Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Kanalkonflikt - Sida 1 av 1

Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel?

Jag har studerat det fenomen som i teorin kallas för Kanalkonflikter. Jag har genomfört en kvalitativ undersökning. Undersökningen har utformats genom intervjuer på 4 oberoende företag av skiftande storlek. Teoriavsnittet innehåller teorier om marknadsföringsstrategier, e-commercestrategier samt Kanalkonflikter. Analysen har skett genom att jag har jämfört teori med empiri.

Hur uppstår kanalkonflikter i samband med fysisk och elektronisk handel?

Jag har studerat det fenomen som i teorin kallas för Kanalkonflikter. Jag har genomfört en kvalitativ undersökning. Undersökningen har utformats genom intervjuer på 4 oberoende företag av skiftande storlek. Teoriavsnittet innehåller teorier om marknadsföringsstrategier, e-commercestrategier samt Kanalkonflikter. Analysen har skett genom att jag har jämfört teori med empiri.

E-handel - kan producenter återta initiativet på konsumentmarknaden? Eller vågar de inte?

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.Genom en kvalitativ fallstudie med två producenter inom konsument- och detaljisthandeln och ett antal återförsäljare inom olika brancher har jag försökt undersöka om och hur produceter kan införa en direkfförsäljningskanal mot slutkonsumneter. Dessutom undersöker jag de Kanalkonflikter inom distributionskedjan eller värdekedjan som kan uppstå och hur producenten genom olika bestlut kan undvika konflikter eller mildra dem..

Provisionsbaserad lön och prisskillnader mellan kanaler ? en källa till kanalkonflikter? : En fallstudie bland företag i Sundsvall

Today?s companies offer their products and services through multiple distribution channels in an increasing extent, in order to reach bigger markets and more customers. Multiple channels result in an increased risk for channel conflict.This essay is an exploratory and descriptive study with the purpose to explore some companies? channel conflicts on the basis of sales commission and price differences. A case study has been made at two different companies and the empirical material has been collected with qualitative interviews.We found more channel conflicts in the company that uses sales commissions than in the company that doesn?t.