Sök:

Sökresultat:

1862 Uppsatser om Volvo Competence Center - Sida 2 av 125

Mer än bara träning : En studie om kundupplevelsefaktorers påverkan vid valet av träningscenter

The purpose of this study is to investigate and describe what factors are most important to students when choosing training center, and how these factors affect the choice of each training center. We investigated this by performing a qualitative research and a quantitative survey of students at Karlstad University that trains at Friskis & Svettis and Sats in Karlstad. The results show that there are a number of important factors in the total customer experience that affects a student's choice of training center and that they also differ between a premium center and basic center. Our conclusion is that when a total customer experience concept consists of a core, core experience and peripheral experiences well linked into each other competitive advantages is created, resulting in more satisfied and loyal customers. .

Kompetens i avskedningstider : en treföretagsstudie om att behålla kompetens när man säger upp anställda

Background: As the economy turns up and down, and companies sometimes face loosing employees, it is important for them to make sure they do not loose competence at the same time. Therefore a need to handle competence efficiently exist. Purpose. The purpose of this thesis is to investigate what measures companies take to minimise the risk of loosing competence from the company, at times of layoffs and in general. Methodology: We mainly used interviews to gather information.

För vilka företag lämpar sig en etablering av ett shared service center? En fallstudie av implementering av ett shared service center på IKEA

Syfte: Syftet med denna studie är att utreda vilka företag som lämpar sig för en implementering av ett shared service center. Metod: Under arbetets gång har en abduktiv ansats använts där det varit en kontinuerlig interaktion mellan teori och empiri. Det har gjorts en kvalitativ studie av ett fallstudieföretag med hjälp av intervjuer, facklitteratur och vetenskapliga artiklar. Slutsatser: De företag som är mest lämpade för en etablering av ett shared service center bör vara:? Stora ? de måste kunna uppvisa stordriftsfördelar? Multinationella ? centraliseringen till shared service måste få märkbar effekt? Expansiva ? realisera besparing i personalkostnader ? Lågkostnadsstrateger ? syftet med ett shared service center passar företagets paradigm? Förändringsvilliga ? det är ett stort projekt som måste stödjas av organisationen.

En studie av lagersituationen på Volvo Penta

Detta examensarbete har utförts på Volvo Penta Distribution Center (VPDC) i Vara somligger i Västra Götalands län och har funnits sedan 1975. AB Volvo Penta är ett företag inomVolvokoncernen som producerar båt motorer för fritidsbruk. Målet med examensarbetet är attge förslag på hur Volvo Penta skall optimera sitt lager, vilket i praktiken innebär att minskalager och lagerytor, samt att optimera inkommande material.För att kunna nå ovanstående mål har dessa frågor tagits i beaktning:? Vad krävs för att VPDC inte skall behöva förvara material i externa lager?? Hur skulle en optimal materialhemtagning se ut?? Hur många dagars färdigvarulager av Varamotorer är lämpligt att hålla?? Vilka besparingar finns att få, både vad gäller minskat ytbehov och färre transporter?? Behövs extern lageryta och hur många kvadratmeter skall det vara?För att kunna komma fram till förslag till dessa frågor har författarna intervjuat berördapersoner inom företaget, tagit del av och analyserat information berörande examensarbetetsamt studerat relevant litteratur. Även besök på ett av de externa lagren har gjorts för att få enbättre helhets uppfattning.Arbetet utmynnar i rekommendationer på hur VPDC skall arbetar med att minska sitt lager.Dessa rekommendationer innehåller även förslag på förändrad användning av prognoser,förslag till införande av nya rutiner samt riktlinjer för förbättrad kommunikation..

Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation. Hur ekonom- och ingenjörsstudenter kan bli Volvo IT:s framtida medarbetare

Title ?Att attrahera nya målgrupper med planerad kommunikation?Author Magnus Ejerhed, Anna Johansson and Caroline JägersvärdCourse Bachelor thesis in Media and communication studiesSemester Spring semester 2008Tutor Britt BörjessonUniversity the University of GothenburgAim the aim of the study is to describe students attitudes to Volvo IT as an employer.How can Volvo IT improve their communication to students?Method A quantitative approachMaterial A questionnaire which has been given to 122 students in economics atHandelshögskolan in Gothenburg and Industrial economics at Chalmers Universityof technologyMain results The main results of the study are that most of the students in economics andindustrial economy are positive to work as management consults. They also havean optimistic attitude to work as intern management consults in a large company.The students don?t regard Volvo IT as a possible future employer; neither do theyhave a good knowledge of the organization.Conclusions It is very likely that the students don?t regard Volvo IT as a potential employerbecause they don?t think of Volvo IT as an organization in management consulting.Volvo IT has to make their management consulting, Fortos ManagementConsulting, more visible if they are going to make the students more interested ofthem as an organization in management consulting. They have to inform theirtarget group what new competences they are looking for.

Abrasiv nötning av polymerer tillverkade genom 3D-skrivning

Volvo Cars in Skövde manufacture and assemble Volvo engines. When attaching the ignition coil to all 4-cylinder engines, a special mounting tool is required. This mounting tool is currently manufactured from injection-molded polyoxymethylene (POM), a thermoplastic. It has been noted that the life span of the tool is shortened as a result of abrasive wear that occurs during the attachment process of the ignition coil.An investigation of the possibility of manufacturing the mounting tool with a 3D-printer is undertaken in cooperation with ÅF, a consultant to Volvo Cars. A literature study is first presented to introduce broader knowledge on the subject.

Arenastaden ? En jämförande studie om attraktiva områden för kontor

This thesis has been conducted at Volvo Bussar ABunder a period of ten weeks. Within the organizationVolvo, the work is conducted with leaders and teamson every level; from production to top management.They have three tasks, besides executing their dailywork, they are expected to actively work on improvingtheir individual work as well as themselves as persons.The two latter are future value adding activities for theorganization. When doing so, however, it has beennoticed that they often lose the grasp of their dailywork. The question that consequently arises is whythis happens. Is it because of lack of time or it isbecause the co-workers do not have the competenceand simply do not know how they are to execute thethree tasks? Or, is it because the motivation to executethe three tasks is not enough? With this in regard, thestatement of issues for this bachelor thesis were thefollowing: how can the conditions for leaders and theteam be improved, in order for them to execute thesethree tasks.To find out why the execution of these threeassigments did not always succeed, the decision wastaken to conduct a survey and interview study in reallife and at the plants.

Den representativa demokratin och kompetenskraven : En studie av kompetensnivå och kompetenskrav på kommunpolitiker

The local politicians in Sweden are responsible for a great deal of the welfare system why one would assume that there are a lot of demands put on them - demands for certain skills or a certain level of competence. I have in this study tried to find out how the demands on the local representatives concerning the demands for competence and the actual level of competence among the politicians are affecting the local politics. This was done through investigating how the local politicians are perceiving their level of competence and the demands put on them, but also how the employees are perceiving the demands and the level of competence put on the politicians. The study was made in the municipality of Gislaved in Southern Sweden. I was using both quantitative method (an opinion poll among the politicians and employees in the municipality) and qualitative method (interviews with three politicians and three employees and literature studies).In order to investigate the demands for competence I split the concept into ?soft? competence (socially and emotionally based skills), and ?hard? competence (skills based on knowledge, education and experience).

Kompetens som lockbete : En studie i lokala och centrala biblioteksföreträdares syn på marknadsföring av bibliotekariekompetens gentemot lokala politiker

The aim of this study is to explore if and how library managers market their competence in communication with local politicians. It is also our aim to find a definition of the competence of librarians. The report identifies and describes problems and possibilitieswith marketing of competence to politicians on the basis of one Swedish municipality's library managers. In order to fulfil this aim we have used a literature study on marketing, competence, the political process and the librarian profession. We have alsocarried out an empirical study where we interviewed ten library managers in onemunicipality, seven politicians in the same municipality and ten representatives for central professional organisations mainly in Sweden.The results are that most library managers don't market their competence because they don?t believe in marketing competence.

