
Sökresultat:
186 Uppsatser om Viral tumor suppression - Sida 5 av 13
Vad håller vi på med? En kartläggning av kommunikationsprocessen kring kampanjen "Vad håller du på med?"
The aim of this thesis is to use Gabriel Tardes theories concerning imitation, repetition and the public opinion as a way of understanding how transmedial communication develops over time. This involves a study of social media, traditional press and public organizations in relation to each other. The campaign, What are you doing? (Vad håller du på med?, 2013), launched by the Swedish military as a way of drafting more soldiers, is used as an example of how the theories can be applied to help us understand connections, patterns and social behavior in the rapid mutation and viral spreading of information. By discussing the campaign and its effects, the ambition is to give an understanding of how a campaign of this scale could be planned for and structured.
Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier
Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. Syftet med denna studie är därför att skapa ökad kunskap och förståelse för hur ideella organisationer använder sociala medier för att kommunicera samt skapa och underhålla relationer till sina supportrar. En flerfallstudie genomfördes av tre väletablerade ideella organisationer i Sverige, Djurens Rätt, Greenpeace Sverige och Amnesty Sverige. Empirin samlades in med hjälp av intervjuer med ansvariga för kommunikationen i sociala medier inom respektive organisation.
Begomovirus prevalence and diversity in the TYLCV resistant tomato cultivar Shanty in Nicaragua
Every year begomovirus infections cause severe constraints to the tomato production in Nicaragua. Extensive yield losses are followed by large economical losses, both for the country and the single farmer. During recent years the use of begomovirus resistant or tolerant tomato cultivars has increased in Nicaragua as an effort to improve yields. Still, begomovirus infection is a large threat to the tomato production. Therefore, ongoing work in Nicaragua is focusing on finding new, better, begomovirus tolerant or resistant tomato cultivars.
Utveckling och validering av en LC-MS/MS metod för kvantifiering av clopidogrel och dess metabolit i plasma
Clopidogrel is an antiplatelet substance that prevents blood coagulation in the arteries. It is an inactive pro drug that becomes activated after first-pass metabolism by the liver. The active metabolite of clopidogrel is 2-oxoclopidogrel, which is unstable therefore pharmacokinetic data is obtained by measuring the inactive metabolite clopidogrel acid in plasma. Clopidogrel is taken orally in tablet form. The aim of this project was to develop a LC-MS/MS method for quantification of clopidogrel and its metabolite in plasma. The method has been developed by optimizing the sample preparation.
att synas på internet - ett praktiskt företagsperspektiv
Today Internet is clogged up and packed with homepages and information from both private persons and commercial companies. This has led to a decreased availability for a company to be noticed. The most common tool for consumers to use while searching for products online is via search engines. But because of the nature of these, not all companies can have good placements. Our research question was, "How do small online-companies attract consumers to their website"? The purpose of this thesis is to identify how a company works through online-communications and how to attract consumers to their home page.
Stöd till föräldrar och barn med kognitiva svårigheter : En studie av arbetet i två kommuner
Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.
Morgondagens marknadsföring
Purpose/Aim: The purpose of this study was to investigate future marketing channels from the perspective of professional marketers.Material/Method: The study is based upon interviews with six professional marketers.Main results: Traditional marketing is not being put aside but needs to be combined with new methods. There are several new and exciting ways to gain attention from the audience, all depending on the purpose of the campaign. Mobile technology is considered upcoming and target group defining is a key issue..
Att göra konst är inget hokus pokus : Om att göra en konstnärlig process begriplig och användbar i en undervisningskontext
Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.
Tobak på 2000-talet : Marknadsföring och uppfattning av Philip Morris
I denna uppsats har vi gjort en studie där syftet är att undersöka hur tobaksföretaget Philip Morris använder marknadskommunikationen i sin kommunikation av varumärket Marlboro och deras produkter.Denna uppsats är uppbyggd på tre frågeställningar: Hur marknadskommunicerar Philip Morris sitt varumärke och produkter? Vilka aspekter är det konsumenterna tänker på när de ska köpa cigaretter? Upplever konsumenterna någon påverkan från tobaksföretagens marknadskommunikation?I vår studie har vi valt att en kvantitativ studie som genomfördes i form av en enkätstudie och den besvarades endast av rökare. Respondenterna som besvarade vår enkät hittade vi i sociala medier, i tobaksforum på internet och genom att ta kontakt med personer som precis hade köpt cigaretter på ICA Luthagen i Uppsala.Huvudresultaten i uppsatsen är att Philip Morris har trots restriktiva lagar- och förordningar hittat nya sätt att vistas bland potentiella och redan existerande kunder. De flesta började röka för att det var socialt. Smaken, rutinen och varumärket var de tre viktigaste aspekterna när respondenterna köpte cigaretter.
