
Sökresultat:
2482 Uppsatser om Word of mouth marketing - Sida 11 av 166
Upplevelsemarknadsföring enligt Generation Y: En fallstudie med undersökning om målgruppens erfarenheter kring upplevelsemarknadsföring
Då samhället har utvecklats från att ha gått från informationssamhälle till ett upplevelsesamhälle ställs det högre krav på att företag och organisationer ska se individen och dess behov av meningsskapande. Upplevelser används inte bara för att sälja produkter och tjänster, utan även i marknadsföringen av dem. Marknadsföringsbranschen är också i ständig utveckling för att hitta nya kreativa vägar och lösningar att nå ut till sina konsumenter. I dag är människor konstant uppkopplade på nätet via sina smarta mobiler och surfplattor. Ungdomar i denna fallstudie, även kallade generation Y, har visat sig ha en stor påverkan på utvecklingen av internetbaserade tjänster och produkter.
Degenerering av varumärken: - en juridisk konstruktion eller ett marknadsföringsproblem?
Degeneration of trademarks - a legal construction or a marketing problem? This paper discusses the issue of degeneration of trademarks. The study has its starting point in the conflict that may arise between the principles of marketing and the legislation concerning IP rights and market law. In this study several verdicts are studied in which degeneration has been addressed. Analyzing these rulings as well as the current legislation in the light of marketing theory, a conflict between marketing and legislation can be noted.
Belastningar i bettet och dess korrelation till hästens rörelsemönster vid körning på rakt spår :
The use of a bit in the mouth of a horse is being increasingly questioned with respect to its actual function, and is sometimes judged an obsolete instrument of control with potential to injure the horse.
The objective of the research presented herein was twofold; firstly, to investigate the actual pressure load in the mouth of the horse with regard to oral health issues, and, secondly, to investigate whether this could be a viable method to objectively measure strength exerted by a rider/driver to the mouth of the horse especially with regard to training regimes.
From the results, it is evident that these newly developed sensors have a future in equine research, although they are still under development. They can be useful both as a pedagogic teaching instrument, providing instructor and pupil with instantaneous, objective feedback on the contact between hand and mouth, as well as an aid in measuring pressure loads from our common bits.
.
Musikkonsumtion i informationssamhället : En kartläggning av konsumentbeteendet hos Uppsalas studenter
Musikmarknaden har genomga?tt stora fo?ra?ndringar da?r fysiska inko?p av CD-skivor fasas ut till fo?rma?n fo?r molnbaserade tja?nster med stro?mmande media. Konsumenternas vanor fo?ra?ndras i takt med denna utveckling da?r sociala medier och andra Internetbaserade tja?nster fa?r en allt sto?rre roll. Syftet med denna uppsats a?r att identifiera Uppsalastudenters konsumentbeteende med avseende pa? musik.
Models of Service Marketing - A Study on the Marketing Functions of Project Workers in Knowledge-Intensive Companies
The purpose of my study is to question the model service marketing triangle and propose an alternative ways of looking at service marketing. The study is based on a deep, qualitative research. In the research of the material an abductive approach has been used. The primary information sources are interviews with project workers, which are being analyzed together with the theoretical background in part argumentations in the course of the thesis. In the last chapter they are unified.
Fallgropar och framgångsfaktorer vid användandet av viral marknadsföring: en fallstudie av två svenska företags virala annonskampanjer
The purpose of this thesis is to shine some light on how B2C companies in Sweden carry out a viral marketing campaign. Through case studies of two comparably sized companies, Arla and If Skadeförsäkringar, this was examined. This study shows that viral marketing is still a new subject for both marketers and researchers. It is hard to find conclusive methods for how to carry out such a marketing campaign successfully leaving companies feeling that they first have to go through a trial and error process. This is evident in this case study, where viral marketing is degraded to a tool for generating awareness rather than producing actual results as part of a holistic marketing plan and where those results are too uncertain to rely on.
Marknadsföringsdisciplinens rådande paradigm idag : Goods-Dominant Logic, Service-Dominant Logic eller något annat?
This qualitative research is a contribution to the ongoing debate among marketing researchers regarding if there is a dominant paradigm and viewpoint of marketing and which one is the most appropriate. In this study current views of marketing are identified and then compared against the older Goods-Dominant Logic of Marketing and Vargos? and Luschs? alternative Service-Dominant Logic of Marketing. The trends that have been observed are situated in the framework of Thomas S. Kuhn?s philosophy of science.
