Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 11 av 58

#Sociala medier - en studie om hur textila modeföretag bör kommunicera med kunder i sociala medier

Syftet med denna studie Àr att undersöka hur textila modeföretag kan anvÀnda sociala medier. Vi frÄgar oss ocksÄ hur företagen ska anvÀnda medierna för att fÄ en nÀrmre relation med kunder och hur sociala medier kan skada och stÀrka textila modeföretag. Vi gör en studie pÄ hur textila modeföretag ska lyckas skapa nÀrmre relationer utanför sociala medier och gÄr in pÄ budskap, word of mouth och lite om mediekanaler för att sedan se hur detta kan appliceras till sociala medier. För att fÄ svar pÄ vÄrt problem kÀnde vi att det var viktigt att undersöka textila modeföretags syn pÄ sin nÀrvaro i sociala medier. För att göra detta valde vi att göra en kvalitativ studie med fyra företag; Monki, Rut & Circle, Shelta och Blue Jeans Company.

Svensk normering av TROG-2 för Äldrarna 8-10 Är och sambandet mellan grammatisk sprÄkförstÄelse och ordavkodning

The main purpose of this study was to collect norm data for thegrammatical receptive language test Test for Reception of Grammar - Version 2(TROG-2), from 144 Swedish children, aged 8:0-9:11 years. Another aim was toinvestigate whether a change in the order of the blocks was needed in the Swedishversion of TROG-2 to keep an increasing level of difficulty. Other aims included toinvestigate the relationship between receptive grammar and word decoding, andbetween parents ratings of their children?s language comprehension and readingabilities and the children?s results on the TROG-2 and a word decoding test. Theresults showed that the order of the blocks needs to be changed and that there wasno significant relationship between language comprehension and word decoding.Parents were better at rating their children?s reading than language comprehension..

Sinnesstimulering : En deskriptiv och explorativ studie om hur stimulans av de mÀnskliga sinnena kan anvÀndas för att pÄverka och skapa en upplevelse för kunden

Marknadsföring utgör inte nÄgon sÀrskiljande effekt idag och konsumenter blir visuellt överstimulerade av alla olika reklambudskap. PÄ grund av detta mÄste företag numera skapa en djupare och personligare kontakt för att nÄ ut till sina kunder. Genom att anvÀnda sig av emotionella inslag i en produkt gör det att kunden uppfattar produkten mer som en upplevelse istÀllet för enbart dess funktion. Skapandet av en upplevelse sker genom att sÀtta mÀnniskans fem sinnen i centrum. Genom att anvÀnda sig av flera sinnen kan Àven ett mervÀrde skapas, vilket gör att företag inte lÀngre enbart kan koncentrera sig pÄ kÀrnprodukten.

Vad sÀger statistik om arbetslöshet? : En analys av den offentliga debattenom arbetslösheten i Sverige inför valet 2005

This essay examines the public debate concerning the unemployment of Sweden just before the general election 2005. Its main purpose is to analyse what lies behind the huge differences in statistics, as presented by the two leading factions in the debate. It concludes that these differences are foremost a problem of semantics, and that although the two factions have statistical proof of their claims, it is their use of terminology that is in fact their main weapon in the debate.The key word here is the swedish word for employment ? sysselsÀttning ? which the two facitons use in entirely different ways, creating a lot of possabilities for interpretation. This has caused a type of debate which is actually about the reinterpretation this word, and those who are to be included in the statistics as being ?sysselsatt?, therefore, it is semantics that affects the number of unemployed people in the statistics..

Ideologi och Kommersialisering : ?En studie om hjÀlporganisationers anvÀndande av sociala medier som marknadsföringskanal

The purpose of this report is to analyze and evaluate non-profit organizations way of working with social media within the organization, from a marketing perspective. We have made observations of three organizations and completed a series of interviews with representatives within the organizations.In the report we came up with five factors that are necessary for non-profit organizations in order to receive long term donations with the use of social media; Trust, awareness, involvement, interaction and Word of mouth marketing.Our result shows that the organizations have realized the potential and benefits of using social media, but have not come very far in the process of using it properly. Our conclusion is that social media can give assumptions for long term donations, if the organizations use a customer perspective and give their customers added value..

Faktorer som pÄverkar barns lÀsutveckling

AbstractThe purpose of the study was to examine if manual signs used as support to spoken and written language can be a god mnemonic for learning of word-pictures. I performed my study as an experiment in which I made a Memory game with word-pictures. I played the game with the children twice. The first time, we played without manual signs and the second time I used sign as a support. I observed the children and noted the words they learned to read with and without the support of manual signs.

Marknadsföringsstrategier för ett nytt barnklÀdesmÀrke pÄ en mÀttad marknad

Under de senaste Ären har barnklÀdesbranschen och dess aktörer upplevt en kraftigt ökad efterfrÄgan och utbud pÄ marknaden. En högkonjunktur och en trend dÀr förstföderskorna Àr Àldre gör att barnfamiljerna har stabilare ekonomi. Konsumtionstrender visar Àven ett ökat fokus pÄ familj och personlig identitet dÀr smÄbarnsförÀldrar gÀrna spenderar pengar pÄ barnklÀder. Dessa fenomen har bidragit till att det finns stora möjligheter för smÄ barnklÀdesmÀrken att etablera sig pÄ marknaden. En marknad dÀr det Àven rÄder hÄrd konkurrens och stora modejÀttarna drar stora fördelar dÄ de kan konkurrera med pris.

Timing i sÄngundervisningen

Since my experience is that teachers in singing hardly ever talk about when to sing a tone, I have chosen to examine this fact through interviews and earlier research in this matter. The interviewed singing teachers belong to different genres (classical music, pop/rock, jazz and folk music). I asked them to share their thoughts about the word timing, when it comes to music. I also wanted to know if they have any methods when it comes to teaching students to improve their timing. Further on, I have been discussing the results and the literature in order to make clear in what way singing teachers give priority to when a tone is being sung.

