Sök:

Sökresultat:

157 Uppsatser om Mega-retailers - Sida 1 av 11

Den lokala påverkan av ett mega event : London 2012 med vision London 2040

The topic of this essay is the expected effects that can come during and after a mega event and how the local impact may affect the local community and the citizen. This essay concerns a forthcoming mega event, the Olympic Games that will be held in London 2012. The area that the Olympics will be held in is Stratford that is located about twenty minutes from the central of London by the underground. The Olympic Games is one of the largest mega events with its millions of visitors. The purpose of this essay is to study what is expected after the mega event has taken place in London.

Jämförelse mellan populära molnlagringstjänster : Ur ett hastighetsperspektiv

Molnlagringstjänster används alltmer och är en växande marknad. Uppsatsen har fokuserat på att undersöka olika molnlagringstjänster ur ett hastighetsperspektiv. När små filer utbyts mellan klient och server har hastigheten på överföringen en mindre betydelse. Vid större överföringar får hastighetsaspekten en alltmer viktig roll.Regelbundna hastighetsmätningar har utförts mot de mest populära molnlagringstjänsterna. Testerna har utförts från Sverige och USA.

Mobil handel, tillit & sociala medier : En kvalitativ undersökning i hur sociala medier påverkar tillitsskapandet i samband med mobil handel

Our consumption habits are today under development and alteration. The market for mobile commerce is increasing, as well as the use of social networks with mobile devices. This relatively new approach to online shopping requires that retailers adjust to new strategies related to trust issues. The purpose of this study is to examine how social networks affect the establishment of trust between retailers and customers in mobile commerce. We investigate what kind of strategies retailers apply in order for consumers to gain trust in the mobile environment.

Power Shift and Retailer Value in the Swedish FMCG Industry

Background: The recent years in the Swedish Fast Moving Consumer Goods industry have been characterized by a palpable shift in power balance, favouring the retailers. Since the shift in power balance has strengthened the negotiation position of the retailers, the suppliers now have to, to a greater extent than before, accommodate to the retailers? goals, whether they be financial or strategic. Purpose: The aim of this study was to investigate how this recent power shift has affected the relationships of suppliers and retailers. This development has resulted in the rather new and unexplored area of retailer value, which this study further aimed to explore.

?Fred är inte breaking news? : En kvalitativ fältstudie av fredsjournalistik i norra Uganda

AbstractDenna uppsats handlar om hur community radiostationerna Mega FM och Radio Wa i norra Uganda arbetar med fredsjournalistik. Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för relationen mellan community radio och fredsjournalistik. Det är inte bara relevant för journalistikvetenskapen, utan även för alla som är intresserade av utveckling och freds- och säkerhetsfrågor i konfliktområden.  Hur ser det fredsjournalistiska arbetet ut i praktiken på community radiostationerna Mega FM och Radio Wa? Vilka förutsättningar är nödvändiga, enligt Mega FM och Radio Wa, för att skapa ett generellt freds- och försoningsrelaterat radioprogram? Vilka svårigheter finns för att lyckas genomföra ett fredsjournalistiskt arbete, enligt Mega FM och Radio Wa? Frågeställningarna har besvarats genom kvalitativa informantintervjuer med radiojournalister i Gulu och Lira, och observationer. Det teoretiska ramverket inkluderar fredsforskning, utvecklingskommunikation, deltagande kommunikation, teorier om community radio och fredsjournalistik.

Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige

Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. Sålunda skapas gynnsamma utvecklingsmöjligheter av nya produktlösningar för att svara upp till nya krav på teknik och produktutveckling för att öka försäljningen av trävaror till de viktiga GDS (Gör-Det-Själv)- och byggmaterialmarknaderna i både Sverige och Europa. Byggvaruhuskedjorna anser att träindustrin har ett alldeles för stort produktions- och volymfokus och inriktar sig för mycket på export av trävaror. Byggvaruhuskedjor efterfrågar alltmer en leverantör från träindustrin med en hög anpassningsförmåga som kan medverka i kedjans utvecklingsarbete och som samtidigt har stor lyhördhet gentemot marknadens behov och har möjlighet att göra anpassningar till lokala GDS- och byggmaterialmarknader.

Har mega-event utvecklats? : En innehållsanalys om hur hållbarhetsrapportering har utvecklats över tid i mega-event

Begreppet hållbarhet definieras som ?en utveckling som tillfredställer dagens behov utan att äventyra kommande generations möjligheter att tillfredställa sina behov?. Inom företagsvärlden blir det allt mer vanligt att hållbarhetsrapportera vilket även organisationer tagit efter. Mycket forskning har bedrivits inom hållbarhetsormrådet, dock har författarna sett att det saknas forskning kring hur mega-event ställer sig till begreppet. Detta resonemang har lett författarna till följande problemformulering: Hur har utvecklingen av hållbarhetsrapportering sett ut över tid i mega-event? Studiens teoretiska ramverk inleds med en historisk utveckling av CSR från 1950-talet fram tills idag samt hur det används i mega-event.

