Sökresultat:
863 Uppsatser om Word-of-Mouth - Sida 10 av 58
Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig delaFörfattare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda HallUppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetKurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen förjournalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitetTermin: Vårterminen 2014Handledare: Gabriella SandstigSidantal: 61 sidor inklusive bilagorAntal ord: 17 953Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertisingMetod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuerMaterial: Fem fokusgruppsintervjuerHuvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt tilltillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, attdet har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer somdelar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. Däremot menar de att de inte delarmaterial i sociala medier i särskilt stor utsträckning. Av svaren att döma är det tydligt att orsakerna till detta handlar om identitetsskapande. De ser sociala medier som en offentlig sfär och det som delas är synligt för många.
Skapande och kommunikation av varumärkespersonlighet i svenska klädbranschen
The purpose with this thesis is to investigate how Swedish clothing companies create and communicate a personality for their brand. Case studies were conducted with three companies: Nudie Jeans, Koppartrans and J.Lindeberg. These firms can be considered as established clothing brands nationally as well as internationally. The study found that individualism, logotype and moral standpoints play an important role in the creation and the communication of a brand?s personality.
Utprövning och prosodisk analys av ord- och nonordsrepetition på en grupp barn med typisk utveckling
Previous research has confirmed that the ability to repeat non-words has a close connection to a child?s language acquisition (Adams & Gathercole, 2000; Gray, 2003; Sahlén, Reuterskiöld-Wagner, Nettelbladt & Radeborg, 1999). It is also known that a repetition task is aided if the word is well known to the child (Roy & Chiat, 2004; Sahlén, m.fl., 1999). A relatively under-investigated area is that of the influence of prosodic variables on repetition of words and non-words.In the current study, 44 Swedish children between the ages of four and six years with typical language development were tested regarding word- and non-word repetition abilities. The words and non-words were matched based on stress, tonal word accent and number of syllables.
Den oväntade kändisen: - Effekterna av överraskande kombinationer mellan varumärke och kändis i reklam
The effect of moderate incongruency between a celebrity endorser and an advertised brand is considered in an experiment with celebrities, both congruent and moderately incongruent with the investigated brands. In addition, the influence of possible moderator variables was examined, as well as the potential impact of the celebrities? gender. It was found that an ad exposing a moderately incongruent combination of celebrity and brand generated a more positive result on attitude towards the ad, brand attitude and word of mouth. Furthermore, under some conditions certain moderator variables influenced the relationship between moderate incongruency and responses evoked by the ad..
Tecken som stöd vid läsinlärning : Kan tecken hjälpa till att förstärka minnet av en ordbild vid läsinlärning?
AbstractThe purpose of the study was to examine if manual signs used as support to spoken and written language can be a god mnemonic for learning of word-pictures. I performed my study as an experiment in which I made a Memory game with word-pictures. I played the game with the children twice. The first time, we played without manual signs and the second time I used sign as a support. I observed the children and noted the words they learned to read with and without the support of manual signs.
Skapandet av lojalitet : - en utvärdering av marknadsföringsstrategier
Titel: Skapandet av lojalitet - en utvärdering av marknadsföringsstrategier.Författare: Emma Hautanen & Eve-Marie RoweHandledare: Lars VigerlandÄmne: MarknadsföringDokumenttyp: Kandidatuppsats 10p.Publiceringsår: VT-2007Nyckelord: Lojalitet, Word-of-mouth, Involvement theory, Marketing mix, Medicintekniskverksamhet, Medicintekniska avdelningen analys på Karolinska Universitetssjukhuset.Syfte: Syftet är att utvärdera om MTA-analys marknadsföringsstrategier skapar lojalakunder?Metod: I studien har författarna genomfört både en kvantitativ och en kvalitativundersökning. Författarna har använt sig av abduktion i studien. Den kvantitativaundersökningen bestod av prestrukturerade svarsalternativ som utarbetas utifrån redanbefintliga teorier för att på så sätt kunna koppla samman empirin och teorin kring studien.Således har studien gjorts enligt en abduktiv ansats. Undersökningen utfördes genom attenkäter skickades ut till MTA-A?s kunder, både avdelningar på sjukhuset och utomståendekunder.
Fenomenet Ullared - att köpa för att spara
Syfte:På empiriska och teoretiska grunder vill vi förstå vad det är som bidrar till att lågprisvaruhuset Ge-Kås dragningskraft. Metod:Vi har genomfört en fallstudie om varuhuset Ge-Kås i Ullared. För att uppnå uppsatsens syfte har vi använt oss observationer av varuhusets kunder och intervjuer av bussresenärer. Den framtagna empirin har sedan jämförts med relevant teori. Teorin har hämtats ur böcker och artiklar inom ämnet.
Event som Marknadskommunikation - Din Guide till Eventgalaxen: En kvantitativ studie som testar hur ansträngningsgrad påverkar uppkomsten av kommunikationseffekter
Event marketing's ability to create strong communication effects is a well-known fact and a contributing factor to its popularity in the world of marketing today. But while we know that it is the interaction between consumers and the brand within the scope of live marketing that gives rise to loyalty and purchase intention, we have no knowledge in how the company's efforts affect the outcome. As the investments in event marketing are growing at a comparatively high pace, it is urgent to obtain a deeper understanding and a sense of direction of the elements infuencing its success.In this study we investigate in what way and to what extent the amount of effort that a company puts into the making of an event is used as a signal of manufactor credibility, ability (i.e., expertise) and consumer care. And in what way and to what extent the perceived effort influence purchase intent, attitude and word-of-mouth. We also analyze marketing events in terms of the theory of equitable exchange and "desperation", a subject matter thus far only touched upon.As we identify two different types of events on the market today, we include both in our study: the in-store promotion related event and the party event, which is held in an external venue.
