Sök:

Sökresultat:

329 Uppsatser om Segment - Sida 1 av 22

Mer än bara nötter - Revitalisering av OLW:s nötmixer

SammanfattningOLW har under en längre period velat utveckla sitt innovativa arbete inom kategorin snacksnöt-ter. De påbörjade ett arbete för att kunna matcha nya produkter bättre mot konsumtions- och köpbeteende. Denna studie hade som syfte att komma fram till två nya koncept inom kategorin snacksnötter och produktionslinjen nötmixer baserat på insikter inom konsumtions- och köpbete-ende. Målet var att få kategorin snacksnötter att växa. Studien genomfördes genom analys av marknadsundersökningar, samt genom direktobservationer.

Mamma jag vill? En kandidatuppsats om hur företag kan nå det sekundära segmentet barn, för att påverka föräldrarnas val av resor

Syftet med denna uppsats är att understryka barnens betydelse i familjens beslutsfattande, samt att erbjuda riktlinjer för hur företag kan nå detta sekundära Segment. För att belysa detta resonemang har vi valt att studera resebranschen, en bransch där barn inte kan verka själva. Vår hypotes är att barn, i vissa familjer, deltar i den köpprocess som föregår valet av resemål. Vi har i huvudsak använt oss av litteraturstudier men även utfört en empirisk undersökning som grundar sig i intervjuer med barn, 3-10 år gamla. Vi anser att barn påverkar sina föräldrars konsumtion och de bör således vara en viktig måltavla för marknadsföring även för produkter, som inte är direkt ämnade för dem.

Att attrahera en singel - en studie av ett åtråvärt segment

Att attrahera en singel är en studie där bakomliggande faktorer till singlars beteende undersökts. Syftet är att dra slutsatser om beteendemässiga aspekter som livsmedelsföretag bör beakta vid utformandet av meddelanden för att kommunicera med Segmentet. Fokus ligger på Segmentets personlighet och livsstil, samt hur det påverkar konsumtionen av livsmedel..

ALTERNATIVT POLYMERMATERIAL FÖR RÖRHÅLLARE

Det här arbetet har utförts hos Atlas Copco AB i Örebro. Arbetet innebar att komma med nya idéer till hur så kallade Segment kan utformas. Segment är en kropp av gummi som har urtag där borrstänger kan lagras. Resultatet av arbetet blev att ett alternativt material i armerad PTFE kunde presenteras. Projektet startade med att upprätta en kravspecifikation för ett alternativt material för att därefter göra ett materialval utifrån kravspecifikationen.

Utgör nischbankerna ett hot mot storbankerna?

Avregleringen av finansmarknaden 1992 möjligtgjorde för andra finansiella aktörer än bankerna att etablerar sig på den svenska marknaden. Stora banker gick samman med andra finansiella institut och bildade konglomerat, som inte sällan sträcker sig över landets gränser. Små banker inriktade mot specifika verksamheter ökade också sina kundunderlag och har börjat ta marknadsandelar i sina Segment från storbankerna. Studien går ut på att se om det finns någon tendens till att nischbankerna skulle vara på väg att konkurrera ut storbankerna. I uppsatsen studerar jag utvecklingens bakomliggande drivkrafter.

Grundtonsstrategier vid tonlösa segment

Prosodimodeller som bl.a. kan användas i talsynteser grundar sig ofta på analyser av tal som består av enbart tonande Segment. Framför tonlös konsonant saknar vokalSegments grundtonskurvor möjlig fortsättning och blir dessutom kortare. Detta brukar då justeras med hjälp av trunkering av grundtonskurvan. Tidigare studier har i korthet visat att skillnader, förutom trunkering, i vokalers grundtonskurva kan uppstå beroende på om efterföljande Segment är tonande eller tonlöst.

Kunddriven supportverksamhet

Social media constitutes an increasing part of organizations and businesses today, regardlessif its Segment is B2B (Business to business) or B2C (Business to consumer). The use ofsocial media has been self-evident for many companies, especially throughout the B2C area.The study examined attitudes towards Web 2.0 and social media in the B2B-Segment, andwhat advantages and disadvantages that might exist with the use of the implementation. Inorder to answer the research question a qualitative case study on the company IFS (Industrialand Financial Systems) was made..

Finns det ett bortglömt segment på villamarknaden ?

Uppsatsen handlar om småhushållens bostadssituation, deras behov och önskemål om att få bosätta sig i ett litet hus i stället för i en lägenhet. Uppsatsen tar även upp varför inte byggföretagen och de kommunala bostadsbolagen tillgodoser småhushållens behov och önskemål. Vårt huvudsyfte med denna uppsats har varit att besvara frågorna:* Finns det ett bortglömt Segment på villamarknaden * Hur är villamarknaden uppbyggd för att tillgodose behov och önskemål hos hushåll bestående av en till två personer..

