Sök:

Sökresultat:

821 Uppsatser om Institution - Sida 1 av 55

Uppfostran till medborgare i en total institution. En etnografisk studie om regelsystem på en institution för vård av unga

Uppsatsen handlar om regelsystem i en Institution för vård av unga. Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för och få kunskap om behandling samt skolverksamhet på en Institution för ungdomar med fokus på regelsystem, regelöverträdelser och personalens bemötande av dessa. Uppsatsen är etnografisk och resultatet bygger på en två veckor lång observationsperiod på en Institution för vård av unga. Teorin bygger på Goffmans bok Totala Institutioner- fyra essäer om anstaltslivets sociala villkor. Goffman menar att en total Institution kännetecknas av inneslutande tendenser, dessa har jag försökt att applicera på resultatet.

Samhällets intresse i sinnesslövården : en studie av Statens uppfostringsanstalt för sinnesslöa flickor 1924-1968

The State Institution for Education of Feebleminded Girls was one of the two swedish educational Institutions established under state management in the 1920s and came to be the starting point for further government operations for the mentally deficient. The purpose of this paper was to investigate the activities of the State Institution for Education of Feebleminded Girls, out of what needs the Institution filled in Sweden?s care for the mentally deficient. The Institution has tried to be understood from the view of eugenics and the perspective of children that was current during the 1900s first half.To fulfill the purpose of the study, the archives for the State Institution for Education of Feebleminded Girls was studied and analyzed with basis of previous research on Sweden?s care for the mentally deficient and the impact from eugenics and Sweden?s child perspective.The study shows that the State Institution for Education of Feebleminded Girls mostly existed to educate students and adapt them to the community, which the Institution did by education, disciplinary interventions and sterilizations.

Tegel tegel på väggen där : ett kulturhus i förändring

The culture center studied has gone from being organized by enthusiasts and ideals, to being Institutionalized with a educational association responsible for the management. The questions discussed are ? how this change affects the active people in the house and what consequences these changes make for the Institution of the house and for the regular management..

Aktiviteter ger mening i vardagen - En kvalitativ studie om aktiviteters betydelse för ungdomar som vistas på institution : Activities give meaning in everyday life - A qualitative research of the significance of activities for adolescents residing in ins

Aktiviteter är betydelsefulla för ungdomar som vistas på Institution. Forskning visar att ungdomar som har en meningsfull tillvaro med aktiviteter och en variation av sysselsättning under sin Institutionsvistelse har större möjlighet att lyckas förändra ett problembeteende. En Institutionsmiljö bör tillgodose ungdomarnas behov av en hemlik miljö och kontakt med pro-sociala ungdomar i övriga samhället. Syftet med denna studie är att belysa aktivteters betydelse för ungdomar som är placerade på Institution, relationen mellan schemalagda och icke schemalagda aktiviteter samt vilken roll personalen har i utövandet av aktiviteter för ungdomar som vistas på Institution. Studiens metodansats bygger på kvalitativa intervjuer med professionella som tjänstgör på ett HVB-hem (Vård och boende) för ungdomar.

Individanpassning vid val av HVB-hem. "Hemma är inte alltid där du bor, utan där du är förstådd".

The purpose of this essay has been to study if the social services adjust the choice of Institution to every juvenile's need of care. If the choice of Institution isn't adjusted to the juveniles the Institutional placement can become a way to store them rather then treat them.To accomplish the purpose of the essay we have interviewed ten social workers with different worktitles and positions. We have delimited the study to three swedish communities with varying sizes. We have analyzed the material with Bourdieus theory of "field" and "doxa" and Antonovskys theory "a sense of coherence" (SOC).We came to the conclusion that the social service adjusted the choice of Institution to the juveniles needs as much as possible. Although there are a couple of factors that some times makes the best choices impossible.