?Social media is word of mouth on crack? ? En studie i hur detaljhandelsföretag kan öka sin internettrafik via sociala medier
Den här studien behandlar fenomenet sociala medier med inriktning på att öka trafik till detaljhandelns webbaserade sidor för att skapa relationer, bygga varumärke och öka försäljning.Idag står företag inför en ny utmaning när det gäller marknadsföring. På några få år har internethandeln exploderat och med det företagens sätt att marknadsföra sig virtuellt. Sedan början av 2000-talet har en ny kanal för att sända ut marknadsföringsmässiga budskap till kunderna uppstått, de sociala medierna. Ett exempel på en av dessa är Facebook vars användarantal bara stiger år för år och i dagsläget har fler än 6 av 10 svenskar en personprofil på Facebook.Varje kanal för kommunikation har sina egenskaper och med det givna referensramar för företagen att arbeta med och skapa verktyg för. Då sociala medier fortfarande är ett ganska nytt fenomen anser vi att problematiken ligger i att många företag inte har hittat det ultimata användningssättet för kanalen.
vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? : En studie om förväntningar inom intern marknadsföring.
SammanfattningÄmne/Kurs: Kandidatuppsats, Mälardalens Högskola, EFO225Författare: Astrid Lindholm, Therese Högberg och Linda MagnussonHandledare: Ingemar Haglund, universitetsadjunkt vid Mälardalens HögskolaNyckelbegrepp: Förväntningar, intern marknadsföring, personliga behov, Word-of-Mouth, tidigare erfarenheter, rederiTitel: Vem mönstrar på när Kapten Haddock kliver av? ? En studie omförväntningar och intern marknadsföring inom rederibranschen.Syfte: Syftet med arbetet är att identifiera vilka förväntningar blivandesjökaptener och fartygsingenjörer vid de två sjöfartskolorna iSverige har på sina framtida arbetsgivare.Frågeställning: Vilka förväntningar har blivande sjökaptener och fartygsingenjörervid Kalmar- och Chalmers sjöfartsskolor på deras framtidaarbetsplatser?Teori: Den teori som används består av sekundärdata i form av böckeroch artiklar inom ämnena förväntningar, intern marknadsföringoch marknadsundersökningar.Metod: Undersökningen är av kvalitativ karaktär men med en kvantitativinsamlingsmetod. Den datainsamlingsmetod som använts förundersökningen är strukturerade telefonintervjuer. De studentersom tillfrågats och frivilligt valt att delta i undersökningen ringdesupp och intervjuades vid en tidpunkt de själva valt.Slutsats: Undersökningen visade att studenterna hade högst förväntningarpå trivsel, sammanhållning, lön och sjöperioder. För att trivasombord förväntar sig respondenterna förmåner och faciliteter somgym, Internet och sällskapsrum.
Vägen till framgång : hur kommuner använder sig av livsstilsmarknadsföring och platsmarknadsföring som differentieringsmetoder
The purpose of this essay is to examine how the two Swedish municipalities, Sigtuna and Nyköping, work with marketing. The study has primarily focused on how these two municipalities worked, consciously or non-consciously, with lifestyle marketing and place marketing. The research-questions that this essay wants to answer are;What is lifestyle marketing and place marketing?Do municipalities use these types of marketing, and who is this marketing directed to?How and why does municipalities use lifestyle marketing and place marketing?To answer these questions, phone interviews were conducted with several important employees within the two municipalities. The results of this study show that the different municipalities have both been using lifestyle marketing, but on different levels, in Sigtuna, it was a strategic choice, whereas in Nyköping, it evolved by itself and was not a conscious choice.
Är företagen maktlösta? : En studie om hur tjänsteverksamheter kan gynnas av eWOM.
Syfte & Forskningsfråga:Syftet med denna studie är att förstå hur regionala flygbolag arbetar med elektronisk word-of-mouth (eWOM) genom att undersöka och analysera på vilket sätt företag kan arbeta med eWOM, vilken betydelse eWOM har för tjänster inom turismsektorns privata marknad samt vilket inflytande konsumenter har genom eWOM. Med syftet i baktanke formulerades forskningsfrågan: Vilken betydelse har eWOM för företag inom turismsektorn och hur kan de använda eWOM i sin marknadsföring? Metod:I denna studie har vi använt oss utav en kvalitativ metod för att ha möjlighet att få en djupare förståelse för det valda forskningsämnet. Redan från början av studien har vi haft ett växelspel mellan teori och empiri, varför det abduktiva synsättet har använts. Vidare har empiriska data samlats in genom sex stycken semi-strukturerade intervjuer tillsammans med användandet av en intervjuguide för att till viss del kunna styra samtalet men samtidigt få mer flexibilitet där respondenterna haft möjlighet att svara fritt.
