Sök:

Sökresultat:

38 Uppsatser om Universe - Sida 1 av 3

Från myt till Ptolemaios: Geografin under antiken

This paper deals with the development of scientific geography during Antiquity from its mythical background before the seventh century BC to Claudius Ptolemy during the second century AD. The main focus is on questions concerning the shape of the earth, its place in the Universe, size and mapping of the earth. Already before 400 BC, the idea of the earth as a globe was firmly estabished. During classical time, Aristotle used empirical and rational arguments to prove that the earth was a sphere and that it was situated motionless in the center of the Universe. In the third century BC, the first reasonably correct measurements of the circumference of the earth was carried out by Eratosthenes.

Universe-defining rules

Abstrakt I detta arbete undersöks hur konceptet lek går att applicera på digitala spel och hur man presenterar ett fiktivt universum och de regler som definierar det universumet. Syftet med denna undersökning är att öka kvaliteten på digitala spel för spelare genom att öka förståelsen för hur sådana regler introduceras. Frågeställningen som ämnas att besvaras är ?hur kan man introducera realistiska, semi-realistiska och fiktiva regler i ett spel??. Undersökningen baseras delvis på analyser kring varför vissa introduktioner av regler ofta accepteras och andra inte, dels på utvärdering av en gestaltning och dels på tidigare forskning.

Universe-defining rules

Abstrakt I detta arbete undersöks hur konceptet lek går att applicera på digitala spel och hur man presenterar ett fiktivt universum och de regler som definierar det universumet. Syftet med denna undersökning är att öka kvaliteten på digitala spel för spelare genom att öka förståelsen för hur sådana regler introduceras. Frågeställningen som ämnas att besvaras är ?hur kan man introducera realistiska, semi-realistiska och fiktiva regler i ett spel??. Undersökningen baseras delvis på analyser kring varför vissa introduktioner av regler ofta accepteras och andra inte, dels på utvärdering av en gestaltning och dels på tidigare forskning. Denna undersökning är indelad i två delar; en researchdel och en produktionsdel.

Produktplacering i en virtuell värld

Spelmarknaden är en mediekanal som enligt många en stor potential och många spännande möjligheter inom marknadsföring. De stora Internetvärldarna är en starkt växande variant av mediekanal där enorma mängder deltagare kopplar upp sig mot en och samma server där de interagerar med miljön och med varandra. Det speciella med produktplacering i just virtuella världar är att den kan utformas dynamiskt och med en kontinuerlig uppdatering beroende på marknadens reaktioner och olika demografiska skillnader, vilket är av intresse när det gäller produktplacering. Syftet med uppsatsen är att sätta sig in i de specifika omständigheter som råder i en virtuell värld och däri studera möjligheter för produktplacering. Vi har valt att genom en fallstudie studera den virtuella världen Entropia Universe.

ERSÄTTNING AV LJUD I ENTROPIA UNIVERSE : På vilket sätt är det möjligt att förbättra en spelupplevelse genom att bara ersätta ljud?

Denna studie bygger på en undersökning som redogör för om det är möjligt att förbättra en spelupplevelse genom att enbart ersätta gamla ljudeffekter med nya i en spelsekvens. Syftet med undersökningen var att se om det finns vinning för ett företag att genomföra den här typen av förändringar i spel samtidigt som studien visar hur stor påverkan ljudeffekter har på en spelupplevelse i ett MMO-spel. Studien beskriver ljudeffekter i spel och dess utveckling genom ett flertal decennier tillsammans med forskningsstudier baserade på ramverk designade för kategorisering av spelljud. Studien fokuserar även på den process som har skett när nya ljud har skapats till ett redan befintligt spel samt olika designval och problem som har uppstått i samband med detta. Olika undersökningar har även genomförts där kvalitativa och kvantitativa metoder använts för att besvara studiens problemformulering.

MMORPG & färdighetsbaserade lootsystem : Real-cash i en virtuell värld?

Massiva multispelar onlinerollspel (MMORPG) är idag en välutvecklad industri. Det finns även ett fåtal vars ekonomi och loot är baserade på riktiga pengar. Loot är de föremål en spelare kan erhålla genom att t.ex. döda monster och ett lootsystem är de interna mekanismer som hanterar hur loot distribueras i ett spel. Lotterilagen och Lotteriinspektionen reglerar vad som är ett lotteri i Sverige, om ett spel är slumpbaserat och spelaren eller spelarna kan vinna mer än de satsar, så måste arrangören få en licens utfärdad.

Katalogen som tolkningsredskap : Bibliografiska relationer i Resource Description and Access (RDA), med särskild hänsyn till operationaliseringsproblem

The new cataloging code Resource Description and Access (RDA) provides a system of instructions for recording relationships between related resources by means of a controlled vocabulary of relationship designators. The purpose of this two years master?s thesis in Archive, Library and Museum studies is to examine the construction of this system, as well as its theoretical foundation. One theoretical point of departure is the necessity of operational definitions for consistent identification of bibliographic relationships. Another such point of departure is that the theoretical model on which RDA is based (the FRBR model) is not a complete description of the biblio­graphic Universe, but merely a limited representation of a set of assumptions about that Universe.The thesis first examines Barbara B.

