Sök:

Sökresultat:

342 Uppsatser om Övningar pć webben - Sida 5 av 23

Beteende som driver e-handel

Den svenska e-handeln ökar markant och tar marknadsandelar frÄn fysiska butiker, expansionen gör det dÀrför betydelsefullt att förstÄr konsumenters beteende pÄ webben. Den globala marknaden bidrar till hÄrd konkurrens mellan aktörerna och konsumenters stora valmöjligheter gör det svÄrt för mindre aktörer att synas och behÄlla sina marknadsandelar. Denna vÀxande marknad krÀver kontinuerligt nya studier om konsumentens beteende och tidigare forskning visar pÄ betydelsen för företag att förstÄ sina konsumenters beteende och de bakomliggande faktorerna till konsumtion. Denna studie syftar till att studera kvinnors köpbeteende vid konsumtion av klÀder pÄ webben och bidra med kunskap till de forskningsluckor som finns inom konsumtionsbeteende. Vi studerar hur kvinnligt beteende ser ut genom hela konsumtionsprocessen samt de tendenser som pÄverkar köpbeslutet.

Sociala mediers betydelse för tvÄ modeföretag pÄ webben

Denna uppsats behandlar sociala mediers betydelse för tvÄ webbföretags affÀrsplattformer. Vidare skapas en djupare förstÄelse för sociala medier och hur de kan anvÀndas av företag pÄ webben.Uppsatsen har en hypotetisk-deduktiv ansats dÄ befintliga teorier inom bÄde sociala medier och affÀrsplattform finns men aldrig kopplats samman. Den teoretiska referensramen innefattar följande; Klofstens AffÀrsplattform, segmentering, val av mÄlgrupp och positionering, sociala medier samt informationflödesmodeller.Studiens forskningsfrÄgor besvaras med hjÀlp av en fallstudie med tvÄ empiriska analyser. Dessa analyser grundar sig frÀmst i empiri som fÄtts genom tvÄ kvalitativa intervjuer som gjorts med Ashtray och Zion Clothing vilka Àr tvÄ webbföretag som befinner sig i olika delar av livscykeln. Empirisk information har Àven inhÀmtats frÄn företagens bloggar, facebooksidor samt webbshoppar.Studien har resulterat i kÀnnedom om hur tvÄ företag inom modebranschen anvÀnder sig av sociala medier i sin uppbyggnad och utveckling av affÀrsplattform.

Med tangentbordet som tankeredskap

Mitt arbete behandlar skrivande hos ett antal studerande som deltar i en webbaserad svensklÀrarutbildning pÄ distans. Jag beskri-ver vÄr anvÀndning av webben och vilken roll den spelar för vÄrt gemensamma lÀrande. Jag undersöker hur undervisningen Àr upplagd, vilka utmaningar som erbjuds, hur dessa upplevs och utförs och vilka olika strategier vi vÀljer för olika typer av kunskapskonstruktion. Jag analyserar skriftliga inlÀmningsuppgifter, lÀngre texter i den vetenskapliga genren och olika typer av inlÀgg pÄ WebBoard, dÀr vÄra diskussioner och vÄrt samarbete konstituerar en grund för vÄrt lÀrande. Allt lÀrande Àr si-tuerat. Inom ramen för vÄr utbildning skapar vi en skriftlig praxisgemenskap.

Ett första intryck - en studie av startsidans roll inom varumÀrkeskommunikation

Som aktör inom kommunikationsbranschen Àr det en stor utmaning att göra sig synlig och samtidigt fÄnga kundens intresse. Idag fÄr ett företags webbsida ofta ersÀtta ett första möte med kund och det Àr dÀrför viktigt att snabbt ge ett positivt första intryck pÄ denna plattform. Syftet med denna studie Àr att analysera hur kommunikationsbyrÄer förhÄller sig till arbetet med sina varumÀrken pÄ webben och vad webbsidan generellt har för roll inom kommunikationsbranschen. Detta har gjorts genom intervjuer med representanter frÄn fem olika kommunikationsbyrÄer samt fem konsumentintervjuer, dÀr frÄgor gÀllande byrÄernas identitet, profil och image behandlades. Under konsumentintervjuerna fick respondenterna titta pÄ varje byrÄs startsida och kommentera hur de upplevde den.