Fonologiskt korttidsminne hos tvåspråkiga barn med och utan språkstörning
Repetition of Non- word (make- up word that has not some semantic content) has been proposed as a reliable index of phonological memory in children with language impairment (LI). The aim of this study was to find out the possible similarities and differences concerning phonotactic non-words and working memory in 18 bilingual Swedish-Arabic children with and without LI ages 4-6 years. The investigation was undertaken by conducting three tests including NEPSY, WPPSI-III and a Word repetition test. The results showed that there are not significant differences between the two groups regarding various parts of NEPSY. On the other hand the results showed two significant differences in WPPSI-III regarding Picture categories and Word repetition tests for Swedish Non-word.
UPPLEVD MARKNADSKOMMUNIKATION OCH RELATION GENOM SOCIALA MEDIER
Syfte: Syftet med den studie är att få en djupare förståelse för hur den förändrade kommunikationsmöjligheten via Facebook upplevs av kunder och företag inom dagligvaruhandeln. Vidare är syftet att också få en djupare förståelse för hur dessa upplevelserpåverkar relationen mellan kund och företag inom dagligvaruhandeln.Metod: Studien bygger på både en kvantitativ och kvalitativ undersökningsmetod. Undersökningen har genomförts med både enkät och intervjuer, på två företag och 17 kunder.Resultat: Både kunder och företag är överens om att företag ska ha Facebooksidor, och det ärviktigt att företagen är aktiva på dessa. Däremot är de inte överens om vad huvudsyftet med Facebooksidorna faktiskt är, företagen respektive kunderna har olika önskemål. Båda tror att Facebooksidan kan bidra till en ökad relation men om det i praktiken gör det, varierar pågrund av personliga upplevelser och åsikter.Begränsningar: Resultatet är endast baserat på två svenska dagligvaruhandelsföretag och desskunder.
Kommunikation i restaurangbranschen : - en studie om kommunikation i en expansiv bransch
I denna studie undersöker jag kommunikationen i restaurangbranschen i Stockholm idag (2013) och avgränsar mig till fyra restauranger i två segment, de etablerade och de nyetablerade, expanderande restaurangerna. Grunden till uppsatsen är det föränderliga restaurangklimatet i Stockholm stad, och hur restaurangbranschens kommunikation ser ut. Det har det senaste året öppnat fyrahundra procent mer restauranger än 2000. Det tycks finnas en kutym att man inte genom klassisk annonsering i tidningarna kommunicerar inom restauranger av högre kvalitet och ambition. De restauranger jag har granskat faller alla inom ramen för högkvalitativa restauranger. Jag ställde mig frågan hur de då kommunicerar ut restaurangens varumärke? Hur de befintliga restaurangerna skulle klara sig på marknaden och hur arbetet kring kommunikationen ser ut, hur kommunicerar man sitt varumärke? Jag har också frågat om det har skett en förändring i restaurangernas kommunikation och om det är något man funderar kring. Jag har genomfört semistrukturerade intervjuer och analyserat svaren med hjälp av olika teorier rörande relationsmarknadsföring, Service Management, varumärkeskvalitet och Word-of-Mouth. De slutsatser jag kommit fram till är att restaurangerna i dagsläget har en större förståelse för att kommunikation och varumärke än innan, samt en förståelse för att man måste arbeta med aktivt och skapa en tydlig restaurangkommunikation.Konkurrensen är hård och det gäller att hänga med i det föränderliga klimatet, att hela tiden vara aktuell.
Morgondagens marknadsföring
Purpose/Aim: The purpose of this study was to investigate future marketing channels from the perspective of professional marketers.Material/Method: The study is based upon interviews with six professional marketers.Main results: Traditional marketing is not being put aside but needs to be combined with new methods. There are several new and exciting ways to gain attention from the audience, all depending on the purpose of the campaign. Mobile technology is considered upcoming and target group defining is a key issue..