Kundrelationer inom banksektorn : Hur svenska storbanker verkar för att säkerställa kontinuitet och lönsamhet inom studentsegmentet

The purpose of this study is to investigate how the major swedish banks look upon and promote student profitability as well as long-term relationships within the student Segment from a CRM point of view. The study incorporates a qualitative course of action with an abductive research approach which has been carried out by conducting personal and telephone interviews with representatives from three out of the four major swedish banks Nordea, Swedbank and Handelsbanken. Our research finds that the banks appear to regard their relationships with students as long-term investments, but that they simultaneously seem to lack distinctive, clear and procreative strategies for securing these relationships. Furthermore, the development of profitability within the student Segment is considered an informal process that does not necessarily need to be computed through the use of quantitative estimates. Also, educational variables does not influence the banks as they Segment their customer base and the student-centred offerings within the banking industry is to be deemed as being standardized rather than differentiated..

Fattigdomens slöja: En studie i hur fattigdom påverkar konsumtion

The aim of this study is to map the consumption patterns of the poor. We also examine if loyalty can be created in this Segment, and try to discover different types of poverty. This study is of great importance since the poor Segment has been slightly overlooked in marketing research. Therefore we have also turned to other academic disciplines such as sociology, ethnography and consumer culture in order to analyze our empirical input. The study is abductive and we have in a qualitative and ethnographical manner conducted interviews in order to obtain information and reveal categories.

Vad motiverar resenärer? : -En prövning av Travel Career Pattern

Vad motiveras resenärer av? Att få nya upplevelser och fly vardagen är två motivationskategorier som gör att individer konsumerar en resa. Uppsatsen behandlar resemotivation genom att pröva teorinTravel Career Pattern på ett nytt Segment, svenskar, och till stor del unga i åldern 0-25, och studerande på högskola eller universitet. Vi inventerar Travel Career Patterns resemotivationsfaktorer och studerar hur de motiverar resenärer. Undersökningen är utförd genom en enkät, och en analys sker av materialet för att få en bild av vad som motiverar resenärerna.

Finanskrisens baksida : Fyra fallstudier om personaladministration under finanskrisen 2008

The purpose of this paper is to examine and analyze past development of mutual funds in large and small mutual fund companies and see if there are any differences between these two Segments. Limitations on the number of funds have been made by choosing Nordic mutual fund companies that invest in emerging markets over an 11-year period. The study is made on 66 mutual funds managed by 13 mutual fund companies in which the Segment of small fund companies includes seven fund companies with assets under management less than 100 billion SEK and the Segment of large mutual fund companies includes six fund companies with assets under management more than 400 billion SEK. In the comparison of the Segments the Sharpe ratio has been used to calculate the risk-adjusted return. The study shows small differences of the risk-adjusted return between the Segments.

Automatisk beståndsavgränsning i satellitbilder : en jämförelse av gränser från två segmenteringsmetoder och Grön Plan

Insamling av skogliga data är en viktig komponent i alla skogsorganisationers eller företags planeringsprocess. Traditionellt har man använt sig av flygtolkning och uppföljning i fält för att ta fram skogliga data. Men metoden är relativt dyr och därför har jag valt att titta på alternativa metoder där man använder satellitbilder eller variabler som skattats utifrån satellitbilder för att automatiskt avgränsa bestånd med hjälp av Segmenteringsteknik. För undersökningen har jag använt skogsvårdsstyrelsens skogsinnehav i Bäcksjön. Fastigheten ligger ca.

Nordiska Fondbolags riskjusterade avkastning : En jämförelsestudie av fondbolag verkande inom tillväxtmarknader

The purpose of this paper is to examine and analyze past development of mutual funds in large and small mutual fund companies and see if there are any differences between these two Segments. Limitations on the number of funds have been made by choosing Nordic mutual fund companies that invest in emerging markets over an 11-year period. The study is made on 66 mutual funds managed by 13 mutual fund companies in which the Segment of small fund companies includes seven fund companies with assets under management less than 100 billion SEK and the Segment of large mutual fund companies includes six fund companies with assets under management more than 400 billion SEK. In the comparison of the Segments the Sharpe ratio has been used to calculate the risk-adjusted return. The study shows small differences of the risk-adjusted return between the Segments.

Skattning av antal träd baserat på data från flygburen laserskanning

För att skatta skogsegenskaper utifrån data baserade på flygburen laserskanning används framförallt två olika metoder. Den första (areametoden) bygger uteslutande på höjden där laserpulserna reflekterats och en uppskattning av vilka pulser som reflekterats på marken och vilka som reflekterats i vegetationen. Den andra metoden (Segmentmetoden) använder en Segmentering av punkterna där laserpulserna reflekterats till enskilda träd. Detta är dock svårt att praktiskt genomföra, därför innehåller varje Segment mellan 0 och cirka 10 träd. För att kunna utveckla och utvärdera resultaten insamlas även exakt information från ett antal provytor genom fältstudier. I denna rapport föreslås en icke-parametrisk modell för att skatta antalet träd i ett Segment med Segmentens area och art som förklarande variabler.

1 Nästa sida ->