Modebloggarnas dolda budskap?
The accounting scandals that have attracted attention in recent years have led to internal control becoming a more central part of business activity. Doubts about what firms actually do have increased, all caused by the attention of accounting scandals. To counter this, frameworks and laws evolved and gained a significant role in the organization and its surroundings. The aim of the present study is to find out how four companies in the Kristianstad region are working to ensure its internal control and how they work to minimize risk and reduce uncertainty. We have used a qualitative method and interviewed a person in a senior position in each company.
Den nakna sanningen? : Hur Nudie Jeans Co. kommunicerar sitt varumärke och hur konsumenter uppfattar det
Syftet med studien är att undersöka hur Nudie Jeans kommunicerar sitt varumärke i olika kanaler, hur konsumenter uppfattar det, samt hur förhållandet mellan den kommunicerade och uppfattade bilden av varumärket ser ut. Teorierna utgår från ett varumärkesperspektiv med begrepp som identitet, image och kärnvärden. Även teorier rörande konsumentperspektiv innefattande aspekter som lojalitet, ansträngning och påverkan behandlas. Metoder som används i studien är dels text- och bildanalys av Nudie Jeans hemsida, intervju med sälj- och marknadschefen på Nudie Jeans samt en enkätundersökning, som besvarats av 177 konsumenter. Urvalet till enkäten är ett bekvämlighetsurval. Kommunikation från och om varumärket sker dels via hemsidan och dels hos distributörer, ofta i form av butikssäljare.
The Best Thesis of the Year!: A study on the effect of customer generated ratings in advertising
In this thesis, the impact of collective ratings on customers? perception of a product is examined. The empirical data comes from an experimentally designed survey where the effect of collective ratings is measured in the setting of a traditional advertisement for a feature film. In contrast to what previous research would suggest be to the expected outcome, the authors of this paper concludes that in comparison with alternative designs of advertisements, there are no measurable advantages of including collective ratings in advertisements from the marketers point of view. We find two explanations to the result: (1) people tend to self-report that they are more influenced by collective ratings than they actually are, and (2) the advertisement which lacked a rating could be as attractive due to cultural interpretations of white spaces..
Svensk underdog på Hollywoodjättarnas revir : En studie i marknadsföring av svensk film
Med denna uppsats har vi velat kombinera våra kunskaper inom filmvetenskapen med våra kunskaper i företagsekonomi, då speciellt marknadsföring. Vi delar upp film efter två olika begrepp, high concept och low concept. Kärnan i high concept är att filmen ska vara säljbar och att handlingen ska vara så enkel att den går att beskriva med ett fåtal ord. Användandet av kända skådespelare samt uppföljare som surfar på tidigare succéer är vanliga knep. De storsäljande Hollywoodfilmerna, även kallade Blockbusters, är ofta i detta format.
Vilken elektronisk röst lyssnar Du på? : En kvantitativ studie om konsumenters informationssökning i en eWOM-kontext
Denna studie handlar hur konsumenter so?ker information om produkter via internet. Det talas om att konsumenter genomga?r en process, kallad beslutsfattandeprocessen, da? konsumenten avser att genomfo?ra ett ko?p. Den mest citerade beslutsfattandeprocessen besta?r av fem steg, da?r det andra steget i processen utgo?rs av informationsso?kning.
If it doesn?t spread it?s dead : En kvalitativ studie över hur unga entreprenörer positionerar sig på marknaden och med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke
AbstractTitle: If it doesn?t spread it?s dead - a qualitative study on how young entrepreneurs are positioning themselves in the marketplace and with the help of social media spreading their brand. (If it doesn?t spread it?s dead Â- en kvalitativ studie om hur unga entreprenörer positionerar sig pÃ¥ marknaden, med hjälp av sociala medier sprider sitt varumärke). Number of pages: 48 Author: Sandra Ahlinder, Anna Hoffman Tutor: Peder HÃ¥rd af SegerstadCourse: Media and Communications Studies C Period: Fall 2013University: Division of Media and Communication, Department of Information Purpose/Aim: The aim with this study is to investigate how companies use social media as a marketing tool. The study will investigate possible differences between two groups of newly started companies. The first group is companies that has recieved a relatively large amount of media attention and the second group is companies that has received less attention in media.
Omvårdnadsåtgärder vid Nutritionsproblem hos patienter med huvud- och halscancer : En litteraturstudie
The aim of this study was to review scientific articles to evaluate which nursing treatment are in use to ease problems such as dysphagia, mucositis and xerostomia and its efficiency. The method was a literature review in which the scientific articles where found in the database PubMed. A total of sixteen articles where included, these articles where analyzed based on their quality and contents. The result showed that electrical stimulation and rehabilitation was used against dysphagia, they both had a doubtful effect. Mouth washes was commonly used to reduce mucositis; triclosan mouthwash, benzydamine mouthwash, sacralfate mouth wash, povidone-iodine and salt-sodium mouthwash showed effect.