Sök:

Sökresultat:

186 Uppsatser om Viral tumor suppression - Sida 4 av 13

Vad är ett bra reklamspel?

Reklamspel är ett verktyg inom reklambranschen, en bransch som undergått stor förändring under senare års digitala utveckling. Denna förändring uppmanar ständigt till bredare kunskap och högre förståelse hos både skapare och användare.Syftet med uppsatsen var att påbörja ett ramverk för skapandet av ?bra? reklamspel. För det krävdes att ordet ?bra? definierades och kunde förstås så att även diskussionen kring spel och reklam förbättrades.Det material som uppsatsen grundats i kommer från en två månader lång praktik där ett reklamspel producerades och från det designdokument som digitalbyrån North Kingdom lämnade efter sitt reklamspel, The Coke Zero Game.Med kvalitativa metoder samlades resultat in och jämfördes mot en teoretiskgrund byggd på kunskap inom marknadsföring, interaktions- och speldesign, användbarhet och uttryck ofta använda i spelsammanhang.

Viral marknadsföring : egenskaper hos virala reklamklipp

Genom Internets uppkomst och sociala mediers utveckling har konsumenter allt mer börjat vända sig bort från traditionella medier som radio, TV och nyhetstidningar. Detta eftersom konsumenter ser sociala medier som en mer trovärdig källa till information och att det erbjuder dem att själva ha kontroll över sin mediekonsumtion. Sociala medier erbjuder även konsumeter att sprida information till en global publik. Eftersom att konsumenter fått mer kontroll över sin tillgång till information har konsumenter även fått en makt i sin relation till företag. Samtidigt utsätts konsumenter för mängder av marknadsföringsbudskap dagligen vilket har skapat ett mediebrus.

Potentiella virala zoonoser hos apor på svenska djurparker år 2008

This paper is a compilation of some of the important viral zoonosis that can be passed from apes and simians (simian and prosimian) to man. Viral zoonoses are viral diseases that can be passed from animals to humans. The paper will also provide a better insight of the risks workers and visitors to the zoo can be exposed to. The viruses that this paper is focused on is herpes Bvirus, simian T-lymphotropic virus type 1 (STLV), simian immunodeficiency virus (SIV), Ebola virus, Marburg virus, yellowfever virus, monkeypoxvirus and hepatitis B virus. The choice of viruses is based on how infectious they are and how pathogenic they are.

#Varumärken @Instagram : En studie om risker och möjligheter till följd av varumärkens närvaro på Instagram

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

Heteronormativitet i Socialtjänsten : Homo- och bisexuellas upplevelser av bemötandet

The purpose of the essay is to examine Gay, Lesbian and Bisexual person?s experiences of the Social Services treatment. Our question is: How do Gay, Lesbian and Bisexual person?s experience the treatment in a relief seeking situation at Social Services? We have a social constructive point of view. Our theoretical foundation is heteronormativity, heterosexism, homophobia, coming out/disclosure, intersectionality, master suppression techniques and we discuss Social Services as a system.

Viral Marketing : en analys av dold marknadsföring på YouTube

Vi vill uppmärksamma en ny sorts marknadsföring som blivit möjlig tack vare YouTube och Internet. På YouTube har företagen en ny arena att marknadsföra sig på och vissa företag använder sig av YouTube för att lansera dolda marknadsföringskampanjer. De flesta videor på YouTube är hemmagjorda av ungdomar, filmade med handkamera eller mobilkamera och estetiken anpassas efter det amatörmässiga. Genom att efterlikna dessa videor försöker företagen dölja sitt verkliga syfte, vilket är att marknadsföra en produkt. Eftersom marknadsföring på YouTube är ett nytt fenomen tycker vi att det är viktigt att belysa detta så att Internetanvändare blir mer uppmärksamma på hur YouTube kan användas.