Lagring av säkerhetskopior på molnbaserade plattformar

Det finns flera olika sätt att säkerhetskopior, några vanliga sätt är lokal säkerhetskopiering, fjärrbaserad säkerhetskopiering och säkerhetskopiering som lagras på en molnplattform. Då det finns många leverantörer som erbjuder molnbaserade lösningar som gör det möjligt för en användare att lagra filer på respektive plattform kommer enbart molntjänsterna, ?Mega? och ?Dropbox for Business? att användas. För att besvara delfråga 1 utförs en litteraturstudie med tillhörande analys, för att besvara delfråga 2 och 3 kommer flertalet kvasiexperiment att utföras i en labbmiljö. Dropbox har en speciell avdelning som sysslar enbart med säkerhetsrelaterade frågor som förespråkar att AES med 256 bitars kryptering bör användas.

Musik på Internet: en undersökning av bundling

The market of electronic commerce is under constant growth and change. New technology makes it possible for the consumer to obtain digital products in a quick and easy manner. Record companies adjust more and more to this ever changing environment. The purpose of this thesis was to evaluate how Swedish retailers of MP3 work with bundling strategies. A case study was conducted on two Swedish retailers, CDON and Homedownloads.

To practice corporate responsibility : a study of how Swedish food retailers practice strategic corporate responsibility for image differentiation

Due to the increase of the emission of greenhouse gas and climate changes more and more customers demand environmentally sustainable products. The increased demand of sustainable products from cradle to grave is something that has affected the food sector. Many retailers within the food sector feel that they are less or more forced to be environmentally friendly. Nowadays many retailers have chosen to show customers and stakeholders that they want to ?do good? by publishing annual sustainability reports. The Swedish food market has been one of many markets investing in being environmentally friendly.

Strategi, Läge & Varumärke

Goal: To describe which evaluation method is used by Swedish retailers to assess a potential retail location and to describe to what extent the retail brand effects this strategic decision. Design: Analysis of ten interviews with companies within five retail sectors in Sweden. Main study: Indication of what methods are used to evaluate a location and how a company's retail brand affects the decision. Results: Retailers use a mix of theoretical methods to evaluate the location attributes and possible profit. Most common among mixtures was an application of the analog method, residual method or the checklist method in combination with a financial assessment.

Volvo Cars servicestrategi för eftermarknaden

Demands on businesses are constantly increasing and the competition in the market-place is becoming ever tougher. To gain the long-term confidence of customers, not only the best businesses, but also the best supply chains are required.Volvo Cars is experiencing a changing competitive situation and their retailers are having trouble stocking the right spare parts. Shorter product life cycles and the growth of Volvo?s product program result in an increase in the number of spare parts to be stocked. In order to adapt to market trends and meet customer demands, Volvo has developed the LDC model, establishing a number of regional warehouses in strategic locations in Sweden, de-signed to supply spare parts to the regions? retailers through so-called Vendor-Managed In-ventory (VMI).The purpose of the study is to examine Volvo personbilar Sverige?s (VPS) motivation for a modified customer-service strategy through LDC.

Mode på nätet : En studie om hur nätbutiker marknadsför sig genom bloggar och andra sociala medier

This thesis examines how online fashion retailers utilize blogs and other social media in their marketing process. The study is focused on internet retailer Nelly and how they make use of fashion blogger Kenza in their marketing. Drawing on Kawamura?s fashion-ology theory, the study emphasizes the new role of the fashion bloggers in the fashion system, and illustrates their consumption power vis-a-vis the retailers, the consumers, each other and the whole industry as such.    .

Nelson Garden AB : analys och förslag baserat på Service Management Systemet

Title: Nelson Garden AB ? Analysis and recommendations based upon the Service Management System Course: Business Leadership within horticulture and agriculture. Author: Annika Kirilov Tutor: Carl-Johan Asplund Examiner: Anders Kristoffersson, lecturer within business economics, LTJ- faculty, SLU Alnarp Keywords: Bröderna Nelson, Nelson Garden, Service Management System, marketing, customer service, retailer Aim: Explore how Nelson Garden AB manages to reach out to customers through positioning of their own labels, when they as a manufacturer are partly dependent on the competence and sales skill of retailers. Methodology: E-mails were sent out to 6 different companies with a proposition for participation. Of those companies that gave a positive answer the most suited company for the diploma work was selected. Thereafter, a contact was established through telephone with the CEO of the chosen company and relevant questions to him were formulated. The second time of contact the first interview was held and half of the questions were answered.

Fallstudie på Andritz - Styrkortets utformning och användning : -

The purpose of this essay is to analyze and understand how producerbrands are able to communicate their brand through today's marketing channels, also how development and changes that occur in the society can affect the producers communication abilities. We have seen a tendency that many retailers have created their own brands that are competing with the producers, this leads to the fact that producers in some cases are having trouble communicating their brand to the end-consumer. The fact that the producers marketing through retailers now is more limited than before, the producers now have to capture the consumers wants and needs through other channels.This essay is based on a qualitative method involving seven interviews. The persons that we've chosen to interview are carefully selected based on their specific knowledge about the subject in question..

1 Nästa sida ->