
Sökresultat:
1826 Uppsatser om Viral Marketing - Sida 51 av 122
Det är värt att vänta! : Köbildning som marknadsföringsverktyg
This study has been conducted with the purpose to examine the marketing effects of waiting lines on the customer- and brand experience. Our ambition has been to describe how the waiting line can be used to heighten the positive experiences. The study has had a qualitative, as well as an inductive approach towards the subject. The study is mainly based on nine interviews with a total of ten respondents employed at nine different companies relevant to the subject. In the final chapter of this study we present our results and conclusions..
Värdet och förtroendet av social feedback : För- och nackdelar vid köp av anhängare online
Denna studie behandlar företags köp av social feedback inom sociala medier. Vi har sett att flera aktörer väljer att köpa tjänster som ger sken av att de har ett stort antal anhängare. Det är även möjligt att köpa uppmärksamhet i hopp om att få synas framför miljontals användare och vi har undersökt om de gör rätt i att göra så. Vi har med hjälp av två exempel där en lyckad viral spridning genomförts och en enkätundersökning, granskat vad den allmänna åsikten är kring höga antalet anhängare. Spelar det någon roll för deras intresse kring företagen eller deras produkter? På så sätt kan vi se huruvida de aktörer som köper Likes och Followers gör rätt eller fel.
Sociala Medier : Interagera, engagera och komplettera
Social media has made it possible to have a conversation in real time through audio, images and text, with anyone worldwide. The easy availability of social media has created a new society. Companies and organizations have the opportunity to interact with their audiences and their target in a way not previously possible. Welcome to the Web 2.0 world!Social media is a collective name for the communication channels that allow users to communicate directly with each other in real time through text, image or sound. Examples of social media are blogs, SMS, Skype, Facebook, Flickr, Youtube, Linkedin and Myspace.The purpose of this essay is to explore social media's role and opportunities in terms of being able to influence companies and organizations marketing communication. We have used a qualitative approach and our thesis is based on a qualitative text analysis study where we have analyzed 13 articles (the articles are from scholarly journals, magazines and trade/professional) from 2007 to 2009.
Kyckling från uppfödning till konsument : en fallstudie
The aiming with this project is to find out if a small scale chicken production can be
profitable, from day-old chicks to a processed smoked product out to stores and consumers.
The products will not be available in the stores all the time because we will give the
customers quality rather than quantity, so when the product can?t be found in the stores the
customers will ask for it.
The conclusion I found out is that it might be hard to raise chickens in these scale from an
economic point of view the costs for transport, logistics, slaughter and marketing are to high..
Öppna ridån för nya möjligheter -Hur kan Teater Västmanland locka fler företag som kunder?
Teater Västmanland har på senaste tiden inte kunnat fylla sinaföreställningar med publik, som förr i tiden. Detta har medfört attteatern har tänkt över vilka möjligheter som finns för dem. Att söka sig till nya kundgrupper var en av möjligheterna, mer specifikt handlar denna uppsats om företag i Västerås som en potentiell kundgrupp för Teater Västmanland.Syftet med denna uppsats är att ta reda på ifall företag i Västerås ärpotentiella kunder för vår uppdragsgivare Teater Västmanland. Vi ska ta reda på orsakerna till varför företagen inte besöker teatern närföretagen arrangerar personaltillställningar, samt vad som skulle kunna få dem att besöka teatern.Vi kontaktade de 50 största företagen i Västerås via telefon. Av dessa 50 företag bokades 20st för intervjuer, varav 17 intervjuer till slutgenomfördes.
Epidemiology of viruses in the livestock in Tanzania : a minor field study with focus on Peste des Petits Ruminants virus
Peste des Petits Ruminants (PPR) is a disease of major socioeconomic impact. It is an acute and highly contagious viral disease of small ruminants caused by the agent Peste des Petits Ruminants Virus (PPRV), a Morbillivirus closely related to Rinderpest virus (RPV) which was declared eradicated from the world in 2011. PPR has a high morbidity and mortality rate and is characterised by high fever, nasal and ocular discharge, pneumonia, necrosis and ulceration of the mucous membranes and inflammation of the gastrointestinal tract causing severe diarrhoea. The role of wildlife in the epidemiology of the disease is still unclear. The disease is currently affecting sheep and goat in 70 countries worldwide and this year (2014) FAO has announced a program to eradicate the virus by 2030.
In Tanzania, the disease was first reported in 2008 and has since then spread to different parts of the country.
Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling
När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. Lösningen på denna problematik är att observera användare i deras egen kontext, ett tillvägagångssätt som är vanligt bland industridesigners.Syftet med studien var att jämföra hur industridesigners och marknadsförare arbetar för att samla in information om användare i samband med produkt- och tjänsteutveckling. Därefter syftade studien till att ställa dessa likheter och skillnader i kontrast till tre teorier: Marketing Research Process, Design Thinking samt Empathic Design. Tre intervjuer genomfördes med tre olika företag: ett industridesignföretag, ett marknadsundersökningsföretag samt ett tjänstedesignföretag.Studien resulterade i ett antal slutsatser.
Kan intern marknadsföring skapa bättre förutsättningar för att nå en reklamkampanjs marknadsföringsmål? - En fallstudie av Svenska Statoil AB
Uppsatsen ämnar beskriva den interna marknadsföring som finns mellan företagets ledning och dess personal före, under och efter en reklamkampanj. En analys av hur reklamkampanjers budskap och effektivitet kan förändras då teorierna om intern marknadsföring i högre grad implementeras i organisationen..