En bild av säkerhet: En retorikanalys av Min Volvo Magazine

Syftet med denna studie var att försöka hitta de teser Min Volvo Magazine driver för att forma sin image. För att få svar på syftet har kritisk retorikanalys använts. Vad skriver Min Volvo Magazine om och vem är den tänkta målgruppen. Vem identifierar sig med budskapet och vem gör det inte och känner sig utanför ?Vi som kör Volvo gruppen? Huvudfrågorna var: Vilken image vill Volvo bli förknippad med? Och vad kan de retoriska valen som Volvo gör ha för effekt på identifikation respektive åtskillnad?Studien har använt sig av teorier som identifikation och etos.

Made by Sweden : en semiotisk innehållsanalys av hur Volvo och Ikea (re)producerar en nationell svensk identitet

Den här etnologiska uppsatsen undersöker hur Ikea och Volvo reproducerar en svensk identitet genom sin marknadsföring. Detta görs genom en semiotisk innehållsanalys av två reklamfilmer från 2013 och 2014 från Volvo, samt genom fältobservationer på Ikeas varuhus i Kungens Kurva, Stockholm. Uppsatsens teoretiska utgångspunkter bygger på Stuart Halls resonemang kring representationer, samt tidigare forskning kring nationell identitet. I den semiotiska innehållsanalysen undersöks hur varumärkena använder sig av tecken, symboler och ikoner som fungerar som representationer av en svensk identitet, representationer som är budskapsbärare av normer, värderingar och mening. Undersökningen visar att varumärken som Ikea och Volvo upprätthåller, reproducerar och konstituerar en föreställning om en svensk identitet och därmed även den nationella gemenskapen..

Utrustning och utrymmen för uppbyggnad av en rehabiliteringsavdelning för hundar

Physical rehabilitation is a constantly growing field in veterinary nursing. To build a physical rehabilitation center for dogs you need personnel with adequate education and knowledge. In spite of good knowledge it can be hard to know which areas and equipment necessary for the work. It is of interest to describe how a physical rehabilitation center can be planned and which spaces and equipment to prioritize. In this study, data of different spaces and equipment for a physical rehabilitation center for dogs are presented and also the economical perspective is introduced as a background.

Den villkorliga självkänslans relation till self-efficacy

A self-esteem that is contingent on affirmation from others leaves the individual psychologically vulnerable. Ccontingent self-esteem has been shown to be either relationship or competence based. The aim of the current study was to examine the relationship between relationship based self-esteem, competence based self-esteem, the under dimensions of those, and self-efficacy. Questionnaires were handed out to 69 university students. The results indicated that competence based self-esteem predicted a significantly low self-efficacy.

Barn i bil : Examensarbete hos Volvo Personvagnar

Syftet med uppsatsen är att beskriva projektets gång och redogöra de olika val som har gjort. I projektet har jag sammarbetat med Volvo personvagnari Göteborg där jag också har suttit och arbetat. Temat för hela projektet blev ?barn i bil? och sedan också förvaring. Utifrån detta temat tog jag sedan fram ett koncept och en produkt som ska passa i Volvos nya personbilar.

Vård och handhavande av kompetens : kompetensutveckling i Sverige och England

Background: Competence development has become more important since the pressure on effectiveness is increasing and organisations are expected to constantly improvement. The design of the competence development activities is governed by the strategy which in turn will affect the outcome of the same. A knowledge intense business in which changes recently have taken place is healthcare, a business in which competition also has increased as a result from globalization. Due to this, it is highly important to take care of and improve the competence of individuals. According to this, we have found that healthcare is an interesting business to study with regard to competence development.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->