Optimization of Lentivirus Production for Cancer Therapy

Vectors based on lentivirus backbones have revolutionized our ability to transfer genesinto many cell types. Lentiviral vectors integrate into the chromatin of target cells and do not transfer any viral genes causing vector replication. Both of these features arecommonly used in gene therapy and have been used clinically in individuals sufferingfrom cancer, infections and genetic diseases. It has been discovered that T-cells can be genetically modified to be used as effective weapons against cancer: therefore virus mustbe produced to deliver the gene of interest into the T-cells. In this project, lentiviralvectors have been produced to transfer the gene coding for a chimeric antigen receptor(CAR) which is directed to CD19 on B-cells.

PR och marknadsföring inom sociala medier : En studie kring riskerna att vara social i sociala medier

Social media provides a new position of power to the single individual within PR and marketing campaigns. When a company uses social media as a communication tool in their PR and marketing practice, they have to adapt themselves after the customers' needs and the new communication structure within social media. Communication in social medi is different from traditional media, which is more one-way communicative and visual in its interaction, rather than the digital media that are more two-way communicative av viral through dialogue. If a company creates PR and marketing campaigns within social media without adjusting to the new rules of communication through dialogue, and instead try to apply traditional one-way communication to their social campaigns, they put themselves and their brands in risk of public humiliation and loss of customers; the speed of the viral dialogue over social media can spread bad news fast, and with the newfound power of the single individual, the impliacations can thus be devastating for a company and its brand. If an organization does not respond and take part of the criticism that may be directed at them through the customers' comments, the negative dialogue among clients and the public within social media can quickly create a hazard enviorment for a company and its brand to be seen in. The public within these social media platforms are more independent and continuously conversing with each other on a local an global scale.

Brand i Fulufjällets nationalpark : en brandhistorisk analys med förslag för framtida skötsel

Fire has historically been of great ecological importance in the boreal forests of Sweden. The forest fire regime has, however, varied between different parts of the country. The objective of this thesis is therefore to investigate the fire history in Fulufjället National Park and, on this basis, give suggestions for future fire management. The reconstruction of fire history was done by cross-dating fire scars in samples taken from living and dead Scots pine (Pinus sylvestris). Local fire chronologies were established at 17 points in the forests in and around Fulufjället National Park by cross-dating fire scars on 54 samples. The oldest year-ring dated from year 968.

Evaluation of an automated multiplex real-time RT-PCR assay for rapid detection of Influenza A and B viruses

Influenza is a viral infection that affects global health and economy with its endemic and sometimes pandemic spread. Rapid detection of Influenza viruses enables antiviral use and can bring financial savings. It is also essential for the global surveillance of prevalent Influenza strains. RT-PCR is considered the most specific and sensitive method for detection of Influenza, but Influenza mutates at a high rate and it is therefore crucial that RT-PCR methods are updated regularly.In 2014, Cepheid released their Xpert Flu/RSV XC assay, which can detect Influenza A and B and RSV by multiplex RT-PCR in approximately one hour. The aim of this study was to evaluate this assay at Laboratoriemedicin Västernorrland by using the laboratory?s previous PCR assay for detection of Influenza viruses as reference method.Real-time RT-PCR was used to compare Xpert Flu/RSV XC to the reference method.

Emerging infectious diseases : a model of disease transmission dynamics at the wildlife-livestock interface in Uganda

Emerging infectious diseases are a recurring threat to both human and animal health. Understanding the multiple causes behind the emergence of new diseases is key to the prevention of new and potentially devastating outbreaks. The list of underlying causes is long, including a variety of anthropogenic, environmental, molecular and climatic changes that promote the emergence and spread of disease. Two of these factors are central to the emergence of new diseases and receive special attention in this study. The spread of disease from wildlife to livestock and diseases that spread from animals to humans (zoonoses) are of importance as they implicated in the majority of EID events.