Ungdomar på SiS-institution : -Personalens uppfattning om och upplevelser av aggressivt beteende

Syftet med denna studie var att få en inblick och förståelse för personalens uppfattningar om och upplevelser av ungdomars aggressiva beteenden som befinner sig på en SiS-Institution. Dessutom har personalens bemötande gentemot dessa ungdomar belysts från svaren och resultaten av frågeställningarna. En kvalitativ forskningsmetod med utgångspunkt från hermeneutiken användes för att utföra studien tillsammans med semistrukturerade intervjuer med ett antal respondenter från en SiS-Institution. von Wrights (2000) relationella och punktuella perspektiv användes som teoretisk utgångspunkt till studien. Resultatet redovisar att respondenterna uppfattade, upplevde och erfarar att ungdomarna som placeras vid Institutionen minst någon gång under vistelsen uppvisar ett aggressivt beteende.

"... att göra världen begriplig..." : Betydelsen av KASAM för barn inom institution och öppenvård

Vårt syfte med uppsatsen var att ta reda på om KASAM-begreppet, trots att det har några år på nacken, fortfarande ses som betydelsefullt. Vi utgick från personalens perspektiv gällande KASAM's betydelse för barn 0-12 år, placerade på Institution eller med någon form av insats från öppenvården. Genom kvalitativa intervjuer tog vi del av personalens erfarenheter av KASAM's betydelse för barnen, hur de arbetar och om de metoder de använder sig av , ger möjlighet att skapa en känsla av sammanhang för barnen. Vid tolkningen av vårt intervjumaterial utgick vi från tre teman baserade på våra frågeställningar. Det som framkom av materialet var att KASAM har stor betydelse för barnens välbefinnande.

Ungdomskulturer på institution : kan personalen påverka?

The purpose of the study was, with initial position from two particular youth homes, to survey the staff?s experiences regarding different youth cultures that might occur at the Institutions and how they react to them. The question formulations were as follows: What kind of youth cultures might occur at the Institution and how are they being expressed, according to some of the staff members? How do the same staff members, individually, see their role and prospect to influence the type of youth culture that is developing on the Institution? Earlier research in the field were used as theoretical starting positions as well as the concepts of ?looking-glass self?, ?the generalized other? and ?the overtaking of roles? in the symbolic-interactionism. Qualitative research interviews were carried through with three of the employees at the two youth homes and the results of the study evinced that both positive and negative youth cul-tures develops at both of the Institutions, concluding the fact that youths affect each other both ways.

Att marknadsföra kultur ? utvecklingen av en ny visuell identitet för Malmö konsthall

In recent years the arts Institutions? role in society have changed. With increased demands on attracting greater number of visitors they use concepts from corporate marketing to communicate with greater success. Theories from museum studies show that the importance of rendering authenticity now has become the new imperative in order to retain the status of a reputable Institution. This thesis aims to discuss the development of a new visual identity for the public and non-profit Institution Malmö konsthall.

Ungdomars erfarenhet av miljöterapi : ett könsperspektiv

Syftet med studien var att utifrån ett könsperspektiv undersöka ungdomars erfarenhet och upplevelse av miljöterapeutisk behandling på Institution. Fokus låg på ungdomarnas tankar kring syftet och nyttan med miljöterapin, aktiviteterna i den, relationerna med personalen och de andra ungdomarna på Institutionen. Skillnader och likheter inom och mellan könen studerades sedan. Undersökningen byggde på semistrukturerade intervjuer med fyra ungdomar som är eller har varit placerade på Institution. Resultaten analyserades i relation till tidigare forskning om ungdomar på Institution och Judith Butlers teoretiska perspektiv om kön, performativitet och könslikheter.

