Sök:

Jämförelse mellan 3d och 2d utritningar för grafer

WebGL 3D jämförelse med HTML5 canvas 2D utritningar för att konstatera vilken metod som är snabbast

En jämförelse mellan HTML5-canvas 2D-grafiska utritningar och WebGL med assistans av Three.js utritningar. Detta görs med hjälp av en illustration av en golfsving. Tidtagning sker med benchmarking via JavaScript. Testerna är utförda på Firefox, Google Chrome och Internet Explorer. Experimentets hypotes är att 2D utritningar är snabbare än 3D utritningar. Testerna utförs på två olika plattformar, en Windows 8.1 och en Android plattform. Val av design, både grafisk och kod förklaras, och varför denna lösning är den bästa för experimentets resultat. Experimentets specifika utvecklingsprocess presenteras som förklarar de problem som uppstått. Dessa resultat presenteras först för var och en av de webbläsare som testerna utförts på och sedan en sammanslagning för att jämföra 2D mot 3D. Framtida arbete med detta experiment kommer vara att testa applikationen på fler olika hårdvaror för att kunna se om resultatet kan styrkas.

Författare

Anders Ohlson

Lärosäte och institution

Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..