Sök:

Sökresultat:

25 Uppsatser om Canvas - Sida 1 av 2

Utvärdering av utvecklingsmiljön HTML5 vid utveckling av 2d-spel med fysikmotor

Det här examensarbetet utvärderar spelutveckling i HTML5. Detta innebär utveckling i JavaScript, CSS samt HTML med utnyttjande av den nya teknologin som medföljer HTML5 märkeringen. I detta fall är teknologin Canvas-element som ritar ut 2-D grafik.Två implementationer av ett motorcykelspel har utvecklats med fysikmotorerna Box2D respektive Chipmunk.Målet med arbetet var att utvärdera bästa val av fysikmotor vid utveckling av ett spel i 2-D med krävande fysik i HTML5 till mobil..

Plafondmålningar - Arkitektförbundet Måleri på duk, Skadefenomen och åtgärdsproblematik

The concept of large paintings includes panoramas, cycloramas and other paintings thatin size exceeds the normal magnitude of wall hung paintings. When these large paintingsare mounted in the ceiling, they are referred to as plafonds. When they are performedon Canvas, certain kinds of structural distortions and stress occurs. In addition, becauseof their size and mounting high up in the ceiling, plafond paintings are often difficult tohandle, which leads to less or no maintenance. A plafond may therefore be left withoutattendance for many decades.This thesis has its focus on what happens with plafond paintings on Canvas when they areexposed to gravitational forces, and the problems involved in restoring large paintingsmounted in the ceiling.

E-business inom fastighetsbranschen : En undersökning av fastighetsbyrån Fantastic Franks differentiering genom E-business

Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå?Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång.Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. Denna metod användes för att undersökningens syfte att se hur Fantastic Frank differentierar sig genom E-business skulle kunna undersökas.Nyckelresurser, nyckelpartnerskap och nyckelaktiviteter är de viktigaste blocken inom Canvas analysmodell för Fantastic Frank, för att de ska kunna erbjuda en värdeproposition och differentiera sig. Andra fastighetsbyråer börjar erbjuda liknande tjänster med bostadsstyling och Fantastic Frank bör vidareutveckla sin tjänst. För att skapa värde bör Fantastic Frank utveckla relationer med kunder som köpt eller sålt bostad genom gemensamma intressen inom inredning/design.

Jämförelse mellan 3d och 2d utritningar för grafer : WebGL 3D jämförelse med HTML5 canvas 2D utritningar för att konstatera vilken metod som är snabbast

En jämförelse mellan HTML5-Canvas 2D-grafiska utritningar och WebGL med assistans av Three.js utritningar. Detta görs med hjälp av en illustration av en golfsving. Tidtagning sker med benchmarking via JavaScript. Testerna är utförda på Firefox, Google Chrome och Internet Explorer. Experimentets hypotes är att 2D utritningar är snabbare än 3D utritningar.

Visualising Competitive Strategy - A Case Study of Five Companies in the Polymer Industry

Syfte: Syftet med uppsatsen har två delar: Att göra en konkurrensanalys av fem företag i polymerindustrin, en mogen industri, genom att identifiera viktiga strategiska nyckelområden och använda detta som grund. Konkurrensanalysen kommer sedan att vidareutvecklas genom att använda strategy Canvas med intentionen att visualisera företagens strategier. Metod: Undersökningen har ett kvalitativt angreppssätt för att vi ska kunna skapa en bättre förståelse för företagen samt svara på vårt syfte att göra en konkurrensanalys. Den abduktiva ansatsen har möjliggjort för oss att vara flexibla i vårt användande av teori och empiri. Vi har undersökt fem företag i polymerindustrin: Primärdata består av intervjuer med analytiker samt utvalda företagsrepresentanter.

All aboard?- Användandet av intern marknadsföring som ledningsstrategiskt verktyg

Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå?Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång.Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. Denna metod användes för att undersökningens syfte att se hur Fantastic Frank differentierar sig genom E-business skulle kunna undersökas.Nyckelresurser, nyckelpartnerskap och nyckelaktiviteter är de viktigaste blocken inom Canvas analysmodell för Fantastic Frank, för att de ska kunna erbjuda en värdeproposition och differentiera sig. Andra fastighetsbyråer börjar erbjuda liknande tjänster med bostadsstyling och Fantastic Frank bör vidareutveckla sin tjänst. För att skapa värde bör Fantastic Frank utveckla relationer med kunder som köpt eller sålt bostad genom gemensamma intressen inom inredning/design.