It´s a way of understanding the universe while leaving the universe unexplained : Sökandet efter det autofiktiva jaget i Jeanette Wintersons Oranges Are Not the Only Fruit

In this essay I examine the auto fictive self in Jeanette Wintersons Oranges Are Not the Only Fruit. I do this through a close reading of the novel using Mieke Bals narratological terms;narrator, story, fabula, time and order. These narratological terms have been merged together with central themes of the book. I look at the readers understanding of the novel, the relation between fairytale and realism, symbols, intertextuality, the mother-daughter relationship and silences and I analyze these themes in their relation to autofiction and the auto fictive self.  Gemma Lopez Seductions and Narratives has been a key reference, mainly her theories on self-creation in narratives, and the construction of the self, trough language. The narrative is the place where the self can transgress and reshape, which gives the narrative a subversive power. I analyze this presumed power, and look at how the story shapes an opportunity for the subject to see itself.

2000-talets änglasymbol : en djupanalys

The contemporary angel-symbol is deeply rooted in our cultural history, with connotations and implications leading to that inner transitional space where all creative activity takes place. This essay investigates the history of the depiction of angels, visions of angels both ancient and modern, and includes psychological aspects of symbols as such. A closer look at surrounding symbols of angels will hopefully result in a greater understanding of the role of the angel-symbol within the context of visual culture, seen in the light of our own symbolic Universe..

Kommunfullmäktigeledamöters sociala representation -en fallstudie i tre svenska kommuner av kön, ålder och etnicitet

The purpose of the thesis has been to explore the use of hedge fund styles when constructing portfolios of hedge funds (i.e. funds of hedge funds). The central question is if the use of hedge fund styles can significantly explain and improve risk adjusted returns (characterized by Sharpe ratios). The study has been done in collaboration with Optimized Portfolio Management AB who desire further knowledge and evaluation of hedge fund styles for their fund of hedge funds.To be able to create successful ex ante portfolios we have explored various prediction models for both risk and return. Our findings indicate that return prediction is problematic using simple models such as regression since the risk exposure of the indices appear to change significantly over time.

Dammet, vår minsta gemensamma nämnare : En känsla av tillhörighet

Dust, our smallest common denominator                                                                                                                                                                 Charlotta Lindvall ABSTRACT  I find it fascinating to know that we are all made of the same material as the stars and that everything is connected to each other and in a constant movement and transformation, a recycle of material. We are all made of stardust. In fact all life is sprung out of dust.In my essay I investigate the dust and ask the question if there are any traces in the dust. I look at the history of the dust and how it has affected us and our world through the decades. What does this small and airy but oh so unappreciated dust tell us? Why do we want to get rid of it? Is it possible to find a sense of belonging in the big context by investigating the dust and its origin and could I transform such a low material as dust into something magic that makes people reflect on our origin and belonging and how everything is connected? In my work I use dust as a material and in the essay I compare my work with other artists who have worked with dust as a material.Dust is everywhere because its source is from everything.

By the Secret Fashion Concil. Project No 1 - jewellery collection

The Secret Fashion Council blends spirituality with fashion, art and design. This jewellery collection shows the connections between parapsychology and quantum physics, based on the study of matter and energy, that everything in the Universe is built of vibrations. Many believe psychics have the ability to sense this. By using the skills of a psychic, the Secret Fashion Council invites the wearer to have the jewellery ?read? and evaluated in a most special way, tracing the wearer?s spiritual past, present and future.

The Lake

The purpose of ?The Lake? was to create an experience with music and visuals working with no budget.A personal purpose was that I wanted to explore new areas in design, like scenography, and combine them with my previous knowledge and skills. My method was to keep my hands busy at all times and use new materials. I also wanted to work with other creators and learn from their methods. Together with a musician I created the music and the concept for the project.

BIM vid installationsprojektering

Planet rendering plays an important role in Universe visualization and geographic visualization. The recent tools and methods allow better data acquisition, usually with very high resolution. However in computer graphics, there is always the limitation on the resolution of geometry and texture due to numerical imprecision. Not many applications can handle high resolution data effectively.This thesis introduces, Implicit Surface Scene, a level of detail scene management inspired by dynamic coordinate system and SCALEGRAPH? which change over time depending on the current camera position relative to the planet surface.

Kreativ produktexponering inom e-handeln

This study investigates whether creative online product exposure within the clothing industry has a positive effect on the behaviour and attitude of today's consumers. Product exposure is the most important stimulus in the online marketing Universe, yet few studies exist on this topic. Thus, this study pioneers in this specific research field. Through empirical analysis this study reveals that product exposure has a significant and direct effect on the perceived corporate ability and consumer involvement. Moreover creative product exposure indirectly increases the perceived product quality, intention to buy and the overall attitude towards the brand.

1 Nästa sida ->