Ambassadörskap i upplevelseindustrin: befolkningen som marknadsförare av en destination

Turismen Àr en stor industri i Sverige och globalt dÀr den destination som Àr framgÄngsrik har mycket att tjÀna. Förutom de intÀkter som gÄr till företagen inom upplevelseindustrin, som hotell eller restauranger sÄ finns det dessutom fördelar som kommer hela samhÀllet till nytta, via skatteintÀkter och ökad sysselsÀttning. För att skapa förutsÀttningar för en hÄllbar destination pratar man om organiserad destinationsutveckling, dÀr utveckling och marknadsföring sker gemensamt pÄ destinationen. Organisk destinationsutveckling Àr dÄ utvecklingen sker naturligt pÄ destinationen, utan avsiktlig pÄverkan. Man talar ocksÄ om organiserad och organisk image.

Kund- och marknadsundersökning för ?Rent Hus? : en studie om behov, attityder, förvÀntningar, tjÀnstekvalitet samt köpprocess

MÀnniskor utsÀtts idag för sÄ mycket information och intryck att de tvingas vara selektiva i vad de uppmÀrksammar och pÄverkas av i det eviga mediebruset. DÀrför mÄste företags marknadsföring utmÀrka sig gentemot konkurrenterna. PÄ tjÀnstemarknaden idag finns mÄnga alternativ av tjÀnster att vÀlja mellan som alla pÄstÄs tillfredstÀlla samma kundbehov. En bransch dÀr detta gÀller Àr lokalvÄrdsbranschen dÀr alla aktörer erbjuder liknande tjÀnster. Av denna anledning Àr kvalitet en viktig del.

Employee Referral Vad driver ansta?llda att rekommendera potentiella medarbetare till en tja?nst? : - Fo?r fo?retag med rekryteringsbehov.

Problem: Fo?r att skapa ett starkt employer brand ska arbetsgivaren inneha positiva associationer hos potentiella medarbetare, vilket bidrar till att mindre resurser kra?vs fo?r att finna den efterfra?gade kompetensen. Da? en rekommendation handlar om att yttra sig fo?rma?nligt blir betydelsen av medarbetares rekommendationer viktig fo?r fo?retagets employer brand. Resultaten av att anva?nda sig av medarbetares rekommendationer i rekryteringsprocessen a?r ka?nt inom forskningen.

Facebook ? en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik pÄ Facebook

Sociala medier innebÀr bÄde stora hot och möjligheter för de företag som vÀljer att anvÀnda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfÀlle för företag att komma nÀrmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intÀkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. Idag blir företags snedsteg, dÄliga service och fadÀser offentliga pÄ nÄgra minuter i de sociala medierna. I form av arga inlÀgg pÄ företagens vÀgg pÄ Facebook ackompanjerade av kommentarer frÄn andra som hÄller med trÄdskaparen kan en lynchning av företaget som gjort nÄgot fel eller retat upp kunder startas. Mot bakgrund av det hÀr resonemanget Àr syftet med denna uppsats att undersöka hur 3, en av Nordens största mobiloperatörer, bemöter kritik samt hur de vÀljer att skapa sin identitet pÄ sin Facebook-sida.Den teoretiska referensramen i denna uppsats behandlar systemisk funktionell textanalys, identitetsskapande pÄ internet, intimisering, word-of-mouth samt word-of-mouse och service recovery-teorier.Analysen bygger pÄ en ideationell samt en interpersonell textanalys av fem svar pÄ fem negativa inlÀgg skrivna av upprörda kunder pÄ 3:s Facebook-sida.

Att bygga konkurrenskraft : en fallstudie pÄ tre smÄ- och medelstora byggföretag

This essay is about children in grief. This subject is very wide, therefore I have chosen to focus on childrens questions in relation to losing someone close to them. I got the idée for this study in 2004 when the tsunami hit south Asia.The result in this study reflects three different pedagogues experiences about how they have experienced childrens questions when they have lost a person near to them. During this study I have reached the knowledge that as an adult you should answer childrens questions straight and honestly. It is important that children get information about what has happened, they must get a chance to participate.

Företag pÄ Facebook : Hur de sprider information och interagerar med sina medlemmar

Social media on the Web has become more common over the last decade and in recent years it has grown immensely. The social media with the highest amount of members is Facebook, where not only private persons are found - companies started to establish their profiles on the network in 2006. However, little is known about how these companies succeed and reach their audience with information dissemination and interact with them. The aim of this study is to contribute with information to local companies on how they can manage to maintain their activity with different approaches and strategies. This study examines how three different local companies chooses to spread information and maintain relationships with their members on Facebook.

Nyttan av kontakter : Att identifiera och etablera relationer

Syftet med denna uppsats Àr att undersöka om och hur medverkandet i en organisation som BNI kan hjÀlpa dess medlemmar att identifiera och etablera relationer. Organisationen erbjuder dess medlemmar en möjlighet att genom en serie av interaktioner med varandra utbyta referenser; genom utnyttjandet av varandras kontaktnÀtverk. Detta har undersökts genom en kvalitativ studie pÄ BNI Uppsala. Studien bestÄr av djupintervjuer med regionsansvarig och fyra medlemmar, en observationsstudie av ett frukostmöte samt studerandet av diverse sekundÀrdata. Genom vÄr analys gentemot aktuell teori inom Àmnet har vi kunnat pÄvisa medlemmarna erbjuds en plattform för bÄde sociala och affÀrsmÀssiga interaktioner och dÀrigenom etablerandet av relationer med andra aktörer.

<- FöregÄende sida 11 NÀsta sida ->