Kan olika virussjukdomar blockera varandra? En studie baserad på övervakningsdata

Background: Infectious Diseases Institute points out that the potential of various viraldiseases possibly can block each other. It is said that the virus that causes common cold,Rhinovirus, may have saved many people from the flu. If this assumption proves true, itwould explain why some viral diseases in some countries have been slow to take off and pointto a new way to struggle influenza. Objective: The main purpose of this study, based onreported cases of RSV and influenza type A, type B and H1N1, investigate whether viraldiseases can block each other, i.e. difficult season of flu may delay and / or mitigate thespread of RSV in Sweden.

Etablering genom icke-traditionell marknadsföring : En studie av Goohs etablering på marknaden för färdigmat

Problemformulering: Små företag kan ha svårt att slå sig in på en marknad på grund av en begränsad marknadsföringsbudget och konkurrens från andra aktörer. Dessa företag måste därför i många fall använda andra mindre kostsamma metoder än traditionell marknadsföring för att etablera sig på en marknad.Syfte: Att undersöka hur ett mindre företag kan etablera sig på en marknad genom användandet av andra marknadsföringsstrategier än traditionell reklam. För att besvara vårt syfte två delar ur 4 P undersökts, plats och påverkan (distribution och marknadskommunikation).Metod: En fallstudie har gjorts av företaget Gooh där fyra personer på Gooh har intervjuats genom semi-strukturerade intervjuer.Analys: Gooh har gått från en exklusiv distribution till en mer intensiv distribution för att nå ut till fler kunder och konsumenter. I sin marknadskommunikation har Gooh använt sig av olika aktiviteter som viral och buzz marketing för att generera word-of- mouth både bland konsumenter och kunder.Resultat: Gooh har ökat omfattningen av distributionen samtidigt som de ökat omfattningen av marknadskommunikationen för att nå ut till fler kunder och konsumenter och etablera sig på marknaden för färdigmat.Slutsats: Gooh har använt sig av en kombination av distribution och marknadskommunikation i sin marknadsföring och genom detta fått ett stort antal kunder och konsumenter och därmed etablerat sig på marknaden genom icke- traditionell marknadsföring..

Second Life som marknadsföringsforum : En kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världen

TitelSecond Life som marknadsföringsforum ? en kartläggning av marknadsföringen i den virtuella världenFörfattare                       Malin BandhLina BäckeHandledare                                           Susanne ÅbergNyckelord                        Varumärkeskapital, relationsmarknadsföring, viral marknadsföring, virtuella världar, Second LifeBakgrund och problem                      De virtuella världarna växer alltmer och antalet användare ökar. Företag är osäkra på hur marknadsföringen inom den virtuella världen fungerar och hur de kan etablera sig där.Syfte                                  Syftet med denna uppsats är att kartlägga marknadsföringen inom den virtuella världen Second Life idag, samt hur företag kan gå tillväga med sin marknadsföring i den virtuella världen.Problemformulering     Grundproblemet är att företag inte vet hur de ska marknadsföra sig i den virtuella världen Second Life i relation till den fysiska världen. Detta leder till frågeställningarna: Vilka faktorer bör företag ta i beaktning vid en etablering i Second Life? Använder företag Second Life för att skapa varumärkeskännedom eller för försäljning? Hur kan företag kommunicera ut sitt varumärke i den virtuella världen?Metod                               Uppsatsen är en kartläggning av den virtuella världen Second Life.

?Advertising Nouveau? ? en studie om okonventionell marknadsföring.

Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. Den största faktorn bakom den nya medvetenheten är den generation av unga människor som växt upp i en digitaliserad värld, benämnd som Generation Y. Företag får kämpa för att få konsumenternas uppmärksamhet och situationen beskrivs som ett marknadsföringskrig. Många marknadsförare misslyckas med att nå fram till konsumenterna med traditionella marknadsföringsverktyg som; reklam, PR, direktmarknadsföring och personlig försäljning.

<- Föregående sida 4 Nästa sida ->