Kommunikativa handlingsmönster i enskild sÄngundervisning : observationsstudie av tre sÄngpedagoger pÄ gymnasiets estetiska program

Studiens syfte a?r att underso?ka pa? vilka sa?tt sa?ngpedagogerna kommunicerar med eleven: vilka kommunikativa verktyg anva?nder sa?ngpedagogen och hur kombineras dessa i olika handlingsmo?nster. Studien begra?nsas till att analysera den del av sa?nglektionen som specifikt handlar om o?vningar. Studien analyserar inte kommunikationens effektivitet, utan fokus ligger pa? att kartla?gga kommunikationen i tidigare na?mnda del av lektionen.

Kan vi leka en saga nu?

Syftet med denna studie a?r att underso?ka la?rprocesser kring bera?ttande och gestaltning i fo?rskolan. Den genomfo?rs da? vi upplever ett behov av fo?rdjupad kunskap inom omra?det. Vi anser att de estetiska la?rprocesserna a?r viktiga och o?nskar fo?ra in mer av bera?ttande och gestaltning i den ordinarie verksamheten i fo?rskolan. Den teoretiska utga?ngspunkten fo?r studien a?r utvecklingspedagogik i kombination med Vygotskijs teorier kring fantasi och kreativitet samt den proximala utvecklingszonen.

Nordeas nÀrvaro pÄ Facebook ur ett anvÀndarperspektiv : En kvantitativ undersökning av hur anvÀndare uppfattar Nordeas medverkan pÄ Facebook

Litteraturen innehÄller tre olika omrÄden över hur företag enligt teorin bör agera i de socialamedierna. De tre omrÄden som litteraturen resulterade i var den sociala webben, kommunikationoch marknadsföring. Syftet med undersökningen har varit att utreda pÄ vilket sÀtt de teoretisktfastslagna omrÄdena relaterar till anvÀndarnas upplevelse av omrÄdena. Syftet utreds genom enfallstudie dÀr Nordea har varit undersökningens studieobjekt och sociala medier representerats avFacebook. Syftet resulterade i följande huvudfrÄgestÀllning: Hur förhÄller sig Nordeas Facebooksidasaktiva anvÀndare till Nordeas medverkan pÄ Facebook? Undersökningens empiri samladesin genom en kvantitativ metod som Àmnade svara pÄ frÄgestÀllningen.

Diskurser om den hĂ„llbara staden, traditionell, innovativ och iögonfallande : Planeringen av stadsdelen Östra Sala Backe

Den hÀr C-uppsatsens syfte Àr att undersöka Dagens Nyheter och Aftonbladets strategier kring flerkanalspublicering och jÀmföra de tvÄ medieföretagens plattformsanpassning. Undersökningen bestÄr av en kombination av kvalitativa samtalsintervjuer och kvantitativ innehÄllsanalys. Den kvalitativa undersökningen gjordes med tre medarbetare frÄn Aftonbladet och tre medarbetare frÄn Dagens Nyheter. I den kvantitativa innehÄllsanalysen undersöktes webb- och printversioner under tvÄ dagar - den 26 och den 27 november 2013. De undersökta artiklarna handlade om den dÄ aktuella kidnappningen av tvÄ svenska journalister i Syrien.Resultatet av den kvalitativa undersökningen visar att bÄde Aftonbladet och Dagens Nyheter strÀvar efter att nyheten i sig ska bestÀmma i vilken kanal den ska publiceras.

Reklamvideor för gymnasieskolor

Att producera en reklamfilm som Àr anpassad för visning i flera format kan vara problematiskt. De olika presentationsformerna som berörs Àr webben, teve samt storbildsprojektorer. Ytterligare problem uppstÄr dÄ man Àven mÄste se till att de har en lÄng livslÀngd och kan anvÀndas under flera terminer. Den hÀr uppsatsen berör de problem som kan uppstÄ dÄ reklamfilmer av det hÀr slaget skapas. I uppsatsen ingÄr reklamfilmer som skapades för tvÄ gymnasieskolor i Osby kommun..