Behandlingsklimat & behandlingssammanbrott på en LVU-institution : Behandlingsklimat & behandlingssammanbrott på en LVU-institution

Denna studie belyser sex stycken behandlingsassistenter, verksamma på en LVU-Institutions uppfattningar om vad ett behandlingsklimat utgörs av, vad ett behandlingssammanbrott är samt om ett behandlingsklimat kan minska behandlingssammanbrotten. Behandlingssammanbrott är av stort intresse då det lagts fram att ett sammanbrott kan leda till sämre prognos för ett behandlingsresultat.Studien har ett interaktionistiskt synsätt som teoretisk utgångspunkt. Empirin har samlats in med intervjuer av sex stycken behandlingsassistenter.Syftet med studien är att få fördjupad kunskap om några behandlares kunskap och erfarenhet av behandlingsklimatet vid Institutionsvård av unga. Studien belyser även behandlingsklimat i relation till behandlingssammanbrott.Resultatet vad gäller behandlingsklimatet visar att de intervjuade ser resurser som en stark faktor för behandlingsklimatet, samt att säkerhet och trygghet är grundläggande. Resultatet har även visat att det kan finnas två sidor av ett behandlingssammanbrott..

Det svenska områdesskyddet : Ett samspel mellan diskurs och institutioner

Sweden has had laws protecting nature for about a hundred years. In this paper the views of nature and the values that serve as a rationale for protective measures are analyzed as results of a social process characterized by the dialectic relationship between Institutions and discourse. Critical discourse analysis (CDA) is used to study this relationship and the discursive practices used by Institutions, which reproduce or reshape views of nature that define the relationship between society and nature. Institutional design contributes to shaping discourse in the field of nature protection, while being originally shaped by discourse. In Sweden, the national park is an Institution that reproduces a view of nature as the wild and untamed opposite of society, and the natural reserves reproduce a view of nature as holder of a multi-faceted set of values intertwined with society.

En meningsfull möjlighet att säga sin mening? : Petitioner och JO-anmälningar som politiskt deltagande i Tyskland och Sverige

This thesis compares political participation by the public through the Swedish Parliamentary Ombudsman (PO) and the German Petitions Committee of the Bundestag (PC). Through studies of literature and statistics I examine how citizens can participate through the Institutions, how frequently they do and the likelihood of sparking a debate while participating.Using media theories as well as theories of participatory and representative democracy I study how citizens can use these Institutions for purposes of control and proposition.Both Institutions deal with complaints but the PC also deals with propositions for legislation, making the Institution more versatile. The PO deals with more cases than the PC and has more far-reaching competences and areas of inspection, although neither Institution has binding decisions. Thus the direct advantage for citizens using the Institutions is the chance of reaching out to media and the public through freedom of information laws and the German online petition forum.The PC to a larger extent fits the representative model while the PO in some respects is more a legal than a political Institution, being managed by lawyers instead of MPs. Neither Institution meets the ideals of participatory politics although the German official petition is closer to it..

It takes a new way to think to solve the problems we created by the old way to think ? Social welfare secretaries thoughts about family-placement on institution

The purpose with this essay is to take part of the process when a family is placed on the family-Institution, Trollbacken. We want to know what makes the social welfare secretaries place a family in Institutional care. Has Trollbacken lived up to the social welfare secretary expectations and are the social welfare secretaries following Trollbackens recommendation regarding the follow up treatment. We also want to know to what value the social welfare secretary assigns Trollbackens investigation and are they able to see changes in the family due to the placing on Trollbacken. The method is qualitative and is based on interviews from six social welfare secretaries that work around and in West Sweden.

Ett utökat chefskaps effekter på ledarnas arbetssituation : En studie av funktionsledarnas nya roll på länsstyrelsen i Kronobergslän

Undersökningen rör funktionsledarnas nya roll på Länsstyrelsen i Kronobergslän. Den nya rollen är ett utökat chefskap som är en del av en omorganisering. Syftet med studien är att ta reda på hur det utökade chefskapet hos funktionsledarna påverkar deras, roll och arbetsgemenskap samt vilka effekter ett ledarskap längre ner i organisationen medför. Teorier kring roll, ledarskap, organisation och Institution har används. Metoden som använts är främst intervjuer.

1 Nästa sida ->