Marknadsförande koncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar
FilmInteraction designMarketingEducationDigital mediaFilmInteraktionsdesignMarknadsföringFolkbildningDigitala medier
Denna rapport går igenom processen av att skapa ett säljande koncept och förklarar hur man genom att ta ett steg ut ur en organisations trygghetszon kan locka nya besökare och intressenter. I det här examensarbetet har vi skapat ett marknadsförandekoncept för Studiefrämjandets ledarutbildningar. Uppdraget var att väcka ett större intresse kring utbildningarna och verktygen vi har använt oss av är digitala medier. Tillsammans med en kortfilm har vi skapat en prototyp till ett modulverktyg som i kombination med filmen fungerar som en inspirationsplats för ledarutbildningarna. Modulen som helhet har tre uppgifter; att inspirera, att motivera och att uppmana till handling. Filmen är inspirationen som skapar ett intresse hos besökaren. Motivationen till att ta steget till att agera är modulens deltagarberättelser och genom att ha ett tydligt bokningsverktyg ska användaren enkelt kunna agera och söka utbildningen.