedöma samma Annons publicerad på de digitala Annonsplatserna Platsbanken, Monster och organisationshemsida (en Annonsplats per grupp). Resultatet visade att både tjänsten och organisationen bedöms som mest attraktiv, att benägenheten att söka tjänsten är som störst med organisationens hemsida som Annonsplats samt att denna rankas som mest attraktiv jämfört med de två andra. Resultatet diskuteras utifrån tidigare forskning och förslag på vidare forskning presenteras..

Den tryckta annonsens förlängda arm : En studie i hur ett utvidgat kommunikationsutrymme skapas genom den tryckta annonsen

The foundation of our study is five strategically selected printed advertisements which all contains signs that refer to digital medias. Through a quality content analysis, we are studying how advertisers may use a room with extended communication too enlarge the space given in a printed advertisement. The potential in these rooms are proposing a social connection and a flexible interaction by providing content that is not possible to create in a printed advertisement. The form of communication is changing and there is a two-way communication created in an obvious way. The different kinds of roles in the communication process are here partially integrated with each other.

1 Nästa sida ->