Porcine viruses in Uganda : a study of TTSuV and PPV4 in wild and domestic pigs
Uganda has the largest pig population in east Africa, and most of the animals are owned by smallholders. Infectious diseases among pigs have a devastating impact on the livelihood of these farmers, which are dependent on the proceeds from pig rearing. In a metagenomics study of the wild pig species bushpig (Potamochoerus larvatus), the porcine viruses Torque teno sus virus (TTSuV) 1and 2 and Porcine parvovirus 4 (PPV4) were detected. TTSuV1 and 2 are ubiquitous in the world?s swine population, and PPV4 has been found in USA and China, but neither of them has been studied in Africa previously.
Personaliserade rådgivare ? en studie om relationer i bankernas Internettjänster
Problem:
Den svenska bankmarknaden befinner sig under förändring. Och i takt med att
världen med hjälp av tekniska innovationer blir mindre, blir det också lättare
för
globala storföretag att etablera sig på nya marknader. Konkurrensen tenderar
att
öka bland Sveriges banker och det kan leda till att det blir enklare för
bankkunder att välja en annan bank. Nu är det upp till bankerna själva att
erbjuda tjänster och produkter som motsvarar kundernas krav.
Syfte:
Uppsatsen ska undersöka attityder samt belysa vikten av relationer och
förtroende till personliga rådgivare i banker.
Däckfackhandeln i Sverige : - från ett leverantörsperspektiv
Bakgrunden för denna uppsats är att jag som anställd i däckbranschen i Norden önskat att få ökad förståelse för vilka mekanismer som en däckleverantör, som normalt är ett försäljningsbolag ägt av en stor multinationell däckproducent, måste ta hänsyn till för att de självständiga däckfackhandlarna i Sverige skall föredra en viss leverantör och dennes produkter och varumärken framför andra leverantörer. Då däckfackhandeln totalt sett är den återförsäljningskanal som är störst när det gäller försäljning av däck till slutkund i Sverige, upplever jag detta som ett intressant forskningsområde. Däckbranschen i Sverige måste generellt anses som mer eller mindre outforskad. Internationellt kan det också se ut som om förvånansvärt få forskningsarbeten gjorts av just däckbranschen. När det gäller mitt specifika forskningsområde har jag inte funnit några motsvarande studier i mina sök i vetenskapliga databaser och liknande.
Kaninen som produktionsdjur
The purpose of this report was to obtain an overview of rabbit meat production in the world, in terms of breeding and feeding. It examines how different feed components contribute to the health of the rabbit as well as the quality of the carcass, and the breeding strategies that are most common in the major producing countries. The production of rabbit meat in Sweden is at present not very large, but it is gaining ground, and that is why this paper mainly deals with the rabbit production abroad. This report also examines the disease Rabbit Viral Haermorrhagic Disease (RVHD) in Sweden, where this disease can cause big problems.
The rabbit (Oryctolagus cuniculus) is very special, both in its reproduction and digestion. There is no specific mating season and the digestive tract is designed to digest forage efficiently.
Rift Valley fever : dess orsak och verkan samt risken för spridning till Europa
Rift Valley fever (RVF) är en zoonotisk, vektorburen sjukdom som orsakas av ett Phlebovirus och sprids med hjälp av myggor. RVF är epizootiklassad och drabbar framförallt får, getter och nötkreatur varav unga individer är känsligast för infektionen. Symptomen utgörs av massiva aborter, hepatit, encefalit, hemorrhagisk feber och ökad dödlighet, särskild bland nyfödda djur. Den zoonotiska aspekten är framförallt av betydelse för djurhållare samt yrkesgrupper såsom veterinärer och slakteriarbetare.
Denna litteraturöversikt syftar till att ge en överblick över utbredning, etiologi, patologi och epidemiologi samt besvara frågeställningen om en spridning till Europa utgör en risk.
Sedan upptäckten i Kenya 1930 har flera ödesdigra utbrott skett i södra och östra Afrika.
Röhnisch : En marknadsundersökning gällande klädval, lojalitet och positionering.
In light of the resent surge in globalization, and the heightened competition that follows as a result of this, there has been an increase in the importance that is placed into understanding buyer behaviour. This increase has been seen since the realization that by building strong customer relationships it is much easier to reach these through the marketing communications that are put in effect. There are also a number of upsides to enlisting the customers at an early stage in product development, such as creating greater value and a stronger sense of involvement.Röhnisch is therefore trying to show a genuine interest in supplying the costumers needs as they adapt and evolve. In order to accomplish this strive towards gaining a deeper understanding into the thoughts and attitudes that precedes the buying behaviour they conduct regular surveys. To complement this, the purpose of this paper will be to determine the actual preferences and buying behaviour of the market segment that Röhnisch has chosen for themselves, and while doing so, keeping an emphasis on loyalty.
Marknadsföring via internet : ett reklammedium i frammarsch eller mättnad?
Internet has since the beginning of the nineties gone through an enormous growth in size, and with this big increase in numbers of users, a new, lucrative advertisingmarket was created with webbased marketing. This market has grown in the same tempo, and has now reached some sort of a breakpoint. There is no doubt that internet will be a marketingmedium to count on in the future, but how will development continue to progres and what shape will it have? Will this development keep on growing in the same tempo as earlier or will we see factors that put a break on this development?With this study, I have wanted to give a picture of internet as a marketingchannel today and how it is understood by consumers, spokesmen for the bransch and branschauthoritys. Further, I have tried to give a picture of how the future could look like, judging from the data that was collected from interviews, a big poll and those written sources on the subject that are available today.To be able to give answers to my questions at issue and reach a conclusion for the partproblems that I had initially, I have made a group of interviews with spokesmen of the bransches marketing, netportal, netanalysis amongst others.