Borta bäst? : En studie om affärsmodeller och tidig internationalisering

Syftet med studien är att undersöka vilken affärsmodell som born globals använder vid internationalisering och vilka faktorer som påverkar valet av modell. Studien har använt sig av en kvalitativ forskningsmetod och har genomförts som en fallstudie. Vidare utgörs studien av semistrukturerade intervjuer. Studien kommer fram till att born globals vid internationalisering har en affärsmodell som a?r freemium och att det resursbaserade synsättet samt bransch är viktiga bakomliggande faktorer till valet av affärsmodell. Faktorerna globalisering och entrepenören har mindre direkt påverkan medan nätverk endast har en begränsad påverkan i valet av affärsmodell för born globals vid internationalisering. .

Konsthistorisk och teknisk undersökning av en målning från Nääs slott

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Konservatorprogrammet15 hpInstitutionen för kulturvårdGöteborgs universitet2013:09.

Laminering av måleri på duk med och utan inskott Studie av fem olika material och deras funktion som inskott i en laminering

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Konservatorprogrammet15 hpInstitutionen för kulturvårdGöteborgs universitet2013:06.

Metodikutveckling för investeringar i humankapital

Sammanfattning Uppsatsens titel: Metodikutveckling för investeringar i humankapital Seminariedatum:8 juni 2007 Ämne/kurs: FEK 591 Magisteruppsats, Företagsekonomi 10p Författare: Frank Fagerlund, David Gustavsson och Johan Lundquist Handledare: Ekonomie doktor och lektor på Lunds Universitet Christer Kedström Fem nyckelord: Humankapital, DCF, ROI, reala optioner och Strategy Canvas Syfte: Syftet är att utveckla en metodik för att underlätta beslutsfattandet för investeringar i humankapital. Metodiken ska kunna användas för att identifiera, strukturera och beskriva investeringens effekt, och på så sätt minska osäkerheten vid beslutstagandet. Metod: Författarna har valt en teoriutvecklande studie med deduktiv ansats. Genom ingående litteraturstudie av modeller och metoder för investeringar, humankapital och strategiska verktyg skapas en teoretisk referensram för analys av problematiken vid investeringar i humankapital. Författarna använder sig även av ett fallföretag med syftet att få inblick i det praktiska arbetet bakom investeringar i humankapital.

Oljemåleri på papper med textilt bakstycke Fallstudie från Dingtuna kyrka i Västmanland

Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Konservatorsprogrammet15 hpInstitutionen för kulturvårdGöteborgs universitet2012:21.

Från produkt till prenumerationstjänst

The use of subscription services directed towards customers has become a common phenomenon in a vast number of different industries. We have noticed a clear trend of new businesses emerging solely offering subscriptions, and existing companies altering sales of their products to become parts of subscriptions. But research has not caught up with this trend yet, especially regarding why it occurs and how it affects existing businesses internally. The purpose of this study is to examine the driving forces for change and examine how existing businesses have to change parts of their business models to offer subscription services. The premise of this study has been Vargo & Luschs (2004) Service Dominant Logic with their foundational premises and Business Model Canvas by Osterwalder et.

Interaktiva radiotjänster : - en applikation för mobila Androidenheter

The increase in sales of the so called smart phones has meant that there has also been a requirement to determine new applications for which they are suitable. One of the largest platforms for smart phones is Android and the task of this thesis is to develop an application for a company that wishes to create interactive radio for the Internet. In addition to ordinary radio features, the company would like the application to be able to present images and a small web page called Canvas. The overall aim ,of this thesis, is to build a fully functional media player that is compatible with the majority of the commonly used Android based mobile units. To fulfill the overall aim, nine explicit goals were targeted.

En matematikapplikation implementerad för Windows 8

Det här examensarbetet utvärderar spelutveckling i HTML5. Detta innebär utveckling i JavaScript, CSS samt HTML med utnyttjande av den nya teknologin som medföljer HTML5 märkeringen. I detta fall är teknologin Canvas-element som ritar ut 2-D grafik.Två implementationer av ett motorcykelspel har utvecklats med fysikmotorerna Box2D respektive Chipmunk.Målet med arbetet var att utvärdera bästa val av fysikmotor vid utveckling av ett spel i 2-D med krävande fysik i HTML5 till mobil..

Houghtransformen ? ett verktyg för bildigenkänning

Det här examensarbetet utvärderar spelutveckling i HTML5. Detta innebär utveckling i JavaScript, CSS samt HTML med utnyttjande av den nya teknologin som medföljer HTML5 märkeringen. I detta fall är teknologin Canvas-element som ritar ut 2-D grafik.Två implementationer av ett motorcykelspel har utvecklats med fysikmotorerna Box2D respektive Chipmunk.Målet med arbetet var att utvärdera bästa val av fysikmotor vid utveckling av ett spel i 2-D med krävande fysik i HTML5 till mobil..

1 Nästa sida ->