Vinylskivor pÄ webben : en ny webbshop

This exam work has been done for an external client, Snickars Records a record shop specialized in vinyl records with a niches in dance music. The shop is located at Heleneborgsgatan 5A södermalm, Stockholm. The client was in a big need for a new webshop due to the old one was missing a lot of functionality. The project resulted in an almost complete product that?s ready to be implemented and was built after the specifications that was set together with our client.

Den rÀttvisa webben

Uppsatsens innehÄll undersöker och diskuterar frÄgestÀllningen: ?Hur kan man gÄ till vÀga för att tillÀmpa principerna frÄn Universal Design i front end-utvecklingen??. Universal Design Àr en uppsÀttning av principer man ska följa i tillverkningen av en fysisk miljö för att uppnÄ ett anvÀndarvÀnligt resultat. Med hjÀlp av dessa principer tillsammans med WAI?s riktlinjer har jag gestaltat ett front end-ramverk för att fÄ svar pÄ min frÄgestÀllning..

Att tÀnka i flera kanaler : En kvalitativ och kvantitativ undersökning av Aftonbladets och Dagens Nyheters flerkanalspublicering

Den hÀr C-uppsatsens syfte Àr att undersöka Dagens Nyheter och Aftonbladets strategier kring flerkanalspublicering och jÀmföra de tvÄ medieföretagens plattformsanpassning. Undersökningen bestÄr av en kombination av kvalitativa samtalsintervjuer och kvantitativ innehÄllsanalys. Den kvalitativa undersökningen gjordes med tre medarbetare frÄn Aftonbladet och tre medarbetare frÄn Dagens Nyheter. I den kvantitativa innehÄllsanalysen undersöktes webb- och printversioner under tvÄ dagar - den 26 och den 27 november 2013. De undersökta artiklarna handlade om den dÄ aktuella kidnappningen av tvÄ svenska journalister i Syrien.Resultatet av den kvalitativa undersökningen visar att bÄde Aftonbladet och Dagens Nyheter strÀvar efter att nyheten i sig ska bestÀmma i vilken kanal den ska publiceras.

Den rÀttvisa webben

Uppsatsens innehÄll undersöker och diskuterar frÄgestÀllningen: ?Hur kan man gÄ till vÀga för att tillÀmpa principerna frÄn Universal Design i front end-utvecklingen??. Universal Design Àr en uppsÀttning av principer man ska följa i tillverkningen av en fysisk miljö för att uppnÄ ett anvÀndarvÀnligt resultat. Med hjÀlp av dessa principer tillsammans med WAI?s riktlinjer har jag gestaltat ett front end-ramverk för att fÄ svar pÄ min frÄgestÀllning..

VarumÀrkesbyggnad ? med fokus pÄ sociala medier

Internet och den interaktiva webben Àr en naturlig del i dagens kommunikation. VarumÀrken mÄste vara dÀr konsumenterna Àr och allt mer Àr det online. Företag bör dra nytta av den interaktiva webben och dÀrigenom sociala medier vid uppbyggnaden av varumÀrket. Forskning har visat att det finns ett samband mellan sociala medier och varumÀrkesbyggnad. DÄ relationen mellan företag och konsument har studerats i olika kontexter och sammanhang har det visats att det finns möjligheter med sociala medier vid varumÀrkesbyggnad.

Radio som ger eko pÄ webben : En analys av Sveriges Radios nyhetsproduktion i flera kanaler

Studien undersöker Sveriges Radios nyhetspublicering pÄ nÀtet och jÀmför med Ekots nyhetssÀndningar i etern. Syftet Àr att undersöka eventuella skillnader i nyhetsurvalet, samt hur webbinnehÄllet pÄverkas av flerkanalspubliceringen och webbens möjligheter till stÀndig publicering och uppdatering, möjlighet att anvÀnda sig av bildobjekt och grafik samt hypertext och interaktivitet. Undersökningen ramas in av de teoretiska begreppen konvergens och divergens, samt teorier om hur kanalernas produktionsförhÄllanden pÄverkar nyhetsinnehÄllet. En kombination av kvantitativ och kvalitativ innehÄllsanalys har anvÀnts, dÀr de bÄda kanalerna undersöktes under tvÄ dagar, 23 och 24 april 2012. Det visade sig att webbens nyhetsrapportering till viss del bestod av nyheter som inte fanns med i EkosÀndningarna.

<- FöregÄende sida 5 NÀsta sida ->