Utvärtes behandling av sarkoider på häst med Aldara eller Xxterra : en jämförande pilotstudie
Sarcoid is the most common tumor in horses all over the world. The sarcoid is a benign, locally invasive, usually fibroblastic proliferative skin neoplasm. Even if the etiology is not completley verified, the epidemiology and clinical behavior suggest a infectious intervention, probably BPV type 1 or type 2. However, it is known that the cause is multifactorial. A genetic prepdispositon has been identified associated to genes within the Major Histocompatibility Complex (MHC), but also to breed, age and perhaps gender.
Utvärtes behandling av sarkoider på häst med Aldara TM eller Xxterra TM : en jämförande pilotstudie
Sarcoid is the most common tumor in horses all over the world. The sarcoid is a benign, locally invasive, usually fibroblastic proliferative skin neoplasm. Even if the etiology is not completley verified, the epidemiology and clinical behavior suggest a infectious intervention, probably BPV type 1 or type 2. However, it is known that the cause is multifactorial. A genetic prepdispositon has been identified associated to genes within the Major Histocompatibility Complex (MHC), but also to breed, age and perhaps gender.
MISSILE : Utvecklingsmodell och strategier för framgångsrika publika webbtjänster
Att utveckla en publik webbtjänst kan tyckas lätt, men att få denna till en framgångsrik och lönsam applikation är en annan sak. Konkurrensen är idag stenhård och en bra applikation är långt ifrån det enda man behöver för att lyckas.Studiens syfte var att kartlägga och öka förståelsen kring publik webbtjänstutveckling, ett område som tidigare inte fått så stor uppmärksamhet i den akademiska världen. Studien bygger på ett empiriskt material insamlat genom intervjuer med några av Sveriges främsta IT-entreprenörer inom området. Studien inkluderade även ett praktiskt moment där utveckling av inbjudningssajten InviClub.se genomförts för att praktiskt testa teorierna.Vår studie visade på att traditionella systemutvecklingsmetoder är svåra att tillämpa på detta område. En faktor som visade sig vara av yttersta vikt för lyckade projekt var snabbhet, något som de traditionella modellerna RUP och Vattenfallsmodellen inte prioriterar.
Inflammatory cytokines induced by Bovine Viral Diarrhoea Virus (BVDV) in Peripheral Blood Mononuclear Cell (PBMC) subsets
Bovine viral diarrhoea virus (BVDV) is the causative agent of a complex of disease syndromes in cattle with high economical and welfare impacts. BVDV occurs as two biotypes; cytopathic (BVDVcp) and noncytopathic (BVDVncp) determined by differential effects on cultured cells and can also be divided into two genotypes (BVDV1 and BVDV2) on the basis of genomic diversity. The interaction between BVDV and the host?s immune system is regarded a key aspect in the sequel of BVDV infection. Infection with BVDV normally causes an acute transient infection, with mild to subclinical signs, but occasionally results in severe and even fatal disease.
Relationer mellan kvinnor : Avund och konkurrens mellan kvinnor i Försvarsmakten
Syftet med denna studie är att undersöka kvinnors erfarenheter av konkurrens och avund kvinnor emellan inom Försvarsmakten. Tidigare forskning redovisar att friktioner mellan kvinnor skapas på grund av samhällets genusordning, att kvinnor är det underordnande könet vars prestationer inte värderas samma som männens. Det visar sig också att kvinnors behov av bekräftelse och identifikation genom andra kvinnor skapar slitningar. En enkätundersökning ifylld av kadetter på alla Försvarsmaktens skolor visar att avund och konkurrens är ett tämligen vanligt förekommande fenomen. De kvinnliga kadetterna upplever att männen bidrar till att skapa avund och konkurrens kvinnor emellan. De uppger även att de i högre grad känner konkurrens gentemot männen på grund av att Försvarsmakten är en organisation gjord av män för män och en frustration bland kvinnorna är uppenbara på grund av kvinnors och mäns olika förutsättningar i Försvarsmakten..
Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera
Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. I strävan efter att öka sin lönsamhet har företag tagit tillvara på sociala medier som en ny och effektiv e-handelskanal, en verksamhet som fått namnet social commerce. Social commerce är ett nytt fenomen i Sverige och handlar om försäljning av varor och tjänster via sociala medier. Vårt mål med denna studie är att undersöka anledningarna till varför några svenska företag har valt att använda sociala medier som en plattform för sin e-handel samt klargöra vad det är som gör att sociala medier är en lämplig plattform för e-handel.